Az eredeti 321-861-1861 vonal azért felfogható egy mezei evolúciónam, az 861 és 1861 között meg tényleg apró a különbség, így tényleg a 60as évek óta kb ugyanazt árulják. Szemben a mostani újba rakott co-axial 3861 viszont tényleg semmi közöset nem mutat.
Pont az tetszett mindig a Speedmasterben, hogy megmaradt egy modern klasszikusnak, ezzel ennek is vége.
Nekem ebből a prémium svájci kategóriából talán az egyetlen volt, amiért szívesen kiadtam volna az 1.5+ árat (nyilván 5+ milliós Daytonát nem engedhetek meg magamnak 😀), így most kicsit fáj.
Amúgy nem számít természetesen, mert egyiket sem vinném az űrbe, de az új már nem NASA certified.
De mondom, ez valszeg csak nekem fáj, de a páromnál pl nem találtam megértő fülekre, gondoltam órás topicban lesz valaki aki átérzi miért. 😀
A hirdetés trükkje, hogy "Omega feliratú" karórát hirdet. A kommentekben megkontrázták az eredetiséget, ott is erre hivatkozik az eladó. Hát, ha ez valaiknek megért 50 rugót... Sajnálatos...
Ez egy teljesen értéktelen vacak. Van több hasonló a ládákban, a romok-lomok között nálam is félredobva. Végtelen silány peckes szerkezet, spiáter tok, hamis feliratok. Még rendesen újra sem tudják aranyozni - de nem is érdemes...
Valaki vagy azért vette meg, mert komolyan elhitte, hogy most a világ üzletét kötötte meg, és vett egy 18K arany Omegát "fillérekért" - vagy kis kozmetikázás után szándékában áll ezt rásózni valakire sokkal több pénzért - eredetiként...
Bárhogy is, ezt az órát még árulni is illegális - még akkor is, ha megmondják, hogy kamu - és valaki bizonyosan becsapott lesz/lett. De a Vatera mostanára annyira lezüllött, hogy nem foglalkozik már semmivel.
Mindenkinek köszönöm! Valóban csak magamat hibáztathatom a téves percepcióért, és nem vagyok azért elkeseredve, csak múló rossz kedv. Az óra változatlanul nagyon tetszik, a menőzés érdekel a legkevésbé, általában magamnak vásárolok. Biztos vagyok benne, hogy nálam jól szolgál majd én is igyekszem kedvére tenni.
Most egy olyan hiba miatt ment el kicsit a kedved az órától, ami tulajdonképpen nem is hiba, és 99,99%, hogy amig hordod ezt az órát, nem is fog jelentkezni. Ez egy lehetőség, elméletileg mindenképpen, gyakorlatilag alig. Nem kell minden nap úgy felvenned a kezedre az órát, hogy "tuti ma fog elromlani" :)
Nyilván az csalódás, hogy ennyi pénzért nem kaptál olyan terméket, ami már szép, menő és atombiztos szerkezet, de ez a svájci óraipari illúzió és a valóság viszonya (korábban sok szó esett már itt erről). Egyáltalán nem szivattak meg, ez ilyen, csak a te percepciód más volt erről. De, mondom, szerintem nem kell a frász emiatt.
Köszönöm a nyugtatást. A kis Aquaraceremnél is megtettem ezeket tettem, de az quartz és tizenöt éve hibátlanul megy, most sem kellett szerkezetet cserélni benne, még mindig két év az átlagos elemfogyasztása. Pusztán vénségemre szerettem volna egy igazi ketyegő szerkezetet. A szilikonozást nem csináltam, ebben azért bátortalan vagyok. Nem démonizálom, majdnem biztos vagyok benne, hogy az én használatom mellett kiszolgál engem, de minden korona tekergetésnél bennem lesz a frász. Rosszul esik, amikor ennyire megszívatnak.
De ez luxusipar, és itt NEM TOLERÁHATÓ, nota bene felháborító csalásnak és simlisségnek titulálható az a tervezési stratégia, ami a filléres, eldobható kínai piaci csellentyűcskéknél teljesen rendben van.
Vagy akkor tegyenek mögé legalább az alkatrész-ellátás oldalán reális árképzést, mert ez így kvázi rablás - senkinek ne legyen illúziója, nem kerül lényegesen sokkal többe annak a toknak az előállítása - mint a pár tízezerért kapható, jobb minőségű-kivitelű acéltokos hamisítványok tokjának...
Basszus, az 53 éves veterán Rollsom motorját ennek az összegnek a duplájából generálozták (ki-be daruzással, csapágyakkal-gyűrűkkel, fúrás-faragással, mindennel együtt) - ez egész egyszerűen NEVETSÉGES.
Most függetlenül attól, hogy mi generálisan a véleményem az ügyről - ezt semmiképpen ne dimenzionáld túl. Ha minimálisan vigyázol az órádra, rendszeresen megtisztítod (fogkefe, szappanos víz, kis átdörgölés bőven elég neki, természetesen betekert koronazárakkal, majd a korona kitekerése után a mentből látszó részek szép tisztára törlése, hébe-hóba egy hangyányi háztartási szilikonzsír rákenése teljesen megfelelő karbantartás), akkor annak a tokcsőnek a cseréjére nagy valószínűséggel életed végéig sem lesz szükség. Ahogy írtam volt, a 80-as évekből származó Breitlingeken is csak elvétve találkoztam a tokcső cseréjének szükségességével - és ott sem természetes elhasználódás, hanem sérülések, nem rendeltetésszerű használatok (sárra, homokra rázártak erőszakkal) álltak a dolog mögött.
Igazad van, egyébként se az vagyok, aki naponta beállítja az óráját másodpercre, csupán a felhőtlen öröm elmúlásáról beszéltem. Azt hiszem azért ez a húzás kicsit durván aránytalan. Mindegy nem érthet mindenhez az ember és nem is készülhet fel mindenre, ezt az itt hozzászóló hozzáértők reagálása csak erősítette. Biztos vagyok benne, hogy más óráknál is vannak hasonló trükkök, legfeljebb nem ennyire durvák. Még egyszer nagyon köszönöm az észrevételeiteket, segítségeteket, visszavonulok olvasói státuszomba.
Én nem aggódnék a helyedben. Az általad választott óra nagyon sokáig fog téged szolgálni, megfelelő karbantartás és tisztítás mellett.
Általános trend, hogy kisebb alkatrészek nem cserélhetők önmagukban. Csak nagyobb egységekben, drágán. Kapitalizmusban élünk, ez így működik. Ha elromlik és igen drága megjavítani, vegyél másikat. Legyen szó autóról, vasalóról, vagy épp óráról, mindegy.
Nem mondhatnám, hogy ma is felhőtlenül örülök az órámnak. Igyekszem mindent körbejárni vásárlás előtt, de ilyenre "trükkre" laikusként nem számolhattam. Az Omega Seamaster volt a másik kiszemelt, de végül éppen annak az érzékenyebb szerkezete miatt döntöttem emellett. Deformált gondolkodással, felmerülhetne, hogy ez ugyan olyan jó megoldás mint a cserélhető, csupán méretezés kérdése, és ebből fakadóan nincs is szükség cserére. Azt hiszem azonban, hogy nem erről, hanem ordas lehúzásról van szó. Ilyesmit még az autóipar se nagyon alkalmaz, bár őket sem kell félteni. Azt kell mondjam, hogy biztos nem fogom ezért az árért megcsináltatni, legalább azt a pénzt megnyerem és megveszem az Omegát. Sajnálom, hogy ekkora vita kerekedett a tájékozatlanságomból, de legalább többek figyelmét felkeltette.
Köszönöm a türelmeteket, ne mérgelődjetek, ilyen lett a világ.
Valóban vannak olyan modellek, melyeknél nem bontható a tokcső. Hivatalosan tokcsere a lenti összegekért. Ki szokták fúrni. Van rá szakember. Kifúrják, új tokcső bele. Olyan lesz, mint volt. senki nem veszi észre megbontás nélkül. Akkor szokták ezt választani, amikor a tok cseréjének költsége vetekszik már az óra értékével.
Furcsa. Nem vagyok naprakész de tavaly vagy tavalyelőtt vittem egy komoly pesti szervizbe a Planet Ocean-t, 2013-as volt. Úgy emlékszem, 80-at mondtak, de azt mondták, várhat egy évet.
Ha ez így van - akkor nem szabad Breitlinget venni, és kész. Egy fogyó-kopó alkatrészt nem cserélhetőre tervezni - nem tolerálható marketingstratégia.
Megjegyzem: műszakilag természetesen ez is megoldható. Egyébként nem tudom, hogy tényleg nem cserélhető-e? Jártak már ilyen órák a kezemben, tokcsövet nem kellett rajtuk cserélni (azt még a 80-as években készült Chronomatoknál is csak a nagyon leharcolt daraboknál szokott kelleni hébe-hóba, de a többségüknél még teljesen jó - tehát azt mondanám, hogy normál használatban 30-40 évet simán ki fognak bírni).
Amúgy meg, ha az óra viszonylag fiatal és megkímélt, akkor egy átlagos szerviznél a tokkal olyan sokat nem kell foglalkozni.Szét kell szedni, ki kell tisztítani (ez még csak nem is kronográf), ha nem kell csiszolgatni-polírozgatni (vagy az ügyfél nem igényli), akkor azzal kell foglalkozni, hogy műszakilag megfelelő állapotban legyen (tiszta, jól tömítő).
A szerkezet viszont rutinfeladat.
Itt is csak arra tudok már gondolni, hogy ezek nem is a hazai szerviz-árak, hanem nem is szervizelik az órákat, visszaküldik a gyártóhoz, aki kvázi teljes felújítást végez rajtuk, ha szükséges, ha nem, svájci árakon számlázva - aztán még erre rakódnak rá a közvetítői díjak meg a világbajnok ÁFA, stb...
Miközben egy hazai műhely teljesen azonos színvonalon el tudja végezni a munkát ötöd-tized áron.
Hogy jutottak el odáig 2020-ban, hogy nem lehet kivenni a tokcsövet? Ezt a hülye dumát... :-D
Szemékyautókat szervizelnek olcsóbban.
Mégis mitől drága az a tok? Miből van? Vagy ha drága, akkor miért cserés minden alkalommal? Komolyan kíváncsi vagyok a rizsára, higy ezt mivel magyarázzák. :-)