Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.10.13 0 0 1829
Azért olyan "simán" azért nem lehet felrakni a maszkot ugye?????
Előzmény: Tucsi16 (1826)
róbertke Creative Commons License 2009.10.13 0 0 1828
Office Depot-ba lehet kapni A4 méretű fehér matricát. Számítógépen megszerkeszted a csíkozást, majd rányomtatod a matricalapra. Kivágod a megfelelő méretet majd ráragasztod a mozdony elejére. Amúgy bátorság + jó ecset és szabadkézzel is lehet....:-))))))))) TT-s barátomnak készítettem ajándékba.....
Előzmény: GYURMA 944 (1823)
crash__override Creative Commons License 2009.10.13 0 0 1827
H0e C50 alá régen az N-es Arnold Köf volt használatos. Esetleg meg lehet próbálni a Minitrix-féle Köf-öt is.
Előzmény: Tucsi16 (1826)
Tucsi16 Creative Commons License 2009.10.13 0 0 1826
Szia!

Szerintem a rezgőmotor elég felejtős dolog, ahogy azt irtad ezek hosszú terhelést nem birnak. A másik probléma hogy van rajta egy kis súly(a tengelyre aplikálva) attől lesz ugyebár excentrikus és emiatt rezeg a dolog, nah ezt nem biztos, hogy sikerül róla leműteni. Ha mégis még mindig adott a probléma, hogy a feszültsége nem igazán optimális , azaz köze nincs a 12V -hoz.


N-es mozdonyt végülis lehetne alá barkácsolni .


A másik dolog a csíkozással kapcsolatban, én az M32 2055 építésénél nem festettem a csíkokat , hanem nemes egyszerűséggel sárgára fújtuk a dolgot, aztán pedig adott szélességű fekete vizesmatricából felraktuk rá. Aztán kapott egy réteg lakott és észre sem lehet venni hogy matrica. (meg kell szerkeszteni és kinyomtatni , lézerrel nyomtatva jobb a minőség , csak vigyázni kell, hogy a vizesmatricalapon meg ne olvassza a lakkot.)

A másik megoldás amit most kisérletezgetünk, hogy sima festő maszkolószalagot , valamilyen öntapadó matrica hordozófóliájára rárakunk és abba a kellő alakzatokat belevágjuk plotterrel aztán simán fel lehet rakni a maszkot , aztán pedig jöhet a fújás.
Ha ugyanezt ecsettel csinálja az ember nem lesz olyan szép, mert túl vastag a festékréteg és látszik a réteg vastagsága.


Üdv : Viktor
Előzmény: GYURMA 944 (1825)
GYURMA 944 Creative Commons License 2009.10.13 0 0 1825
A képek minőségéért bocs! Ami fekete az hiányzik még. A motortér és a hátsórész körüli trepnit is feketére gondoltam. Itt tartok.
Azon gondolkozom,hogy egy nokia telefon rezgőmotorja mennyit bírhat,mert az elég kis méretű. :-) Két ékszíjtárcsa megfelelő áttétellel,egy a tengelyre,egy a motorra és már megy is. Sőt ebből lehet kettő is és akkor már biztos bírja és még "összkerekes" is. Szerintem ezek a rezgőmotorok nagyon sokat bírnak,mármint nem teherbírásban,hanem üzemórában,mert a hétéves telefonomban még mindig hibátlan és azt tudom,hogy nem egyfolytában működik,hanem sokszor megszakítva.
Vélemény? Ellenvetés esetleg? Egyéb ötlet?
Köszi előre is!
GYURMA 944 Creative Commons License 2009.10.12 0 0 1824

Üdvözlet!

 

Nagyon köszönöm mégegyszer a C50 kitet!  Jól elfoglaltam magam a hétvégén,ebben a goromba időben.   Képek holnap.

Előzmény: Elősiető (1818)
GYURMA 944 Creative Commons License 2009.10.12 0 0 1823

Üdvözlet az úraknak!

 

Két dologban szeretnék segítséget kérni.  Az első az lenne,hogy a C50-es mozdony elején és hátulján a sárga alapra milyen anyaggal maszkoljak,hogy utána,se a felület ne sérüljön,se ragacsos ne maradjon.

A másik kérdésem az lenne,hogy mekkora a kerék átmérő?  Sehol nem találtam erre utaló rajzot. Azt tudom,hogy a hosszanti tengelytáv 17,2mm.

Összeragasztottam a Csehmodel által gyártott kitet. Le is festettem.

Rewelt használtam és a zöldet magam kevertem ki.  Szerintem jól sikerült az egész,de lehet,hogy azért vagyok elfogult,mert már nagyon régóta nem csináltam ilyesmit.  Utóljára kb. 25 éve tette be a kaput a türelmemnek egy MI akárhányas helikopter. :-) előtte egész jól bírtam.   Ezzel a csöpséggel is megizzadtam,de valahogy mégis megérte.  Viszont,mint sokaknak,nekem is elkezdődött a hajtás gondom,mert van egy 3 tengelyes burlington N-es mozdonyom,de mint az kiderült,mindene réz,csak a kaszni müa.  Gyönyörüen megmunkálva és még valahol a doboza is megvan a papírjaival.  Még egy métert nem ment,azért mert pont a C50-nek vettem.  Tudom,hogy nem ez a hírdetési topic,nem is árulom,de ha valaki bármilyen hajtást tudna nekem csinálni a C50-be,még az sem érdekel,hogy gumihajtás ( :-) ) odaadnám érte.  (én 7000-ért vettem)

Előre is köszönök bármilyen segítséget!!!

Mk45-2010 Creative Commons License 2009.10.12 0 0 1822

A pályaszám alatt a "FÉKSÚLY" adatok vannak...

Előzmény: marslakó (1804)
róbertke Creative Commons License 2009.10.11 0 0 1821
Én csak normál H0 -ban utazom. Van három darab Gützold BN 150-es mozdonyom. Untam már, hogy ha szólóban jár, max. feszültséggel megy csak át egyből (de akkor sem biztosan) a váltókon. Kettőt együtt ikerben használva meg életszerűtlennek találtam. Elkezdtem kutatni a net-en, és nagyon sok nagyvasúti kép megtekintése mellett találtam rá a feltett két mozdonyra. Mivel keskeny-nyomközűek és pár hónappal ezelőtt téma volt a váltón való közlekedés problematikája, hát gondoltam, hogy megosztom veletek. Röviden: a "pótkocsi" is vesz fel áramot a sínről, miáltal "megnyújtjuk" az egész mozdonyt. Ennek a trükknek a segítségével biztosabban fog áthaladni mozdonykánk a váltókon.
Előzmény: BoGar (1819)
GYURMA 944 Creative Commons License 2009.10.10 0 0 1820
BoGar Creative Commons License 2009.10.10 0 0 1819
Kezdem érteni, miért is tetted be. :D
Előzmény: róbertke (1815)
Elősiető Creative Commons License 2009.10.10 0 0 1818
Fenn van az Mk45 összeállítási útmutató.

Link
Elősiető Creative Commons License 2009.10.10 0 0 1817
Ok, én is erre tippeltem, érdekes lenne megoldani hdinamikusan:-)

Modellezős szemmel érdekes valóban, de azért van annyira érdekes a konstrukció, hogy megéri a felszín alá kukkantani...:-)
Előzmény: Zsocab (1816)
Zsocab Creative Commons License 2009.10.09 0 0 1816
Szerintem hidrosztatikusnak kell lennie, hiszen hidrodinamikus nyomatékváltónál egy házba építik a szivattyút és turbinát. Tudomásom szerint. Itt pedig látszanak a csővezetékek a két szekció között.
Előzmény: Elősiető (1814)
róbertke Creative Commons License 2009.10.09 0 0 1815
Modellezés szempontjából ez miért érdekes? Én a mozdony "megnyújtása" miatt raktam fel a képet. A magyarázó szöveget kiemelt színnel tettem fel, ennél több nem volt mellékelve.
Előzmény: Elősiető (1814)
Elősiető Creative Commons License 2009.10.09 0 0 1814
"tehát van egy négytengelyes géped."

Több kérdés merült fel bennem.

Hidrodinamikus vagy hidrosztatikus a hajtás?

Hogyan oldották meg a kerékmegcsúszás problémáját a hátsó tológépnél?


A megoldás nem rossz, csak szerintem könnyű az a szerkezet a mozdony mögött és nem biztos, hogy ki tud fejteni akkora plusz vonóerőt, mint amennyi megérné ahhoz, hogy két mozdony hajtóművét kelljen karban tartani egy helyett.
Előzmény: róbertke (1813)
róbertke Creative Commons License 2009.10.09 0 0 1813
Tömören, érthetően és magyarul: -Diesel-hidraulikus a kismozdony hajtása. A veztőfülkével ellátottban van a motor és a hidraulika hajtómű, ami mindkét egységet meghajtja, tehát van egy négytengelyes géped.
Előzmény: BoGar (1810)
róbertke Creative Commons License 2009.10.09 0 0 1812
Volt időm rászabadulni hetekkel ezelőtt....
Előzmény: RhB (1809)
ArtofNoizz Creative Commons License 2009.10.09 0 0 1811
Tisztelt érdeklődők!

Mint alább említettük a magyar Mk45 már csak rendelhető, a szerszám kapacitása véges ezért érkezési sorrend számít! A közeljövőben a mélyhúzott-ajtós változat kerül majd a piacra, mert abből többet gyártottak. Reményeink szerint lesz belőle osztrák, lengyel, román és szerb festésű is! Az osztrák így néz ki:



BoGar Creative Commons License 2009.10.09 0 0 1810
Ha értem én is miről van szó. :S
Előzmény: róbertke (1808)
RhB Creative Commons License 2009.10.09 0 0 1809
OFF Látom nézegetni teccik a DSO fórumot... :-))) ON
Előzmény: róbertke (1808)
róbertke Creative Commons License 2009.10.09 0 0 1808
Ezt tegnap találtam, 2db keskenynyomközű mozdony képe az eredeti szöveggel. Eddig csak normál nyomtávnál találkoztam ilyen átépítéssel. /zárójelben jegyzem meg, lemodellezve nincs érintkezési probléma a váltóknál/.   Für britische Torfwerke hat Schöma (der Titel enthält die englisch phonetische Aussprache dieses Namens) mehrere sogenannte Tandemlokomotiven für 914mm Spurweite gebaut, bei denen der Diesel der A-Unit über Druckschläuche die Hydraulikmotore (?) der B-Unit mit versorgt:
Előzmény: BoGar (1806)
Elősiető Creative Commons License 2009.10.09 0 0 1807
10 db alatti mennyiség tűnik most reálisnak.
Előzmény: BoGar (1801)
BoGar Creative Commons License 2009.10.08 0 0 1806
Nem lehetne, hogy csak egy helyen hirdess?! Megvan a helye a börze topikban!
Előzmény: Törölt nick (1805)
marslakó Creative Commons License 2009.10.08 0 0 1804
Sziasztok!

Biztosan más is van, aki most rendelne Csehmodellkétől Mk45-öst.

Abban gondolkodom, hogy az oldalsó pályaszámot rátamponoztatnám (narancssárgára festett mozdonyra a fehér pályaszám és alatta a raksúly adatok), de jobb lenne, ha nem egy gépre kellene, hanem többre.

Aki csatlakozna, kérem dobjon mailt, címem publikus!

(A dolog hátránya, hogy akkor mindegyiknek ugyanaz lesz a pályaszáma, de ez engem pl. abszolut nem zavar.)

Az elülső pályaszám táblát szintén le lehet gyártatni, és akkor ott is érdemes lenne közösködni, hiszen az oldalsó pályaszám ugyanaz! :-) És ha már ennyire benne vagyunk, együtt is lehetne őket lefestetni, de ez a két dolog természetesen nem kötelező elem.

Nekem amúgy nem sürgős, jövő tavasszal is megfelel. De jó lenne, ha lennénk legalább öten-tizen. Már festett modellek is jöhetnek! :-)

Erre a festésre gondoltam
tatumadar Creative Commons License 2009.10.07 0 0 1803
Ajjaj :) Én elég hamar visszafejtettem, hogy Te ki vagy! ;) A modelljeid önmagukért beszélnek. Linkcserében benne vagyok, már csinálom is a bannert!

(Bocsánat a tegezésért, csak itt, a fórumon, az egyszerűség végett... meg itt mindenki mindenkivel :) )
Előzmény: C50 4509 (1800)
ArtofNoizz Creative Commons License 2009.10.07 0 0 1802
Kb. nem tudom...ez rossz kérdés... Az én szerszámom sokat, nem panaszkodnak a lányok.
BoGar Creative Commons License 2009.10.07 0 0 1801
Kb mennyit bírhat még a szerszám?
Előzmény: ArtofNoizz (1797)
C50 4509 Creative Commons License 2009.10.07 0 0 1800
:-))
Megfogtalak Tatumadár!

Rád kattintottam, és már tudom ki vagy. Sőt!
Belinkeltelek a honlapunkon, mindhárom nyelvterületen. Javaslom cseréljünk linket.
http://pecsigyors.atw.hu
Előzmény: tatumadar (1794)
Elősiető Creative Commons License 2009.10.06 0 0 1799
Az összerakási útmutatót gyártom, felrakom holnap este, kb. két hete fotóztuk, azóta az én saram a nem elkészítés...:-(

Az emilcímmel kapcsolatban légyszi írj egy emilt. (Bár azóta egy centit sem haladt a modul, űgyhogy semmit sem késtél le:-))
Előzmény: montmartre (1798)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!