Én még nem jutottam el a konyhafedél renoválásáig, de találkoztam olyan megoldással, ahol felhajtható polcot szereltek be belülről. Ezt tervezem kialakítani én is úgy, hogy a burkolat belsejét előtte kétkomponensű fürdőkád zománcfestékkel fogom átfesteni. Ez nagyon szép és nagyon kopásálló felülete ad.
Camptourist 5.3 -al kapcsolatosan kérdezném, hogy a konyha felső üvegszálas tetejét belülről mivel lehetne gusztusosan leburkolni? Illetve ki mit kezdett vele?
Egyébként a járgány megkapta a teljes alvázvédelmet így alulról rendben van. Ma szétbontottam a konyha részt mindent kivakartam az előző tulaj "retkéből". A konyha belső rész alsó lemezét is le kell kezelnem mert azért ezen látni az idő múlását.
Hálás köszönet az infokért! (Elvileg,akkor a "csak" 8 e. volt az eredet vizsga?) Ne aggódj a fotók miatt,sokan nem képzőművésznek születtünk:) De tényleg jó lenne látni egy ilyen gyártmányt... Ebből a pár mondatból nem sokat értettem....: "A 90 cm mx. magasság személyautó árhoz melyik országban lehet autópályán, van valakink ötlete ? Olaszoban pld. autómata kamera nézi hogy mekora a jármű, és a vontatmány, és úgy ad jegyet amit a kihajtónál kell fizetni. Jó lenne tudni h. a gáztartáyl doboz és a bicajtartó kerete mehet e 90 cm fölé, abban a bizonyos országban ami én nem találok most a neten, pedig egyszer már olvastam"
A sebességhatárhoz szólnék hozzá: Németországban is "csak" 80 km/h a teherautók megengedett legnagyobb sebessége autópályán. A gyártók 88km/h-ban szabályozzák a sebességet, amit a nyugati országokban hallgatólagosan elfogadnak autópálya tempónak. Persze mindig van olyan akinek ez is meg van "tuningolva".
Amennyiben nincs sebességkorlátozás, akkor nyugodtan felveheted a teherautók utazósebességét. Nagyon valószínű, hogy nem lesz problémád belőle, de ha mégis a fórumon írtra kár hivatkozni! :-)
Az bejegyzésed utolsó részében írtak nekem kicsit zavarosak. Van olyan ország ahol az vizsgálják útdíjnál, hogy az utánfutó 90cm-nél kisebb vagy nagyobb?
Kérdeztétek ezért leírm, a Camp Let beszerzésével kapcsolatosan az alábbi költségek merültek fel: 5 napos ideiglenes német rendszám biztosítással együtt: 70 Euro, 8 e Ft a Mozaik u ban un. "Jármű műszaki adatlap". Nem viszgáztatták, de megnézták az alvázszámot ott a vizsgasoron, fél óra alatt megvoltam vele, szerencsére az volt az 5. , vagyis utolsó nap a német rendszámmal, tehát legálisan oda tudtam vinni, és haza is.
Mivel a német forgalmi ( TÜV ) 2015 szeptemberig érvényes volt, ezt elfogadják itthon, így a kb, 15-17 e Ft-os magyar vizgadíjat megúsztam. Ezután kötelező biztosítás 2 e Ft / év a Genertelnél ( Axa pld. 8 e lett volna, ennyit számoltak ki ) utána pedig irány az okmányiroda, ahol további 9 e átírási illeték, 6 e Ft törzskönyv, 6 e Ft forgalmi egedély kiállítás, 5,5 e Ft rendszám díja és 585 Ft érvényesítő matrica, ezzel az okmányirodában összesen 27.085 Ft-ot fizettem.
Hát nem kevés, de ha már belevágtam nem volt mit tenni.
A hazahozatal után az első hétvégén megvolt a sátorállítás, a családom nőtagjai is megértették, hogy miért kellett ez nekünk. Képeket azért nem raknék fel, mert közel sem tudnék olyan jókat csinálni mint amik a Youtube on vannak tömegével, e ott megtaláljátok. Sajnos egy két műanyag rögzítő törött volt, épp hogy működtek, de múlt héten szlovéniában járva az ottani dealertől vettem ilyeneket.
Muszály dobozt csináltassak a vonórészre, mert a gázpalackot nem vagyok hajlandó máshová rakni, és ott lesz a cemping budi is. Van egy
Mobicool B40 hibrid kompresszor / termoelktromos hűtőboxom rendelés alatt, az viszont csak a kocsim hátsó ülésén fog elférni, mert 3-an vagyunk, a feleségem meg a lányom, így marad ott hely.
Az első utunk máj 1 körül lesz, Csehországot célozzuk meg, Ceski Krumlov és Prága, összesen 3 éjszaka. Jó hír h. Szlovákiában 130 km/h a sebességhatár Cseheknél pedig 100 km/h. Ez száguldás az itthoni hivatalos 80 km/h hoz képest. Egyébként a gyötrelem Németroszágban vol a hazahozatalkor, mert ott is 80 km/h a határ, és a kamionok nyomtak hátulról, fél napon át, mert ők 90 -el mehetnek, amit pár km/h val túl is lépnek. Nemrég sokkolódtam, mert vettem egy melamin étkészlet szettet 90 Euro-ért, de mást nem mertem, mert a porcelán törne. A kemping boltok sem a mi pénztárcánkhoz mértek, hanem a jóléti Ny-i proleariátuséhoz, és a sátras utánfutó nyilván jobban elfogadott, sőt menőbb dolog, mint ahogy Mo-on ezt sokan megítélik, szinte lenézve azokat akik sátraznak. A 90 cm mx. magasság személyautó árhoz melyik országban lehet autópályán, van valakink ötlete ? Olaszoban pld. autómata kamera nézi hogy mekora a jármű, és a vontatmány, és úgy ad jegyet amit a kihajtónál kell fizetni. Jó lenne tudni h. a gáztartáyl doboz és a bicajtartó kerete mehet e 90 cm fölé, abban a bizonyos országban ami én nem találok most a neten, pedig egyszer már olvastam
Ne problémázz azon, hogy mert holland, drága az alkatrész. Ezek a szerkezetek nagyon strapabírók és ha mégis szükségeltetik, lehet beszerezni, gyártatni hozzá olcsóbban is jó néhány alkatrészt. Én az enyémet most darabokra szedtem és némi megszállottsággal kicserélem, kicsit átalakítom a számomra korszerűtlennek tűnő, vagy már öregecske alkatrészeket, részegységeket.
Szia! Nagyon csinos a kis sátras !! Próbaállítás már megvolt? Pár fotó,ha lenne,nem mondanánk nemet..:)! Viszont, mivel elég friss dolog,megkérdezhetem per-pillanat milyen és mekkora költségekkel jár egy ilyen,teljes papírmunkája? (Vételár és a hazaszállításon kívül...)
Köszönöm a hasznos hozzászólásokat. A magam részéről úgy döntöttem, hogy nem költök 10-20 e Ft-ot a hiteles fordításra, még ha siekrülne is kipasszíroznom a gyártótótól a nyilatkozatot angolul / dánul. Abba viszont nem akarok belegondolni, hogy egy esetleges balesetkor hogy hurcolnak meg ha van motyó amit rá / bele rakok.
Egyébként Camp Let van már az országban az enyémen kívül, mert akkor lett volna egy külön procedúra a honosításkor, a Mozaikban mondták. Irigyellek benneteket, mert ehhez minden alkatrész horror árban van, igaz a felállítása pár perc, de a futó ára még használtan is többszöröse volt annak, amennyiért itthon a K-i blokkban a Camptorurist / Skif megy használtan. Persze mindenütt ott vannak Ny Eu ban. Érdekes h. Lengyel, Cseh és Szlovéniában jelen vannak. Egyébként mennyi idő alatt állítjátok fel / bontjátok a Camptourist-ot, Skif et ?
Ez a Camp Let "erecting" videoja, de az angol user - ek elszólása szerint mire kinyitják a sört a végén, addig itt is eltelik fél óra, ugyanis körbe kell cövekelni, pányvázni, stb, nemcsak a nettó sátorbontás a művelet:
Sajnos azt kell hogy mondjam, hogy amikor az átíratás történt addig nem szabad lett volna aláírni az okmányirodában a papírokat amíg ezen dolog nincs tisztázva. Igen tudom, hogy utólag könnyű okoskodni de hát gondolom megkérdezték tőled is még mielőtt aláírtad az átírási kérvényt hogy nézd át hogy minden adat rendben van e.
Egyébként szerintem sem lesz gond vele az utazások alatt, ezt a részét nem vizsgálja egy jard sem. Érvényes legyen a forgalmi meg a biztosítás aztán j'óccakát.
Még egy érdekes kérdés, hogy a hatóság szerintem nem kis hibát követett el akkor, amikor nem ismert adtot írt be a forgalmiba. Hasra nem lehet nemzetközi egyezményeknek megfelelő forgalmiba adatot írni.
(érdemes lenne reklamálni ezügyben).
Akor járt volna el jóhiszeműen, ha a a vizsgán egyszerűen leméri a vizsgára vitt jármű tömegét. Ez az öntömeg utánfutók esetében!
Ha telerakod cuccokkal, kerékpárral stb. két dolgot nem szabad túllépned:
a.) vonóhorog terhelést (vonóhorgod gyártója szerinti legnagyobb függőleges terhelés, ha nem tudod, akkor az 50 kg-os ökölszabályt vedd alapul.)
b.) az utánfutó legnagyobb megengedett össztömege (ami jelen esetben 400 kg.)
Nincs jogszabály, ami meghatározná, hogy a fenti két paraméter ha betartod, mi lehet a 400 kg-on belüli szállítot tárgy (ömlesztett anyagot kivéve).
A fő elv, az utánfutó fő szerkezeti és teherhordó elmeinek, világítási és fékrendsrenek megváltoztatása engedély nélkül nem történhet.
Ha csomagtartót szerelsz az utánfutóra, az a Te felelőséged az, hogy annak a rögzítése olyan legyen, hogy elviselje a vitt rakomány tömegét és kibírja a vontatásból eredő terheléseket (ne váljon le a tetőrészrő rakománnyal együttl)
Ökölszabálynak mondható az, hogy a csomagtartót ha 50-80 kg-os terhelésre tervezed, legalább 6 ponton M6-os csavarral rögzítsd a tetőhöz úgy belül minimum fakötéses alátét legyen a nagyobb felületi terhelhetőség miatt.
Ha megállít a rendőr és neked csak az össztömeg van megadava a forgalmiban, akkor csak azt ellenőrizheti.(tömeg mérlegelés a közútkezlővel)
Egy forgalmival kapcsolatos kérdésben kérném a segítségeteket. Nemrég vásároltam Németországban egy használt Camp Let dán sátrast, és forgalomba helyeztettem Magyarországon. A német forgalmiban nem volt önsúly, csak összsúly, ami 400 Kg. A Mozaik utcában a honosításkor mind az önsúly, mind az összsúly rubrikába a 400 kg. került, ezután a forgalmiba is ezt írták az okmányirodában. Az interneten talált infó alapján egyébként az önsúlya 200 Kg. Érdeklődnék, hog a ti forglmitokban ez a két súly egyezik e ? Az aggályom az, hogy beleköthet a rendőr ha felteszek rá egy biciklit, vagy a gázpalack tartó dobozba rakok cussokat. Arról nem is beszélve, hogy a belsejébe is lehet cumót rakni, asztalt, széket stb..., és szeretnék is.
A Mozaikba visszamentem, ott azt mondták, hogy az egyeten útja az önsúly beírásának, ha gyártó nyilatkozik hivatalosan, hitelesen lefordíttatva arról, de az elemek felsorolsával gyártmány, típus feltüntetésével, pld. Isabella elősátor x 1 db. = 40 Kg, Camp Let alváz x 1 = 120 Kg., stb...
A Mozaikban azt mondták, hog azt akarják megakadályozni, hogy cementes zsákokat vigyek vele, ezt én értem, de elég pragmatikusnak találom a hatóság eljárását.
Kell e aggódnom belföldön vagy küldöldön e miatt ? Külföldön mit néznek egy igazoltataáskor sátras futókon a papírokon kívük ? Olyat is hallottam, igaz lakókocsis berkekből, hogy a vonóhorogra nehezedő nyomást is, van ilyen tapasztalat ?
Egyébként van valakinek Camp Let -je ? Alkatrészek, tapasztalatok miatt kérdezném.
Ha szét tudod szedni és csak a tömítés ment gallyra, megpróbálhatod. Javaslom, hogy párba tedd meg, hogy a csillapítási jellemzők közel azonosak legyenek. Én keresgélnék motoros leségcsillapítók között is.
...bosszúság... sajnos a SKIF-ből valami rejtélyes okból kifolyólag a téli állított tárolás során és a jó idő beköszöntével a bal oldali lengéscsillapítóból kifolyt az olaj. Szerintetek meg lehet javítani ezt házilag?
Mi eddig sátoroztunk Horvátországban, apartmanoztunk Montenegróban és most irány Görögország, Sithonia félsziget. 2 felnőtt + 1 kutya. Lehetséges úti célok:
Egy műszaki vizsga alkalmával én rákérdeznék, hogy nem lehet elírás ez az adat?
Esetleg, ha megvan a műbizonylat elvinném magammal, bár ez nem nagyon szokott meglenni, így valószínűleg erre hivatkozva nem tudnak majd segíteni. Szokott lenni a horgokon adattábla, melyen van egy "D" tényező. Ez számít bele a vontatási adatokba, valamint a gyártó által megadott szerkezeti vontatási megengedett teljes tömeg is egy változó a számítási képletben.
Előfordulhat, hogy a vonóhorog gyártója ilyen gyenge minőséget készített, de ez általában ritka.
A rétegelt lemezt kiválthatod OSB-3 vízálló lemezzel is. Szilárdsága a rétegelt lemezével egyező, erősebben vízálló a kötő műgyantatartalom miatt, nem vetemedik.
Üdv! Igyekszem minden részletre figyelni,főleg,hogy"szűkek" a határok...60 kg a saját és 260 az össztömege...Mivel levehető(két emberes) felépítményt tervezek,még a 200 is sok.:) Nézegettem ám a linkelt szilikon gumis oldalt,tényleg rengeteg hasznos profil van náluk!(Ezért keresünk témába illő fórumot,hogy okosodjunk:)! A lámpák Led izzóra való váltása is profi ! Most rétegelt lemez keresésben vagyok lázasan,de kissé "lehervaszt" annak táblás ára...