Remélem, hogy azok között, akik ezt a fórumot olvasgatják, sokan vannak olyanok, akik jelen voltak a pénteki XVIII. ker. önkormányzati tájékoztatón. Akik nem voltak ott, azoknak most ezúton (is) megírom, hogy mi mindent sikerült ott megtudnunk.
Hatalmas, sok száz fős tömeg jött össze annak ellenére, hogy az önkormányzat mindent elkövetett annak érdekében, hogy lehetőleg senki ne tudjon erről a nyílt napról. A jelenlevő illetékesek arcpirító módon azt kezdték hangoztatni, hogy ők hívták meg a lakosságot, de aztán a különböző, a lakosság által készített és terjesztett szórólapokba beletekintve inkább csöndben maradtak, és kicsit zavartan tekintgettek a tanácsterem ajtaja felé, hogy vajon még mennyien érkeznek. Hát érkeztek egynéhányan...
Végre elkezdődött a fórum, és akkor szép sorjában megtudtuk többek között azt, hogy ennek az útnak a gyakorlati haszna - csatlakozási pontok híján - a XVIII. kerületben zéro; hogy a jelenlegi tervek nagy része még az "átkosban" készült, és mára már igencsak aktualitásukat vesztették; hogy a kerületek közötti átmenő forgalomról statisztika, azaz forgalom számlálás nem készült; hogy ismét valami korrupciógyanús ügy körvonalazódik (a lejjebb már említett üzletlánc kapcsán); hogy úgy tíz éve született egy megállapodás, mely szerint a kertvárosban csak alagútban lehetne ilyen utat átvezetni; hogy alagút helyett részlegesen fedett (mint kiderült, ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy nyitott...) süllyesztett pályán fog haladni a körút; hogy elsősorban csak politikai jelentősége van ennek az útnak; hogy a komposztáló üzem abszolút prioritást élvez mindennel és mindenkivel szemben; hogy a helyi önkormányzat minden egyes ideköltözni, vagy építkezni szándékozó kérdésére olyan választ adott, hogy az iparvasút vonalán nem lesz olyan beruházás, mely miatt romlana az életminőség, és ami miatt csökkenne az ingatlanok értéke (konkrétan azt mondták: nem fog út épülni az iparvasút vonalán, pedig bizony tudták, hogy fog!). És még hosszasan lehetne sorolni a különböző, kisebb-nagyobb jelentőségű elhangzottakat, melyeket vagy nem így tudtuk, vagy az elhangzott formában eddig nem is láttuk-hallottuk sehol. Felszólalt jónéhány képzett szakember (pl.: az MTA környezetvédelmi kutatócsoportjának vezetője; a BME Közlekedési tanszékének professzora; a Levegő Munkacsoport tagja; stb.), akik szerencsénkre az érintett körzetben laknak, és nagyszerű dolgokat mondtak, kérdeztek, vagy éppen javasoltak.
Az illetékesek részéről elhangzott "szakmai érvek" alapján megmondom őszintén, mint jócskán érintett az ügyben, egy kicsit fellélegeztem. Ha ez a körút valaha is megépülne (amit a pénteki lakossági fórum után erősen kétlek), teljes nyugalommal fogok belevágni egy kártérítési perbe, és azt megnyerve, legalább megmarad a lehetőségem, hogy a családomat kimenekítsem a bűzből és a zajból.
Mivel a felhozott "szakmai indokok" meglehetősen ingatag lábakon állnak, az időközben kért, és kapott jogi állásfoglalás szerint nincs az a bíróság, mely megkérdőjelezné a környékbeliek kártérítési igényének jogosságát. Ezt csak azért tartom fontosnak megemlíteni, mert - mint azt bizonyára sokan tudják - az Egér-úti perek során ugyan már jónéhány milliócskát ki kellett fizessen a Főváros a károsultaknak, de február óta, pontosan ezeket a szakmai indokokat a bíróság újra felül kell vizsgálja, hátha nem volt más, a lakosság számára előnyösebb nyomvonal lehetőség az ottani út vezetésére (és mint már tudjuk, bizony lett volna!).
Sokak érzése szerint politikai öngyilkosságot hajtana végre a XVIII. kerületi polgármester, ha a fentiek ellenére segédkezet nyújtana abban, hogy ez az út megépülhessen (ezt a fórumon felszólaló egyik érintett is megjegyezte). Reményeink szerint a polgárMester úr ezt alaposan mérlegelni fogja, és hamarosan a műlt homályába veszhet ez a mindannyiunkat aggasztó, nagyon szerencsétlen ügy.
nem tudom mekkora volumenről van szó, de az biztos, hogy a csepelszigetre nem megy vasút, így ahhoz külön iparvágányt kéne kiépíteni egy ráckekevei-ág-híddal együtt...
ráadásul a meglévő vasúti pálya a tervezett KKK nyomvonalán van, így akkor az utat máshova kellene építeni (azaz ledózerolni 2-300 házat)
szerinted ez lenne a jobb megoldás?
(mertugye az útra NEM a komposztos autók miatt van szükség...
az csak bónusz, hogy ezek is kényelmesen tudják majd használni...)
3. ez a komposztdolog nem tudom micsoda, de azért azt ne akard bemesélni, hogy a KKK csak a komposztos teherautók miatt épül...
Idézet a Városkép című kerületi lapból:
"...amely az épülő csepeli központi szenyvíztisztító és a Cséri-telepi szennyvíziszap tároló közötti szállítási útvonal lesz."
Ez az első ütem, mely a legfontosabb az egész tervezetből.
A Cséri lenne a feldolgozó, vagy komposztáló telep. Ameddig el nem készül csak tároló. Szerinted ezt az iszapot teherautóval a legelőnyösebb szállítani, vagy tekintve a folyamatos szállítást nem a nagyrészt meglévő vasúton?
Pontosan. Nem szabad elengedni a sebességet (szerintem a max 50 cserébe a folyamatos haladásért totál jó dolog), így a tranzitnak nem éri meg bejönni (-10 km cserébe 40 km/h-val lassabban halad). Az M0 az 51-es és az M31 között 30 km lesz, a KKK (kb e két pont között fog menni) tényleg max 10 km rövidítés. Ha bejönnek, akkor azzal
a) 90 vs 50 átlagsebességgel számolva 4 perc bukta (ez több, mert azért lenne benne egy-két csomópont, lámpa) b) 90 vs 70 átlagsebességgel 3 perc nyereség. Ennyit nem ér meg.
1. az M0(déli sz.!) elspórolása, ill. bővítésének halogatása politikai döntés volt, nem szakmai.
(a szakma évek óta veri a tamtamot, hogy "bővíccsünk mán bazzeg, merezígy nonszensz")
2. csömörnél meg eddig sem volt külön gyalog és kerékpárút. tehát a helyzet nem lett rosszabb, bár jobb sem.
amúgy itt is kettőn áll a vásár:
az önkormányzat volt a fasz, hogy szart az egészbe, és nem kért gyalog/kerékpárutat (pedig ez bagatell összeg egy ekkora beruházás mellett), de a beruházónak (nif) is lehetett volna annyi esze, hogy aztmondja: "figyejjvazze, ne kő ide neked 1-2 gyalogátjáró?"
a lényeg viszont az, hogy veszve nincs semmi sem, mert ilyen felüljárók utólag is építhetők.
persze a feszültséget kelteni sokkal jobb buli, mint a megoldást keresni...
3. ez a komposztdolog nem tudom micsoda, de azért azt ne akard bemesélni, hogy a KKK csak a komposztos teherautók miatt épül...
Imádom amikor a hozzáértők évtizedes munkával építenek egy kalap szar 0-ást. Csak az út szélességét b-ták el, nem készítettek leálló sávot, alábecsülték a várható forgalmat, stb. Tegnap láttam a TV-ben, hogy csömörnél csak a gyalogos közlekedést hagyták ki az útépítéskor, de gyorsan közölték, hogy a lakosság a hibás, mert nem szólt, hogy ő is van nemcsak gépjárművek. Ezek után a civilek tényleg húzzák meg magukat, mert ekkora baromságokra ők nem képesek.
Tessék hinni a szakmának és a politikának, mert ők csak a javunkat akarják mégha bele is döglünk.
Ha a nagybecsű szakma egy kicsit elgondolkodott volna hamar rájön, hogy a komposztálóhoz az iszapot helikopterrel a leggazdaságosabb szállítani és nem egy még meg nem épült úton, vagy uram bocsá vasúton ami nagyrészt a rendelkezésükre is áll.
örülök, hogy érdeklődsz a munkásságom iránt... :-)
nincs ott semmi ellentmondás, kár keresgélned:
így röviden "0ás" alatt az elfuserált déli szektort értem, aminek a kapacitása messze a forgalmi igény alatt van. azt már régen (kb. 10éve) a duplájára kellett volna bővíteni...
az M0 többi részével M5-M3-11 utak között viszont nincs semmi baj, azt eleve elválasztó- és leállósávos autópályának építik, az bőven bírni fogja a következő 20-30 évben várható forgalmat...
a KKK-ra csak a célforgalmú kamionokat kell beengedni (amik a városban lévő áruházakhoz, üzemekhez tartanak), a tranzitkamionokat értelemszerűen nem.
ezen korlátozás ellenőrzése a rendőrség feladata.
bár igazából kétlem, hogy az M3<->M5/M6/M7/M1 viszonylatban közlekedő tranzitkamionok a KKK-n akarnának rövidíteni, mert csak max. 10km-t tudnának megspórolni, azon az áron, hogy városi főúton mennek autópálya helyett...
köszönöm, valóban egy "hozzá nem értő", viszont itt lakó vagyok. Szerencsére, te mindenhez értesz, végignéztem sok hozzászólásodat más topicokban is...
Nem kell, hogy egyetértsünk, de idéznélek:
" nullást ne hozd fel példának, mert az egy kalap szar, keskeny, nincs leállósáv, és mindemellett brutálisan forgalmas."
tehát, a kamion szerinted is be fog jönni, hogy ne a nulláson kelljen mennie, így ezen kijelentésed értelmetlen:
"a KKKn annak a forgalomnak max. 4ede, 3ada várható..."
Szerintünk meg, amíg ki nem jelentik, hogy 3,5 tonna felettiek kizárva az útról, addig nincsen miről beszélni!
A hetes kamion baleset, mint, amilyen a nulláson volt pénteken, milyen lehet egy alagútban vagy mélyvezetésben?? Hogyan daruznak ott vagy oltanak tüzet?
A fúrt alagút akár szóba is jöhetne, de senki nem végzett geodézia feltárást, hogy lehetséges e egyáltalán. A rajzokon szerepelt 6 méter mélyen betonteknőben futó, felül nyitott, össze nem érő zajvédő falas út meg csak arra jó, hogy fizikailag kettévágja a kerületnek ezt a részét.
Hogy ne legyen KKK szerintem az hibás húzás lenne.
Hogy ne a felszínen menjen a lakott területeken, kettévágva a kertes övezetet megérthető és támogatom is. Ott legyen kéregvezetés, még akkor is, ha 2-3 évig áskálás lesz.
- ki hagyta jóvá az első ütem első szakaszát a 18. kerület részéről és miért nem volt lakossági fórum után vétó?? - ki hagyta jóvá a szennyvíz iszap komposztálót a 18. kerület részéről és miért nem volt lakossági fórum után vétó?? - miért nem ismerik és fogadják el a főváros és a kerület részéről - az általam nem is ismert - 1998-as 10 ezer aláírással nyomatékosított egyezséget az útról?? - miért nem tartalmazza az alapkoncenpció a kamionok kitiltását az útról?? - és még van ezer kérdés van bennem...
Nekem az a véleményem, hogy ha sikerülne (sikerült volna) megvétózni a komposztálót, akkor nem erőltetnék az utat, illetve annak első szakaszát.
Az Auch*n féle érdekeltségbe én nem is gondoltam eddig bele, de érdekes felvetés volt, hogy Au***tól Au***ig ér az út érintve további 3 Au****t...
A tegnapi "bulit" 1/4 8-ig tiszteltem meg a jelenlétemmel: a majd 2 és 1/2 óra helyett 10 perc alatt végezhettünk volna.
A tények: kedden helyi, önkormányzati döntés, ez a döntés pedig képviselve lesz a novemberi fővárosi közgyűlés keretein belül, ahol vétójoggal is rendelkezik a kerület.
Én ahogy láttam, az eddigi s.z.a.r. (árokásás, zajvédő fallal) és a kevésvé s.z.a.r. (alagút) helyett most talán felcsillanhat a "nem lesz semmi" verzió is, bár itt azért elég komoly szakmai (útvonaltervezések) elképzelések készültek már 1978-tól ahhoz, hogy ne legyen semmi...
Mindenesetre elnézve a tegnapi közhangulatot, zsúfoltságot: lesz a kerületben elég erő ahhoz, hogy ne menjen minden simán és a közeljövőben ne legyen KKK :))
A 18-ik kerületi Polgármesteri Hivatalban 2007. október 26-án pénteken 17 órakor lakossági fórum lesz a KKK ügyében.
A sórólapon ez áll: "Adjunk hangot a nemtetszésünknek"
Szerintem az út mindenképpen meg fog épülni, tehát csak azt lehet kiharcolni, hogy érdekeink a legkevésbé sérüljenek:
1/ Mindenképpen a föld alatt menjen 2/ A félig kész állapotban semmiképpen ne hozzák ki a forgalmat a Fiume/Körös/ Flór Ferenc/stb utcákra. 3/ Az építese alatt a legkevesebb kellemetlenséget okozzák (teherautók mozgása és útvonala, ne legyen éjszakai munkavégzés, stb)
Ezért nem értem, hogy mi a fenéért lett most fontoss a KKK?!?!?! Én nem tudom mióta tervezik a nullást de nem most kezdték. Nagy nehezen, megcsinálgatják, még át se adják, de már nyomják a rizsát a KKK-ról!?!?!
Demszky bácsi elvileg már nem akarja a következő évadot, akkor meg minek csinája a feszkót?