Keresés

Részletes keresés

offroadgangster Creative Commons License 2020.02.11 0 0 131026

tegnap figyeltem fel rá, hogy Révkomáromból küldi a jelet az AIS, térkép alapján már ki is sólyázták. Vasárnap jött le az adatok alapján.

Előzmény: davosbácsi (131025)
davosbácsi Creative Commons License 2020.02.11 0 0 131025

Urak!  
Most olvasom a Binnenschiffer fórumán, hogy a Stadt Wien magyarország felé tart magyar személyzettel. Mi tudható erről?

https://www.binnenschifferforum.de/showthread.php?11609-Stadt-Wien-PSRM-30000294/page10

gumidani Creative Commons License 2020.02.10 -1 0 131024

Itt együtt látni az A és a B jelűeket.

Előzmény: gumidani (131023)
gumidani Creative Commons License 2020.02.10 -1 0 131023

Rosszul hiszed. Eredetileg a MÁV állított rendszerbe ezeket az A és B jelű kiskonténereket. Aztán, amikor a 60-as évek végefelé a darabáruszállítást átadták a Volánnak, átkerültek oda.

Előzmény: révész64á (131020)
Net for speed Creative Commons License 2020.02.10 0 0 131022

JRB  uszály volt.

Előzmény: csecsaba2 (131021)
csecsaba2 Creative Commons License 2020.02.10 0 0 131021

Sziasztok!

 

2 kérdés:

 

- a Jeges III. és V. félre lett állítva a lassú enyészetnek a Hajógyári öblében?

 

- ez melyik hajó korpusza volt? (Dráva utca végénél)

révész64á Creative Commons License 2020.02.10 0 0 131020

Volán használta.  Máv nem hisszem.

Puppi Antal Creative Commons License 2020.02.10 -1 0 131019

Kerdes ezt a kontenert hasznalta a teherhajozas. Vagy csak a Volan es MAV

ASCHCROFT Creative Commons License 2020.02.09 0 0 131018

Oké, köszi!

itteni nicknevem(kukac)vipmail.hu

Előzmény: révész64á (131017)
révész64á Creative Commons License 2020.02.09 0 0 131017

 Elérhetőség mert amit tudok . Le írnám neked.

ASCHCROFT Creative Commons License 2020.02.09 0 0 131016

Köszönöm szépen, várom!

ASCH

Előzmény: révész64á (131015)
révész64á Creative Commons License 2020.02.09 0 1 131015

 Budafok-Háros,  Csepel művek átkelőről össze szedek mindent csak kis idő kell dolgoztam rajtuk. 

ASCHCROFT Creative Commons License 2020.02.08 0 0 131014

Üdvözletem!

 

Az ex Budafok-Belváros - Csepel Művek és a Budafok, Vágóhíd utca - Csepel, Rózsa utca közötti BKV-átkelőjáratokról kérnék infókat (hajók nevei, milyen időközönként közlekedtek, esetleg képeket (forrással), ha van.

Pár dolgot én is tudok velük kapcsolatban, de hátha akad itt olyan, aki jobban képben van, mint én. Előre is köszönöm!

 

ASCH

gigabursch Creative Commons License 2020.02.08 0 1 131013

Felnőtt önálló lény vagy, azt csinálsz, amit jónak gondolsz.

Engem inkább ne vonj be.

Annyira még nem ismerjük egymást

Előzmény: trizs77 (131012)
trizs77 Creative Commons License 2020.02.08 -5 0 131012

Megírjuk az újságírónak?

 

 

Előzmény: gigabursch (131010)
tehtube Creative Commons License 2020.02.08 0 0 131011

Viszont a Dulás kihúzásáról és egyéb múlt-jövő információkról meglepően jó műsort adott le az atv

https://youtu.be/bDlO5jQjkJQ

gigabursch Creative Commons License 2020.02.07 -3 2 131010

Ami azt illeti, Csonki élőben nem pont ezt mondta egyik alkalommal sem.

Ott voltam.

 

Így jár, aki a szektA TV-ből tájékozódik.

Előzmény: trizs77 (131008)
Otosapa Creative Commons License 2020.02.07 0 0 131009

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy honnan tudnám megszerezni a Hajóutak című könyv Al-Dunával kapcsolatos részét, illetve tudna-e valaki segíteni a zuhatagi szabályzatban.

Köszönöm. 

trizs77 Creative Commons License 2020.02.07 -4 2 131008

2020-02-07 12:14:00

 

Ismét kotorni kellene a Balatont, de egyelőre se pénz, se hajó nincs a feladatra.

 

 

Tizenhat év után ismét szükség lenne a Balaton vízminőség-védelmi mederkotrására, a vízügy egyetlen erre alkalmas kotróhajójának felújítása azonban egy-másfél évig is eltarthat, és a kivitelezésre sem áll még rendelkezésre forrás - közölte Csonki István, a Balaton területén illetékes Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság vezetője az MTI megkeresésére.

 

A Balaton kotrási tervének szakmai egyeztetése a napokban volt Székesfehérváron, a beavatkozás legsürgetőbb a Balatongyörök és Vonyarcvashegy előtti vízterületen, ahonnan több mint egymillió köbméternyi mederanyagot kell eltávolítani. Itt a közeljövőben el kellene kezdeni a kotrási munkákat - szögezte le. Ezt követően, második ütemeként a Keszthelyi-öböl (Keszthely előtt illetve a Zala torokban), majd harmadik ütemeként a Szigligeti medencében és a Balatonfűzfő előtti vízterületen kell lepelkotrást végezni 20-30 centiméter vastagságban - tette hozzá.

 

 

Az igazgató emlékeztetett arra, hogy korábban az 1970-es évek végén, illetve a 80-as évek elején kezdték el rendszeresen kotorni a Balatonból a foszforban gazdag mederüledéket az ökológiai katasztrófával fenyegető mértékű algásodás miatt.

 

Ekkor 5-6 kotróhajó dolgozott napi 24 órában a keszthelyi és szigligeti öbölben.

A munkálatokra 2004-ig külön soron biztosított nevesített forrást az állami költségvetés.

Az egyéb, külső terheléseket csökkentő intézkedésekkel - a térség csatornázásával, állattartás korlátozásával, Kis-Balaton vízvédelmi rendszer kiépítésével - mintegy másfél évtized elteltével javult a helyzet. A tó vízminősége 1995-re állt vissza stabilan a 60-as évekre jellemző szintre, ezt követően tíz év elteltével álltak le a vízminőség-védelmi kotrási munkákkal.

 

"Sajnálatos módon ennek kiértékelése és további kutatása is leállt" - fogalmazott az igazgató, aki arról is beszámolt, hogy mivel a tó terhelése folyamatos, a vízügy 2014-ben intézkedési tervet dolgozott ki az esetleg fellépő problémákra. Elkészítették a tó mederfelmérését, iszap-térképét, áramlási modelljét és az újabb nádas-térképét.

 

Csonki István hangsúlyozta, nincs olyan "havaria helyzet", mint amelyen fél évszázaddal ezelőtt kialakult, de el kell kezdeni ismét a tó fenntartási jellegű, vízminőségi célú mederkotrását. A minden évben elvégzett strand, illetve kikötőkotrások célja nem a vízminőség védelme, és nem is központi állami finanszírozásból végzik.

 

Csonki István megemlítette azt is, hogy a 2016-os balatoni kormányrendelet 41,5 milliárd forintos keretet biztosít vízgazdálkodási fejlesztésekre, vízminőség-védelmi beruházásokra, a keret felhasználásáról szóló tervek elkészültek, azonban kivitelezésekre még nem áll rendelkezésre forrás.

A vízügy a közelmúltban két lakossági fórumot is összehívott egy kotróhajókat is befogadni képes, balatongyöröki szolgálati kikötő- és kőberakó létesítésének terve, valamint a helyi zagyelhelyezés tervezése miatti egyeztetésre.

 

A vízügyi szakemberek 11 helyszínt vizsgáltak meg a Balaton partján annak eldöntéséhez, hol lehetne a legideálisabb egy szolgálati kikötő kialakítása.

Az előzetes tanulmányok alapján az állami tulajdonban lévő györöki zagytérre esett a választás, de a térségben lakók és érdekeltek sem kőberakó, sem ipari kikötő létesítését nem támogatták a tervezett helyszínen, a térségükben kikotort zagy elhelyezésről azonban készek továbbtárgyalni.

 

A vízügy "elengedte" a györöki kőberakó tervét, és vizsgálja kisebb szolgálati kikötő megépítésének lehetőségét más helyszíneken is - mondta az igazgató.

 

 

atv.hu/MTI

uni-cum-laude Creative Commons License 2020.02.07 0 0 131007

:D 

Előzmény: Zoltika (130999)
smith Creative Commons License 2020.02.06 0 0 131006

A hétvégén sűrűbb lesz mint héTközben? Végül is minden relatív...

Előzmény: zjakabfi (131005)
zjakabfi Creative Commons License 2020.02.06 0 0 131005

Jó hírek a balatoni hajózásról .

Sűrűsítik a menetrendet.

Lesz ujra utószezon.

Gyakoribb hetvegi indulások.

https://www.sonline.hu/kozelet/helyi-kozelet/mar-keszulnek-a-174-hajozasi-szezonra-2081154/

révész64á Creative Commons License 2020.02.06 0 4 131004

Bolton régi képeken.

révész64á Creative Commons License 2020.02.06 0 4 131003

Százhalombatta ma. 

gigabursch Creative Commons License 2020.02.06 0 0 131002

Amint meglesz a mindenféle engedélye.

De ezügyben 20 éve áll a történet.

Előzmény: tehtube (130994)
smith Creative Commons License 2020.02.06 0 0 131001

Jajaja, tök életszerű, hogy az északi parton kizárólag úszni tudók, a délen viszont a pocsolyamalacok nyaraljanak.
Én ki is tenném az északi parti strandokra a 18-as karikát. Akinek ennél kisebb kölke van, az menjen a déli partra, mit számít, hogy az északin lakik...

:-DDD

Előzmény: HG. (130996)
tehtube Creative Commons License 2020.02.06 0 0 131000

Na ez a megoldás! :-) Gáttal kettéválasztani a két víztükröt. A gát alatt betoncsöveket a vízáramlásnak. A gátra meg keresztben két betonránpát, aki nagyon át akar menni a másik vízfelületre.

Jó, ez vicc, de furcsamód a Körösön a békési duzzasztónál sincs már zsilip, mint a békésszentandrásinál. Ott is szárazlejtőn, kerékkel lehet átjutni, pedig pont onnan kezdődik a viziélet Szanazugon.

Előzmény: Zoltika (130999)
Zoltika Creative Commons License 2020.02.06 0 3 130999

Egyszerűbb: feltölteni, letérkövezni!

Előzmény: gumidani (130997)
csecsaba2 Creative Commons License 2020.02.06 0 0 130998

Zsilip!

 

Mit zsilip, ZSILIPEK!

Előzmény: gumidani (130997)
gumidani Creative Commons License 2020.02.06 0 3 130997

Nem probléma. A gátra ki kell alakítani egy átszállóhelyet. Így a két hajóra külön jegyet lehetne eladni, az átszálló-szigeten pedig kikötőhasználati díjat szedni. A csatlakozásokat közlekedési szakemberekkel kell megszerkeszteni. Úgy, hogy minimum háromnegyedóra várakozásra kényszerüljenek az utasok. A vendéglátó objektumokban pedig csillagászokat kell alkalmazni az árképzés elvégzésére.

Előzmény: HG. (130996)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!