Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Jónás György Creative Commons License 2016.10.29 0 0 25785

Én is 1.6 GDI-t vettem, csak ceed-et.

Mielőtt megvettem, próbáltam utánajárni én is a kokszosodás ügyének. Itt is kérdeztem, és keresgéletm más fórumokon is ezzel kapcsolatban. Kérdeztem szakszervizben is. Szervizeltek már bőven 100 000 feletti futásút is belőle, és tünetmentesek. Mivel már 4 éve gyártják ezt a motort, úgy voltam vele, hogy csak lenne negatív visszhangja, ha kokszosodna, úgyhogy belevágtam.

Már a frissített eu6-os változat került a kocsimba. Negatívum, hogy 2500 as fordulatnál (ami pont 100-as tempó 6.-ban) van egy érdekes remegése a motornak, amit érezni kicsit a karosszérián is, de nem annyira vészes. Alsó fordulatszám tartományban fejőstehén hangja van.... 3500 felett viszont szép "japánosan" szól. Egyébként atom csendes. Alapjárat fordulatszámmérő szerint 550-600 körüli, remegés nélkül. A vvt miatt alacsonyan is van annyi ereje, hogy normál felhasználás mellett ne kelljen állandóan visszagangolgatni. Mivel dízelből ültem át, először keveseltem, de egyébként elég. Pörgetve pedig repíti a kis ötajtós bódét. Persze nem egy versenyautó, de nem is azért vettem. Még egy negatívum, hogy motorfékes gurulás után, akármilyen finoman lépek a gázra, úgy érzem, minta rántana egy kicsit az autó,és nem csak alacsony fokozatban. Lehet hogy már ennyire megszoktam a kettőstömegűt?.... Fogyasztása pazar. Mikor megvettem úgy voltam vele ha 7 literrel elmegy akkor jó. Ehhez képest az első tankolásom 6,3 ra jött ki, bejáratósan! Azóta mentem kicsit több mint 5000 kilómétert a fogyasztás fedélzeti szerint 5,9 ami kamu. A valós 6,2 a második tankolástól kezdve. Igaz főleg városon kívüli fogyasztás, de van minden tankban jó pár rövid táv is. (Ovoda 4 km. oda-vissza, stb.) Szóval aki nem csak városban használja szinte biztos hogy eljár vele 6,5 literrel. Csak azért írtam ,hogy ne csak a negatív oldalát lássuk a direkt befecskendezésnek. 10% plusszt  hoz teljesítmény oldalon, miközben -10% fogyasztásban a normál 1.6 injektroroshoz képest. 

mng Creative Commons License 2016.10.28 0 0 25784

jövőre tervezem, hogy veszek egy 1.6 GDI KIA-t (Carens). Kerülendő a turbó, részecskeszűrő, kettőstömegű...stb nyavalyákat vennék még az utolsó szívó benzinesek közül egyet. De én is sokat olvastam a közvetlen befecskendezésűek kokszosodásáról. A KIA 1.6 GDI-t egyáltalán nem hajlamos erre?

-peter Creative Commons License 2016.10.28 0 0 25783

"tehát alapesetben akkor kokszosodik a motor, ha tartósan autópályáznak vele"

 

akkor miért van az, hogy szinte csak városban vezetett Prince motorok szinte 30-40 max 50 ezrenként mennek dióhéj szórásra?

több cikket írt erről a motorról a Novoth, szinte félévente kerül fel a netre egy írása.

Előzmény: Laikus Testvér (25780)
Laikus Testvér Creative Commons License 2016.10.24 0 1 25782

Taníts, Mester

 

 

Melyik része a zagyvaság????

Előzmény: dokeee (25781)
dokeee Creative Commons License 2016.10.24 0 0 25781

Ez egy meglehetős zagyvaság.

Előzmény: Laikus Testvér (25780)
Laikus Testvér Creative Commons License 2016.10.23 0 0 25780

A szívóoldali kokszosodás következő okok miatt következik be:

 

- a szívószelep és a szívócsatorna erősen felmelegszik,

- az EGR szelepen keresztül kipufogógáz kerül vissza a szívóoldalra,

- a forgattyúsház szellőztetés miatt olajpára kerül a szívóoldalra (népi nevén kartergáz),

- a turbóból az erős olajozás következtében olajpára kerül a benyomott levegőbe,

- a direkt benzinbefecskendezés miatt a szívócsőben csak tiszta levegő áramlik, nincs benne porlasztott benzin, ami egyrészt hűtené, másrészt mosná a szívószelepeket és a szívócsatornát.

 

EGR nélküli motorban a szelepek akkor forrók, a kartergáz nyomás akkor nagy, a turbó olajozása akkor megy nagy nyomáson, ha erősen tapossák a motort, tehát alapesetben akkor kokszosodik a motor, ha tartósan autópályáznak vele (mint korábban írtam, az 1.0 TGDI motor nem is autópályára való).

 

Van pár benzinmotor, amiben van EGR szelep, ott sajnos részterhelésen is megy a kokszosodás, mert az EGR szelep pont részterhelésen van nyitva :-(

 

A KIA kis turbós motorjáról nincs ilyen tapasztalat még, de más márkák direkt befecskendezéses motorjai 100-150 ekm-nál kezdenek kokszosodni. Lehet, hogy a KIA motorja elkezdi 50 ekm-nél, de akkor az KIA probléma, lehet verni az asztal a garancia ügyében.

 

Előzmény: -peter (25773)
Laikus Testvér Creative Commons License 2016.10.23 0 0 25779

Győzzetek meg, hogy miért érdemes megvenni egy 2010-es 1.6-os dizel Kia Ceed-et, ami 155 ezer km ment!

 

Ha te is mégy vele évente legalább 25 ezer km-t, mint az eddigi tulajdonosa, akkor érdemes megvenni.

Előzmény: KoviOli (25776)
KoviOli Creative Commons License 2016.10.21 0 0 25778

Állítólag mindene megvan. Végig vezetett magyarországi szervízkönyv.

 

Előzmény: aamen3 (25777)
aamen3 Creative Commons License 2016.10.21 0 0 25777

figyelj a szervizkonyvre
ugyan mar nem garis az auto, viszont ha meg van a szervizkonyv es vegig van vezetve akkor a kilometeroraallas is stimmelhet
ha elkezd vakarozni a zember hogy mar kidobta mert ugyse garis akkor vissza van tekerve

Előzmény: KoviOli (25776)
KoviOli Creative Commons License 2016.10.20 0 0 25776

Sziasztok!

 

Győzzetek meg, hogy miért érdemes megvenni egy 2010-es 1.6-os dizel Kia Ceed-et, ami 155 ezer km ment!

Eddig nem volt még Kia-m, sem dizel autóm. Mennyi a fogyasztása, hogy megy, mire kell odafigyelni?

Köszi.

 

Pako1697 Creative Commons License 2016.10.20 0 0 25775

Azért annyira nem csúnya az a fehér -))

Előzmény: -peter (25774)
-peter Creative Commons License 2016.10.20 0 0 25774

Rakatsz rá fóliát, mint a taxisok csak, ők sárgát, te meg feketét...

Előzmény: Pako1697 (25765)
-peter Creative Commons License 2016.10.20 0 0 25773

aztán majd számolj be a kokszos szívóoldalról 50e km után :)

Előzmény: Laikus Testvér (25757)
-peter Creative Commons License 2016.10.20 0 0 25772

ha ez a vágyad, akkor Priust vegyél :-)

Előzmény: 08-73 (25744)
-peter Creative Commons License 2016.10.20 0 0 25771

szia

az én autómon a jobb oldali első és hátsó helyzetjelző izzónak külön biztosítéka van. Ugyanez a helyzet a baloldalival is.

Tompított és távolsági (H4-es) külön izzóknak szintén külön van a jobb és a bal oldalnak biztije.

Nem tudom a Kiánál ez hogy van... A jobbos távolsági jó, csak a tompított nem megy? Első körben a biztosítékokat nézném meg.

Volt, hogy egy rossz izzó kiverte a biztit. Ha a bizti is jó (nem ránézve, hanem szakadásvizsgálatra is) akkor jön az, hogy a foglalatban lévő rugós érintkezőkön mérnék felkapcsolt tompított mellett feszültséget.

Ha megjelenik a közel 14V az érintkezőkön, akkor csak az izzóval lehet a baj, vagy a foglalatban lévő rugós érintkező van elhajolva.

Ha már a csatin sincs feszültség, akkor viszont lehet kábelszakadás, ekkor mennék villamossági szerelőhöz.

Előzmény: kroni1 (25739)
Pako1697 Creative Commons License 2016.10.19 0 0 25770

A probléma,hogy hitelre kb 3000 eu-val olcsóbb mint a mostani ajánlatuk...persze a futamidő végére meg kb 6 ezerrel drágább-)) Sajnos kp re való vásárlásnál nem akarnak ennyit engedni de azért haladok -) Viszonylag nagy értékű a mostani autóm, csak ki kellene potólnom aztán hozhatnám is...Pénteken kiderül...Szép napot mindenkinek.

Előzmény: cápaFeri (25769)
cápaFeri Creative Commons License 2016.10.19 0 0 25769

Vedd fel a fapofát és faragj csak! Van benne tartalék bőven, hidd el! Én több, mint 5000 €-t faragtam a listaárhoz képest! :-)

Előzmény: Pako1697 (25765)
aamen3 Creative Commons License 2016.10.19 0 0 25768

új autóval nem nagyon lehet gond
azért van a hét év garancia
nálam két garis történet volt, három éves korában beszart a fűtőmotor azt gariban cserélték, de várni kellett rá pár napot
addig nem volt fűtés az autóban
aztán talán 5 éves korában az éves szervizkor mondták hogy valami pántot visszahívtak, gari keretében cserélnék, ha szeretném
mondtam igen, hogyne
aztán kicserélték

Előzmény: Pako1697 (25767)
Pako1697 Creative Commons License 2016.10.19 0 0 25767

Üdv! Nekem pont a gt line opció miatt került a képbe ez a típus, Szerintem így karakteresebb a formája.Annak örülök,hogy neked nincs negatív tapasztalat,sajnos nekem azért akad a mostani autómnál-)) 

Előzmény: aamen3 (25766)
aamen3 Creative Commons License 2016.10.19 0 0 25766

"várom az esetleges negatívumokat amikre oda kell figyelni ennél az autónál"

 

negativum nem jut eszembe, az enyem meg csak 8 eves
ha megis, akkor az a gt line dolog nemtom mennyire ertelmes, erdemes-e azert penzt fizetni...

Előzmény: Pako1697 (25765)
Pako1697 Creative Commons License 2016.10.18 0 0 25765

Igen, új autó. Elég jol adja ez a kereskedő, 1200 eu val olcsóbban a többinél + elég jól beszámitja a használt kocsimat! Feketét szeretnék, de csak 2 fehér van neki ezen az áron és raktáron. Meglátom mi lesz a végleges ajánlat, pár nap és kiderül. Addig is várom az esetleges negatívumokat amikre oda kell figyelni ennél az autónál. Köszönöm.

Előzmény: aamen3 (25763)
Laikus Testvér Creative Commons License 2016.10.18 0 0 25764

A cikkben azért őszintén leírják:

 

azonban a nagyobb motorokkal nehezebben teljesíthetőek a szén-dioxid-kibocsátás csökkentési célok

 

A szén dioxid kibocsátás egyetlen dologtól függ, a fogyasztástól. Vagyis ezeknek a nagyobb hengerűrtartalmú motoroknak a fogyasztása bizony nagyobb lesz, mint a kisebb, turbós motoroké :-(

 

Szóval lesz alacsony károsanyag kibocsátású, Euro7 minősítésű autó, csak éppen a fogyasztása lesz magas.

 

Városban ezen segít az akkumulátoros villanyhajtás, de a Balatonra menet már érdi emelkedőn lemerül az akksi, onnantól meg megy a magas fogyasztású belsőégésű motor.

 

Valamit mindig valamiért :-(

Előzmény: vlevi70 (25760)
aamen3 Creative Commons License 2016.10.18 0 0 25763

ha új autóról van szó, kérdezz meg néhány másik kereskedőt is
kezdd nyugodtan a legarcátlanabb módon azzal hogy milyen ajánlatot kaptál a máshonnan
tapasztalatom szerint ha így indítasz, mindig van lejjebb...

Előzmény: Pako1697 (25761)
dokeee Creative Commons License 2016.10.18 0 0 25762

Jó autó, ha jó áron kapod, akkor hajrá.

Előzmény: Pako1697 (25761)
Pako1697 Creative Commons License 2016.10.18 0 0 25761

Üdv Mindenkinek! Cserélném az autómat,és kaptam egy  jó ajánlatot egy Cee'd Gt line 1.6 dízel-re. Fehér 5 ajtós,navi,tető, full extrás kivéve automata. Az ár nagyon kedvező. Ha esetleg írnátok pár szót az autóról az sokat segítene a döntésben! Szép napot mindenkinek. Köszönöm.

vlevi70 Creative Commons License 2016.10.18 0 0 25760

Pont most olvastam a vezzes.hu oldalon, hogy a gyártók az új EU normák teljesítése miatt leállnak az egyre kisebb motorok gyártásáról, és növelik a hengerűrtartalmat, mert az új teszteket már nem fogják tudni teljesíteni ezek a kis motorok.

 

 

http://www.vezess.hu/hirek/2016/10/15/nagyobb-motorokat-hoz-a-dizelbotrany/

 

 

Előzmény: dokeee (25759)
dokeee Creative Commons License 2016.10.17 0 1 25759

Én ezt a marketingszöveget nem veszem meg, aki akarja tegye. Ja, és sok sikert egy háromhengeres 1 literes motor boostmentes használatához, akár csak arra az 5 percre, amíg nem lesz meleg.

Előzmény: Laikus Testvér (25757)
aamen3 Creative Commons License 2016.10.17 0 1 25758

crdi-m van
tapasztalat, hogy a fogyasztást úgy tudom felvinni a 12 literes atlagra, hogy reggel kiviszem a zasszonyt a masfel kilometerre levo vasutallomasra, aztan hazajovok
majd este meg kimegyek erte meg vissza
igy mindig mire hazaerek kezd el melegedni a motor, de nem eri el az uzemi hofokot meg nyaron se

Előzmény: Laikus Testvér (25757)
Laikus Testvér Creative Commons License 2016.10.17 0 0 25757

Ezeket a motorokat direkt úgy tervezték, hogy nagyon gyorsan üzemmeleg állapotba kerüljenek, azért, hogy az Euro6 kibocsátási normát minél könnyebben teljesítsék. Azt a "gazságot" is elkövetik, hogy a motor beindítása után direkt rossz ütemben fecskendeznek üzemanyagot a hengerbe, hogy mind a motor, mind a turbó, mind a katalizátor minél előbb felmelegedjen. Ez a motor már meleg lesz, mire télen letörlöd a ráfagyott párát az ablakokról.

 

Az olaj (és a víz) természetesen még nincs üzemmeleg állapotban induláskor, tehát a turbót valóban kímélni kell, de városi üzemben ritkán nyomja az ember padlóig a gázpedált.

 

A fizikailag lényegesen kisebb méret miatt kevesebb olaj is van benne, mint az 1.4-esben, tehát az olajat is gyorsabban melegíti, mint az 1.4-es. Szóval amikor viszed a gyereket az iskolába, akkor még kímélni kell, de ha már kitetted a gyereket a 2 km-re lévő iskolában, akkor már lesz annyira meleg, hogy akár nyomhatod is. Az olajat ráadásul a korábbinál nagyobb intenzitással nyomják a dugattyúra alulról, ami hideg állapotban gyorsítja az olaj felmelegedését (meleg állapotban pedig javítja a dugattyú hűtését).

 

Szóval nem azt mondom, hogy az 1.0 TGDI motornak jót tesz a rövid városi használat, de állítom, hogy kevésbé viseli meg, mint ugyanez a használat az 1.4-es motort.

Előzmény: aamen3 (25755)
dokeee Creative Commons License 2016.10.17 0 0 25756

Másfél km alatt nem lesz üzemmeleg soha, az nem turbónak való üzemmód, másrészt én nem szeretem a turbós motorok karakterisztikáját városi forgalomban, mondjuk automata váltóval ez lényegtelen, én azokat más okból nem szeretem.

Előzmény: Laikus Testvér (25754)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!