László Petrovai- Az út a Budapesti Földútprogram keretei között épülne meg, erre a pályázatra nyújtjuk be a terveket. A program forrását az Országgyűlés tavaly és idén is biztosította. Ismereteim szerint egyetlen €cent uniós forrás sincs benne. - Ha el szeretnénk terelni a figyelmet róla, annak nem a leghatékonyabb módja egy lakossági fórum meghirdetése a témában - ebben remélem Ági Kozma is egyetért. - Igen, elkészültek a földmérők a munkával. Ismerjük a ráépítések (elkerítések) mértékét. Nem túl jelentősek, és magából az erdő területéből eddig sem vett el senki egyetlen m2-t sem. A kerítések az út telkébe nyúlnak be - Közterület besorolású földrészletet - ilyen az út is - már évtizedek óta nem lehet elbirtokolni. - Több tervváltozat készült már ősz óta, amelyeket javításra, áttervezésre visszaküldtünk. Olyannal szerettünk volna a lakosság elé állni, amely reményeink szerint megnyugtatóan rendezi a kérdéseket a tervezett úttal és annak céljával kapcsolatban. - A tervek szerinti út esetében nem tud növekedni a gépjárműforgalom. Miközben gyalogosan és kerékpárral az út teljes hosszában átjárható marad, gépjárműforgalmi szempontból zárt hurokutak, illetve zsákutcák alakulnak ki szűk keresztmetszet mellett. - A tervezett burkolat nem aszfalt, hanem kiselemes térkő.
Ehhez hasonlóba már több ízben is belefutottam. Az ilyennek statáriálisan rúgnád szét a tökét, nehogy szaporodjon. Hozzáteszem, agyrém, hogy nem voltak képesek a Métát kibővíteni mióta megépültek a bevásárló központok, viszont beraktak még egy lámpát, hogy most már mindkét irányban lehessen araszolni.
Akkor már csak az kell, hogy figyeljék is a kamerát. Az elemzés, miszerint minél több a kamera, annál kevésbé nézik, sajnos sokszor igaznak bizonyul. Pl Vecsésen volt egy kamerával "őrzött" kerékpártároló a vasútállomás mentén, ahonnan rendszeresen loptak el bicikliket. Csak akkor még volt Tolvajkergetők, akik utána néztek a dolognak, szóltak a rendőrségnek, a kamera épp a tolvaj felé volt fordítva szerencsésen, így a visszajátszott felvételek alapján lebukott. Hogy azóta hol mi folyik, nem tudni, a tolvaj nyilván már rég szabadlábon van.
Itt a feladat az új kerületi vezetésnek: őrzött és/vagy kamerával megfigyelt P+R parkolót kellene kialakítani a szemeretelepi vasúti megállónál. Hely van, igény is lenne rá.
"Ma egy olyan ősrégi Ikarus járt a 183-ason, amelyiken egyáltalán nem volt viszonylatjelzés, nem működött a belső kijelző és az első ajtó(elvileg első ajtós felszállás van). A piacnál a vezető előjött a fülkéjéből és a középső ajtón át üvöltötte ki, hogy ez a 183-as. A kocsi rettentő hangos volt, rezgett, lötyögött, zörgött rajta minden, lehet, hogy egyszer már le lett selejtezve és most visszaküldték a forgalomba..."
Délelőtt xx órakor csak néztem, néztem, reménykedtem, hogy vajon meg tud-e mögöttem állni a Cziffra Györgyben az Üllői út felé.... (sikerült)
A visszapillantó tükör alapján csak a viszonylatjelzés hiányát tudom megerősíteni, de az is azért maradt meg bennem, mert néztem, hogy tán, csak nem 183-as akar lenni a szocialista nagyipar eme csodája!
Úgy látszik, nagy kocsihiány van a dél-pesti buszgarázsban. Ma egy olyan ősrégi Ikarus járt a 183-ason, amelyiken egyáltalán nem volt viszonylatjelzés, nem működött a belső kijelző és az első ajtó(elvileg első ajtós felszállás van). A piacnál a vezető előjött a fülkéjéből és a középső ajtón át üvöltötte ki, hogy ez a 183-as. A kocsi rettentő hangos volt, rezgett, lötyögött, zörgött rajta minden, lehet, hogy egyszer már le lett selejtezve és most visszaküldték a forgalomba...
Az Üllői úton a Madarász utcánál egy felelőtlenül végzett épületfelújítás állványzata a villamos sínekre borult, úgyhogy 50-es villamos pótlóbuszozás van, és a tűzoltók munkája miatt a fél útpálya le van zárva. Ezért olyan dugó van, mint hét közben reggel, meg délután.
Ja és Szaniszló azt ígéri, lesz CT meg MR az SZTK-ban, ha jól tudom :) Többször oda jártam a kispesti helyett, van egy jófej doki, akinél voltam anno és megengedte. Kis túlzással az életemet is ő mentette meg anno.
Ott volt a régi házunk ugye anno Sallai utca,, többször is törtek be, hozzánk is, szomszédhoz is 1X. Nem növeli a közbiztonságot az intézkedés.. Viszont tanulságos, hogy még mindig van fejlesztés itt, Kispest sokkal kevésbé fejlődik. Ha az 50-es sebességkorlátozását felemelnék 40-ről 50-re az lenne a non plus ultra. De nem lehet, mivel oldalpályás vezetésű.
Nagyburma..Párszor láttam még rajta vasutat. Anno stratégiai fontosságú vonalnak nevezték, mivel a Ferencváros elkerülésével köt össze két fontos vasútvonalat. Egy jó ideje megszűnt, sok-sok éve vágányzár van az ATCO-tól kifele, Soroksárnál jó pár méter sínt elloptak, és ezek szerint már a volt Darugyárba sem érkeznek azok a letakart szállítmányok..
A Halmierdőben volt jó pár tarvágás anno amit minden héten sétálva mellbevágó volt átélni, kicsit értőbben lehetett volna hozzányúlni.