Az is egyszerű út, ha simán papírra nyomtatod és ráragasztod. Én az egész gépet fotópapírból építettem. A gumiáttétel nem fog működni, már a PIKO Junior kéttengelyes dízelben sem vált be. Terhelve csúszni fog, hirtelen indul meg a motor a szíj feszítése miatt és az áttétel is borzasztóan kicsi, rohanni fog a gép. Márpedig ezek max 30-cal mennek.
Köszi! Fiam hatalmas építő,de autó modellben utazik. A festékeket is tőle kaptam. Ha megy legközelebb beszerző útra akkor vetetek vele,mert amúgy nem maszkol. Csodálatosak a kész cuccai. Szinte,mint az eredeti autók.
Úgy látom már jelentkezett nálad a legilletékesebb... Én is nemrég vettem Tamiya maszkolószalagot, 6mm széles, 18 méter hosszú és csak 1200Ft volt. Link: ha hiszed, ha nem, szinte nem tárolok semmit sem, hanem vihargyorsasággal körülnézek a "Google"-n. Egy két szót tudok angolul-németül-spanyolul, a többit szótár segítségével keresem.
Reggel ,amit hazaértem a munkából,megpróbáltam alternatívákat keresni a hajtásra. A rezgőről lejött a súly,ahogy az tanácsolva volt. A motor hibátlanul működik,nem üt a tengely. Ez egy ekkora motornál nagyon fontos. Ellenállás ügyileg is könnyű dolgom van,mert a családban van szakember és kérem a segítségét. De ezt már csak akkor,ha véglegesen eldőlt,hogy valóban ezt a lehetőséget fogom használni és megoldható lesz a hajtás átvitele a kerekekre. Ma egy PC CD játszóból kerítettem egy ékszíjtárcsát,de úgy nézem,hogy az áttétellel bajban leszek,mert ha a motorra használom,akkor a kerekek,(vagy kerék) tengelyén nagyobb kellene és az már leér a talpfákhoz,ha meg ennél kisebb,akkor veszti az erejét és túl gyors lenne(szerintem) Itt inkább az erő vesztesége ,ami rossz. Tehát még sok víz lemegyen a Dunán,amire kiötlök valamit. Szűkségem lenne két N-es fém kerékpárra. Ha valakinek van esetleg fölöslegbe,átvenném. Nagyon köszönöm az eddigit is Mindenkinek!
Bár nem olcsó, de vajon EZ a hajtás jó lehet változtatás nélkül a C-50 alá? A motor elvileg 6mm átmérőjű, a lendítőkerék picivel nagyobb. Ha e mellé esetleg még egy dekóder is beférne....
Ha a potmeterrel akarsz játszani tuti, hogy leégeted! Vegyél inkább előtétellenállást, bemész egy műszaki boltba, megmondod, hogy mennyit bír a motor és hogy mekkora a betápfeszültség és kapsz hozzá cuccot!!!! Ha jól emlékszem 1500-öst fogsz kapni.
A C50-es csíkozásánál én fehér öntapadós tapétából vágom ki a maszkolást. Ez fém vonalzó és pengekés -minimum olfa- segítségével könnyen megoldható. Miután felraktad a fóliát, gondosan simítsd le. Azután modellfesték. Revell, humbrol, testors, mind1. A tapétánál használj újat, így nagyobb az esély arra, hogy nem folyik alá a festék. Gondolom ecsettel dolgozol, a maszkolással párhunamosan húzd az ecsetet, ne merőlegesen, ez nagyobb garancia a vékony festékrétegre. Légecsettel fújni a legjobb.
Ha róbertke nem linkel, akkor lehet hogy tudok neked AEGV háromablakos kocsiról méreteket adni, de nézd meg a kisvasut.hu galériájában, ott is vannak rajzok, méretek.
A modellezésre - makettezésre ne használj más maszkoló szallagot mint a tamiya vagy hasonló jó cuccok, mert az elrontott festések megbosszulják. Pl.: egy 10m -es tamiya szalag nagyon sokáig elég. kb 1800 Ft (volt legutóbb).
Van két ilyen motorom. Holnap megpróbálom az egyiket befogni a kis negyvenes satumba és megroppantom. Ezeket bedöglött telefonokból örököltem,úgyhogy ha elszúrom nem kár értük. A 12V,nem biztos,hogy jó neki,de ha sikerűl a kerekekre átvinnem a hajtást és üzemelni is fog,akkor egy pályán nem muszáj több mozdonyt hajtanom és ha meg ez az egy közlekedik,akkor max addig állítom a potit,amíg bírja. (kb. 4V) szerintem. De ez a modell nálam úgyis a vitrinbe kerül,mint ahol a többi van most is.
Nagyon köszönöm az ötletet! Majd jelzem mi történt.
Nem kapkodok,csak keresgélem a megoldásokat. Egyenlőre egyet csinálok és ha bejön és a kedvem sem ment még el,akkor lehet,hogy lesz még. Mint említettem imádom a csepel hajtotta járműveket. sokáig volt SZERENCSÉM egy 346-os lajtost vezetni. :-) Eredetileg úgy volt ,hogy a Fiam rakja össze ezt is és festi is,de valahogy nagyon nagy kedvet kaptam hozzá és úgy voltam vele,hogy ha elszúrom,akkor még mindig tudok venni egy másikat. :-) Csak az a baj,hogy magamat ismételjem,hogy minél jobban kész felé van,annál jobban nem merek hozzányúlni. :-) Mint a kártyavár. Az utolsó felhelyezett lappal borítod és az "összeomlás" minden téren. A modell is,meg én is. :-)))))
Láttam a C50-hez kéttengelyes nyitott kocsit és annak is szeretném majd a méreteit,vagy esetleg ilyen kit-et és akkor teljesgázzal erdei vasút. (is) :-)))
Tudsz esetleg arra a kocsira elérhetőséget? Te mindent tudsz! :-)
Rakok majd képet,hogy melyiket szeretném. Nem azért kérem a segítségedet,mert lusta vagyok megkeresni,hanem azért,mert gondolom,hogy ami nekem egy fél nap,az Neked a gépeden van link-ben. Legalábbis amiket linkelsz,a kérdéstől eltelt idő alatt ezt sugalmazza! :-D
Próbáltam a filcet, borzasztó az eredmény!! Ha már ennyire gond, végszükség esetén az ablakkeret festéshez használt olcsó maszkolószalagot (Tesa AG) vedd inkább igénybe.
Az előbb elfelejtettem megkérdezni,hogy a csíkokra fekete alkoholos filctoll esetleg? Kis területen nem foltos a filc és sztem azt is lehet lakkozni. Akkor elég lenne valami rövid,könnyű egyenes,pl egy karton darab,ami megvezeti. Az alkoholos nem marja meg a revell-t?
A rezgővel kapcsolatban csak a 3,7V-t felejtettem el. A teherbírásra én a súlyra gondoltam,hogy nem fogja bírni,mert a szélsőséges terhelést egyébként bírja,pont a szakaszos működés tűrése miatt. (úgy pattant ki ez a gondolat,hogy mi lehet olyan kicsi,ami elfér,de nem kerül annyiba,mint egy n-es arnold köf.) :-) Hát akkor "oknyomozunk" tovább. :-D Ahogy szárad a kismozdony,egyre selymesebb a színe. Nem azt a benyomást kelti,mintha most jött volna ki egy fényező műhelyből,hanem,mintha régen az "átkosban" normaidőben újították volna fel és 130%-ot teljesítettek volna az elvtársak,majd amikor valami nekicsapódott véletlenül,akkor egy tenyér gitt leesett a festékréteggel együtt és ott a rozsdára javítgattak utána. Ha ez még koszolva is lesz,maga a gyönyör. :-) Holnap nézek nagyfejű fehér gombostűket,meg valami kipufogónak valót. Csak az a baj,hogy innentől már nagyon félve nyúlok hozzá. :-)
Office Depot-ba lehet kapni A4 méretű fehér matricát. Számítógépen megszerkeszted a csíkozást, majd rányomtatod a matricalapra. Kivágod a megfelelő méretet majd ráragasztod a mozdony elejére. Amúgy bátorság + jó ecset és szabadkézzel is lehet....:-))))))))) TT-s barátomnak készítettem ajándékba.....
Szerintem a rezgőmotor elég felejtős dolog, ahogy azt irtad ezek hosszú terhelést nem birnak. A másik probléma hogy van rajta egy kis súly(a tengelyre aplikálva) attől lesz ugyebár excentrikus és emiatt rezeg a dolog, nah ezt nem biztos, hogy sikerül róla leműteni. Ha mégis még mindig adott a probléma, hogy a feszültsége nem igazán optimális , azaz köze nincs a 12V -hoz.
N-es mozdonyt végülis lehetne alá barkácsolni .
A másik dolog a csíkozással kapcsolatban, én az M32 2055 építésénél nem festettem a csíkokat , hanem nemes egyszerűséggel sárgára fújtuk a dolgot, aztán pedig adott szélességű fekete vizesmatricából felraktuk rá. Aztán kapott egy réteg lakott és észre sem lehet venni hogy matrica. (meg kell szerkeszteni és kinyomtatni , lézerrel nyomtatva jobb a minőség , csak vigyázni kell, hogy a vizesmatricalapon meg ne olvassza a lakkot.)
A másik megoldás amit most kisérletezgetünk, hogy sima festő maszkolószalagot , valamilyen öntapadó matrica hordozófóliájára rárakunk és abba a kellő alakzatokat belevágjuk plotterrel aztán simán fel lehet rakni a maszkot , aztán pedig jöhet a fújás. Ha ugyanezt ecsettel csinálja az ember nem lesz olyan szép, mert túl vastag a festékréteg és látszik a réteg vastagsága.
A képek minőségéért bocs! Ami fekete az hiányzik még. A motortér és a hátsórész körüli trepnit is feketére gondoltam. Itt tartok. Azon gondolkozom,hogy egy nokia telefon rezgőmotorja mennyit bírhat,mert az elég kis méretű. :-) Két ékszíjtárcsa megfelelő áttétellel,egy a tengelyre,egy a motorra és már megy is. Sőt ebből lehet kettő is és akkor már biztos bírja és még "összkerekes" is. Szerintem ezek a rezgőmotorok nagyon sokat bírnak,mármint nem teherbírásban,hanem üzemórában,mert a hétéves telefonomban még mindig hibátlan és azt tudom,hogy nem egyfolytában működik,hanem sokszor megszakítva. Vélemény? Ellenvetés esetleg? Egyéb ötlet? Köszi előre is!
Két dologban szeretnék segítséget kérni. Az első az lenne,hogy a C50-es mozdony elején és hátulján a sárga alapra milyen anyaggal maszkoljak,hogy utána,se a felület ne sérüljön,se ragacsos ne maradjon.
A másik kérdésem az lenne,hogy mekkora a kerék átmérő? Sehol nem találtam erre utaló rajzot. Azt tudom,hogy a hosszanti tengelytáv 17,2mm.
Összeragasztottam a Csehmodel által gyártott kitet. Le is festettem.
Rewelt használtam és a zöldet magam kevertem ki. Szerintem jól sikerült az egész,de lehet,hogy azért vagyok elfogult,mert már nagyon régóta nem csináltam ilyesmit. Utóljára kb. 25 éve tette be a kaput a türelmemnek egy MI akárhányas helikopter. :-) előtte egész jól bírtam. Ezzel a csöpséggel is megizzadtam,de valahogy mégis megérte. Viszont,mint sokaknak,nekem is elkezdődött a hajtás gondom,mert van egy 3 tengelyes burlington N-es mozdonyom,de mint az kiderült,mindene réz,csak a kaszni müa. Gyönyörüen megmunkálva és még valahol a doboza is megvan a papírjaival. Még egy métert nem ment,azért mert pont a C50-nek vettem. Tudom,hogy nem ez a hírdetési topic,nem is árulom,de ha valaki bármilyen hajtást tudna nekem csinálni a C50-be,még az sem érdekel,hogy gumihajtás ( :-) ) odaadnám érte. (én 7000-ért vettem)
Én csak normál H0 -ban utazom. Van három darab Gützold BN 150-es mozdonyom. Untam már, hogy ha szólóban jár, max. feszültséggel megy csak át egyből (de akkor sem biztosan) a váltókon. Kettőt együtt ikerben használva meg életszerűtlennek találtam. Elkezdtem kutatni a net-en, és nagyon sok nagyvasúti kép megtekintése mellett találtam rá a feltett két mozdonyra. Mivel keskeny-nyomközűek és pár hónappal ezelőtt téma volt a váltón való közlekedés problematikája, hát gondoltam, hogy megosztom veletek. Röviden: a "pótkocsi" is vesz fel áramot a sínről, miáltal "megnyújtjuk" az egész mozdonyt. Ennek a trükknek a segítségével biztosabban fog áthaladni mozdonykánk a váltókon.