Az MZ-S legalább olyan messze van az MZ-5N-től, mint a Z1P-től.
- a zár (1/6000s, X=1/180s igenis felső kategóriás)
- a vakuvezérlés teljesen új, sokkal jobb az 5N-énél
- megvannak a hyper... módok
- építésre mindkét régebbi masinát kenterbeveri a fém házával
Az MZ-6 és 7 esetében sem értünk egyet. A 6 annyival többet tud a 7-nél, hogy szinte nem egy kategória a kettő. A 6-ost valahogy az MZ5N vasából, az MZ-7 vezérlőelemeiből és az MZ-S vakuáramköréből gyúrták össze...
Az MZ-3 pedig már igen öregecske. Ő volt a "retro" vonal első darabja, évekkel az 5N előtt, amitől lényegileg csak a zárjában különbözik.
A vázat csak októberben tudom megvenni, és akkor lesz aktuális a tele is. Addig sajna mindenképpen várnom kell.
Azt hiszem egyébként kezd eld?lni és az MZ-6 lesz a nyertes.
Egyet nem értek csak. A Pentax megalkotta az MZ-S-t, ami inkább az MZ-5N utódjának t?nik nekem, mint a Z1-P utódjának. Az MZ-6 meg inkább az MZ-7 utódja. Az MZ-3-at meg fel sem foghatom. Miért hozták ki?
Eredeti Pentax objektivekkel nem hibazhatsz nagyot...
A jó 300-asok nehezek és nagyok, no meg drágák is. A Pentaxoknak ráadásul a legújabbak kivételével nincs állványmenete, ami ezeknél már illene...
200-ast viszont kapni elérhető áron:
SMC Pentax 2.5/200: ez "mindent visz", tudok egyet 60eFt-ért
SMC Pentax 4/200 (M és A verziók is): nagyon penge, mindemellett cipelhető is. Úgy 30eFt-ból ki kell jönnie.
Revuenon/Chinon/Cosinon/Vivitar 3.5/200: rengeteg ilyesmi van, mind erős közepesek. Maximum 20eFt lehet, de inkább 15 a jó vétel.
"100-135 körül makrózásra" meglepő módon makroobjektívet javaslok. ;-)
Ebből nagyot rontani nem tusz, igazán gyenge makroobjektivrol meg nem hallottam.
Én 200 vagy 300 körül gondoltam, meg szeretnék egyet 100 135 körül makrozásra, de azt már csak később.
Az árra nehezen tudok mit mondani, mert attól függ, hogy mennyi megy el a váz + alapzoom+ vakura. Összességében szeretnék kijönni 220-ból.
"Speciel nekem is az MZ-5N tetszik jobban, de ott van az a fránya nagysebrsségű vakuszinkron, meg az infra távkioldó."
A nagysebességű szinkron csak az AF360FGZ vakuval megy, ami egész jó ketyere lehetne, ha forgatható lenne a feje. Amúgy ebben a módban drasztikusan leesik a vaku teljesítménye.
Az infra kioldó SZVSZ nem igazán előny a vezetékes elektromossal szemben.
Az MZ-6 mellett szól viszont az ára...
"Az lenne a legfőbb kérdés, hogy MF-ben működik-e fénymérés rögzítés, vagyis a spot."
Természetesen működik.
"Te milyen telét javasolnál? Nem baj, ha MF."
Ez így általában nem fog menni...
Mire, mekkorát, mennyiért?
A két gép vasa kb. ugyanazt tudja, de teljesen más a kezelőfelületük. Az MZ-6 inkább a mai trend szerint van kialakítva, erős programos támogatásokkal, míg az MZ-5N egy konzervatív "retro" kialakítású gép.
Nekem az 5N tetszik jobban, de SZVSZ ez nagyon emberfüggő.
Végigolvastam a topicot, és tudom, hogy volt már hasonló kérdés, de mindenképpen fel szeretném tenni.
Eddig egy Pentax MZ-50-nel fotóztam (próbálkoztam), de úgy érzem itt az ideje egy kicsit feljebb kapaszkodni. MEgszabadulnék a mostani gépemt?l, és vennék egy újat.
Nagyjából 3 gép van, ami között vacilálok, vagy ha valaki teljesen mást javasol, nyitott vagyok. MZ-5N, MZ-6, Minolta Dynax 5.
Sajnos kicsit nehezen döntök, de ilyenkor elég sok pénzt kiad az ember, és érdemes jól megfontolni. Amit eddig kisz?rtem, hogy az objektívek min?sége a legfontosabb. Ez a Pentaxokat tolja el?térbe, azt hiszem. Szerintetek érdemes inkább a 6 felé menni vagy inkább az 5N-t kellene választani.
a www.fotovilag.hu képtárába feltöltöttem egy pár képet, ha valakit érdekel -mondjuk mint bemutatkozás- nézzétek meg. sajnos a feltételek miatt 400pix, 40kb, stb. botrányos lett a képek minősége :((
Ez szerintem hülyeség. Az AF funkció ugyan függ a lencse fényerejétől, de a fényviszonyoktól annál inkább. Nomármost egy 4-es ill. 5,6-os lencse között nics akkora különbség amit érzékelnél, Te mint felhasználó. Nekem a 2,8-as Tokina-val sem lett hű, de gyors.
A 80-320-as pedig 200mm-ig 4,5-es utána lesz 5,6. Ennek ellenére mindig megbízható az AF-je.
Mégvalami. Ilyen zoomokat (70-300,80-320) csak ilyen fényerővel lehet kapni 50-80e. forintért. Ahhoz hogy legyen egy fix 4-es 100-300asod, ahhoz kb. 300-400ezer forintot kell összespórolnod.
Amúgy valószínűleg igaz, de F4 még nem szabad, hogy problémás legyen. Tudtommal a gyári speckó szerin F5.6 a felső határ, de e felett is menni szokott a rendszer jó körülmények között.
Ezúton szeretnék 'hivatalosan' :o) a topic olvasói és hozzászólói közé jelentkezni (noha már eddig is belekotyogtam...:-)). Tegnap megvettem első Pentax K bajonettes gépemet egy Chinon Cp-7m személyében. Köszi Venyerinnek és Százbolhának a segítséget!
Kösz ,vettem az adást Segest értettem ,de láttam,hogy vakvágányon van.
A leirás nekem is megvan angolukl ala net, de nekem magyarul kell, tudo milyen ez. Én akarom izlelgetni értelmeznki próbálgatni,van egy régebbi magyar nyelvűm részben anno fot ujság,de ezzel rögtön az elejen egy jó nagyot szivtam mert azt irja,hogy amikor a film véget ér cautomatikusan vissza teker. Ez meg nem tekert én meg azt hittem gond van és kinyitottam.No szóval egyszer volt Budán kutyavásár
Azóta alul kapcs és visszateker.
Arra adj légyszi választ az elképzelésem K forditógyűrű miután ez 52 szűrőmenetre fordit erre jön a 49-50 erre az obi forditva ez működhet
Üdv
mikes
AL: Aspherical Lens, azaz tartalmaz aszférikus lencséket az objektív. Leginkább a színhibák korrigálásában jobbak ezek az obik.
IF: Internal Focusing, azaz a fókuszálás nem a hagyományos módon (a teljes lencserendszer ki-be tologatásával) történik, hanem a lencsék egy csoportjának a többi közötti elmozdításával. Az ilyen objektívek közelpontja általában jobb és nem forog a frontlencséjük, viszont közelre fókuszálva kicsit csökken a gyújtótávolságuk.
Mondom, használtan ez kijön 40-ből, és csak alig rosszabb az FA* 2.8/28-70-nél. Viszont nagyon könnyű és kicsike (52mm szűrők), utazáshoz ideális.
Én nem igazán vagyok a fényerős zoomok híve, mert rettenet nagyok és nehezek szegények. Hatalmas méretű (77mm) extra vékony szűrők kellenek rájuk, az egy újabb vagyon...
Amúgy a legtöbben a Tokina AT-X 2.6-2.8/28-70-et szokták használni Pentaxon ebből a műfajból, az némi mázlival ki is jön 90-ből.
"Amúgy a meglevő objektívjeid így leírva..." Ez sajnos így van, de hát ezeket tudtam megvenni hozzá :(( Nem ezekhez akartam a Contaxot, hanem azért, hogy több lépcsőben tudjam megcsinálni a fejlesztést: régi váz/régi objektívek -> új váz/régi o.-k -> új v./új o. erre sajnos rá lennék kényszerítve ha megvenném a majd 200- Contax ariát.
Nem ismerem ezt az optikát, mi az ára?
az MZ5-ön a tükör felnyitható exponálás előtt? (pl. az önkioldó elindításával?)