Azt nem érted sokadjára sem, hogy az olyan archívumok, mint a Fortepan adományozói, karbantartói, a képeket cimkékkel ellátó közösség munkáját minimum annyival ILLIK megtisztelni, hogy odaírod, a kép a Fortepan xxxx számú képe, lásd napocza posztjában.
Igen Belót meg a többire is jobban kelet volna vigyázni. Ercsi, Zebegény stb . Annak idényen a Hófehérkét bontásra ítéltek de Ráday Mihály meg mentette. És legalább egy hajó gyárat meg kellett volna hagyni let volna munkálja biztos. Ma már egy rév hajót kompot és pontont nem nagyon építenek. pedig erre is lenne igény. Nézünk körül kompok és révek milyen régi technikával dolgoznak. Boglárkát is meg lehetet volna menteni csak jó indulat hiányzott a mostan vezetésből. Nosztalgia hajó ként is járhatott volna. Szemesi járatra elég lett volna.
Nem tudom, hogy a 60-as években épült vagy átépített hajók mennyivel voltak jobbak funkcionálisan mondjuk az oroszoknál? Azok mitől valódibbak, mint a maiak? Szubjektív, hogy neked azok tetszenek, vannak kabinos fanok, TCL fanok, vízibusz fanok, és sorolhatnám. Van, aki a klasszikus formát szereti, van, aki a modernet. Egyébként ma is tudnak szép és jó hajót építeni, nekem például a GONDOLA kimondottan tetszik, de lehet, valaki más meg utálja.
A balatoni hajózásnál meg - sok más céggel ellentétben - szerintem pont volt/van szándék arra, hogy a régi hajók egy részét megmentsék, ne felejtsd el a nosztalgia flottát (KELÉN, HELKA, CSOBÁNC, CSONGOR, TÜNDE)! Szerintem bőven van mivel hajóznia annak, aki retro feelingre vágyik.
Persze szép hangja van a Lángnak, vagy az SKL-nek, de ugye te sem gondolod komolyan, hogy minden hajóba az kellene, mellé külön egy gépésszel, aki kezeli? Egy 21. századi hajónak inkább gazdaságos, környezetkímélő és lehetőleg csendes erőforrással, jó hatásfokú hajtáslánccal és propulzióval kellene rendelkeznie. Ezekre pedig rengeteg Mo-n is alkalmazható innovatív megoldás létezik már.
Amikor a vitorlás hajókat felváltották a gőzösök, pont ugyan azt mondták: azok nem is igazi hajók...