A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
úgy látom, nem ment át a groteszk műfaj... Arra utaltam (volna) hogy kissé fura kvázi egy hozzászólásban a gyári zsír és előírás fontosságát kiemelni és egy új motoron lévő kenetlen szétrohadt gépelem fotóját mutatni...
És legfőképp nem rád vonatkozott a célzás, hanem a gyártóra.
Vannak ilyen, és olyan habitusú topictársak, de immáron évek óta megférünk egymással. Van, aki élesebben fogalmaz, van, aki kevéssé rajong a márkáért, és van aki - mint egy jó asszony - mindent (na jó, ez túlzás) megbocsát a BMW-nek.
Mégis mindenki itt van, és végtére minden véleményből, és a legtöbb hozzászólásból kihámozzuk a lényeget.
Na és mindenki hajtja a BMW-t, hiába kiabál rá kígyót-békát, vagy imádkozik hozzá lefekvés előtt :-)
Én úgy gondolom hasznos volt, hogy megosztottad a tapasztalataidat, mert mi még megelőzhetjük a bajt. Te pont arra használod a fórumot amire eredetileg is való lenne.
Én azt gondolom, hogy a hozzászólásom teljesen jó szándékú és segítőkész.
Azt fogjátok ezzel a stílussal elérni, hogy befejezem az itt lévő hozzászólásaimat.
Rendben tégy belátásod szerint, magánügyed, én kizárólag csak azt írtam le amit a gyári szerelési utasítás erre vonatkozólag előír és szerintem nem véletlenül. Azt is leírtam, hogy
"Tőlem ezek csak szakmai tanácsok semmi más, mindenki úgy csinálja ahogyan szeretné."
Húztam és lazítottam meg életem során már egy pár csavart és bizony érzem rajta, hogy nem véletlen a csere előírása, de Te biztos jobban tudod mikor még leírásod alapján azt sem tudod milyen csavarról beszélek.
A zsírról meg olvass vissza és megtalálod mi oda az előírás, leírtam, fényképet is mellékeltem sőt még beszerzési helyet is írtam hozzá.
A harang fixen a helyén van, a peremek illeszkednek, a karmok a helyükön kell legyenek, mert stabil a harang, ezt alulról is megnéztem. Próbáltam kézzel kimozgatni a peremeket, de nem hagyták magukat, tehát úgy tűnik a harang ellátja funkcióját, és zár rendesen.
Ha forgatom a kereket, nincs semmi rendellenes hang, se súrlódó, se kattogó - kihasználva, hogy a hátsó féknyereg úszónyereg, kicsit kimozgattam, így a tárcsa surlódó hangja elenyésző. Az látszik, hogy a kardáncsukló érinti a harangot, de mire kikoptatná, ahhoz kell pár üzemóra.
Ha a középső borda alatti merevítés nem oda való, akkor valószínűleg vissza lehet játszani a helyére, akár még bontás nélkül is, de ha egyszer komozdult a helyéről, nagy az esély, hogy hiába trükközöm oda vissza, előbb-utóbb megint elhagyja a posztját. Ami képeket láttam a harang belsejéről - fotók, vagy megállított videók, azokon nem tudom bemetszeni, hogy hol, milyen merevítések vannak a harangban.
Az nagyobb gond, ha a hátsó borda merevítője hiányzik, mert annak ott bent nincs helye.
Az biztos, hogy így nem marad, ezt a helyzetet korrigálni kell.
Írtam a boglári szerviznek, mellékeltem a fotót, várom a választ.
Megbontanám, de nem játszok a garanciával, hiszen az 5 évből alig 3,5 hónap kettyent le eddig. De azért basztat a dolog, és ha csak egy merevítős a játék - ezért várom a pontos megerősítést, vagy cáfolatot tőletek -, akkor megpróbálom visszajátszani a helyére.
"csak a gyár által előír zsírokat használjátok" - olyat, ami neked is volt a kardán ricnin? Leírnád a típusát? :DDD
M10 8.8 csavarnál 55 Nm az ajánlott max. nyomaték, szóval az a csavar semmi különleges. Ha meg legalább 10.9-es, nevetve elbírja többször az 56-ot - de én nem tudom, milyen csavarról beszélsz, csak általánosságban írom.
Mindenképpen bontsd le vagy bontasd le, szerintem valami nem stimmel ott. A harang hátsó része is furán áll, tényleg olyan mint ahogy István írta, mintha körmök sem lennének a helyére pattintva. Ha nekifogtok házilag azt senki ne felejtse el, hogy a gyári előírás alapján a felső M10x60-as csavar csak egyszer használatos !!! Nehogy meglepetés legyen a meghúzásnál ha esetleg elszakad, mert érezhetően rendesen méretezve van a nyúlása. Lehúzási nyomatéka 56 Nm és ezen felül gyárilag nagy szilárdságú (erős ) menetrögzítővel van ellátva. ( Loctite 270 ) És ha rám hallgattok csak a gyár által előír zsírokat használjátok. Az előző motoromnál soha nem volt gond ezzel. Tőlem ezek csak szakmai tanácsok semmi más, mindenki úgy csinálja ahogyan szeretné.
Tényleg javaslom mindenkinek előzze meg a nagyobb bajt, ellenőrizzétek mi van ott, vagy éppen mi nincs.
Szerintem , ez utóbbi lesz , mert én még ilyen behorpadt gumiharangot nem láttam . Vissza kell pattintani a helyére , azt béke van ! Nem túl nehéz úgy összerakni , hogy ne legyenek a helyükön a körmök ...
Egyébként ha szépen megkérem, aki motor közelében van megtapizná azt az ominózus gumiharangot, hogy a hátsó ív alatt is van-e érezhetően merevítés (ahogy a középső alatt) vagy valami, ami megadja a tartását?
Gyári zsír? Hova gondolsz... akkor sosem romlana el... másra nem tudok gondolni.
Sokszor eszembe jut a lánc: az összes motoron, amin van, folyamatos orális aktus és költség. Anno az MZ-n meg a Simsonokon nem ismertem olyat, akinek a lánccal bármi gondja lett volna a motor élete során :)) - ezért nem alkalmaz ma senki tokozott láncot?
Láttam a Wallisnál a legújabb RT-t. Nagyon eltalált ezzel az agresszív ábrázattal.
Nagy tanulság viszont számomra, hogy ha motort vesz a ember, mindig meg kell nézze élőben a színt. Nekem fotóról nagyon tetszett az a barnás szín, de élőben olyan jellegtelen volt. Volt egy sima alap fehér színű példány is, ami fotón nem tetszett, élőben viszont láttam benne fantáziát, egy kis HP style matricázással igen vagány lenne.
Viszont egyik modellnek sem ál jól szerintem a szürke felni a fekete blokkhoz és kardánhoz. Valahogy idegen. Jó lenne látni élőben egy kéket is, hogy az milyen.
Nagy a valószínűsége, hogy BMW-nek jobban megéri garanciában cserélni azt az X darab kardánt aminéle kiderül a hiba, vagy esetleg jó fejnek mutatkozván még garancia időn túl is, mint előírni az időszakos ellenőrzést, és fizetni a szervizeknek a munkadíjat.
Autista? Fogkefével? Ajjaj. Akkor én rosszabb vagyok :-) Szerintem a fogkefe karcol :-))))))
Amúgy igen, én ettől nyugodt leszek. Új motoron is meg fogom nézetni már a 10ezres szervíznél.
Amúgy EKO is, Feri is említette, hogy nem csak hátul, hanem elől is össze tud gyógyulni úgy a kardán, hogy nem lehet szétszedni.
Ha tényleg a haverodé az összerohadt kardános gép és ő a fórumos tapasztalatok alapján kérte az ellenőrzést, akkor Laferinek mondom, hogy volt értelme a "blogodnak", mert lám eredmény mutatkozik...legalábbis bontakozik :-)