Keresés

Részletes keresés

Senior55 Creative Commons License 2014.04.26 0 0 166

Én még nem jutottam el a konyhafedél renoválásáig, de találkoztam olyan megoldással, ahol felhajtható polcot szereltek be belülről. Ezt tervezem kialakítani én is úgy, hogy a burkolat belsejét előtte kétkomponensű fürdőkád zománcfestékkel fogom átfesteni. Ez nagyon szép és nagyon kopásálló felülete ad.

Előzmény: Piho (165)
Piho Creative Commons License 2014.04.25 0 0 165

Camptourist 5.3 -al kapcsolatosan kérdezném, hogy a konyha felső üvegszálas tetejét belülről mivel lehetne gusztusosan leburkolni? Illetve ki mit kezdett vele?

 

Egyébként a járgány megkapta a teljes alvázvédelmet így alulról rendben van. Ma szétbontottam a konyha részt mindent kivakartam az előző tulaj "retkéből". A konyha belső rész alsó lemezét is le kell kezelnem mert azért ezen látni az idő múlását.

Lacman68 Creative Commons License 2014.04.24 0 0 164

Hálás köszönet az infokért! (Elvileg,akkor a "csak" 8 e. volt az eredet vizsga?) Ne aggódj a fotók miatt,sokan nem képzőművésznek születtünk:) De tényleg jó lenne látni egy ilyen gyártmányt... Ebből a pár mondatból nem sokat értettem....:                                           "A 90 cm mx. magasság személyautó árhoz melyik országban lehet autópályán, van valakink ötlete ? Olaszoban pld. autómata kamera nézi hogy mekora a jármű, és a vontatmány, és úgy ad jegyet amit a kihajtónál kell fizetni. Jó lenne tudni h. a gáztartáyl doboz és a bicajtartó kerete mehet e 90 cm fölé, abban a bizonyos országban ami én nem találok most a neten, pedig egyszer már olvastam"

Előzmény: Campika (162)
fox888 Creative Commons License 2014.04.24 0 0 163

A sebességhatárhoz szólnék hozzá: Németországban is "csak" 80 km/h a teherautók megengedett legnagyobb sebessége autópályán. A gyártók 88km/h-ban szabályozzák a sebességet, amit a nyugati országokban hallgatólagosan elfogadnak autópálya tempónak. Persze mindig van olyan akinek ez is meg van "tuningolva".

Amennyiben nincs sebességkorlátozás, akkor nyugodtan felveheted a teherautók utazósebességét. Nagyon valószínű, hogy nem lesz problémád belőle, de ha mégis a fórumon írtra kár hivatkozni! :-)

 

Az bejegyzésed utolsó részében írtak nekem kicsit zavarosak. Van olyan ország ahol az vizsgálják útdíjnál, hogy az utánfutó 90cm-nél kisebb vagy nagyobb?

 

Előzmény: Campika (162)
Campika Creative Commons License 2014.04.23 0 0 162

Kérdeztétek ezért leírm, a Camp Let beszerzésével kapcsolatosan az alábbi költségek merültek fel: 5 napos ideiglenes német rendszám biztosítással együtt: 70 Euro, 8 e Ft a Mozaik u ban un. "Jármű műszaki adatlap". Nem viszgáztatták, de megnézták az alvázszámot ott a vizsgasoron, fél óra alatt megvoltam vele, szerencsére az volt az 5. , vagyis utolsó nap a német rendszámmal, tehát legálisan oda tudtam vinni, és haza is.

Mivel a német forgalmi ( TÜV ) 2015 szeptemberig érvényes volt, ezt elfogadják itthon, így a kb, 15-17 e Ft-os magyar vizgadíjat megúsztam. Ezután kötelező biztosítás  2 e Ft / év a Genertelnél ( Axa pld. 8 e lett volna, ennyit számoltak ki ) utána pedig irány az okmányiroda, ahol további 9 e átírási illeték, 6 e Ft törzskönyv, 6 e Ft forgalmi egedély kiállítás, 5,5 e Ft rendszám díja és 585 Ft érvényesítő matrica, ezzel az okmányirodában összesen 27.085 Ft-ot fizettem.

Hát nem kevés, de ha már belevágtam nem volt mit tenni.

A hazahozatal után az első hétvégén megvolt a sátorállítás, a családom nőtagjai is megértették, hogy miért kellett ez nekünk. Képeket azért nem raknék fel, mert közel sem tudnék olyan jókat csinálni mint amik a Youtube on vannak tömegével, e ott megtaláljátok. Sajnos egy két műanyag rögzítő törött volt, épp hogy működtek, de múlt héten  szlovéniában járva az ottani dealertől vettem ilyeneket.

Muszály dobozt csináltassak a vonórészre, mert a gázpalackot nem vagyok hajlandó máshová rakni, és ott lesz a cemping budi is. Van egy

Mobicool B40 hibrid kompresszor / termoelktromos hűtőboxom rendelés alatt, az viszont csak a kocsim hátsó ülésén fog elférni, mert 3-an vagyunk, a feleségem meg a lányom, így marad ott hely.

Az első utunk máj 1 körül lesz, Csehországot célozzuk meg, Ceski Krumlov és Prága, összesen 3 éjszaka. Jó hír h. Szlovákiában 130 km/h a sebességhatár  Cseheknél pedig 100 km/h. Ez száguldás az itthoni hivatalos 80 km/h hoz képest. Egyébként a gyötrelem Németroszágban vol a hazahozatalkor, mert ott is 80 km/h a határ, és a kamionok nyomtak hátulról, fél napon át, mert ők 90 -el mehetnek, amit pár km/h val túl is lépnek. Nemrég sokkolódtam, mert vettem egy melamin étkészlet szettet 90 Euro-ért, de mást nem mertem, mert a porcelán törne. A kemping boltok sem a mi pénztárcánkhoz mértek, hanem a jóléti Ny-i proleariátuséhoz, és a sátras utánfutó nyilván jobban elfogadott, sőt menőbb dolog, mint ahogy Mo-on ezt sokan megítélik, szinte lenézve azokat akik sátraznak.  A 90 cm mx. magasság személyautó árhoz melyik országban lehet autópályán, van valakink ötlete ? Olaszoban pld. autómata kamera nézi hogy mekora a jármű, és a vontatmány, és úgy ad jegyet amit a kihajtónál kell fizetni. Jó lenne tudni h. a gáztartáyl doboz és a bicajtartó kerete mehet e 90 cm fölé, abban a bizonyos országban ami én nem találok most a neten, pedig egyszer már olvastam

 

üdv

 

 

Senior55 Creative Commons License 2014.04.23 0 0 161

Üdv a sátras utánfutósok táborába.

 

Ne problémázz azon, hogy mert holland, drága az alkatrész. Ezek a szerkezetek nagyon strapabírók és ha mégis szükségeltetik, lehet beszerezni, gyártatni hozzá olcsóbban is jó néhány alkatrészt. Én az enyémet most darabokra szedtem és némi megszállottsággal kicserélem, kicsit átalakítom a számomra korszerűtlennek tűnő, vagy már öregecske alkatrészeket, részegységeket.

Előzmény: Campika (159)
Lacman68 Creative Commons License 2014.04.22 0 0 160

Szia! Nagyon csinos a  kis sátras !! Próbaállítás már megvolt? Pár fotó,ha lenne,nem mondanánk nemet..:)! Viszont, mivel elég friss dolog,megkérdezhetem per-pillanat milyen és mekkora költségekkel jár egy ilyen,teljes papírmunkája? (Vételár és a hazaszállításon kívül...)

Előzmény: Campika (159)
Campika Creative Commons License 2014.04.22 0 0 159

Köszönöm a hasznos hozzászólásokat. A magam részéről úgy döntöttem, hogy nem költök 10-20 e Ft-ot a hiteles fordításra, még ha siekrülne is kipasszíroznom a gyártótótól a nyilatkozatot angolul / dánul. Abba viszont nem akarok belegondolni, hogy egy esetleges balesetkor hogy hurcolnak meg ha van motyó amit rá / bele rakok.

Egyébként Camp Let van már az országban az enyémen kívül, mert akkor lett volna egy külön procedúra a honosításkor, a Mozaikban mondták. Irigyellek benneteket, mert ehhez minden alkatrész horror árban van, igaz a felállítása pár perc, de a futó ára még használtan is többszöröse volt annak, amennyiért itthon a K-i blokkban a Camptorurist / Skif megy használtan. Persze mindenütt ott vannak Ny Eu ban. Érdekes h. Lengyel, Cseh és Szlovéniában jelen vannak. Egyébként mennyi idő alatt állítjátok fel / bontjátok a Camptourist-ot, Skif et ?

Ez a Camp Let "erecting" videoja, de az angol user - ek elszólása szerint mire kinyitják a sört a végén, addig itt is eltelik fél óra, ugyanis körbe kell cövekelni, pányvázni, stb, nemcsak a nettó sátorbontás a művelet:

 

https://www.youtube.com/watch?v=rBddAgpyT9I&feature=player_embedded

 

 

Piho Creative Commons License 2014.04.22 0 0 158

A forgalmi adatai:

Camptourist CT 5.3.

saját tömeg: 350 kg

m. legnagyobb tömeg: 500 kg

 

Szkif 

saját tömeg: 260 kg

m. legnagyobb tömeg: 400 kg

 

Sajnos azt kell hogy mondjam, hogy amikor az átíratás történt addig nem szabad lett volna aláírni az okmányirodában a papírokat amíg ezen dolog nincs tisztázva. Igen tudom, hogy utólag könnyű okoskodni de hát gondolom megkérdezték tőled is még mielőtt aláírtad az átírási kérvényt hogy nézd át hogy minden adat rendben van e.

Egyébként szerintem sem lesz gond vele az utazások alatt, ezt a részét nem vizsgálja egy jard sem. Érvényes legyen a forgalmi meg a biztosítás aztán j'óccakát.

Előzmény: Campika (154)
fox888 Creative Commons License 2014.04.22 0 0 157

Ezek után mekkora lesz a teljesítményadója? Mert ebben az esetben a raksúly 0! kg.

Az én személyes véleményem, hogy ha nem haladod meg az össztömeget, akkor szerintem nem lehet belőle probléma.

A közúti ellenőrzések folyamán elég ritkán szokták ellenőrizni, egy könnyű pótkocsi súlyát. :-)

Előzmény: Campika (154)
Senior55 Creative Commons License 2014.04.22 0 0 156

Még egy érdekes kérdés, hogy a hatóság szerintem nem kis hibát követett el akkor, amikor nem ismert adtot írt be a forgalmiba. Hasra nem lehet nemzetközi egyezményeknek megfelelő forgalmiba adatot írni.

(érdemes lenne reklamálni ezügyben).

Akor járt volna el jóhiszeműen, ha a a vizsgán egyszerűen leméri a vizsgára vitt jármű tömegét. Ez az öntömeg utánfutók esetében!

Senior55 Creative Commons License 2014.04.22 0 0 155

Az öszsúly, amit nem szabad túllépni.

Ha telerakod cuccokkal, kerékpárral stb. két dolgot nem szabad túllépned:

a.) vonóhorog terhelést (vonóhorgod gyártója szerinti legnagyobb függőleges terhelés, ha nem tudod, akkor az 50 kg-os ökölszabályt vedd alapul.)

b.) az utánfutó legnagyobb megengedett össztömege (ami jelen esetben 400 kg.)

 

Nincs jogszabály, ami meghatározná, hogy a fenti két paraméter ha betartod, mi lehet a 400 kg-on belüli szállítot tárgy (ömlesztett anyagot kivéve).

A fő elv, az utánfutó fő szerkezeti és teherhordó elmeinek, világítási és fékrendsrenek  megváltoztatása engedély nélkül nem történhet.

Ha csomagtartót szerelsz az utánfutóra, az a Te felelőséged az, hogy annak a rögzítése olyan legyen, hogy elviselje a vitt rakomány tömegét és kibírja a vontatásból eredő terheléseket (ne váljon le a tetőrészrő rakománnyal együttl)

Ökölszabálynak mondható az, hogy a csomagtartót ha 50-80 kg-os terhelésre tervezed, legalább 6 ponton M6-os csavarral rögzítsd a tetőhöz úgy belül minimum fakötéses alátét legyen a nagyobb felületi terhelhetőség miatt.

Ha megállít a rendőr és neked csak az össztömeg van megadava a forgalmiban, akkor csak azt ellenőrizheti.(tömeg mérlegelés a közútkezlővel)

Előzmény: Campika (154)
Campika Creative Commons License 2014.04.22 0 0 154

Sziasztok

 

Egy forgalmival kapcsolatos kérdésben kérném a segítségeteket. Nemrég vásároltam Németországban egy használt Camp Let dán sátrast, és forgalomba helyeztettem Magyarországon. A német forgalmiban nem volt önsúly, csak összsúly, ami 400 Kg. A Mozaik utcában a honosításkor mind az önsúly, mind az összsúly rubrikába a 400 kg. került, ezután a forgalmiba is ezt írták az okmányirodában.  Az interneten talált infó alapján egyébként az önsúlya 200 Kg. Érdeklődnék, hog a ti forglmitokban ez a két súly egyezik e ? Az aggályom az, hogy beleköthet a rendőr ha felteszek rá egy biciklit, vagy a gázpalack tartó dobozba rakok cussokat. Arról nem is beszélve, hogy a belsejébe is lehet cumót rakni, asztalt, széket stb..., és szeretnék is.

 

A Mozaikba visszamentem, ott azt mondták, hogy az egyeten útja az önsúly beírásának, ha gyártó nyilatkozik hivatalosan, hitelesen lefordíttatva arról, de az elemek felsorolsával gyártmány, típus feltüntetésével, pld. Isabella elősátor x 1 db. = 40 Kg,  Camp Let alváz x 1 = 120 Kg., stb...

A Mozaikban azt mondták, hog azt akarják megakadályozni, hogy cementes zsákokat vigyek vele, ezt én értem, de elég pragmatikusnak találom a hatóság eljárását.

Kell e aggódnom belföldön vagy küldöldön e miatt ? Külföldön mit néznek egy igazoltataáskor sátras futókon a papírokon kívük ? Olyat is hallottam, igaz lakókocsis berkekből, hogy a vonóhorogra nehezedő nyomást is, van ilyen tapasztalat ?

 

Egyébként van valakinek Camp Let -je ? Alkatrészek, tapasztalatok miatt kérdezném.

 

előre is köszönöm

 

fox888 Creative Commons License 2014.04.13 0 0 153

Köszönöm a válaszod!

 

Én is így gondoltam.

Előzmény: pisti.75 (152)
pisti.75 Creative Commons License 2014.04.13 0 0 152

Én mindig sátor díjat fizetek, vagy parcellát akkor meg mindegy .  ""Parcellában""

Előzmény: fox888 (151)
fox888 Creative Commons License 2014.04.13 0 0 151

Köszi a válaszod, de a magyarországi kempingekben nincsenek ilyen kategóriák.

Külföldön lehet, hogy így működik, de hazai tapasztalatod is van?

Előzmény: Bujazliz (150)
Bujazliz Creative Commons License 2014.04.13 0 0 150

A legtöbb kempinben külön kategória (camp trailer), de árban a "big tent", vagy "caravan" alá esik. Nem kell utánfutó díjat is fizetni.

Előzmény: fox888 (149)
fox888 Creative Commons License 2014.04.12 0 0 149

Gyakorlott sátras utánfutóval kempingezőktől kérdezném: a sátras utánfutó milyen kategóriába esik a kempingekben? Sátor vagy lakókocsi?

Az én gondolatmenetem szerint ponyvából van az oldala, akkor sátor, viszont kerekeken gurul és van rajta rendszám így lakókocsi.

Lacman68 Creative Commons License 2014.04.04 0 0 148

Tegnap rajzoltam egy"skiccet",hogy kb. milyenek lesznek az arányok...  ( 220x125 )                                     

Lacman68 Creative Commons License 2014.03.31 0 0 147

"Némi" törtnelmi áttekintés sátras téren...1900'-tól napjainkig!(Rengeteg...:)!                   http://www.popupcamperhistory.com/history2.php    

Senior55 Creative Commons License 2014.03.31 0 0 146

Ha szét tudod szedni és csak a tömítés ment gallyra, megpróbálhatod. Javaslom, hogy párba tedd meg, hogy a csillapítási jellemzők közel azonosak legyenek. Én keresgélnék motoros leségcsillapítók között is.

Előzmény: Piho (145)
Piho Creative Commons License 2014.03.31 0 0 145

...bosszúság... sajnos a SKIF-ből valami rejtélyes okból kifolyólag a téli állított tárolás során és a jó idő beköszöntével a  bal oldali lengéscsillapítóból kifolyt az olaj. Szerintetek meg lehet javítani ezt házilag? 

Senior55 Creative Commons License 2014.03.28 0 0 144

Mi eddig sátoroztunk Horvátországban, apartmanoztunk Montenegróban és most irány Görögország, Sithonia félsziget. 2 felnőtt + 1 kutya. Lehetséges úti célok:

http://www.armenistis.com.gr/

http://www.camping-pitsoni.gr/

http://www.camping-rea.gr/

http://www.thalattacamp.gr/en

Piho Creative Commons License 2014.03.28 0 0 143

Az biztos, hogy Olaszországba és az eddigi legjobb ajánlatot erre a környékre (Ligur tenger) tőlük kaptuk.   

 

Aztán még képben van a másik oldalon Caorle-ban ez a kemping.

Előzmény: Senior55 (142)
Senior55 Creative Commons License 2014.03.28 0 0 142

Ismét bővült az utánfutó felújításáról készült anyag.

Az elősátor eredeti kitalpalásait cseréltem le egy mai praktikus talpakkal.

http://www.diojet.hu/CT5_3_luxus/sator_elo/elosator.htm

 

Ahogy most melegszik az idő, érdeklődnék, hol tervezitek az idén a sátrazást?

fox888 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 141

Egy műszaki vizsga alkalmával én rákérdeznék, hogy nem lehet elírás ez az adat?

Esetleg, ha megvan a műbizonylat elvinném magammal, bár ez nem nagyon szokott meglenni, így valószínűleg erre hivatkozva nem tudnak majd segíteni. Szokott lenni a horgokon adattábla, melyen van egy "D" tényező. Ez számít bele a vontatási adatokba, valamint a gyártó által megadott szerkezeti vontatási megengedett teljes tömeg is egy változó a számítási képletben.

Előfordulhat, hogy a vonóhorog gyártója ilyen gyenge minőséget készített, de ez általában ritka.

Előzmény: Senior55 (139)
Senior55 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 140

A rétegelt lemezt kiválthatod OSB-3 vízálló lemezzel is. Szilárdsága a rétegelt lemezével egyező, erősebben vízálló a kötő műgyantatartalom miatt, nem vetemedik.

Ára közel fele, harmada a rétegelt lemezének.

Előzmény: Lacman68 (137)
Senior55 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 139

Újonnan, vonóhoroggal rendelve vettem az Ignist, a forgalmijába a 350/800 kg-ot írta be a gyártó.

Előzmény: fox888 (138)
fox888 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 138

Melyik gyártó?

A Suzuki vagy a vonóhorog gyártója nem enged több súlyt?

Előzmény: Senior55 (136)
Lacman68 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 137

Üdv! Igyekszem minden részletre figyelni,főleg,hogy"szűkek" a határok...60 kg a saját és 260 az össztömege...Mivel levehető(két emberes) felépítményt tervezek,még a 200 is sok.:) Nézegettem ám a linkelt szilikon gumis oldalt,tényleg rengeteg hasznos profil van náluk!(Ezért keresünk témába illő fórumot,hogy okosodjunk:)! A lámpák Led izzóra való váltása is profi ! Most rétegelt lemez keresésben vagyok lázasan,de kissé "lehervaszt" annak táblás ára...

Előzmény: Senior55 (133)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!