"...viszont gond van egytől egyig a PD elemekkel..."
A további félreértések elkerülése végett:
Ez természetesen nem felel meg a valóságnak ez ki is derül(ne)abból is ha vki egy kicsit utánaolvasna erről itt a topikban,de mindezektől függetlenül csak a Siemens PD elemekkel van probléma a Bosch-al nincs,mint ahogy korábban sem volt.
Az pedig,hogy melyik motort milyennel szerelték kiderül a motorkódból(erről is volt szó a topikban).
Az 1.9 az OK. A motorja az ugyanaz, mint a B5 Passat motorja. Amit még nézegess, az a 2.0-ás 8 szelepes (motorkód: BMP).
De próbáld 2007-től keresni. A 2005 és 2006-osoknál az olajpumpával gond lehet (habár a nyolc szelepeseknél nem vagyok biztos, hogy volt-e vele gond).
A 16 szelepesek (motorkód: BKP, BMR) a rizikók. 2006 második felétől már nincs gond az olajpumpával, viszont gond van egytől egyig a PD elemekkel. Ezeket csak akkor vedd meg ha bizonyítani tudják, hogy már lecserélték őket a már kijavított szériára (pl. matrica a benzintank ajtajának belső felén).
2008-tól Common Rail motorok is vannak. Azoknál egy alapos állapotfelmérés javasolt (ha nem viselte gondját az előző tulaja, ugyanúgy lutri lehet).
A további hibalehetőségek, mint a kettős tömegű lendkerék vagy egyebek már más autóknál is előjöhetnek. Ezt érdemes szerelővel megszemlézni.
Ami még érdekes, hogy nem csak a VW, hanem majd az öszes gyártú DPF-fel szerelte a dízel autókat 4-5 évvel ezelőtt. Ezek a részecske szűrők megérnek még egy misét.
5 éve cseréltem le B5-ös pdtdi passat kombimat 1,8-as tdci fócusra,ami eleinte megbízható,takarékos kis autónak tünt,de sajnos ezen is előjöttek a mélyen zsebbenyúlós hibák(kettőstömegű lenkerék+kuplungolás,4db. pórlasztó).Pár napja,mikór újból lenkerék meghibásodásra utaló hangok jöttek elő,úgy döntöttem,hogy megy a portáról a kicsike. Visszahúz a szivem a passathoz,álmom 1 fekete passat kombi(3-4 éves).Nekem nagyon bejön ez a 2005-től megváltozott külső.De... és itt kezdődnek a problémák.Visszaolvasgattam a topicban,valamint szerelő ismerőseim tapasztalatát meghallgatva, kissé elbizonytalanodtam a motór megbízhatóságát illetően.Most azon az elhatározáson vagyok,hogy külföldről próbálok behozatni egy 1,9-es kombit.Van ismerősöm,aki ezzel foglalkozik,bízom benne,hogy nem nyúlok bele valami roncsba.
Jó választás szerintetek?Vagy próbáljam magam lebeszélni a passatról?
Az jutott eszembe, ha Dexter Morgan a Dexter c. sorozatból egy 2.0 PD TDI Passattal járna, vajon mit tenne a VW managementtel, ha hullaszállítás közben beszarna a 2-es PD elem. :-)
Ezek nem kötelezően a highline kellékei. Ezeket az extrákat külön kell megrendelni. A Comfortline, Trendline, Sportline és Highline valóban kiemelik, hogy mennyire felszerelt egy autó, de az extrák átfedhetik egymást. Pl. ami az egyik csomagban alap, attól még külön felárért beleteszik egy alacsonyabba.
"kulsotukor is sotetedik, nem felboros, a kormanyfogas is mas, hatso ulesfutes is plusz,a tel elokeszites". Ezekből a a külső tükör sötétítés és a tel. előkészítés az én Highline-omban is benne van. Nekem pl. nincs parkradarom, közben egy sima Trendline-nak meg lehet.
Ez egy erős Sportline, amibe beválasztották az összes Extrát, ami csak van a Highline csomagban.
Meg kell hagyni nagyon mutatós lett. Kérdés, hogy ennyi pénzt megér-e. Ennyiért már új autót is találsz ebben vagy egy hasonló katgóriába (pl. egy közepes felszereltségű vadiúj Skoda Octavia is 4,6 misi).
Igen, a maszk, a kamera, es igy a radio sem 510es, a memoria, a kulsotukor is sotetedik, nem felboros, a kormanyfogas is mas, hatso ulesfutes is plusz,a tel elokeszites, a felnit nem is neztem, van azert extra a highline-hoz kepest. Nekem is tetszik, de kozelebbrol kene megnezni, olyannak, akinek hasonlo van..)
El kell menni megnézni. A km egy picit csalós (valszeg több van benne), de ha valós, akkor az magyarázza a 4.6 misis vételárat. Habár ennyiért már szervízkönyveset (valósat) is lehet találni.