Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
15-20 perccel előrébb járnak, mint kellene. Az emebr meg csak vár, és néz. Erre lenne jó ötlet, ha mondjuk az egyetemnél megvárná a menetrendet...
Erre csak azt tudom mondani, hogy meg kellene tanulni számolni...
A 3E érthetetlen oknál fogva három perc alatt teszi meg a Segner tér - Helyközi autóbusz-állomás távolságot ellenben a 3-as trolival, ami ugyanezt kettő perc alatt tudja. Még érthetetlenebb módon a Kassai úton pedig a 3E gyorsabb az Árpád tér és a Laktanya utca között. Már több, mint egy éve jeleztük a DKV-nak, hogy a 64 perces fordulóidő sok, 60 alá lehet menni és 20 perces követéssel lehetne járni...
Hamarosan. Ha jól tudom most van feldolgozás alatt.
Reméljük, hogy hamrosan fel is lesz dolgozva :)
Viccet félretéve megvan a menetrend, azt adják ki a sofőröknek, csak éppen az utasok nem tudják. A DKV-nál megvan a menetrend. Csak bele kéne írni a pdf-be, kinyomni, illetve kitenni. Természetesen ez után már pontosan kéne járni, így pedig van amikor kimarad egy járat, és semmi sem lesz belőle. Akkor már nem lenne ez kivitelezhető, mert az utasok tudnák, hogy mikor kéne jönni a trolinak. Mellesleg ha már itt tartunk, akkor a 3E-vel kéne valamit kezdni, mert a sofőrök szokszor 15-20 perccel előrébb járnak, mint kellene. Az emebr meg csak vár, és néz. Erre lenne jó ötlet, ha mondjuk az egyetemnél megvárná a menetrendet...
Elméletileg úgy kéne minden járművön előbb-utóbb, hogy magátol álljon át a rendszer. Jelenleg a trolibuszoknál is így működik, amikor meg véletlenül nem állítódik át, akkor meg jön az összevisszaság.
Helyeslem, hogy elkezdett fejlődni a DKV utastájékoztatása.
Kis forgalomtervezéssel megoldható lenne amiről beszélsz. A Társ-fórumban már irtuk többször, hogy a Diószegi-Borzán Gáspár kereszteződés csúcsban annyira bedugul, hogy a sor vége a 200 méterre lévő Totál kútnál van, a 49-es, 30-as és 15-ös busz a város felé nem tud az öbölből kiállni, jobbra fordulni meg pláne lehetetlen. "Átmeneti" Megoldás igazából egy jobbra kanyarodó sáv lenne, de a legmegfelelőbb megoldás egy körforgalom mutatkozik. Azonban a városvezetéstől ne várj ilyen messzire látó kivitelezéseket, hiszen a konstans bebetonozott megoldásokat hajlandók megcsinálni, nem törődve az igényekkel. Amíg a fejekben nincs rend addig ne akarj tömegközlekedni, értelmetlen-> Nyíl utcai, Lahner, Létai utcai csatornázás immáron több mint 2 hónapja tart, de még megmondani se tudja senki, hogy mi tart ennyi ideig, mikor akarják leaszfaltozni. Télen minusz 20 fokban? Arról már nem beszélve, hogy nem egyszer leírtuk, hogy az agglomerációba, kertségekbe kiköltözött a lakosság igen jelentős része, ipari létesítmények megszűntek, megváltoztak az igények, azonban az útvonalak és menetrendek nem követték le ezeket. Szolgáltatóváltás is csak egyet hozott, nem 20 éves Ikarus-okon utazol, hanem null kilométeres Volvokon, útvonal és menetrend megmaradt, és jelentősen drágult. Tulajdonképpen Azért siránkozik mindenki manapság, hogy dugók vannak és semmi nem változott. Persze, mert a városvezetés és a DKV nem híve a változásoknak, újításoknak, különösen nem akkor ha ez pénzbe kerül. Majd most jönnek a választások és igérgetések sora következik....
Én úgy tudom, hogy a DKV nem kommunikálja, hogy menetrend és útvonalváltozás lesz. Ha az eszaon-os cikkre gondolsz, akkor az az információ állítólag a városfejlesztéstől származik és egyáltalán nem a DKV-tól, bár a végén tényleg meg van említve a DKV is. :) Egyébként a válaszok arra az 1-2 kérdésre, amelyekre talán tudom a választ! :)
2. Hamarosan. Ha jól tudom most van feldolgozás alatt. 6. Idén nem. Leghamarabb 2010-ben.
Amúgy remélem, hogy pl. a 15-ös Diószegi útig való meghosszabbítása nem lesz végleges. Ugyanis amióta onnan indul a 15-ös azóta teljesen kiszámíthatatlan forgalmasabb időszakban a menetrendje, ugyanis néha nem kis időbe telik kihajtani a Diószegiről jobbra. Amikor a Borzán Gáspárról indul, akkor az esetek többségében pl. a Dienesnél +/- 1 perc az eltérés a menetrendhez képest. Ez most néha 5-10 perc körül is van sajnos :(
A DKV folyamatosan azt kommunikálja, hogy hamarosan menetrend és útvonalváltozás lesz. Engem azonban az alábbiak érdekelnének: 1, Menetrend és útvonalváltozást megelőzte-e valami felmérés? 2, Mikor lesz végre tisztességesen kiírva a troliknál a pontos indulási idők? 3, Trolivonal-bővítés: mikor/hol húznak ki végre drótot? 4, 2-es villamos kivitelezési munkái mikor kezdődnek, milyen forgalmi változásokkal járnak majd? Ütemterv? 5, Mikor lesz végre törzshálózat és ráhordó járatok szerepének kialakítása??? 6, Mikor lesz az Elektromos buszok valamint Midi-buszok forgalomba állításának ideje? 7, Mikor jön rá a DKV, hogy a Széchenyi-Kossuth tengely nem alkalmas ennyi buszjárat elvezetéséhez??? 8, Mikor lesznek végre éjszakai járatok? 9, Mikor állítják vissza a 4-es trolit? 10, Mikor hosszabbítják meg a lakosság kérésére a 45-ös (Kéknyelű utcáig), a 41-es (Külső Létai úton), 44-es (Mikepércsig) járatok útvonalát???
Egy kis beszámoló a mai villamospótlásról. Este 6 körül értem a Nagyállomáshoz. Ahogy már más is írta, az "VILLAMOSPTÓLÓ AUTÓBUSZ MEGÁLLÓHELY" a totem oszlop mögötti gyalogos átkelőhely táblára lett felszerelve. :)
Direkt olyan villamospótlón akartam utazni, amin fel vannak töltve a villamospótló megállói. Így aztán egy kicsit várnom kellett, hogy egy ilyen villamospótló érkezzen. Két villamospótlót is el kellett engednem, mert mindkettőn az "1 VILLAMOS-PÓTLÓ" kiírás szerepelt.
És mindkettőn volt "VILLAMOSPÓTLÓ" tábla a szélvédő mögött. De nem akármilyen ez a "VILLAMOSPÓTLÓ" tábla.
Ez egy valamikor nagyon régen készült VP-s tábla. Gondolom most gyorsan előkapták a DKV raktárból. Még abból az időből való, amikor a hv végezte villamospótlást. A hátulján ott szerepelnek a megállóhelyek, és hogy melyik megállóban mire lehet átszállni. Ahogy emlékszem, elég régen készült ez a tábla. :) (Remélem valamennyire látszik a képen a hátulja.)
Aztán végre jött egy olyan busz, amelyen az "1V EGYETEM VILLAMOSPÓTLÓ" volt kiírva. Ez is érdekes volt, mert a sofőr a leszállást nem a 22 emeletes ház előtti megállóban végezte, hanem a leszállás és a felszállás is a Nagyállomás előtt történt! :)
Felszállva a buszra a belső kijelzőn a "Csokonai Színház" megálló szerepelt.
Aztán az első lámpánál újra elindult a rendszer és egészen a Szent Anna utcáig működött is a rendszer. Ekkor viszont valami miatt lefagyott. A Szent Anna utca megálló után a rendszer nem léptette tovább a megállóhelyeket, pedig automatára volt állítva és nem kézi vezérlésre. Innentől kezdve egészen addig, amíg nem értünk vissza a Nagyállomásra a "Szent Anna utca" szerepelt a belső kijelzőn. Viszont, amikor a Nagyállomáson a végállomáson kinyílt az ajtó, Aurél megszólalt és bemondta: "Csokonai Színház". Így aztán megértettem, hogy felszálláskor miért "Csokonai Színház" volt kiírva. :)
Aztán megvártam egy másik buszt, amin fel voltak töltve a megállók. Egész hamar jött is egy ilyen szerencsére. (ahogy láttam összesen három sofőr használta ma az újonnan feltöltött viszonylatot "1V"-s viszonylatot). Ezen a buszon már végig működött az utastájékoztatás, sőt a Debreceni Egyetemnél automatikusan át is állt a külső kijelző "1V NAGYÁLLOMÁS VILLAMOSPÓTLÓ" feliratra! Azért ez már nem semmi! :) Ez ügyesen meg lett csinálva, csak jó lenne, ha mindegyik buszon használnák! Sajnos a buszon a hangos tájékoztatás túl halk volt, így nem hallottam a megállók bemondását, így sajnos a "Weszprémy utca"-t sem, amit ugye valaki más mond be. :(
És végül még egy kép, hogy hogyan vannak a villamos megállók letakarva a fehér zacskóval! :)
a szélvédőre belülről rá van tapasztva egy kis akasztó, és azon lóg egy kis tábla, amin szép, nagy, dizájnos számokkal rajta, hogy "32" Ezt hívják úgy, hogy sufnituning. A konzorcium pedig ezt nem nagyon hagyja, mert a buszoknak egységes külsővel kell közlekedniük. Szvsz teljesen igazuk van.
Az LMG-128-ason ma egy teljesen új dolgot láttam. Bár a külső kijelzője tökéletesen működik, mégis kint van a szélvédő mögött is a busz száma. De nem ám az eddig megszokott módokon: nem tábla, amin a busz száma és a végállomások vannak, és nem is papíron. Hanem a szélvédőre belülről rá van tapasztva egy kis akasztó, és azon lóg egy kis tábla, amin szép, nagy, dizájnos számokkal rajta, hogy "32". Nem tudom, hogy ki csinálta ezt a táblát?! Maga a buszsofőr??? De érdekes volt! :)
Egyébként ritka az olyan busz, mint az LMG-022-es. Ma utaztam rajta, mint 10-es busz. Ezen teljesen jó a belső és a külső utastájékoztatás is. Működik a külső kijelzője, mindkét belső kijelzője, belül a hang teljesen jó, egyáltalán nem halk, és nem is hangos, és teljesen tisztán lehet érteni, hogy mit mond Aurél. Jó lenne, ha minden buszon így működne az utastájékoztató rendszer. De szerintem ez egyelőre csak álom marad... :(
Egyébként "szeretném megvédeni az ITK-t"! :) Egyáltalán nincsenek könnyű helyzetben. Szinte mindegyik problémás buszon más-más a probléma. Azért ezt nem könnyű követni. :P Egyiken halk a hang, a másikon hangos és torz. Egyiken jó a külső tájékoztató, de a belső nem, vagy a belső jó, de a külső nem, vagy az egyik belső utastájékoztató képernyője lilás-rózsaszínen mutatja a dolgokat, vagy 2 másodpercenként elmegy a kép, ha a buszsofőr egy kicsit hepehupásabb úton megy. Vagy valamelyik buszon egy-egy megálló egy-egy szótagját ordítva mondja be. Vagy le van csúszva egy kicsit a kép a képernyőn. Szóval ezt tényleg nehéz követni.... Csak hát ugye mindezeket a problémákat már július 1-re meg kellett volna oldani, azaz a rendszer jól működően kellett volna beállítani eddigre. Persze előjöhetnek utána is problémák, de azért ennyi??? Lassan 3 hónap telik el a szolgáltatóváltás óta, és még mindig sok buszon vannak problémák. Persze a leírt problémák közül van 1-2, amelyek a sofőrök hibája és nem az ITK-é, de azért a többség szerintem az ITK-é. Továbbá elég groteszk, hogy mindezek mellett a belső utas utastájékoztatókon (már amelyiken működik) az ITK önmagát fényezi, hogy ők milyen ügyesen készítenek utastájékoztató rendszereket, stb.
Remélem előbb vagy utóbb megoldódnak a problémák, és mindegyiken úgy fog működni az utastájékozató, mint pl. az LMG-022-esen!
Amúgy ma Püspökladányban is láttam egy városi buszt hogy milyen tipus nem tudom mert nem ismeres a tipust lehet rába de nem hiszem kék sárga fényezése van csak a hátulja látszodott.
Nem tudom. 2 busz a II. Rákoczi általános iskolásokat visszi. Gimnáziumot is csinálják a negyedik iskola nem tudom melyik de az összeset el lehetne kapni reggel 7:00-9:00 között a tejporgyárnál mert utánna nem sokkal válnak szét Mezősas és Bakonszeg irányába.
Ma látunk egy városi Man buszt Biharkeresztesen rendszámra nem emlékszek de I-vel kezdödőtt ha jól emlékszek és sárga szinű volt. Fehér szinű 3 ajtós kék sárga csikkal.
Szörnyűek ezek a szóló buszok. Hogy mennyinek nem működik normálisan a leszállási szándékot jelző fénye. Egyiken a hátsó ajtó lámpája nem működik, másiknak villog, ha jelez az ember, de tegnap az LMG-062-esen pl. nemhogy az utolsó nem működött, hanem az összes. Bármelyik ajtónál nyomták meg a gombot, egyiknél sem világított a zöld fény... És így persze mindenki nyomogatta a gombot, aki le akart szállni, mert azt hitte, hogy még senki nem nyomta meg előtte.
:) már megszoktam a fejüket egyik-másiknak szóval ha látom, már lehet is készülni... de amúgy, a csaj is ellenörzött már... olyan 1 éveb belül.. Hv-s időkben max 1-2 x ellenöriztek, vilamoson 4-5x.. .most DKV -s idszakban mindenhol látam, trolin is, ahol még sosem ellenöriztek...
Én régen találkoztam ellenőrel még a szolgáltató váltás előtt. De nem egyedül volt hanem 3-an 4-en vagy többen egyszerre. Pont akkor csaptak le mikor a Bengáli becsukta az ajtókat és szép lassan araszolgatott a Nagyállomásra ami már a végállomás volt. Észresem vettem őket csak felhúzták a karszalagot azt "Jó napot":)
Az alábbi Debrecen és térségének tömegközlekedése-beli hozzászóláshoz: BPY-083 hozzászólása
"ma az egyik szólón leghátul ültem és a könyökömet a motortérből áradó meleg majdnem leégett"
A múlt héten én is majdnem megégettem a bal kezemet, amikor a szóló buszon a "kakasülön" ültem leghátul. Főleg akkor jött nagyon meleg, amikor a busz fékezett. Lehet ugyanazon a buszon ültünk, de ez sajnos egyáltalán nem biztos, mert ez sajnos nem 1 buszt érint csak. Ezen a buszon "csak" egy elég nagy rés volt a fal és motor búrája között és azon áramlott ki a forróság. De azóta több szóló buszon is láttam, hogy a motor búrája teljesen el van válva a faltól. Ezeket mihamarabb ki kellene javíttatni garanciásan azokkal, akik összeszerelték.... Remélem hamarosan ez meg is történik majd, mert előbb-utóbb ebből baj lesz!
Én már legalább hétszer találkoztam ellenőrökkel. van közöttük igen dekoratív hölgy is. :P
Azt lehet tudni, hogy az LMG-097-es busz első ajtaján miért van kitéve a busz sorszáma, alvázszáma, stb. ???
Nem szedték le a "honosítás" alkalmával.
És ha jeleznek az utolsó ajtajánál, akkor nem zölden világít a leszállási szándékot jelző lámpa, hanem villog. Csak nem egy újabb hiba?
Valószínűleg az. A cívis12-k leszállásjelző rendwszere katasztrófálisan rosszra sikeredett. A buszok 90%-án valamelyik visszajelző lámpa biztosan rossz, sok buszon rossz valamelyik leszállásjelző. Vannak buszok amelyeken nem működik az engedélyezés, és van oylan hiba is, hogy csaka sofőrnek nem jelez vissza.
2 és fél hónap után ma találkoztam először ellenőrrel az új buszokon. Na nem mintha hiányoztak volna... :) De rendes, intelligens, illedelmes ellenőrök voltak, akiket amúgy még sohasem láttam ezelőtt.
Azt lehet tudni, hogy az LMG-097-es busz első ajtaján miért van kitéve a busz sorszáma, alvázszáma, stb. ??? És ha jeleznek az utolsó ajtajánál, akkor nem zölden világít a leszállási szándékot jelző lámpa, hanem villog. Csak nem egy újabb hiba?