Keresés

Részletes keresés

BoGar Creative Commons License 2009.10.10 0 0 1819
Kezdem érteni, miért is tetted be. :D
Előzmény: róbertke (1815)
Elősiető Creative Commons License 2009.10.10 0 0 1818
Fenn van az Mk45 összeállítási útmutató.

Link
Elősiető Creative Commons License 2009.10.10 0 0 1817
Ok, én is erre tippeltem, érdekes lenne megoldani hdinamikusan:-)

Modellezős szemmel érdekes valóban, de azért van annyira érdekes a konstrukció, hogy megéri a felszín alá kukkantani...:-)
Előzmény: Zsocab (1816)
Zsocab Creative Commons License 2009.10.09 0 0 1816
Szerintem hidrosztatikusnak kell lennie, hiszen hidrodinamikus nyomatékváltónál egy házba építik a szivattyút és turbinát. Tudomásom szerint. Itt pedig látszanak a csővezetékek a két szekció között.
Előzmény: Elősiető (1814)
róbertke Creative Commons License 2009.10.09 0 0 1815
Modellezés szempontjából ez miért érdekes? Én a mozdony "megnyújtása" miatt raktam fel a képet. A magyarázó szöveget kiemelt színnel tettem fel, ennél több nem volt mellékelve.
Előzmény: Elősiető (1814)
Elősiető Creative Commons License 2009.10.09 0 0 1814
"tehát van egy négytengelyes géped."

Több kérdés merült fel bennem.

Hidrodinamikus vagy hidrosztatikus a hajtás?

Hogyan oldották meg a kerékmegcsúszás problémáját a hátsó tológépnél?


A megoldás nem rossz, csak szerintem könnyű az a szerkezet a mozdony mögött és nem biztos, hogy ki tud fejteni akkora plusz vonóerőt, mint amennyi megérné ahhoz, hogy két mozdony hajtóművét kelljen karban tartani egy helyett.
Előzmény: róbertke (1813)
róbertke Creative Commons License 2009.10.09 0 0 1813
Tömören, érthetően és magyarul: -Diesel-hidraulikus a kismozdony hajtása. A veztőfülkével ellátottban van a motor és a hidraulika hajtómű, ami mindkét egységet meghajtja, tehát van egy négytengelyes géped.
Előzmény: BoGar (1810)
róbertke Creative Commons License 2009.10.09 0 0 1812
Volt időm rászabadulni hetekkel ezelőtt....
Előzmény: RhB (1809)
ArtofNoizz Creative Commons License 2009.10.09 0 0 1811
Tisztelt érdeklődők!

Mint alább említettük a magyar Mk45 már csak rendelhető, a szerszám kapacitása véges ezért érkezési sorrend számít! A közeljövőben a mélyhúzott-ajtós változat kerül majd a piacra, mert abből többet gyártottak. Reményeink szerint lesz belőle osztrák, lengyel, román és szerb festésű is! Az osztrák így néz ki:



BoGar Creative Commons License 2009.10.09 0 0 1810
Ha értem én is miről van szó. :S
Előzmény: róbertke (1808)
RhB Creative Commons License 2009.10.09 0 0 1809
OFF Látom nézegetni teccik a DSO fórumot... :-))) ON
Előzmény: róbertke (1808)
róbertke Creative Commons License 2009.10.09 0 0 1808
Ezt tegnap találtam, 2db keskenynyomközű mozdony képe az eredeti szöveggel. Eddig csak normál nyomtávnál találkoztam ilyen átépítéssel. /zárójelben jegyzem meg, lemodellezve nincs érintkezési probléma a váltóknál/.   Für britische Torfwerke hat Schöma (der Titel enthält die englisch phonetische Aussprache dieses Namens) mehrere sogenannte Tandemlokomotiven für 914mm Spurweite gebaut, bei denen der Diesel der A-Unit über Druckschläuche die Hydraulikmotore (?) der B-Unit mit versorgt:
Előzmény: BoGar (1806)
Elősiető Creative Commons License 2009.10.09 0 0 1807
10 db alatti mennyiség tűnik most reálisnak.
Előzmény: BoGar (1801)
BoGar Creative Commons License 2009.10.08 0 0 1806
Nem lehetne, hogy csak egy helyen hirdess?! Megvan a helye a börze topikban!
Előzmény: Törölt nick (1805)
marslakó Creative Commons License 2009.10.08 0 0 1804
Sziasztok!

Biztosan más is van, aki most rendelne Csehmodellkétől Mk45-öst.

Abban gondolkodom, hogy az oldalsó pályaszámot rátamponoztatnám (narancssárgára festett mozdonyra a fehér pályaszám és alatta a raksúly adatok), de jobb lenne, ha nem egy gépre kellene, hanem többre.

Aki csatlakozna, kérem dobjon mailt, címem publikus!

(A dolog hátránya, hogy akkor mindegyiknek ugyanaz lesz a pályaszáma, de ez engem pl. abszolut nem zavar.)

Az elülső pályaszám táblát szintén le lehet gyártatni, és akkor ott is érdemes lenne közösködni, hiszen az oldalsó pályaszám ugyanaz! :-) És ha már ennyire benne vagyunk, együtt is lehetne őket lefestetni, de ez a két dolog természetesen nem kötelező elem.

Nekem amúgy nem sürgős, jövő tavasszal is megfelel. De jó lenne, ha lennénk legalább öten-tizen. Már festett modellek is jöhetnek! :-)

Erre a festésre gondoltam
tatumadar Creative Commons License 2009.10.07 0 0 1803
Ajjaj :) Én elég hamar visszafejtettem, hogy Te ki vagy! ;) A modelljeid önmagukért beszélnek. Linkcserében benne vagyok, már csinálom is a bannert!

(Bocsánat a tegezésért, csak itt, a fórumon, az egyszerűség végett... meg itt mindenki mindenkivel :) )
Előzmény: C50 4509 (1800)
ArtofNoizz Creative Commons License 2009.10.07 0 0 1802
Kb. nem tudom...ez rossz kérdés... Az én szerszámom sokat, nem panaszkodnak a lányok.
BoGar Creative Commons License 2009.10.07 0 0 1801
Kb mennyit bírhat még a szerszám?
Előzmény: ArtofNoizz (1797)
C50 4509 Creative Commons License 2009.10.07 0 0 1800
:-))
Megfogtalak Tatumadár!

Rád kattintottam, és már tudom ki vagy. Sőt!
Belinkeltelek a honlapunkon, mindhárom nyelvterületen. Javaslom cseréljünk linket.
http://pecsigyors.atw.hu
Előzmény: tatumadar (1794)
Elősiető Creative Commons License 2009.10.06 0 0 1799
Az összerakási útmutatót gyártom, felrakom holnap este, kb. két hete fotóztuk, azóta az én saram a nem elkészítés...:-(

Az emilcímmel kapcsolatban légyszi írj egy emilt. (Bár azóta egy centit sem haladt a modul, űgyhogy semmit sem késtél le:-))
Előzmény: montmartre (1798)
montmartre Creative Commons License 2009.10.06 0 0 1798
Szia!

Egy kérdésem és egy kérésem lenne:
1. Az Északiban augusztus elején azt terveztétek, hogy két-három héten belül fenn lesz a honlapon az Mk45-ös összeállítási útmutatója is. Mikorra várható, hogy valóban felkerül?
2. Ha még emlékszel, nekem hozott S. J. kollégád mutatóba képeket a hegyközi vasútról, és felmerült egy esetleges további együttműködés lehetősége is. Ha van neki ímél-címe, megkaphatnám-e, hogy újra felvehessem vele a kapcsolatot?

Köszönöm a segítséged!
Előzmény: Elősiető (1796)
ArtofNoizz Creative Commons License 2009.10.06 0 0 1797
Aki még eddig nem rendelt, az most rendeljen Mk45-öst. Ezt a verziót a szerszámok tönkremeneteléig gyártjuk. Onnantól a húzott ajtajú, hangtompító nélküli lengyel verziót fogjuk gyártani!
Elősiető Creative Commons License 2009.10.06 0 0 1796
Hello!

Eddig sem árultunk, pár darab össze lett rakva kiállításokra, de sorozatban sosem készültek.
Előzmény: BoGar (1795)
BoGar Creative Commons License 2009.10.06 0 0 1795
Elősiető! Most azt látom a honlapotokon, hogy már nem árultok kész Mk45 mozdonyokat. Miért van ez?
Előzmény: Elősiető (1788)
tatumadar Creative Commons License 2009.10.05 0 0 1794
Azért tud az Mr. is lenni, mert – a híresztelésekkel ellentétben – odakinnt minden eladó beszél angolul!
Előzmény: C50 4509 (1790)
Elősiető Creative Commons License 2009.10.05 0 0 1793
Bővebben akkor pár szóban:

A kiállítást ötödszörre rendezték meg egy kis plébániának a termében. Számos kisszériás osztrák gyártó volt kint, emellett persze volt vasúti bazár, képeslap- és könyvvásár is, azt hiszem ez elhagyhatatlan része a kiállításnak ott is:-)

A kiállítókról néhány szó:

- láttam H0-s méretű kocsikat meg mozdonyokat (át)építő kiállítót, egyedi darabok, a beugró itt 300 euró volt, innentől felfelé mentek az árak, de hihetetlen szép korlátokkal és részletekkel áldotta meg a kocsikat (www.vigeo.at)

- volt Roco alvázra és hajtásra építő cég, akik tuningolják a gyári mozdonyokat, valami tolató gépek lehettek..

- kinn volt természetesen Herr Halling a villamosokkal és a Ferro Train számos szép kisvasúti dologgal

- H0, 0e és H0e mozdonyok építésével foglalkozik a Kroess Modellbau, hihetetlen szép mozdonyokat és kocsikat hozott ki

- Volt buszos kiállító, Steyr buszokkal (ALO busmodelle - www.busmodelle.at)

- Elektronikai cuccok: Herr Hübsch (http://amw.huebsch.at) és a mobaVersa cég mindenféle fényvezető szállal...

- Kinn volt a Mikrometakit számos újdonsággal és szép mozdonnyal

- Láttam gyönyörű hóekéket építő modellezőt, azt hiszem
e volt a méretarány...

- Továbbá még: kiegészítők, filmek, könyvek, képeslapok, relikviák

Most így egyelőre ennyi jutott eszembe, remélem lesz jövőre is:-)
Előzmény: C50 4509 (1790)
tatumadar Creative Commons License 2009.10.05 0 0 1792
Remek program volt, olyanokat láttunk, hogy... mindjárt teszek be képet.

Bétamodell-Undorkának pedig utólag is köszönjük a dícsérő szavakat, mindkettőnk érdekében remélem, hogy véletlenül sem találkozunk soha többet!
Előzmény: Elősiető (1788)
Ikarus 242 Creative Commons License 2009.10.05 0 0 1791

Holnap összefutunk?

Előzmény: Elősiető (1788)
C50 4509 Creative Commons License 2009.10.05 0 0 1790
Köszönjük a képes beszámolót, de lehetne egy kicsit bővebben, azok kedvéért, akiket nagyon érdekel, de nem volt lehetőségük odautazni?
Mondjuk szöveges beszámoló formájában?

Ja, és Halling Úr nem Mr. hanem Herr.
Bocs ezt nem hagyhattam ki...
;-))))))))))))))))
Előzmény: Elősiető (1788)
ArtofNoizz Creative Commons License 2009.10.04 0 0 1789
Egy link a kiállításról: http://www.bahn-austria.at/report-news.htm

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!