Office Depot-ba lehet kapni A4 méretű fehér matricát. Számítógépen megszerkeszted a csíkozást, majd rányomtatod a matricalapra. Kivágod a megfelelő méretet majd ráragasztod a mozdony elejére. Amúgy bátorság + jó ecset és szabadkézzel is lehet....:-))))))))) TT-s barátomnak készítettem ajándékba.....
Szerintem a rezgőmotor elég felejtős dolog, ahogy azt irtad ezek hosszú terhelést nem birnak. A másik probléma hogy van rajta egy kis súly(a tengelyre aplikálva) attől lesz ugyebár excentrikus és emiatt rezeg a dolog, nah ezt nem biztos, hogy sikerül róla leműteni. Ha mégis még mindig adott a probléma, hogy a feszültsége nem igazán optimális , azaz köze nincs a 12V -hoz.
N-es mozdonyt végülis lehetne alá barkácsolni .
A másik dolog a csíkozással kapcsolatban, én az M32 2055 építésénél nem festettem a csíkokat , hanem nemes egyszerűséggel sárgára fújtuk a dolgot, aztán pedig adott szélességű fekete vizesmatricából felraktuk rá. Aztán kapott egy réteg lakott és észre sem lehet venni hogy matrica. (meg kell szerkeszteni és kinyomtatni , lézerrel nyomtatva jobb a minőség , csak vigyázni kell, hogy a vizesmatricalapon meg ne olvassza a lakkot.)
A másik megoldás amit most kisérletezgetünk, hogy sima festő maszkolószalagot , valamilyen öntapadó matrica hordozófóliájára rárakunk és abba a kellő alakzatokat belevágjuk plotterrel aztán simán fel lehet rakni a maszkot , aztán pedig jöhet a fújás. Ha ugyanezt ecsettel csinálja az ember nem lesz olyan szép, mert túl vastag a festékréteg és látszik a réteg vastagsága.
A képek minőségéért bocs! Ami fekete az hiányzik még. A motortér és a hátsórész körüli trepnit is feketére gondoltam. Itt tartok. Azon gondolkozom,hogy egy nokia telefon rezgőmotorja mennyit bírhat,mert az elég kis méretű. :-) Két ékszíjtárcsa megfelelő áttétellel,egy a tengelyre,egy a motorra és már megy is. Sőt ebből lehet kettő is és akkor már biztos bírja és még "összkerekes" is. Szerintem ezek a rezgőmotorok nagyon sokat bírnak,mármint nem teherbírásban,hanem üzemórában,mert a hétéves telefonomban még mindig hibátlan és azt tudom,hogy nem egyfolytában működik,hanem sokszor megszakítva. Vélemény? Ellenvetés esetleg? Egyéb ötlet? Köszi előre is!
Két dologban szeretnék segítséget kérni. Az első az lenne,hogy a C50-es mozdony elején és hátulján a sárga alapra milyen anyaggal maszkoljak,hogy utána,se a felület ne sérüljön,se ragacsos ne maradjon.
A másik kérdésem az lenne,hogy mekkora a kerék átmérő? Sehol nem találtam erre utaló rajzot. Azt tudom,hogy a hosszanti tengelytáv 17,2mm.
Összeragasztottam a Csehmodel által gyártott kitet. Le is festettem.
Rewelt használtam és a zöldet magam kevertem ki. Szerintem jól sikerült az egész,de lehet,hogy azért vagyok elfogult,mert már nagyon régóta nem csináltam ilyesmit. Utóljára kb. 25 éve tette be a kaput a türelmemnek egy MI akárhányas helikopter. :-) előtte egész jól bírtam. Ezzel a csöpséggel is megizzadtam,de valahogy mégis megérte. Viszont,mint sokaknak,nekem is elkezdődött a hajtás gondom,mert van egy 3 tengelyes burlington N-es mozdonyom,de mint az kiderült,mindene réz,csak a kaszni müa. Gyönyörüen megmunkálva és még valahol a doboza is megvan a papírjaival. Még egy métert nem ment,azért mert pont a C50-nek vettem. Tudom,hogy nem ez a hírdetési topic,nem is árulom,de ha valaki bármilyen hajtást tudna nekem csinálni a C50-be,még az sem érdekel,hogy gumihajtás ( :-) ) odaadnám érte. (én 7000-ért vettem)
Én csak normál H0 -ban utazom. Van három darab Gützold BN 150-es mozdonyom. Untam már, hogy ha szólóban jár, max. feszültséggel megy csak át egyből (de akkor sem biztosan) a váltókon. Kettőt együtt ikerben használva meg életszerűtlennek találtam. Elkezdtem kutatni a net-en, és nagyon sok nagyvasúti kép megtekintése mellett találtam rá a feltett két mozdonyra. Mivel keskeny-nyomközűek és pár hónappal ezelőtt téma volt a váltón való közlekedés problematikája, hát gondoltam, hogy megosztom veletek. Röviden: a "pótkocsi" is vesz fel áramot a sínről, miáltal "megnyújtjuk" az egész mozdonyt. Ennek a trükknek a segítségével biztosabban fog áthaladni mozdonykánk a váltókon.
Szerintem hidrosztatikusnak kell lennie, hiszen hidrodinamikus nyomatékváltónál egy házba építik a szivattyút és turbinát. Tudomásom szerint. Itt pedig látszanak a csővezetékek a két szekció között.
Modellezés szempontjából ez miért érdekes? Én a mozdony "megnyújtása" miatt raktam fel a képet. A magyarázó szöveget kiemelt színnel tettem fel, ennél több nem volt mellékelve.
Hogyan oldották meg a kerékmegcsúszás problémáját a hátsó tológépnél?
A megoldás nem rossz, csak szerintem könnyű az a szerkezet a mozdony mögött és nem biztos, hogy ki tud fejteni akkora plusz vonóerőt, mint amennyi megérné ahhoz, hogy két mozdony hajtóművét kelljen karban tartani egy helyett.
Tömören, érthetően és magyarul: -Diesel-hidraulikus a kismozdony hajtása. A veztőfülkével ellátottban van a motor és a hidraulika hajtómű, ami mindkét egységet meghajtja, tehát van egy négytengelyes géped.
Mint alább említettük a magyar Mk45 már csak rendelhető, a szerszám kapacitása véges ezért érkezési sorrend számít! A közeljövőben a mélyhúzott-ajtós változat kerül majd a piacra, mert abből többet gyártottak. Reményeink szerint lesz belőle osztrák, lengyel, román és szerb festésű is! Az osztrák így néz ki:
Ezt tegnap találtam, 2db keskenynyomközű mozdony képe az eredeti szöveggel. Eddig csak normál nyomtávnál találkoztam ilyen átépítéssel. /zárójelben jegyzem meg, lemodellezve nincs érintkezési probléma a váltóknál/. Für britische Torfwerke hat Schöma (der Titel enthält die englisch phonetische Aussprache dieses Namens) mehrere sogenannte Tandemlokomotiven für 914mm Spurweite gebaut, bei denen der Diesel der A-Unit über Druckschläuche die Hydraulikmotore (?) der B-Unit mit versorgt:
Biztosan más is van, aki most rendelne Csehmodellkétől Mk45-öst.
Abban gondolkodom, hogy az oldalsó pályaszámot rátamponoztatnám (narancssárgára festett mozdonyra a fehér pályaszám és alatta a raksúly adatok), de jobb lenne, ha nem egy gépre kellene, hanem többre.
Aki csatlakozna, kérem dobjon mailt, címem publikus!
(A dolog hátránya, hogy akkor mindegyiknek ugyanaz lesz a pályaszáma, de ez engem pl. abszolut nem zavar.)
Az elülső pályaszám táblát szintén le lehet gyártatni, és akkor ott is érdemes lenne közösködni, hiszen az oldalsó pályaszám ugyanaz! :-) És ha már ennyire benne vagyunk, együtt is lehetne őket lefestetni, de ez a két dolog természetesen nem kötelező elem.
Nekem amúgy nem sürgős, jövő tavasszal is megfelel. De jó lenne, ha lennénk legalább öten-tizen. Már festett modellek is jöhetnek! :-)
Rád kattintottam, és már tudom ki vagy. Sőt! Belinkeltelek a honlapunkon, mindhárom nyelvterületen. Javaslom cseréljünk linket. http://pecsigyors.atw.hu