Keresés

Részletes keresés

hamvasat Creative Commons License 2021.03.12 0 0 77467

Majdnem. Seat Leon.

Előzmény: zöld_I (77465)
hamvasat Creative Commons License 2021.03.12 0 0 77466

Cserélünk :-)

Előzmény: zöld_I (77464)
zöld_I Creative Commons License 2021.03.12 0 0 77465

Csak nem Octavia? Azokban van mostanában

Előzmény: hamvasat (77461)
zöld_I Creative Commons License 2021.03.12 0 0 77464

Én tudok. Ott van a motoromon, gyárilag.

Mondd vissza hamar az 1250-et, 20 éve meg tudták a BMW-nél, mi kell Neked :)

Előzmény: hamvasat (77461)
Lbx Creative Commons License 2021.03.12 0 0 77463

Sztem egyáltalán nem fétis-kategória. Az öreg autómba magam szereltem olajhőfokmérőt, és figyelem is rendszeresen, és akkor veszem úgy, hogy elérte az üzemi hőfokot a motor, ha közelít a mutató a 80 fokhoz. És persze a terhelt futások (autópálya, hegymenet) esetében is nézem, hogy áll a túlmelegedés.

Kultúrált olaj hőmérő megoldás szerintem jó ötlet, lehet, hogy engem is érdekelne.

A GS-en is nézem a menüben rendszeresen, hogy zöld-e az olajkanna... Az mondjuk fura, hogy 8-10 fokban meleg motor mellett 1-1,5 perces alapjárat üzem mellet beindul a ventillátor.

Előzmény: hamvasat (77461)
hamvasat Creative Commons License 2021.03.12 0 0 77462

Hát...nagyon kíváncsi vagyok, remélem sikerül.

Előzmény: R100 (77460)
hamvasat Creative Commons License 2021.03.12 0 0 77461

Hogy felhozzak egy valószínűleg teljesen felesleges fétis kategóriát.

 

Kaptam egy új céges kocsit, amiben van olajhőfokmérő. Magam sem tudom megmagyarázni, de nem bírom nem nézegetni :-)

 

Tudtok boxerre applikálható kultúrált olajhőfokmérőt? Vagy menjekca pi***ba a hülyeségeimmel? :-)))))

R100 Creative Commons License 2021.03.12 0 0 77460

Köszi a felajánlást, de a motor egyelőre marad a műhelyben, a tulaj nagyon bízik a méltányos elbírálásban.

 

Amit leírtál melegítés/fagyasztás/áztatás szerintem is működne, de otthon a garázsodban. Ha egy márkaszervizben a ráfordított időt felszorzod az ottani óradíjakkal, már nincs is értelme küzdeni vele.

Előzmény: hamvasat (77451)
hamvasat Creative Commons License 2021.03.12 0 0 77459

Nem hinném, hogy drágább lenne, de elég necces olyan műhelyt találni, amelyik jól megcsinálja.

 

Előzmény: mlas45 (77458)
mlas45 Creative Commons License 2021.03.12 0 0 77458

Magamnak nyilván én is megcsinálnám, inkább, mint 800k :)) két délutáni munka ennyit megér :))

Fémszórást ismerem, de lehet, drágább lenne, mint az új :)) mert kevesen csinálják, meg azután ugye gépmunka is kéne...

Előzmény: hamvasat (77457)
hamvasat Creative Commons License 2021.03.12 0 0 77457

Egyébként még ott van a fémszórás, újramunkálás lehetősége is, de az nagyon utánjárós.

Előzmény: mlas45 (77452)
hamvasat Creative Commons License 2021.03.12 0 0 77456

A sima olajnál azért jobb a csavarlazító, mert az is elsősorban híg olaj, de tartalmaz rozsdaoldó vegyületeket is. Jobb a kúszóképessége egy sűrűbb olajnál. De kb. Ugyanaz a hatás, csak hatékonyabb.

Előzmény: HorváTH 69 István (77454)
hamvasat Creative Commons License 2021.03.12 0 0 77455

Mlas45!

 

Nagyjából igazad van. Nem emlékszem már pontosan, de a vasoxid molekula vagy 100-szor nagyobb, mint a sima vas (de lehet, hogy 300szor???, tényleg nem emlékszem...), így minél kisebb az illesztési hézag, annál könnyebben "dagad" össze a két felület, alakul ki az "összerohadás". Egyáltalán nem tartom valószínűnek, hogy a olyan nagy mértékű lenne az anyaghiány. Persze elképzelhető. Még nem láttam ilyet élőben. De azt tudom, hogy pl. katalizátor csavart, amiből csak egy rozsdagombóc látszott, sikerült úgy fellazítani, hogy pucolás után tökéletesen ép volt a menet. Az ilyen acélokon, mint a kardán, sokkal inkább lyukkorróziós jelenség valószínű, ami csak helyileg kicsi kráterszerű oxidálásokat végez, nem pedig egyenletesen "leeszi" a teljes felületet. Ebből kifolyólag nem biztos, hogy az illesztési hézag csökkent.

 

Természetesen a tulaj döntése, hogy melyikkel alszik nyugodtan. Én sem mindenáron gondolnám megmenteni a kardánt. Csak ha olyan az állapota.

Előzmény: mlas45 (77452)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2021.03.12 0 3 77454

Véleményem szerint , ha elég ideig áll olajosan a bordás tengely ( pár napra tippelnék ) akkor elenged a rozsda . Az olaj az egy érdekes anyag . Bekúszik a legkisebb résbe is . A rozsda , ami kitölti az illesztési hézagot , az meg egy porózus anyag . Úgy gondolom , hasonlóan viselkedik mint a föld . Ha nedvességet kap , akkor sár lesz belőle , ami már képlékeny...

Előzmény: hamvasat (77451)
zöld_I Creative Commons License 2021.03.12 0 0 77453

Amúgy szerintem elég durva, hogy ha egy ilyen hajtás leadja a forgalmit, akkor vagy raksz egy

"20 ezret futott", szépen elmosott bontottat (mennyi lehet, 120 ezer??) vagy 800 ért teszel bele.

Azért az az új motor árának is jelentős százaléka, az első LC-k meg már megvannak 3.5 körül.

Előzmény: mlas45 (77452)
mlas45 Creative Commons License 2021.03.12 0 2 77452

Én a javítás híve vagyok, meg is csinálok magamnak szinte mindent - részint hobbyból... ez esetben viszont sok minden ellene szól.

1) emberi oldal: a tulaj jómódú, elvárja a minőséget (ha ennyit fizetett érte), és valszeg nem szerelgető típus :)

2) technikai szemmel: össze van rohadva, a szétszedés után a felületek károsodottak lesznek. OK, hogy letakarítod a rozsdát, és megkened, de anyagot nem tudsz rá visszatenni - lesz egy holtjátéka, ami tovább növeli a kopást, a zajt, és a meghibásodás esélyét. Cserélni nem lehet se a kardán végét külön, se a hátsó kúpfogaskerék tengelyét (nem láttam ilyen alkatrészt külön a realoem-ben) csak egyben az agyat. Magyarán a csere az egyetlen 100%-os megoldás - a javítás kényszer lenne.

...plusz megint bejön az emberi tényező: a tulajt biztosan zavarná, hogy van egy féltett patika állapotú motorja, és van benne egy fontos alkatrész, ami javítgatva van, és nem gyári állapotú...

Előzmény: hamvasat (77451)
hamvasat Creative Commons License 2021.03.12 0 1 77451

Nem sok esélyét látom a gariban cserének, de azért próbálkoznék netről leszedett leírásokkal összegyűjtve bizonyítani, hogy ismert problémáról van szó.

 

Reálisabb, hogy adnak némi kedvezményt az alkatrészből, de az is sovány vigasz.

 

De reméljük a legjobbat.

 

Mindenesetre már csak szakmai kihívásból megpróbálkoznék a kémiai fellazításon. Hőlégfúvóval felmelegíteném 60-80 fokra, majd fagyasztó sprayvel lesokkolnám. Raknék egy gallért köré, hogy be tudjam ebbe a kémiai csavarkulcsba áztatni. Az pár nap alatt kell, hogy hasson. Közben néha körbekocogtatni kalapáccsal. Meg kell adja magát...

 

Persze lehet, hogy Wallis is megpróbálkozott már egy sereg házipraktivál.

 

Még a ráolvasás kimaradt :-)

 

R100!

 

Ha kell, tudok kölcsön adni motorszállítót is. A cimborád helyében nem törődnék bele egyből a teljes cserébe.

Előzmény: HorváTH 69 István (77450)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2021.03.12 0 0 77450

Természetesen szét lehet azt szedni , kis csavarlazító , gázolaj , csak avval foglalkozni kéne... Végül is , ha gariban kicserélik , még jobb is . Akkor viszont nem hiszem hogy kiadják .

Előzmény: hamvasat (77446)
ironhead72 Creative Commons License 2021.03.11 0 0 77449

A 80-as években itt is így dolgoztak-unk a teherautós szakemberek.Néha engem is elfog a nosztalgia,de ez már más világ.Ahogy volt főnököm fogalmazott:Ti már csak csereszerelők vagytok.

Előzmény: T1OK3 (77439)
Quetzalcoatlus Creative Commons License 2021.03.11 -1 0 77448

Csak akkor érdemes kiadni érte 800 ezer forintot, ha nem a tulaj fizeti, hanem a gyár. Addig is el kéne hozni azt az alkatrészt, és odaadni hamvasatnak, hatha sikerül kémiailag szétkalapálni az összerohadt alkatrészeket.

A szöghajtásnak valószínűleg nincs baja, kardánt meg nézni kellene bontottat, ha teljesen tropák a csuklók.

Mindezt ugye csak akkor, ha a gyár nem mutatkozik elég méltányosnak, amin azért nagyon csodálkoznék.

Előzmény: R100 (77430)
hamvasat Creative Commons License 2021.03.11 0 0 77447

Laferi!

 

Lehet figyelmetlen voltam, de nekem úgy tűnt az írásodból, hogy csak a kardán hátsó bordásrészét kented meg, az elsőt nem. Tévedek?

hamvasat Creative Commons License 2021.03.11 0 0 77446

Ha mégis csere lesz. Akár darabokban, akár egyben, de hozza el cimborád a kiszerelt darabot. Szívesen kipróbálnék rajta egy spéci, kémiai csavarkulcsnak nevezett cuccot, hogy azzal szétjön-e.

Előzmény: R100 (77430)
Lbx Creative Commons License 2021.03.11 0 0 77445

Annyit levettem, ha a gumiharangot pimpelik, extra adag zsírzást fogok kérni annak a csatlakozásnak, akár kell érte fizetni, akár nem.

Lbx Creative Commons License 2021.03.11 0 0 77444

BlackGs!

Itt is gartula a géphez!

És köszi az infót!

Akkor most 1-1 - Szélvész szerint van ott merevítés, szerinted nincs.

Helybetopi... Mindenesetre a 7végi vezetéstechnikát lemondtam nagy sajnálatomra.

Előzmény: BlackGS (77427)
ronson Creative Commons License 2021.03.11 0 0 77443

Egyébként az én motorom szintén 3 éves volt amikor ez történt, csak abban 46e km volt a kardán töréskor.

Előzmény: ronson (77442)
ronson Creative Commons License 2021.03.11 0 0 77442

Nem biztos, hogy érdemes kiadni érte 800e-t.

Nekem 4 éve, amikor ugyanilyen okból eltört a kardánom - mindez egy kellemes augusztusi délelőttön történt Sk-ban, az 529-en - amíg beérkezett az új alkatrész (ami kereken 3 hónapig tartott), Wallisék beépítettek egy bontott kardánhajtást, ami kitűnően működött bő 2ónap/kb. 4e km-en keresztül.

 

A bontott cuccok akkoriban 3-400 € körül mentek az ebay-en és kitűnő állapotúak voltak, de mindenekelőtt érdemes lenne Kupec kollégát megkérdezni ez ügyben.

 

Előzmény: R100 (77430)
mlas45 Creative Commons License 2021.03.11 0 2 77441

Nincs, de belefutottam ilyenekbe, mikor a hátsó hajtásomat javítottam. Érdekesek... látni minden félét, egyik az usák, ahol 200 m2-es műhelyben javítanak, motor padon, körben a fal mellett 10 db BETA szekrény, mindenféle célgép, és minden új - a másik meg az indiai-pakisztáni, ülnek a homokban, koszosak, és az ölükben szerelnek.

Én itthon a kettő közé esek, valamivel az indiaihoz közelebb :))

Előzmény: T1OK3 (77439)
befaster Creative Commons License 2021.03.11 -1 1 77440

Hát törökök detto, délután kikapták az iveco motorját. Mikor megláttam majd agyvérzést kaptam. Azt gondoltam soha nem jöhetek haza, turbánt fogok hordani. 🤔🤔🤔

Ehhez képest🙂🙂 másnap estére kicserélték a főtengelyt ,gyűrűzték.

 Az egészet kint a szabad ég alatt😉😉 az udvaron.

Ja és potom pénzé.

T1OK3 Creative Commons License 2021.03.11 0 0 77439

"pakistani truck" megvan? Hihetetlen miket felújítanak!

Előzmény: mlas45 (77436)
bojsziwww Creative Commons License 2021.03.11 -1 5 77438

A BMW GYÁR válasza.

Tisztelt BMW motor tulajdonos Úr. Örömünkre szolgál hogy megvásárolta kiváló motorunkat. Sajnálattal hallottuk hogy meghibásodott a kardán hajtása. A kiszerelt darabot megvizsgáltuk , és elismerjük hogy hibáztunk. Ezért természetesen ingyen kicseréljük a hibás alkatrészt. Utasítottuk mérnökeinket tervezzék át a szóban forgó alkatrészt, hogy ez a későbbiekben ne fordulhasson elő. Továbbá az összes kardán hajtású motorkerékpárunkat visszahívjuk egy ingyenes átvizsgálásra. Kívánunk további kellemes időtöltést kiváló minőségű motorkerékpárjaink nyergében. ETC........

és felébredtem .

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!