Keresés

Részletes keresés

**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 890

Az egyvágányú villamoshoz: a háború előtti 41-es (Sósfürdő) egyágányos volt?

 

Erre nem tudok válaszolni, de elképzelhetőnek tartom.

A 43A villamos korábban megszűnt szünetel, mint a 43-as.

 

Úgy is van oda írva, hogy szünetel. (1983.11.30)

Éjszakai járatok történelmével foglalkozol? Pl, az 1000-es típusú villamos, ha jól emlékszem utoljára a 43É villamoson közlekedett.

 

Sajnos ezt sem tudom, hogy ezen a vonalon közlekedett-e utoljára az 1000-es villamos. Én személy szerint utoljára a 10-es utaztam..., anno...

A 43É jelzésű villamost // ami a történetben nem olvasható :( // ha jól tudom jelű autóbusz vette át, ami ma 973-asként közlekedik Újpalota felől.

Előzmény: névtelen (889)
névtelen Creative Commons License 2007.01.20 0 0 889
Az egyvágányú villamoshoz: a háború előtti 41-es (Sósfürdő) egyágányos volt?

A 43A villamos korábban megszűnt szünetel, mint a 43-as.

Éjszakai járatok történelmével foglalkozol? Pl, az 1000-es típusú villamos, ha jól emlékszem utoljára a 43É villamoson közlekedett.
Előzmény: **BPO-700** (885)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 888

Mező üzemegység

 

Korányi Sándor utca X Diószegy Sámuel utca

 

 

 

 

 

 

 

 

Belváros üzemegység

exRécsei üzemegység ma Récsei lakópark

 

Thököly út X Dózsa György út

Előzmény: Törölt nick (887)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.20 0 0 887
"

Mező Autóbusz Üzemegység záróállománya.

"

ez a Mező hol volt? a Belváros is egy telephely volt?

Előzmény: **BPO-700** (885)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 886

OFF

 

Slonya!

 

Kérlek jelentkezz, nem tudlak elérni!

 

Köszönettel!

 

ON

**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 885

EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ

NÉHÁNY BUDAPESTI TÖMEGKÖZLEKEDÉSI JÁRAT

KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE IS

 

Az adatok

a 17-es, a 23-as és a 65-ös autóbusz, illetve

a 4-es, a 13-as és a 87-es villamos

történetével bővültek!

Kiegészült az 1-es autóbusz közlekedéstörténete is!

 

Az adatok száma eddig:

169

Érdemes a történetek után elolvasni a hozzászólásokat!!!

 

Autóbuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Villamosok és trolibuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Csepeli gyorsvasút

Ráckevei HÉV

Fogaskerekű vasút

 

1948. augusztus 1. - Margit híd átadása (Csak villamos!)

XI. kerületi villamosok

Az egyvágányú villamosok

A zugligeti villamos

Budakeszi és Budaörs közötti összekötő út

Mező Autóbusz Üzemegység záróállománya.

 

**BPO-700**

Előzmény: **BPO-700** (850)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 884

Elnézést kérek!

 

Blöky topictársunk kiegészített egy adattal, mely az elöző hozzászólásból kimaradt!

 

1977.01.01.

A 101-es autóbusz Nagytétény, Angeli utca és Barackos utca között közlekedett.

/Ezen a vonalon korábban 13A jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./

Előzmény: **BPO-700** (883)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 883

AZ 1-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1915-TŐL NAPJAINKIG:

 

1915.03.15.

Az Aréna (Dózsa György) út és a Nagy János (Benczúr) utca sarkától /a Műcsarnok mögött/ az Andrássy út és a Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út sarkáig közlekedett a fővárosi tömegközlekedés első autóbuszjárata 1-es jelzéssel.

 

1915.10.13.

Az 1-es autóbuszok útvonalát Gizella (Vörösmarty) tér érintésével Kígyó térig (Ferenciek tere) meghosszabbították.

/Az útvonala 3,7 km hosszú volt; az autóbuszok 7.46. és 21.33. között 20 percenként közlekedtek./

 

1917.04.10.

Az 1-es autóbuszjárat alkatrész-, üzemanyag-, és gumihiány miatt megszűnt.

 

1921.09.24.

Ismét közlekedik az 1-es autóbusz Aréna (Dózsa György) út és Apponyi tér (Ferenciek tere) között.

 

1927.

Belvárosban több utcát egyírányúsitották, ezért az 1-es autóbuszok Apponyi tér (Ferenciek tere) felé a Petőfi Sándor utcán át; míg az Aréna (Dózsa György) út felé a Duna és a Váci utcán át közlekedtek.

 

1928.09.24.

Az alábbi változások történtek:

~ Az 1-es autóbusz Városliget felől Belvároson, és a Ferenc József (Szabadság) hídon át a Gellért térig;

~ A 11-es jelzésű - betétjárat -  Aréna (Dózsa György) út és Apponyi tér (Ferenciek tere) között közlekedett.

 

1931.

A 11-es jelzésű betétjárat megszűnt.

 

1933.10.01.

Az 1-es autóbusz útvonalát tovább módosították. Aréna (Dózsa György) úttól immár Lenke (Kosztolányi Dezső) térig közlekedtek.

 

1944.12.

Az 1-es autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

 

1945.07.02.

Az 1-es autóbuszok Gellért tér és Apponyi tér között ismét közlekedett.

 

1945.12.22.

Az 1-es autóbuszjárat - a dunai jégzajlás miatt, a pontonhídon való átkelést megszűntették - megszűnt.

 

1946.01.13.

Az 1-es autóbusz - a Ferenc József (Szabadság) híd felrobbantása miatt, két szakaszban - ismét közlekedett:

--- PEST: Apponyi tér (Ferenciek tere) - Petőfi Sándor utca - Ságvári tér;

--- BUDA: Silágyi Dezső tér - Döbrente tér - Bartók Béla út - Móricz Zsigmond körtér.

 

1946.02.27.

Az 1-es autóbusz - két szakaszos - útvonala módosult:

--- PEST: Aréna (Dózsa György) út - Apponyi tér (Ferenciek tere) - Baross tér;

--- BUDA: Kelenföldi pályaudvar - Szent Gellért tér - Déli pályaudvar.

 

1946. 03.05.

Az 1-es autóbusz közlekedése - üzemanyaghiány miatt - szünetelt.

 

1946.03.20.

Az 1-es autóbuszok Deák Ferenc tér - Kossuth híd - Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedtek.

 

1947.12.

Az 1A jelzéssel betétjárat közlekedett Aréna (Dózsa György) út és Apponyi tér (Ferenciek tere) között.

/Az 1A jelzésű járat megszűntetésének ideje ismeretlen!/

 

1948.06.07.

Az 1-es autóbusz Hősök tere és Vörösmarty tér között közlekedett.

 

1948.07.12.

201-es jelzéssel új járat közlekedett Bosnyák tér - Nagy Lajos király útja - Füredi utca - Rákosszentmihály, Rákosi út - Árpádföld útvonalon.

 

1948.08.02.

Az 1-es autóbusz útvonalát a Szabadság hídon át Kelenföldi pályaudvarig hosszabbították meg.

 

1948.

Az 1-es autóbusz - vásár idején - Széchenyi gyógyfürdőig közlekedett.

 

1948.09.28.

Az 1-es operai járata is közlekedett.

/Ennek útvonala és megszűntetésének ideje ismeretlen./

 

1948.11.08.

A 201-es viszonylatjelzést 47-esre számozták át.

 

1951.05.15.

Az 1-es autóbuszok - a túlzsufolt Szabadság híd csökkentése miatt - Lánchíd - Alagút - Attila körút (Attila út) - Döbrentei tér - Gellért rakpart útvonalon közlekedtek.

 

1961.12.04.

Az 1-es autóbusz útvonala - az Alagút zsúfoltságának csökkentése érdekében - Clark Ádám tér - Ybl Miklós utca - Döbrentei tér útvonalra módosult.

 

1962.05.02.

Az 1-es autóbuszok - a Gellért rakpart átépítése miatt - ismét Szabadság hídon át közlekedtek.

 

1962.06.08.

Az 1-es autóbuszok - a Gellért rakpart átépítésének befejeztével - ismét Lánchídon át közlekedtek.

 

1964.04.06.

Az 1-es autóbuszok útvonalát Szabadság híd irányába változtatták.

 

1965.07.07.

Az 1-es autóbuszok Kacsóh Pongrác úttól közlekedtek Kelenföld felé.

 

1970.11.21.

Az 1-es autóbuszok a felújított Kacsóh Pongrác úti autóbusz-végállomástól közlekedtek.

 

1980.06.18.

Az 1-es autóbuszok - a Szabadság híd felújítása miatt - Petőfi hídon át közlekedtek.

 

1980.10.17.

Az 1-es autóbuszok ismét a Szabadság hídon át közlekedtek.

 

1981.01.01.

Elindult az 1-es Hősök tere és Kelenföldi pályaudvar között a Szabadság hídon át.

 

1990.08.31.

Az 1-es autóbuszjárat - járműkihasználatlanság miatt - megszűnt.

 

1994.02.01.

jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedik Bécsi út és Népliget között, az 1-es villamos üzemszünet ideje alatt Hungária körút és Árpád hídon át.

/Az 1É jelzésű járatnak semmilyen összefüggése nincs az 1-es járathoz!/

 

1994.04.07.

A 101-es autóbusz útvonala - az M0-ás körgyűrű üzembehelyezése miatt - módosult: Bartók Béla út - 888. utca - Mátra utca - Dráva utca - Dózsa György út - Nagytétényi út.

/Sajnos a 101-es autóbusz üzembehelyezésének idejét nem tudom! Ellenben a 101-es járatnak semmi köze nem volt az 1-es járathoz!!! Illetve annak megszűntetésének ideje ismeretlen!/

 

1995.03.04.

Az 1-es autóbusz közlekedése - a MILL. F.A.V. felújításának munkálatai miatt - szünetelt.

 

1995.09.17.

Az 1-es autóbuszjárat - párhuzamos közlekedés és takarékossági okok miatt - 80 év után megszűnt.

 

2005.09.01.

Az jelzésű éjszakai autóbuszjárat viszonylatjelzése 901-es jelzésre módosult, mely Óbuda, Autóbusz Üzemegységtől indult.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: BPO-700 (20)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 882
Arról sajnos konkréttan nem tudok mit írni... Talán majd segít valaki, aki tudja.
Előzmény: ARIBOY (881)
ARIBOY Creative Commons License 2007.01.20 0 0 881
Igy van rég irtam ide!Köszi a linket,de a 101-es autóbuszról infót nem találtam!
Előzmény: **BPO-700** (871)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 880

Ezer örömmel várom a segítséged!

 

Ha baj lenne a letöltés, akkor nem tenném fel ide! Azért tettem fel, hogy minél többen megtudhassuk, illetve bővíthessük, segíthessünk egymásnak az adatok bővítésében!

Előzmény: Szentendre (879)
Szentendre Creative Commons License 2007.01.20 0 0 879

Szívesen, nem kötöszködés miatt írtam.

Tetszik ez a történeti oldal, úgyhogy elkezdem lementeni ha nem baj.

 

Ha valamit találok akkor még jelentkezek.

Előzmény: **BPO-700** (877)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 878
Nagyon szépen köszönöm a segítségedet!
Előzmény: Szentendre (876)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 877

Igen, onnan valóban hiányzik a 8A járat megszűntetése, illetve a 8-as busz meghosszabbítása.

 

Köszönöm!

Előzmény: Szentendre (875)
Szentendre Creative Commons License 2007.01.20 0 0 876

Ehhez is lenne egy apró megjegyzésem:

 

 

 

Előzmény: BPO-700 (255)
Szentendre Creative Commons License 2007.01.20 0 0 875

Bocsánat, most nézegettem néhány viszonylatot és nem láttam kiegészítést, úgyhogy tennék egy apró észrevételt.

 

 

 

Ez azt jelentette, hogy megszűnt a 8A buszjárat.

 

Üdv.

Előzmény: BPO-700 (107)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 874

1930-as évek végén 1932.07.01.

A 17-es autóbuszok a Liget tér és Újhegyi út között közlekedtek.

/Ezen a vonalon korábban 23-as autóbuszok közlekedtek./

Előzmény: **BPO-700** (862)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 873

A 23-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1929-TŐL NAPJAINKIG:

 

1929.08.01.

A 23-as autóbuszok Rákosfalva, Olajgyár - Fehér út - Liget tér útvonalon közlekedtek.

 

1929.08.15.

A 23-as autóbuszjárat megszűnt.

 

1930.12.

A 23-as autóbuszok Liget tér és Újhegyi út között, Gyömrői úton át közlekedtek.

 

1932.06.30.

A 23-as autóbuszjárat viszonylatjelzését 17-es jelzésre módosították.

 

1933.

Az alábbi forgalmi változás történt:

~ A 23-as autóbuszok Hűvösvölgy és Máriaremete között közlekedtek;

~ A 23A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

/A 23-as és a 23A jelzésű autóbuszok Hűvösvölgy környéki útvonaláról sajnos nincsenek adatok./

 

1938.07.01.

A 23-as autóbuszok Boráros tér - Soroksári út - Kossuth Lajos utca - Jókai utca útvonalon közlekedtek.

 

1939.09.01.

A 23-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.

 

1939.09.06.

A 23-as autóbuszok ismét közlekedtek.

 

1940.08.24.

A 23-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.

 

1940.09.09.

Ismét közlekedett a 23-as autóbusz.

 

1941.04.03.

A 23-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat harmadszorra is katonai célokra használták fel.

 

1941.04.20.

Ismét közlekedett a 23-as autóbusz.

 

1941.10.06.
A 23-as autóbuszjárat - párhuzamos közlekedés miatt - megszűnt.

 

1948.07.01.

223-as jelzéssel Boráros tér és Pesterzsébet, Magyar utca között közlekedtek.

 

1948.09.01.

A 223-as autóbuszjárat viszonylatjelzését 23-as jelzésre módosították.

 

1949.

A 23-as autóbuszok immár Ady Endre térig közlekedtek.

 

1970.12.01.

123-as jelzéssel gyorsjárat közlekedett Boráros tér és Pesterzsébet, Ady Endre tér között.

 

1974.09.02.

23Y jelzéssel Ady Endre tér és Vécsey utcai lakótelep között közlekedtek az autóbuszok.

 

1977.01.01.

Az alábbi viszonylatszámváltozás történt:

23Y -> 123

123 (gyorsjárat) -> 23

 

1980.03.30.

Az alábbi forgalmi változás történt:

~ A 123-as autóbuszjárat megszűnt.

~ A 123-as autóbuszok Határ út és Jahn Ferenc Kórház között közlekedtek.

/Gyakorlatilag a vonalat gyorsjárattá szervezték át./

 

1981.02.16.

A 123-as járatot ismét alapjárattá szervezték át.

 

1983.01.25.

A 23-as és a 23-as autóbuszok az új Boráros téri végállomásról indultak Pesterzsébet felé.

 

1991.

A 123-as autóbuszok Köves utcán, és Újtelepi úton át Mezsgye utcáig közlekedtek.

 

2005.09.01.

923-as jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedik Délpesti Autóbusz Üzemegység és Békásmegyer, HÉV-állomás között Pesterzsébeten, Nagykörúton át.

/Az éjszakai járat óbudai szakász korábban szintén éjszakai 42É jelzésű autóbusz közlekedett./

 

---

 

Ha valakinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: **BPO-700** (850)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 872
Na ez jó! Köszönöm! :)
Előzmény: r_tamas (869)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 871

Szia!

 

Rég találkoztunk! Az általad keresett buszjáratokat ezen hozzászólásban megtalálod!

Előzmény: ARIBOY (870)
ARIBOY Creative Commons License 2007.01.20 0 0 870
Sziasztok!


Lehet már volt téma,érdekelne a 13-as 13A,101-es,113 as autóbuszok közlekedés története.
Üdv:Ariboy
r_tamas Creative Commons License 2007.01.20 0 0 869

Már az átszámozások elött megszünt a járat. A 117A már 1973-as térképen már

nincs feltüntetve.

Előzmény: **BPO-700** (868)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 868
A 117A jelzésű gyorsjárat nem az átrendszámozáskor szűnt meg?
Előzmény: r_tamas (866)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 867

A 65-ÖS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1950-ES ÉVEKTŐL NAPJAINKIG:

 

1950-es évek második felében

A 65-ös autóbuszok Szabadsajtó út (Ferenciek tere) - Andrássy út - Béke utca - Thallman utca - Gyöngyösi út - Váci út útvonalon közlekedtek.

 

1960.07.31.

A 65-ös autóbuszjárat megszűnt.

/Szerepét a 4-es autóbusz vette át./

 

1960-as évek első felében

A 65-ös autóbuszok Szépvölgyi út és Fenyőgyöngye között közlekedtek.

/Ezen a vonalon korábban 30-as autóbuszok közlekedtek./

 

1963.05.13.

A 65Y jelzésű elágazó autóbuszjárat Szépvölgyi út és Mátyáshegy (Bányászati Kutató Intézet) között közlekedtek.

 

1960-as évek közepén

165-ös jelzéssel gyorsjárat közlekedett Hármashatárhegyre.

/Sajnos a belső végpontja ismeretlen, valamint a járatot később kevés igénybevétel miatt megszüntették, ami csak szabadnapokon közlekedett./

 

1970-es években

A 65A jelzésű betétjárat Szépvölgyi út és Szélvész utca között közlekedett.

 

1977.01.01.

A 65Y jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzése 165-ös jelzésűre változott.

 

1984.10.01.

A 65A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

 

1987.01.01.

Az alábbi forgalmi változás történt:

~ A 65-ös autóbuszok Kolossy tér és Hármashatárhegy között;

~ A 65A jelzésű autóbuszok Kolossy tér és Fenyőgyöngye között közlekedtek.

/A 65-ös autóbuszok új szakaszán korábban 129-es autóbuszok közlekedtek./

 

1996.03.01.

Az alábbi forgalmi változás történt:

~ A 65-ös autóbuszok Kolossy tér és Fenyőgyöngye között közlekedtek;

~ A 65A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: **BPO-700** (850)
r_tamas Creative Commons License 2007.01.20 0 0 866

17-es buszokhoz még egy kis kiegészítés:

 

1970-es évek elején:

- 117A busz megszünt. (32-esek tere - Gyömrői út, régi vám)

Előzmény: **BPO-700** (862)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 865

A 87-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1920-AS ÉVEKTŐL NAPJAINKIG:

 

1920-as évek végén

A 87-es villamosok Újpest, vasúti híd és Megyer (Fóti út) között közlekedtek.

 

1944.

A 87-es villamos közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

 

1945.05.21.

A 87-es villamosok ismét Újpest, vasúti híd és Megyer között közlekedtek.

 

1947.08.20.

Az alábbi forgalmi változás történt:

87 Újpest, vasúti híd - Megyer Csárda;

~ 87A Újpest, vasúti híd - Megyer, Fóti út.

 

1954.09.06.

A 87-es és a 87A jelzésű villamosjárat megszűnt.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: **BPO-700** (850)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 864

Köszönöm kiegészítésedet!

 

A fővárosi autóbuszközlekedés 75 éve (1990.) kiadványának 58. oldalán ez áll:

 

A kőbánya-újhegyi lakótelep és Kőbánya központja között 1977. január 1-tól a meghosszabbított 117-essel lehet utazni.

 

Más forrásból olvastam, hogy a betűjelzéses betűjáratokat számozták át 117-esre.

Akkor hogy is van ez?

Előzmény: r_tamas (863)
r_tamas Creative Commons License 2007.01.20 0 0 863

17-es buszokhoz egy kis kiegészítés:

 

1960-as évek végétől:

- 17Y  Pataky István ttér - Új köztemető között közlekedtek (munkanapokon közl.)

 

1977 év eleje:

- 17Y buszt átszámozzák 117-es buszra. ( Új köztemető - Pataky István tér )

 

1978-ban:

- 117-es busz Újegyi lakótelep - Kőbánya Városközpont közlekedik.

 

????

- 117-es busz Újegyi lakótelep, Gumigyíár - Kőbánya Városközpont közlekedik.

Előzmény: **BPO-700** (862)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 862

A 17-ES AUTÓBUSZ KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1930-AS ÉVEK ELEJÉTŐL NAPJAINKIG:

 

 

1930-as évek elején

A 17-es autóbuszok Mechwart tér - Keleti Károly utca - Marcibányi tér útvonalon közlekedtek.

/Ezzel csatlakozva az erre közlekedő 9-es autóbuszhoz, azonban később megszűnt./

 

1930-as évek végén

A 17-es autóbuszok a Liget tér és Újhegyi út között közlekedtek.

/Ezen a vonalon korábban 23-as autóbuszok közlekedtek./

 

1944.

A 17-es autóbusz közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

 

1946.10.09.

A 17-es autóbuszok ismét a Liget tér és az Újhegyi út közötti szakaszon közlekedtek.

 

1947.02.10.

A 17-es autóbuszok immár Erdész (Csévéző) utcáig közlekedtek.

 

1947.12.

17A jelzéssel betétjárat közlekedett Pataky István tér és Erdész utca között.

/A 7 kilométeres szakaszon 20 perc alatt tették meg az útjukat./

 

1949.

A 17-es autóbuszok immár az Üllői útig közlekedtek.

 

1950-es évek második felében

17B jelzéssel új betétjárat közlekedett Pataky István tér és Gyömrői úti régi vám épülete között.

 

1961.06.15.

17C jelzéssel újabb betétjárat közlekedett Pataky István tér és Újhegyi út között.

 

1965.

117-es jelzéssel már gyorsjárat is közlekedett 32-esek tere és Gyömrői úti régi vám épülete között.

 

1968.01.03.

A megnövekedett utasigény miatt az alábbi forgalmi változás történt:

~ 117 (gyorsjárat) 32-esek tere - Erdész utca;

~ 117A (gyorsjárat) 32-esek tere - Győmrői út, régi vám épület.

 

1976.04.15.

A 17A jelzésű autóbuszok útvonala Gumigyárig rövidült le.

 

1977.01.01.

Az alábbi forgalmiváltozások történtek:

~ 17A jelzésű autóbuszjárat megszűnt;

~ 17B jelzésű autóbuszjárat megszűnt;

~ 17C jelzésű autóbuszjárat megszűnt;

~ 117-es jelzésű autóbuszok Pataky István tér és Újhegyi lakótelep között közlekedtek;

~ 117-es autóbusz(gyors)járat viszonylatjelzését 17-es jelzésre módosították;

~ 117A jelzésű autóbusz(gyors)járat megszűnt.

/A 117-es autóbuszvonal az "A", a "B", és a "C" jelzésű autóbuszvonalak összevonásával jött létre./

 

1977.12.01.

A 17-es autóbuszok már a Fedezék utcáig közlekedtek.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: **BPO-700** (850)
paca664 Creative Commons License 2007.01.19 0 0 861
Válasz akart lenni a #829-re.
Előzmény: paca664 (860)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!