Az ilyen típusú szájkaraténak nem sok értelmét látom.:-P
Riversea is előnyként említette a nyitott decket, én is annak tartom, csupán arra világítottam rá, hogy a vágyott tempónál ez nem valószínű hogy utast vonzó hely lenne.
Vagy te ülnél 60 km/h mellett egy elhúzott ablak mögött, vagy nyílt fedélzeten? Mert a tavon 4-5-ös szélben nyitott decken legfeljebb hajófanokat látsz... :-)
Ok. Azt értem, hogy ezzel a vonaljáratokat lehetne gyorsítani. De a TCL jelenleg kb 60-70 km-es útvonalon jár, és azt végigsprinteli megállás nélkül. A Balatoni vonaljáratonál meg kb 4-6 km-enként be kell állni valahova. Ilyen rövid távon egyáltalán tudna érdemben gyorsulni? Tudna beállni mondjuk a déli kis kikötőkbe? Az alkalmazott nagy vízsugaras géperőnél nem küldené meg a kikötőben álló vitorlásokat (manőverben)?
Egy dolgot ne felejtsünk el a technológia fejlesztése közben: az utas továbbra is a nyitott (és fedett) tereket fogja preferálni. Ez 20km/h mellett kellemes menetszél. 40km/h mellett már kevéssé az és akár folyamatos vízpermet is társulhat hozzá, ld. gyorshajók. 40km/h felett pedig a nyitott fedélzeten tartózkodás már nem lesz kellemes, ezt pont egy TCL út tapasztalata alapján mondom.
1.) különböző szempontok és értékrendszer alapján itt mindenki a BHRT és a balatoni hajózás javát akarja, vágyja.
2.) vannak kérdések, ahol nincs egyetértés (de azért ez még nem tragédia)
A fentiekkel nagyon egyet értek, jó lenne, ha a témához itt hozzászólók és a BHRT illetékesei (hátha mégis olvassák a topikot) is így látnák!
Bár én magam szívesen töltök bármennyi időt lassú hajókon, de osztom a véleményed abban, hogy a gyorshajózásé lesz a jövő itt a magyar belvizeken is. A trendekkel nemigen lehet szembe menni. És valljuk be, a TCL cat-ek azért nagyon ott vannak a topon, főleg ez az új:
Számítógépes folyadékdinamikával optimalizált könnyűszerkezetes hajótest (uszadéknak ellenáll), 0,8 m merülés, 74 km/h csúcssebesség, 60 km/h utazósebesség, minimális hullám és farvíz keltés, alacsony fixpont magasság, 4 db egyenként 809 kW-os Scania főgép és 2 db Rolls Royce vízsugárhajtómű alacsony tartós terhelésen üzemelő hajtáslánca, ami jobb megbízhatóságot és kevesebb karbantartást eredményez.
Szennyeződés mentesítő rendszerrel ellátott panorámaablakok, a fő utastérben 184, a felső fedélzeten 35 belső és 29 külső ülés, valamint 12 kerékpárnak hely a hátsó fedélzeten, büfé, rokkant WC, stb. Nyitott fedélzetek!!!
Ja, és tavaly saját szemünkkel láttuk a dévényi kőrakodónál, hogy milyen manőverekre képes egy ilyen hajó…
Ami pedig a motorhangot illeti, most már elektromos hajtással is vannak egész nagy cat-ek pl. Norvégiában.
Erősebb szélben nem gond más hajó hulláma, mert van sebesség. Ellenben gyenge szélben hajlamos a motorosok hulláma megrázni a hajót, és a billegéstől megszakad az kis hajtóerő is. Ez egy szűk helyen, mint kikötő szája, forgalmas Tihany-Szántódi rév nagyon zavaró. Nem véletlenül engedték meg a segéd motor használatát a keresztezésre.
Az utolsó ilyen fejlesztés nyomán sikerült a pénztárak jegykiadási sebességét a korábbi alá lassítani. Ennek többnyire késve induló hajó és bosszankodó utas a következménye. Pedig automatákkal, online jegyvásárlással ezt kérdést szintén jelentősen lehetne javítani, ld. MÁV.
Jelenlegi állásajánlatok a cégnél: KIKÖTŐMESTER Éves állás
KIKÖTŐŐR-PÉNZTÁROS, BALATONALMÁDI Éves állás
GÉPSZERELŐ Éves állás
VÍZÉPÍTŐ MÉRNÖK Éves állás
VILLAMOSMÉRNÖK Éves állás
HAJÓGÉPÉSZ-MATRÓZ, GÉPKEZELŐ-MATRÓZ Éves állás
MATRÓZ Éves állás 2019-03-31
Na most valami azt súgja, hogy ezek egy része mögött NEM egy személy felvételéről van szó...
A helyzet annyira rossz, hogy matróznak a hirdetés szerint nem elvárás, csak előny, ha matrózvizsgája van... A cég épp most indított saját és külső szakemberekre támaszkodva hajózási technikus képzést, de ugye belőlük se erre a szezonra lesznek gépészek, hajóvezetők...
Az biztos, hogy közgazdaságilag kifogástalan amit leírtál és szerintem nem is foglalhattad volna össze ezt jobban. Rá is mutattál a szűk keresztmetszetre. Emberhiány.
Tehát akkor megoldást kell keresni:
Fogalmam sincs, hány és hány embert lehet szaktanulóként, stb., vagy "segédmunkásként" bevonni a szezonban a valóban égető munkaerőhiányra, ami tényleg csak ekkor keletkezik. De ekkor brutálisan.
Az biztos, hogyha hr-es székben ülnék akkor ez a kérdés nekem már most aktív cv olvasásokkal telne és tábláznám be az embereket. Ez nyárra valóban: fejvadászat.
Aki meg alkalmas rá, az ősszel, tavasszal jól használható menetrendben szintén termelne. Télen meg karbantartás.
Nem ússza meg a BHRT sem a személyzetpolitika totális újrahúzását, mert mindent nem lehet gépesíteni, ugyanakkor az élőmunkaerő díja/költsége egyre feljebb mászik.
Félreértés ne essék: A saját porondomon is keresem nyárra a jelölési munkákra a nyári gyakorlatos erdész diákokat. Kellenek.
Azért mert nem látom, hogy a BHRT felelősei, döntéshozói, döntéselőkészítői, stb olvasnák az itt megjelent igényeket, szempontokat, tapasztalatokat, érveket és érzelmi megnyilvánulásokat, ebből kifolyólag - szerintem - fel sem merül bennük, hogy lehetne ezt másképp is csinálni.
Ugyanis két dolog itt biztos:
1.) különböző szempontok és értékrendszer alapján itt mindenki a BHRT és a balatoni hajozás javát akarja, vágyja.
2.) vannak kérdések, ahol nincs egyetértés (de azért ez még nem tragédia)
De a 2. pont az azért jó, mert megoldási utakat keres.
A katamarán a fél órás (vagy ugye 2x fél órás) utakra teljesen jó. (Illetve úgy "jó", hogy ha már itt van, akkor használható, nyilván venni ma már nem szabadna ilyet.)
A menetrend sűrítésének munkaerőpiaci gátjai is vannak: manapság jó, ha egy garnitúra fix személyzet kiállítható minden hajóra, és nem lehet őket reggel 8-tól este 23-ig dolgoztatni (amit egy korán induló, és este bulihajóként végző nagyhajó igényelne).
Ezzel együtt tény, hogy a szezonalitás miatt a balatoni hajók üzemeltetésének magas az üzemórától többé kevésbé független fix költsége. Ergo a közgazdaságtani racionalitás azt mondaná, hogy minden hajó pörögjön nappal minél többet, mert a plusz járatok határköltsége szinte csak a plusz üzemanyag és személyzetbér, míg a határbevétele a jegyár bevétel, ami utóbbi már egészen kis számú utasnál is meghaladja a határköltséget.
Igen ám, de míg az üzemanyag fix áron, és úgymond korlátlan mennyiségben áll rendelkezésre, úgy a személyzet sajnos nem, illetve nem dolgoztatható korlátlanul. Gyanítom, hogy ez is szerepet játszik abban, hogy sok járat már csak 10.00-kor indul.