Szerintem hidrosztatikusnak kell lennie, hiszen hidrodinamikus nyomatékváltónál egy házba építik a szivattyút és turbinát. Tudomásom szerint. Itt pedig látszanak a csővezetékek a két szekció között.
Modellezés szempontjából ez miért érdekes? Én a mozdony "megnyújtása" miatt raktam fel a képet. A magyarázó szöveget kiemelt színnel tettem fel, ennél több nem volt mellékelve.
Hogyan oldották meg a kerékmegcsúszás problémáját a hátsó tológépnél?
A megoldás nem rossz, csak szerintem könnyű az a szerkezet a mozdony mögött és nem biztos, hogy ki tud fejteni akkora plusz vonóerőt, mint amennyi megérné ahhoz, hogy két mozdony hajtóművét kelljen karban tartani egy helyett.
Tömören, érthetően és magyarul: -Diesel-hidraulikus a kismozdony hajtása. A veztőfülkével ellátottban van a motor és a hidraulika hajtómű, ami mindkét egységet meghajtja, tehát van egy négytengelyes géped.
Mint alább említettük a magyar Mk45 már csak rendelhető, a szerszám kapacitása véges ezért érkezési sorrend számít! A közeljövőben a mélyhúzott-ajtós változat kerül majd a piacra, mert abből többet gyártottak. Reményeink szerint lesz belőle osztrák, lengyel, román és szerb festésű is! Az osztrák így néz ki:
Ezt tegnap találtam, 2db keskenynyomközű mozdony képe az eredeti szöveggel. Eddig csak normál nyomtávnál találkoztam ilyen átépítéssel. /zárójelben jegyzem meg, lemodellezve nincs érintkezési probléma a váltóknál/. Für britische Torfwerke hat Schöma (der Titel enthält die englisch phonetische Aussprache dieses Namens) mehrere sogenannte Tandemlokomotiven für 914mm Spurweite gebaut, bei denen der Diesel der A-Unit über Druckschläuche die Hydraulikmotore (?) der B-Unit mit versorgt:
Biztosan más is van, aki most rendelne Csehmodellkétől Mk45-öst.
Abban gondolkodom, hogy az oldalsó pályaszámot rátamponoztatnám (narancssárgára festett mozdonyra a fehér pályaszám és alatta a raksúly adatok), de jobb lenne, ha nem egy gépre kellene, hanem többre.
Aki csatlakozna, kérem dobjon mailt, címem publikus!
(A dolog hátránya, hogy akkor mindegyiknek ugyanaz lesz a pályaszáma, de ez engem pl. abszolut nem zavar.)
Az elülső pályaszám táblát szintén le lehet gyártatni, és akkor ott is érdemes lenne közösködni, hiszen az oldalsó pályaszám ugyanaz! :-) És ha már ennyire benne vagyunk, együtt is lehetne őket lefestetni, de ez a két dolog természetesen nem kötelező elem.
Nekem amúgy nem sürgős, jövő tavasszal is megfelel. De jó lenne, ha lennénk legalább öten-tizen. Már festett modellek is jöhetnek! :-)
Rád kattintottam, és már tudom ki vagy. Sőt! Belinkeltelek a honlapunkon, mindhárom nyelvterületen. Javaslom cseréljünk linket. http://pecsigyors.atw.hu
Egy kérdésem és egy kérésem lenne: 1. Az Északiban augusztus elején azt terveztétek, hogy két-három héten belül fenn lesz a honlapon az Mk45-ös összeállítási útmutatója is. Mikorra várható, hogy valóban felkerül? 2. Ha még emlékszel, nekem hozott S. J. kollégád mutatóba képeket a hegyközi vasútról, és felmerült egy esetleges további együttműködés lehetősége is. Ha van neki ímél-címe, megkaphatnám-e, hogy újra felvehessem vele a kapcsolatot?
Aki még eddig nem rendelt, az most rendeljen Mk45-öst. Ezt a verziót a szerszámok tönkremeneteléig gyártjuk. Onnantól a húzott ajtajú, hangtompító nélküli lengyel verziót fogjuk gyártani!
A kiállítást ötödszörre rendezték meg egy kis plébániának a termében. Számos kisszériás osztrák gyártó volt kint, emellett persze volt vasúti bazár, képeslap- és könyvvásár is, azt hiszem ez elhagyhatatlan része a kiállításnak ott is:-)
A kiállítókról néhány szó:
- láttam H0-s méretű kocsikat meg mozdonyokat (át)építő kiállítót, egyedi darabok, a beugró itt 300 euró volt, innentől felfelé mentek az árak, de hihetetlen szép korlátokkal és részletekkel áldotta meg a kocsikat (www.vigeo.at)
- volt Roco alvázra és hajtásra építő cég, akik tuningolják a gyári mozdonyokat, valami tolató gépek lehettek..
- kinn volt természetesen Herr Halling a villamosokkal és a Ferro Train számos szép kisvasúti dologgal
- H0, 0e és H0e mozdonyok építésével foglalkozik a Kroess Modellbau, hihetetlen szép mozdonyokat és kocsikat hozott ki
- Volt buszos kiállító, Steyr buszokkal (ALO busmodelle - www.busmodelle.at)
- Elektronikai cuccok: Herr Hübsch (http://amw.huebsch.at) és a mobaVersa cég mindenféle fényvezető szállal...
- Kinn volt a Mikrometakit számos újdonsággal és szép mozdonnyal
- Láttam gyönyörű hóekéket építő modellezőt, azt hiszem e volt a méretarány...
- Továbbá még: kiegészítők, filmek, könyvek, képeslapok, relikviák
Most így egyelőre ennyi jutott eszembe, remélem lesz jövőre is:-)
Köszönjük a képes beszámolót, de lehetne egy kicsit bővebben, azok kedvéért, akiket nagyon érdekel, de nem volt lehetőségük odautazni? Mondjuk szöveges beszámoló formájában?
Ja, és Halling Úr nem Mr. hanem Herr. Bocs ezt nem hagyhattam ki... ;-))))))))))))))))