Szerintetek melyik a jobb megoldás, vegyek egy kihuzatot és egy 50mm-es objektívet (milyet vegyek) v. a Tokina 80-200-asomhoz közgyűrű sorozatot. Ha valaki tud vmi okosat akkor írja már meg légyszi, köszi
Kedves Pentax lista!
Eladósorba került a smc takumar 55/1.8-as, m42-es, A-M kapcsolós obim, szép állapotú minden szempontból, 6000 ft-ért. Ha valakit érdekel esetleg, kérem, az e-mail cimemre irjon: stgellert@freemail.hu.
Ahol a legtöbb Pentax infó van: http://www.bdimitrov.de/kmp/
Pentax objektívek szubjektíven: http://www.concentric.net/~Smhalpin/LongComments.html
Tesztképek: http://gemma.geo.uaic.ro/~vdonisa/lensgal.html
Néhány felbontásteszt:
http://www.takinami.com/yoshihiko/photo/lens_test/index.html
85mm-es lencsék tesztje: http://www.cetussoft.com/pentax/85compar/
Kezdésnek elég info lesz?
Az én kedvenc Pentax objektívjeim eddig: A2.8/24, M2/35, M1.4/50, SMCT1.8/85, A2.8/100, K2.5/135, M4/200, M4/75-150
Mindegyik gyújtótávban van ezeknél jobb modell is, de ezek nekem bőven elég jók, kicsik és könnyűek, mechanikailag nagyon jól eltaláltak, és még megfizethetőek. Pl. az új FA*2/24 minden összehasonlítás szerint jobb az én A2.8/24-emnél, de jóval nagyobb és nehezebb, nem is beszélve a 2-3-szoros használt árról. (Az enyém 40eFt volt...)
Kedvenc vázam az LX, ez nem kérdés. A második hely már nem egyértelmű...
A SuperA jó, de a nyomógombos manuál mód nekem nem ízlik. Az MX nagyon finom, de 100% mechanikus, ami nem mindig fekszik. A K2 (pláne a DMD változat) nagyon jól eltalált kombináció, de igen nagy, nehéz és hangos a többi Pentaxhoz képest.
Megmerítettem a Z-1p-met az Adria langy vizében. Épp csak 10m mélyre került, de köszöni, jól van.
Gyakorlati tanács ha valaki hasonlóképpen járna:
- azonnal felhozni
- elemet, filmet azonnal kiszedni
- a vizet nem kiszárítani belőle, hanem becsavarni csuromvizes törülközőbe. Ha beleszárad a sósvíz, akkor akár vissza is lehet dobni a tengerbe
- kinyitni rajta mindent, amit csak lehet, futás a legközelebbi vízcsaphoz, addig mosogatni édesvízben, amíg a kezünk le nem fagy
- ezután kitörölni belőle annyi vizet, amennyihez csak hozzáférünk és két napra valamilyen árnyékos, de szellős helyre tenni.
- a harmadik nap reggelén az aksit óvatosan behelyezni és megnézni, hogy mit reagál a gép. Ha nem mennek rendben a dolgok, akkor elem ki, pihenő folytatása
- az édesvizes fürdő után mindent ki lehet hagyni, ha van szervíz a közelben. Poreč-ben (Hrvatska) nem volt.
- a fenti jótanácsok vonatkoznak az objektívre is, azzal a kitétellel, hogy az biztosan nem lesz használható, mert a víz absztrakt lóábrázolási formákat felvéve fog a lencsékre száradni.
- utolsó tanács: ha a gép magához tér, akkor is lássa egy szervizes, mert könnyen lehet, hogy hiányzik belőle egy kis kenőanyag, illetve hogy van még mit kitiszítani belőle.
Az én Z-1p-m magához tért, csodaszép képeket készített Velencében és az Istrián, de ma megy a szervízbe, a Sigma 28-105/2,8-4-es obival együtt.
Program Plusomra rászorult egyszer kedves közgyűrűje... (dühöngött is rendesen:o) Végül is kemény bankókért tudták csak leszedni róla, plusz a szimulátort ki kellett cserélni, mert deformálódott. (azóta is kételkedem viszont, hogy kicserélték...) (munkadíj+anyagár volt 10 ezer)
<ADV>
Sziasztok,
Van egy Pentax PZ-1p vázam (a Z-1p amerikai neve), amitől megválnék (+ doboz, könyv stb.). Nagyon keveset és kíméletesen használtam, de annyi hibája van, hogy a beépített vaku rugója kiakadt, és nem pattan fel magától (ez állítólag típushiba).
Itt Debrecenben nincs Pentax szervíz, és mivel mindig külső vakut használtam engem nem is érdekelt, de ha valakit ez riaszt, akkor természetesen beadom egy budapesti szervízbe.
Hol és mennyiért lehet eladni, esetleg nincs valakinek pont erre szüksége?
Kemecsei Solt, pz1p@solt.kemecsei.hu </ADV>
Látó Szög, köszönöm a kimerítő válaszod, tényleg tetszik a masina, de a Minoltára hamarabb figyeltem fel (tetszett meg), és valahogy menetközben megszerettem. Már minden hirdetést feladtam amikor eszembe jutott hogy létezik Pentax is a világon... De már késő. :)
Egyreszt, ez nem K bajonett, hanem az osi asahi, m42-es...
De a kerdesed ertem, sajnos en sem tudom:-(
Racsavartam a kozgyurut, furan rugozott csavaras kozben, amivel sajnos nem torodtem...
Aztan rekeszallitas, es latom a fenymeron, hogy ket teljes blendet teved, alul is felul is a rekeszértékskalan (azt hogy alul, azt ertem, hogy pl. 2-es helyett 4-es, illetve 16 helyett 8-as...)
Vagyis ket rekeszertek kiesett:-(
Mindegy, javitjak most mar, jo kezekben van:-)
De kivancsi lennek ra, tapasztalt e valaki mar ilyet?
Szervusz, nem egészen értem a kérdésedet. Azt mondod, hogy a közgyűrű tönkretette a gépvázadon a rekesz értéket visszajelző gyűrűt? Talán az történt, hogy vagy a gépváz, vagy a közgyűrű pöcke deformált volt, nem akadtak össze rendesen, hanem ferdén egymásnak feszültek? Sose hallottam ilyet, pedig gyakran használok K bajonettes gépet közgyűrűkkel.
Őszintén megvallom organizáltam egy MZ5n-es vázat, ami kitben volt a fix 4-es fényerejű 28-80-as ojektívvel. Nagyon szeretem a kis masinát. Minden olyan módon van rajta, hogy szeretem. Semmi felesleges csillivilli. Picit talán fapados a fogása, de miután kispárnának használom, teljesen rendben van. A felsorolt plusz szolgáltatásokat viszont kihasználnám szívesen, de az MZ-S ára perpill morzsányit magas. Majd nyaralás után... :) PENTAX RULEZ!
Ez sajna nem így működik. Nem tudom, hogy a régebbiek közül tudja-e valamelyik ezt a funkciót. A Z-1p volt a csúcsmodell az MZ-S megjelenéséig, de ez sem tudja. Szerintem a jövőben a Pentax több gépébe be fog kerülni, mert nagyon hasznos szolgáltatás.
Azt elfelejtettem írni a bajonettan fejezetben, hogy a KAF2 és a KAF bajonettek között (tehát az FA és az F-objektívek között) az a különbség, hogy a bajonetten van áram-csatlakozó az objektív felé. Ha egy FA (power-zoomos) objektívet ráteszel egy olyan vázra, amelyik nem ad neki áramot, akkor egy egyszerű autofókuszos objektívként fog működni, és a zoom-effektek nem lesznek használhatók.
Még infó:
S-objektívet (screw-mount) csak egy, az objektív és a gép közé kerülő adapterrel lehet a mostani gépekre tenni.
Az A és az M-objektíveket önmagukban nem lehet autofókuszosként használni. ezekhez kell egy AF1,7x jelű adapter, amitől egyrészt autókókuszosak lesznek, másrészt 1,7x-re nő a gyújtótávolságuk (pl. egy Pentax A 50mm-es objektív ezzel az adapterrel 85mm-es gyújtótávval fog üzemelni).
Most már tényleg befejeztem! :-D
Milyen vázat használsz? Vagy csak tervezed, hogy belépsz a Pentaxosok dicső táborába? :-)
Azt lehet tudni, hogy pentaxnál melyik tipustol felfelé tudja a filmre írni az adatokat, a "film félbeszakítós/újramegtalálósbefűzős" dologot, illetve a többszörös expozíció?
A Minolta 505 si-ben van koveto autofokusz, igaz csak a sportprogam uzemmodban, es m42-es gyuruvel munkarekesszel kitunoen mer fenyt kozepresulyozva es spotmeressel...
Szal asszem ennyiben ez jobb akor az mz50-nel.
Kedves Pentax Topic:-)
Új vagyok, szal azért bemutatkoznék:-)
Szabó Endre vagyok, 27 éves, dtp operátor, fényképezés kedvelő.
A kedvenc és használt gépem jelenleg és később is egy Asahi Spotmatic F.
Kedvenc lencseim rajta: smc takumar 300-as, smc takumar 1,8/55-ös.
Viszont ha már igy betörtem ide, lenne két kérdésem:-)
1. Az 1,4/50-es van olyan éles mint az 1,8-as?
2. Ha van olyan éles, van e valakinek eladó?:-)))
És egy extra kérdés...
Rátettem nemrég egy közgyűrűt a vázra... igy most javitják a rekeszszimulátort:-(((
Nos a kérdésem az, hogy egy pentax közgyűrű, hogy tolhatja odébb a rekeszszimulátor állítógyűrűjét???
Tanulni kitűnő az MZ50! Elindulhatsz a full automata üzemmóddal, aztán áttérhetsz a félautomatára (záridő-elsőbbség, rekesznyílás-elsőbbség, makró), végül beállíthatsz rajta bármit, amit csak akarsz, manuális üzemmódban. Tud középre súlyozottan és mátrixban fényt mérni, de spotban nem. Nincsenek benne ilyen ultra-hightech dolgok, mint követő fókusz, szemvezérés, nem írja az adatokat a filmre, nem tud félig használt filmen oda állni, ahol hagytad. Nem tud többszörös expozíciót egy képre. És végül - ha jól emlékszem - nem használhatsz vele screw-mount objektíveket.
Én annak idején azért vettem MZ50-et, mert a szappantartóm bekrepált és nagyon-nagyon mérges lettem. Soha nem bántam meg, hogy megvettem.
A Minoltát nem ismerem - arról biztos mesélnek Neked a Minolta topikban. :-)
Még egy ötlet: vegyél Foto Mozaikot vagy FotoVideo Magazint. Fogsz benne találni egy csomó eladó MZ50-et, alig használtan, a bolti árak alatt. Nem olyan rossz, hogy ennyien meg akarjanak válni tőle, hanem ez egy jó minőségű, alacsonyan árazott holmi, így egy csomót eladott belőle a Porst, a Media Markt és a kisebb kereskedők. Egyszerűen sok van belőle a piacon.
Szeretnék venni olcson egy jo gépet, nem szeretnék olyan "kompaktosat", hanem egy normális gépet. az MZ50 jo választás lenne? Jelenleg nagyon kacsingatok a Minolta 505si super-re, aki ismeri mindekettö, mondja meg szerinte melyik a jobb. Thx.
Rxdns
Az SMC Super Multi Coatingot (Szuper Többszörös Bevonat) jelent. Ez egy többrétegű felület a lencsék felületein és arra hivatott, hogy kiküszöbölje a fény objektívbe való belépésekor és az objektív belső lencsetagjai közötti ki- és belépésekkor felmerülő, fénytörésből és fényvisszaverődésből eredő optikai hibákat. SMC bevonatot nem csak fényképezőgép-objektíveken, de nagyítókon, látcsöveken és egyéb optikai eszközökön is használnak. Ha értesz angolul, akkorklatty ide. Ez egy tömör, de tartalmas leírás az SMC-ről.
Bajonettan:
Anno dacuma voltak az S-lencsék (vagy más néven screw-mount). Ezeket csavar (vagy menet?) tartotta a vázon és csak manuálisan működnek. Semmi infót nem adnak át a gépnek, így az automata fókusz-figyelés sem működik (nincs pitty-pitty, ha éles a kép :)
Aztán jöttek az M-lencsék, vagy más néven K-bajonettesek. Itt már van autofókuszos is, és ad át némi infót a váznak, így a fókusz indikátor is működik, illetve egy-két olyan program is működik, mint pl. a rekesz-prioritás (te állítod be a rekeszt, a gép hozzászámolja a záridőt).
A következő lépés az M-lencsék (másnéven KA) megjelenése volt. Innen kezdve teljes információcsere van a gép és az obi között, így egy olyan gép, mint mondjuk a Z-1p, majd' minden programját lehet használni akkor is, ha manuális objektívet használsz.
Ezután jöttek az F-lencsék (a bajonettjük neve KAF). Itt újdonság, hogy a gép manuális objektívvel is ki tudja jelezni, hogy milyen F-stoppot kell alkamazni, ezzel megkönnyítve a beállítást.
És elérkeztünk az eddigi legutolsó objektív-jelöléshez, ez az FA-csoport (bajonett: KAF2). Ezek power-zoomos objektívek (tehát fix gyújtótávolságúakat nem neveznek FA-nak), amelyek olyasmire jók, mint pl. a zoom-effekt (amikor a zár nyitvatarttása mellett a gép rázoomol a tárgyra, ezzel spéci, de gyorsan megunható effektet adva a képenk), vagy a követő zoom (a fotó tárgya közelebb jön, de a gép sorozatképnél a képek között csökkenti az objektív gyújtótávolságát, így a tárgy azonos méretű marad), satöbbi.
Ha jól tudom, akkor az S-objektívektől kezdve mindegyiknek azonos volt a bajonettje, tehát fizikailag a mostani gépekre (legalábbis a Z-1p-re) mindegyik feltehető. Az igazi különbség az elektronikában, az adatátvitel meglétében, egy vagy kétirányúságában és részletességében van.
TTL Auto flash vakuk minden felsorolt objektívvel használhatók, mert ehhez a gép méri a beeső fényt.
Sajnálom, hogy csak a Z-1p-re tudok hivatkozni, de hát ezt használom. :)
Szeretném megkérdezni tőletek, mint Pentax fanoktól, hogy a Pentax objektíveken az SMC mit takar? Illetve ha valaki tudna egy kis "bajonetológiát" tartani a Pentaxnál használatos szabjányokról, nagyon megköszönném!
Nagyon nem vagyok tisztában a jelöléseikkel. :(