Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
"Kérem nem bántalmazni az Ancsát, korához képest olyan mutatványokra képes amelyeket más polgári gép nemigen mutatott!"
Így van,pl párszáz méteren letarolja a fákat a Borsó-hegyen Hejce mellett,42 halottat produkálva,az elromlott műszerek miatt..Nem véletlenül cserélik le az AN-okat a szlovákok.(is)
Kérem nem bántalmazni az Ancsát, korához képest olyan mutatványokra képes amelyeket más polgári gép nemigen mutatott!
Hol volt hol nem volt, volt egyszer egy reptér Larnakán ( Ciprus). 1982 júliusában a TAROM YR-BME lajstromjelű AN-24-ese egy "kezdő" parancsnokkal -mármint első útja volt a Bukarest-Larnaka-Bukarest útvonalon navigációs hiba miatt leszállt a Dekelia-i brit helikopter pályán, amely kb 500m hosszú volt. Füstölgő gumikkal, egy szárny a bázis kerítésén kilógva, de épen és ügyesen megállt. Semmilyen gép vagy utas sérülés nem volt.
A gond csak annyi volt hogy a gép jelenléte a szokásos brit "understatement" szerint is nemkivánatos volt-NATO reptér- megkérték a TAROM-ot hogy szíveskedjenek eltakarodni gépestől minél hamarabb. A bukaresti angol nagykövet meglehetősen aktív volt pár napig:)
A baj csak annyi volt hogy a kézikönyv szerint a gépnek a felszálláshoz kellett olyan 800-1000m kifutó-ha rosszúl emlékszem majd az aviation fans kijavítanak:), ezért küldtek egy illetőt : Sergiu Zaharescu, az akkori AN részleg főszemlélőjét és rep.kiképzőt. Akinek volt olyan 10000 repült órája zusammen Il és AN gépeken.
A pasas mit tett: kiszereltetett mindent ami nem szükséges a repüléshez: utasűlések, stb, ez kb 3 nap, majd megkérte a briteket szíveskedjenek még 200 m -nyi területet elegyengetni. A britek nagyon segítőkészek voltak, még azt is megkérdezték hogy milyen vallásúak az új pilóták, minden eshetőségre készen...:)
De az AN felszállt 700 m vegyes kifutón! Cipruson...
Hogy aztán mit kapott a pasas othon, az érdekes: ki akarták fizettetni vele a kiszerelt cuccok értékét:)
Lássuk csak: egy tapasztalt pilóta, egy gép amely képes erre a mutatványra, nesze neki: azon a reptéren le lehetett volna tenni egy szakaszt....és utána eltűzni....
Annyi koze van a katonai temakorhoz, hogy szukseg eseten tudnak berelni gepet, vagy lefoglalni. Ennek viszont nagyjabol semmi koze nincs ahhoz, hogy ki a legitarsasag tulajdonosa, hamarebb ahhoz, hogy hol vannak a gepek. A tobbi amit irt, no comment.
Kulonosen tetszett, a masik topicot cenzurazzak mondata. A kis martir. :DDDDD
Amugy semmi baj nem lenne vele, ha nem akarna mindig kereszteshaborut vivni.
Szart nem osztott-szorzott az az 1000 grúz katona, akit Irakból hoztak. Akkorára már nem létezett a grúz hadsereg. Ha az oroszok úgy kívánták volna - Tbilisziben álnak meg.
"Nem az az 1-2 ezer hazavitt katona számított, hanem a felmutatott képesség, hogy ha kell Uncle Sam 5 nap alatt odavisz 200 ezer tonnát, a 60 kilós katonalánytól a 60 tonnás Abramsig - és ettől megállt az orosz." - Muhahahaaaaaaaa! Komolyan mondom doktor House erre fel masodpec alatt felirna a kenyszerzubbonyt! :-D
Francnak ilyen gurulos gyogyszert irnak fel neked! :-D
Ha lelősz valakit az is megkérdőjelezhető morálisan. Elárulnád milyen civil tartózkodik azon az utcán amit a támadás miatt füsttel fednek? Aki civil, az ül az otthona legvédettebb zugába, fogja a gyereke fejét, és imádkozik, tehát nem az utcán van ahol foszfor érheti.
Végül is a témájának,hogy esetleg használható- e a Malév alkalomadtán, Mo.katonai céljaira......ez eléggé vág ide.Az ,hogy mi hova és miért vinnénk nagyobb katonai erőt(nagyobbat,érted:)az már más dolog,az inkább vág a sci- fi topik témájába. Most azt nem értem én,Tacsk0 mester miért lepődik meg azon ,hogy itt '90 óta mindent eladtak,elloptak.....ebben aztán nincs nemzetáruló:)megfontolás.....magyarok vagyunk,vagy neeeeem?(K.Linda énekművésznő)
IDF M825A1 füstgránátokat használ. A gránát 116 WP résztöltet van (a videón ezek szétszóródását lehet látni), amely 150-250 méteres területen szétszóródva 5-15 perces (a szélmozgástól függően) füstfüggönyt hoz létre. A WP résztöltetek tényleg okozhatnak tüzet és mivel heves égés közben generálnak füstöt, valóban csúnya sérüléseket okozhatnak, ha valakinek a közelében érnek földet, tehát a bevetésük civil területen megkérdőjelezhető morálisan.
"Nyilván nem kell mindent elfoglalni, a főbb csomópontok, a nyomásfokozó telepek, stb. a lényeges. A pusztában szaladó cső önmagában nem oszt, nem szoroz."
Végül is igaz. Ránézésre a kijevi csomópont a rendszer kulcsa. :)
Egy térkép, a hétköznapokban használt nyelvről. ,,Merő véletlenségből" megfelelnek a területek a politikai orientációnak is. (Ami sárgás - ott döntően dominál az orosz nyelv használata, sötétzöld - az ukrán, a világos zöld - azok a területek, ahol megközelítőleg azonos arányban használják a két nyelvet a hézköznapokban.)
,,Ukrajna lakosságának tizede színorosz, további egyharmada az oroszokhoz húz, nem lenne hiány kollaboránsokból."
Ukrajna lakosságának majdnem egyötöde a színorosz lakosság aránya (több, mint 17%), és korántsem egyharmada ,,húz az oroszokhoz", hanem meglesz az a többi nemzetiséggel együtt (beleértve a déli és keleti ukránokt is) k.b. a fele. Minden esetre amikor ősszel közvéleménykutatásokat végeztek a kormány támogatottságáról, az volt k.b. 15-16%-on. Nem kell hozzá külső beavatkozás, hogy Ukrajnában kiboruljon a bili. Évek óta rohadtul feszült a hangulat (gyakorlatilag a narancssárga ,,forradalom" óta). És ezt a feszültséget a kijevi kormányzat minden egys döntése csak tovább gerjeszti.
Meglepő, hogy EGY MONDAT EREJÉIG sem említették meg Magyarországon, hogy amikor a NATO-gyakorlatok vagy amerikai ukrán gyakorlatok folytak arrafelé, több igen komoly incidens volt több tengeri kikötőben (egészen addig fajultak a dolgok, hogy több amerikai terepjárót és már kirakott konténert a kikötői munkások a vízbe dobrak). Kénytelenek voltak magukkal hozni kikötői személyzetet, mert a helyiek nem voltak hajlandóak amerikai és nato hadihajókat kirakodni.
a pusztában szaladó cső a legmacerásabb, mert baromi hosszú és azért elégé sérülékeny
és után lehet sakkozni a rendszerrel, ítéletnapig - attól függően, melyik szakaszt szabotálják már meg megint
felvetésed a megosztásról utolsó lehetőség, alapvetően senkienk sem érdeke... sok fog csikorgott koszovónál, oszétiánál, XIX., XX. századi megoldások nemgyerebe az eunak - a vége maximum az lesz, hogy aki nem bír magával, nézheti kívülről a kerítést
márpedig az EUban jó lenni, akárki akármit is mond
Legyszives ezt fejtsd ki nekem bovebben, hogy miert felelne meg az afgan magashegysegben jobban, mint az europai siksagon? Mellesleg keress nemi tachnikai adatot pl. lejto lekuzdo kepessegrol.