Keresés

Részletes keresés

Vgyuri Creative Commons License 2007.05.14 0 0 1227

Pénteken voltunk egy vidéki reptéren Kassán. Megnéztük az új terminált, egészen repülőteres formája van, teljesen olyan, mint egy fővárosi.

 

Kassa lakossága 240 000, Szlovákia második városa, sokmindenben hasonlít Debrecenhez. Csak éppen a replőtér forgalma 400 000 évente és nő. 400 fő a személyzet. (Debrecen tavalyi adata kb. 40 000 és 100 fő. Nyilván a szolgálatoknak van egy minimállétszáma, ami akkor is kell, ha egyetlen gép sem jön.)

 

Kassán is van charter, de csak a fele a forgalomnak, van viszont menetrendszerű járat Pozsonyba, Prágába és Bécsbe. A trükk: nincs autópálya ás gyors vasút. Így a 400 km-re levő Pozsonyból és Bécsből megéri inkább repülni drágábban, mint 6-8 órát autózni hegyen-völgyön át.

 

Elég jelentős forgalmat generál a vasműveket megvásárló "us baadog", ami még két bizjetet is tart ott.

 

Most épül az új irányítótorony, bár túl sok gondjuk a régivel sincs. Annál inkább vita van az ottani "HC" és a repteret üzemeltető német multi (66% tulajdon)  között. A sváb ugyanis sokallja a repülésirányító létszámot és beszerzésre kijelölt eszközparkot, ezért most azzal fenyegetőznek, hogy saját kézbe veszik az irányítást, bár az approachal nem tudom, megtehetik-e.

 

És a legnagyobb varázslat, a németek mindenkit megtartottak, beleértve a szakszervezetet és nagyrészt a régi kollektív szerződést is. A reptér vezetőnője pedig 23 éve van a helyén, túlélte a Cseh-szlovák szétválást, a rendszerváltást,  4-5 kormány váltást. Tudhat valamit :-)

 

gabe80 Creative Commons License 2007.05.14 0 0 1226

Kedves Kaktusz!

 

Ha elhinném, talán nem kérdezném.

 

 

Kaktusz07 Creative Commons License 2007.05.14 0 0 1225

Már sokadszorra idézel különböző újságokból!

Te mindent elhiszel amit az újságírók leírnak?

Nem lenne szabad!

Üdv.

Előzmény: gabe80 (1224)
gabe80 Creative Commons License 2007.05.14 0 0 1224
Sziasztok!

 

 

Tud valaki bővebb információt a Ryanair nyári járatsűrítéséről (lásd a cikket lent)?

 

 

 

Tíz euróért lehet idén a Balatonhoz érkezni repülővel (Somogyi Hírlap - Somogy megye)

 

A Ryanair, Európa légitársaság óriási nyári repülős akcióba kezdett - 10 millió repülőjegyet dobott piacra, illetékkel együtt mindössze 10 eurós áron. Tomasz Kulakowski, a Ryanair Közép- és Kelet-Európai értékesítési és marketing vezetője azt mondta: amennyiben az utas olcsóbb jegyet talál ugyanarra az útvonalra, a két ár különbözetének kétszeresét fizetik meg részére. A FlyBalaton repülőtér és London vagy Frankfurt között - mindössze 3798 Ft-ért lehet közlekedni. A járatok hetente háromszor érkeznek és indulnak Sármellékről, a nyári szezonban pedig a hét ö napján fordulnak.Somogyi Hírlap (fe/szt)

Vgyuri Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1223

Nekem van egy olyan megérzésem, hogy az OMSZ olyan helyekre telepíti az államilag rá kirótt szolgáltatását, ahol a helyi vezetés minél többet átvállal a költségekből. Ezért húzódnak a végtelenségig a dolgok, lehet, hogy ott lenne jobb helyen a mentőállomás - nem a konkrét esetben - ahol a házigazda szegényebb.

 

 

 

Előzmény: existen1 (1222)
existen1 Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1222
Ne értds félre,nekem semmi bajom nincs ezzel.Sőt,jópár szempontból racionálisabb helyszín,mint Szentes én csupán ezt a herce-hurcát utálom,amit itthon már szerintem az őskortól kezdve csinálnak:)
Előzmény: Vgyuri (1221)
Vgyuri Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1221

Nyilván ezt is meg lehet magyarázni.

 

Szegeden a reptér infrastruktúrája készen van.

 

A szegedi mentőállomás könyebben kiállítja a mentőszemélyzetet

 

A szállítási cél gyakrabban a szegedi klinika, mint a szentesi területi kórház, így a szegedi célú bevetéseknél a gép még egy félórát nem bevethető, míg vissza nem ér Szentesre.

 

A bevetési körzetek közti lyuk nem ellátatlanságot jelent, csak azt, hogy 15 helyett 20 perc alatt ér oda a helikopter, hacsak nem engedélyezik neki, hogy tövig nyomja a gázt. Viszont három helyről jöhet.

 

Úgyhogy sok egyéb szempontot is mérlegelni kell azon kívül, hogy a Magyar Nemzetnél a fő szempont az, hogy belerúgjon a kormányzatba.

 

 

 

 

Előzmény: existen1 (1220)
existen1 Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1220

Mégis Szegeden lesz a helikopter bázis..

http://www.mno.hu/index.mno?cikk=410457&rvt=2&PHPSESSID=416a94dde551710c763a818b9c15d627&pass=2
philozófika Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1219
itt egy megvalósulóban lévő projekt:

Megnégyszerezte forgalmát a sármelléki repülőtér

2007. május 10. 09:17

Az év első négy hónapjában 24 146 utasa volt a sármelléki Fly Balaton nemzetközi regionális repülőtérnek, ez négyszerese a 2006-os hasonló időszakénak és éves szinten újabb - 145-150 ezres - forgalmi rekordot vetít előre - mondta a légikikötő marketing és értékesítési igazgatója.

Palkó Lajos tájékoztatása szerint az elmúlt évet 70 ezres utasforgalommal zárták és ennek fele Európa legnagyobb diszkont légitársasága, az ír Ryanair belépésének köszönhető, amely ezzel vezető partnerükké lépett elő. Nekik köszönhető az angol vendégek minden korábbinál nagyobb számú megjelenése a Balaton és a zalai "termálháromszög" - Hévíz, Zalakaros, Kehida - üdülő- és gyógyszállóiban.

A január 1-je és április 30-a közötti több, mint 24 ezer érkező-induló utas esetében is áll ez a vezető szerep. A sármelléki repülőtér másik aktív partnere a Germanwings. A német légitársaság június 18-tól, Köln és Bonn közös repülőteréről indítandó járatával már 5 nagyvárossal köti össze Sármelléket - fűzte hozzá a marketing és értékesítési igazgató.

Ezévben már 145-150 ezer utasra számítanak és ha minden a megállapodásaik szerint alakul, akkor a 2010-re tervezett 300 ezres utaslétszámot már jövőre is elérhetik, de ehhez a balatoni térség idegenforgalmi szereplőinek még hatékonyabb, egységesebb marketing munkájára is szükség lesz - mondta Palkó Lajos.

A Fly Balaton második embere két új, számottevő forgalomnövelő tényezőről is szólt. Május vége és szeptember eleje között 7 turnusban alkalmanként 300 gyerek - összesen 2000-2100 - érkezik Moszkvából egy IL 86-os óriásgéppel Sármellékre. Úticéljuk a zánkai gyermek üdülőváros. Másik újdonság a Tensi Tours hetenként közvetlen charterjárata Korfu szigetére június és augusztus vége között, amely további háromezerrel növelheti a balatoni légikikötő utasforgalmát.


MTI

http://hvg.hu/gazdasag/20070510_fly_balaton_sarmellek.aspx
Előzmény: Vgyuri (1217)
Kaktusz07 Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1218
Tetszik a második mondatod, és sajnos igaz!!!!!!!!!
Előzmény: Vgyuri (1217)
Vgyuri Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1217

Miként műr sokszor: mondtam a világ legjobb üzlete meg nem valósult projektet csinálni. Ennél talán egy kicsivel jobb (csak volumnere kisebb) a megnemvalósíthatósági tanulmány készítése :-)

 

Előzmény: arpm (1215)
VAG Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1216
Aki esetleg akar ma Wizz Air-t nézegetni Sármelléken, az 1500LT után megteheti kb. 20 kör erejéig.
arpm Creative Commons License 2007.05.09 0 0 1215

Azért az nem semmi, hogy egy nem létező reptér  bir kapni kb. 75 millió forintot.

 

Előzmény: SzaboCsabaBence (1214)
SzaboCsabaBence Creative Commons License 2007.05.09 0 0 1214
Szerintem sajnos szót sem érdemel a cikk.

Emiatt:

"Mivel sem az Európai Unió, sem a nemzeti kormányok nem finanszírozzák, a beruházáshoz mindenképp a magántőke megjelenésére van szükség."

Magyarul bukta :(
Előzmény: V.Gy. (1213)
V.Gy. Creative Commons License 2007.05.09 0 0 1213
VAG Creative Commons License 2007.05.04 0 0 1212
Base training.
Előzmény: gabe80 (1211)
gabe80 Creative Commons License 2007.05.04 0 0 1211

Tudja valaki, hogy a WizzAir milyen célból szokott felbukkani Sármelléken? A Flightleve képei alapján tegnap is megfordult egy gépük a reptéren.

Továbbá kérdezni szeretném, hogy a korábban a sajtóban [az egyik cikket lásd lentebb] megjelent újabb Ryanair desztinációval mi a helyzet, tud róla valaki valamit?

 

És a cikk, ami egy kicsit régebbi, pl. az írója még nem tudott az új kölni járatról:


"Lendületben Sármellék

2007-ben új cargoterminál épül a sármelléki FlyBalaton repülőtéren, amely a térség logisztikai-gazdasági központjává igyekszik kinőni magát. Jelenleg az engedélyeztetési eljárás utolsó szakasza zajlik – számolt be a Parlamenti bizottsági ülésén Palkó Lajos, a repteret üzemeltető Cape Clear Aviation Kft. marketingigazgatója. A repülőtér 2006-ban 8 légitársaság 15 desztinációját szolgálta ki. Tavaly óta a Ryanair is üzemeltet járatokat a légikikötőbe. Április 15-e és október 15-e között a Lufthansa új légihidat nyit Sármellékre Düsseldorfból és Hamburgból, és júliusban megjelenik a Germanwings is, amely 2008-ban három új, egész éves járat indítását tervezi. Ha ez valóra válik, új terminál építésébe kezd a reptér, amelynek tavaly átadott új terminálja a közelmúltban vette fel a Puskás Ferenc nevet. 2007-ben új járatok érkeznek Moszkvából és Amszterdamból, a Ryanair heti 5-7-re sűríti londoni járatainak számát, és bevezet még egy úti célt. Beindul a Germanwings berlini járata és egy charterlánc Izraelből, valamint charterjáratok indulnak Korfura és egy másik úti célba. 2006-ban 70 ezer utas fordult meg Sármelléken, idén 140 000, 2008-ban pedig legalább 200 000 utasra számít az üzemeltető, amely az elmúlt két évben 2,6 milliárd forintból valósított meg fejlesztéseket. A Cape Clear Aviation Kft. tájékoztatása alapján 2006-ban a repülőtérre érkező külföldiek 80 százaléka a régióban szállt meg, átlagos költésük 110 ezer forint volt, ami az országos átlag duplája. "

aerio Creative Commons License 2007.05.02 0 0 1210
Nem vagyok admin, de igazad van :)
Előzmény: Kaktusz07 (1209)
Kaktusz07 Creative Commons License 2007.05.01 0 0 1209

Üdv. aerio!

 

Megtekintve a honlapot az a véleményem,hogy kezdésnek nem rossz!

Ami tetszik, hogy világos, könnyen áttekinthető a menüje, könnyü eligazodni benne.

Nagyon látványos és hasznos a meteorológiai oldal.Kár, hogy bizonyos szövegek vagy adatok elég nehezen olvashatóak.Szerintem nem megfelelő karakter típus lett

kiválasztva!

Nagyobb gondot látok a fotóknál! Itt az 550*365 pixeltől a 3504*2336 pixelig minden felbontás szerepel.Ez rettentően zavaró, hisz minden képnél külön kell állítani a nagyítást, illetve a kicsinyítést!!!Érdemes lenne legalább közelíteni egymáshoz a felbontásokat, mondjuk 1024*768, vagy 1280*960 környékére!

Előzmény: aerio (1208)
aerio Creative Commons License 2007.05.01 0 0 1208

Elkészült a békéscsabai reptér honlapja:

http://www.bekesairport.hu/page.fcgi?rx=&nyelv=hu&menuparam3=1&type=3

Airbus A320 Creative Commons License 2007.04.27 0 0 1207
Most akkor mi a helyzet Taszárral?
existen1 Creative Commons License 2007.04.27 0 0 1206
Szerintem a sármelléki dolognak nem sok értelme van,tekintve,hogy füreden is bázis van meg Pécsett is.Ezzel szemben viszont szegeden ténleg kell lennie,hogy az alföld is kapjon légimentést..
Előzmény: Vgyuri (1205)
Vgyuri Creative Commons License 2007.04.27 0 0 1205

Nincs ellentét, a szegedi cikkben is szerepel Sármellék, mint nyári idény-őrhely, ahol túl sok beruházás nem kell. A másik cikk erről a nyári helyszínről szól.

 

Az ellentmondás az, hogy eddig Szentesről volt szó, mint dél-alföldi helyszínről, merthogy Szeged túl közel van a határhoz, a munkaterület féloldalas lenne. (Mondjuk ha nem az Észak-Balkánon lennénk, meg lehetne oldani, hogy a szegedi meg a szabadkai mentőhelikopter kooperáljon)

 

Viszont úgy néz ki, hogy a helyi hozzájárulás, ami Szegeden nyilván nagyobb lehet, mint Szentesen, többet nyom a latba.

 

Előzmény: gabe80 (1204)
gabe80 Creative Commons License 2007.04.27 0 0 1204

Két cikk, ami némileg ellentmond egymásnak:

 

Szegeden lesz a hatodik mentőhelikopter-bázis


Szegeden lesz a hatodik mentőhelikopter-bázis - közölte a döntés után az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) szóvivője csütörtökön az MTI-vel.

Az Egészségügyi Minisztérium és a mentőszolgálat csütörtökön döntött a szegedi légi bázis beindításáról; a dél-alföldi bázissal Magyarország területének közel 90 százaléka lefedetté válik - tartalmazza a távirati irodához eljuttatott közlemény.

"A döntést egyebek mellett megalapozza a szegedi önkormányzat kötelezettségvállalása, valamint az a tény is, hogy a szegedi repülőtéren a szolgáltatás gyors beindításához szükséges infrastruktúra számos eleme rendelkezésre áll" - olvasható a dokumentumban.

Az OMSZ főigazgatója megkérte a Légimentő Kht.-t, hogy a bázis mihamarabb beinduljon. Addig, amíg a szolgáltatás nem indul el, a hatodik mentőhelikopter a Balaton környékén, a nyári időszakban a sürgősségi ellátásban nyújt segítséget. A gépek - ideiglenesen - Sármellékről szállnak majd fel.

A dél-alföldi régió a légi mentés tekintetében évek óta lefedetlen terület. Legutóbb a Kecelen súlyos mérgezést szenvedett két kisgyermek ellátásának nehézségei hívták fel a figyelmet a mielőbbi fejlesztés szükségességére - olvasható Győrfi Pál közleményében. Jelenleg Debrecenben, Miskolcon, Pápán, Budaörsön és Pécsett üzemel légi bázis.

2005-ben született kormányhatározat arról, hogy a légi mentést egy 100 százalékban állami tulajdonú kht. végzi. A Légimentő Kht. 2005 november elején alakult meg, és ez a cég vette át a légi mentést, a korábbi üzemeltetőtől, a Base kft.-től. A kht. a mentőszolgálat tulajdonában van, és teljes körűen üzemelteti a gépeket, ami azt jelenti, hogy a pilótákat, az egészségügyi és a technikai személyzetet a cég biztosítja.

(MTI)

 

 

És a másik cikk:

 

Sármelléken épül az új légimentő-bázis


Május elsejétől Sármelléken is készenlétben áll egy mentőhelikopter, amely Zala, Vas, Veszprém és Baranya megyében lát majd el szolgálatot - mondta tudósítónknak Túri Péter, az Országos Mentőszolgálat Légi Mentő Kht. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: a budapesti, pécsi, miskolci, debreceni és balatonfüredi mellett a sármelléki lesz az ország hatodik légimentő-bázisa.

Az igazgató elmondta: az állomáshely létrehozásával, a helikopter szolgálatba állításával körülbelül egymillió ember számára tudnak minden eddiginél gyorsabb segítséget nyújtani. A bázison egy műszakban egy-egy pilóta, orvos, szerelő és ápoló dolgozik. Ők a korszerű - megszakítás nélkül háromórás repülésre képes AS-350-es típusú - helikopterrel indulnak a bajbajutottak segítségére. Az igazgatótól megtudtuk: a nyugat-dunántúli régió legtöbb kórházában egyelőre nincs megfelelő leszállópálya, így addig, amíg azok meg nem épülnek, az intézményekhez legközelebb eső szabad területen száll majd le a gép, ahonnan mentővel viszik tovább a betegeket.

A légi mentők egyelőre ideiglenes állomáshelyet kapnak a sármelléki nemzetközi repülőtéren, a helikoptert és a személyzetét kiszolgáló létesítményeket csak a közeljövőben kezdik el megépíteni. Ennek mintegy 80 millió forintos költségét a légikikötőt 2004 decembere óta működtető, ír-magyar Cape Clear Aviation Repülőtér Üzemeltető és Fejlesztő Kft. fizeti.

 

(Népszabadság)

 

Akkor most Szeged, Sármellék, mindkettő vagy esetleg egyik sem?!

gabe80 Creative Commons License 2007.04.24 0 0 1203

És egy rövid cikk az új járatról:

 

Új Germanwings-járat a Balatonra
2007. április 24., kedd, 13:40


A Germanwings diszkont légitársaság 2007. június 18-tól járatot indít a sármelléki FlyBalaton repülőtérre a Köln/Bonn bázisrepülőteréről. Ezzel a német cég lesz a magyar légikikötő második legnagyobb partnere - derül ki a FlyBalaton közleményéből.


A Germanwings német fapados légitársaság hetente kétszer repül majd Köln/Bonn és a Balaton között Airbus A319 típusú, 164 személyes gépekkel, amelyek október 27-ig közlekednek. Ezen időszak alatt a Germawings új járata a FlyBalaton Repülőtér idei forgalmát 10 ezer utassal növeli, ami megközelítőleg plusz 35 ezer vendégéjszakát jelenthet a Balaton körüli és a régió szálláshelyei számára.

A Germanwings már a korábban bejelentett berlini, valamint az idei köln/bonni járatával a sármelléki repülőtér második legnagyobb partnerévé válik az utasszámot tekintve. A két cég közös tervei szerint a Germanwings további németországi bázisrepülőtereiről 2008-tól már egész évben üzemelő, újabb járatokat indít majd - derül ki a közleményből.


[origo]

gabe80 Creative Commons License 2007.04.24 0 0 1202

Sármellék - Köln/Bonn:

 

szerintem is eléggé last minute, bár lehet, vagy a foglalási statisztika szerint a nyári foglalások jelentős része májusban generálódik. Erről sajnos nincs info-m, de szívesen olvasnék e témáról bővebben. (Van ezzel kapcsolatos Topic?)

 

Egyébként megnéztem a Germanwings oldalát, de még sajna csak Berlin TXL-t ismeri, mint Balatonról elérhető úticélt.

 

Másrészt viszont: június 18. egy hétfői nap, míg október 27. szombat. Ez a két dátum azt is jelenti, hogy a járatok hétfőn és szombaton közlekednek majd?

 

Summa summárum, én bízom benne, hogy tényleg beindulnak az újabb járatok, és nem jutna hasonló sorsra, mint a decemberben bearangozott tavaszi Germanwings járatok (http://www.mfor.hu/cikk.php?article=31835&pat=14).

 

Esetleg van még info-tok más (újabb) sármelléki járatról? Ha jól emlékszem, akkor beszéltek a londoni járat sűrítéséről, egy amszterdami charterről...

 

 

squealer Creative Commons License 2007.04.24 0 0 1201
Köszi szépen ;)
Előzmény: Törölt nick (1200)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.24 0 0 1200

Van. Itt mindent megtalálsz a repterekről:

http://worldaerodata.com/wad.cgi?id=HU89073&sch=sarmellek
Előzmény: squealer (1199)
squealer Creative Commons License 2007.04.24 0 0 1199
Sármelléken van ILS telepítve? Illetve LHBP-n kívül van valamelyik repülőtéren még?
philozófika Creative Commons License 2007.04.24 0 0 1198
jún 18-tól sármellék-köln/bonn járat heti 2x. a319, és a nyári menetrend végéig, okt 27-ig biztosan közlekedik. egy kicsit last minute azért ez...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!