Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2019.03.20 0 0 127758

Az ilyen típusú szájkaraténak nem sok értelmét látom.:-P

Riversea is előnyként említette a nyitott decket, én is annak tartom, csupán arra világítottam rá, hogy a vágyott tempónál ez nem valószínű hogy utast vonzó hely lenne.

Vagy te ülnél 60 km/h mellett egy elhúzott ablak mögött, vagy nyílt fedélzeten? Mert a tavon 4-5-ös szélben nyitott decken legfeljebb hajófanokat látsz... :-)

Előzmény: gigabursch (127755)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.20 0 0 127757

Ok. Azt értem, hogy ezzel a vonaljáratokat lehetne gyorsítani. De a TCL jelenleg kb 60-70 km-es útvonalon jár, és azt végigsprinteli megállás nélkül. A Balatoni vonaljáratonál meg kb 4-6 km-enként be kell állni valahova. Ilyen rövid távon egyáltalán tudna érdemben gyorsulni? Tudna beállni mondjuk a déli kis kikötőkbe? Az alkalmazott nagy vízsugaras géperőnél nem küldené meg a kikötőben álló vitorlásokat (manőverben)?

Előzmény: gigabursch (127756)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.20 0 0 127756

Pont az utasforgalmi kapciátása mellett 2 db ellenirányban, párban a reggeli és a késő délutáni turistafutamot elvinné.

Napközben meg a régiek elcsettegnek.

Előzmény: Ádám Várkonyi (127751)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.20 0 0 127755

Szerencsére a mozgatható nyílászárókat már egy ideje feltalálták.

:-)

Előzmény: smith (127753)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.20 0 0 127754

De egy ilyen TLC-t pont a hosszú utakra lenne célszerű bevetni.

Keszthely-Györök-Badacsony-Balatonföldvár-Tihany-Füred/Siófok.

 

A hajózás élményéhez a kikötés+manőver is hozzátartozik szerintem.

Előzmény: zjakabfi (127750)
smith Creative Commons License 2019.03.20 0 1 127753

Egy dolgot ne felejtsünk el a technológia fejlesztése közben: az utas továbbra is a nyitott (és fedett) tereket fogja preferálni. Ez 20km/h mellett kellemes menetszél. 40km/h mellett már kevéssé az és akár folyamatos vízpermet is társulhat hozzá, ld. gyorshajók. 40km/h felett pedig a nyitott fedélzeten tartózkodás már nem lesz kellemes, ezt pont egy TCL út tapasztalata alapján mondom.

 

Előzmény: riversea (127749)
HG. Creative Commons License 2019.03.19 0 0 127752

1,5 órásakon. (Lelle-Boglár-Badacsony, ill. Siófok-Füred-Tihany)

 

 

Előzmény: trizs77 (127731)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.19 0 0 127751

Azzal teljesen egyetértek, hogy a TCL egy jó, modern, innovatív dolog, és tényleg nagyon komoly az a legújabb...

Azt nem tudom, hogy az ilyesmi (”nagyhajó” kategóriás gyorshajó) mennyire való a Balatonra. 

Előzmény: riversea (127749)
zjakabfi Creative Commons License 2019.03.19 0 1 127750

Azért remélem nem tcl fog csak járni 10 év múlva.

Bécs-Pozsony 75 perc.

Na most 60-nal menve 1 óra alatt elerhető Keszthely Siófokról.

A legtöbb balatoni  távnál az utazás maximum 15-20perc lenne.

Ez még egy felgyorsult vilagban is kevés egy hajós élményhez.

Előzmény: riversea (127749)
riversea Creative Commons License 2019.03.19 0 0 127749

Ugyanis két dolog itt biztos:

1.) különböző szempontok és értékrendszer alapján itt mindenki a BHRT és a balatoni hajózás javát akarja, vágyja.

2.) vannak kérdések, ahol nincs egyetértés (de azért ez még nem tragédia)

 

A fentiekkel nagyon egyet értek, jó lenne, ha a témához itt hozzászólók és a BHRT illetékesei (hátha mégis olvassák a topikot) is így látnák!

 

Bár én magam szívesen töltök bármennyi időt lassú hajókon, de osztom a véleményed abban, hogy a gyorshajózásé lesz a jövő itt a magyar belvizeken is. A trendekkel nemigen lehet szembe menni. És valljuk be, a TCL cat-ek azért nagyon ott vannak a topon, főleg ez az új:

 

http://www.incatcrowther.com/product/ic17062

 

Számítógépes folyadékdinamikával optimalizált könnyűszerkezetes hajótest (uszadéknak ellenáll), 0,8 m merülés, 74 km/h csúcssebesség, 60 km/h utazósebesség, minimális hullám és farvíz keltés, alacsony fixpont magasság, 4 db egyenként 809 kW-os Scania főgép és 2 db Rolls Royce vízsugárhajtómű alacsony tartós terhelésen üzemelő hajtáslánca, ami jobb megbízhatóságot és kevesebb karbantartást eredményez.

Szennyeződés mentesítő rendszerrel ellátott panorámaablakok, a fő utastérben 184, a felső fedélzeten 35 belső és 29 külső ülés, valamint 12 kerékpárnak hely a hátsó fedélzeten, büfé, rokkant WC, stb. Nyitott fedélzetek!!!

Ja, és tavaly saját szemünkkel láttuk a dévényi kőrakodónál, hogy milyen manőverekre képes egy ilyen hajó…

Ami pedig a motorhangot illeti, most már elektromos hajtással is vannak egész nagy cat-ek pl. Norvégiában.

Előzmény: gigabursch (127734)
zjakabfi Creative Commons License 2019.03.19 0 1 127748

Csak hogy a hajósok nenézzenek teljesen hülyének minket.☺

2007 óta nem jár hajó Mária és Keszthely között.

GyöröK felöl jöhetett a badacsonyi járat.

Előzmény: gigabursch (127720)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.19 0 0 127747
Szóval: è vagy é vagy ê
Előzmény: gigabursch (127746)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.19 0 1 127746
Okostelefon, Android. Itt még normális az ê betű (most direkt nem azt írtam be). Mire átérzi az index átkódolja.
Előzmény: zjakabfi (127744)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.19 0 1 127745

Gondolom bizonyos karaktereket nem tud megfelelően kezelni vagy az Ő gépe, vagy az Index rendszere...

Előzmény: zjakabfi (127744)
zjakabfi Creative Commons License 2019.03.19 0 1 127744

Miért van minden hozzaszólásodban  értelmetlen betűhalmaz?

Előzmény: gigabursch (127742)
edesviz Creative Commons License 2019.03.19 0 1 127743

Erősebb szélben nem gond más hajó hulláma, mert van sebesség. Ellenben gyenge szélben hajlamos a motorosok hulláma megrázni a hajót, és a billegéstől megszakad az kis hajtóerő is. Ez egy szűk helyen, mint kikötő szája, forgalmas Tihany-Szántódi rév nagyon zavaró. Nem véletlenül engedték meg a segéd motor használatát a keresztezésre. 

Előzmény: gigabursch (127732)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.19 0 0 127742
Pedig a MÁV ês városi tömegközlekedési cégek mintája jól másolható
Előzmény: smith (127739)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.19 0 0 127741
Durva.
Előzmény: smith (127738)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.19 0 0 127740
Bizalmas információkat ne cseoegtessünk!

:-)
Előzmény: guberavera (127736)
smith Creative Commons License 2019.03.19 -1 0 127739

<sóhajt>

Az utolsó ilyen fejlesztés nyomán sikerült a pénztárak jegykiadási sebességét a korábbi alá lassítani. Ennek többnyire késve induló hajó és bosszankodó utas a következménye. Pedig automatákkal, online jegyvásárlással ezt kérdést szintén jelentősen lehetne javítani, ld. MÁV.

Előzmény: guberavera (127736)
smith Creative Commons License 2019.03.19 0 1 127738

Jelenlegi állásajánlatok a cégnél:
KIKÖTŐMESTER Éves állás

KIKÖTŐŐR-PÉNZTÁROS, BALATONALMÁDI Éves állás

GÉPSZERELŐ Éves állás

VÍZÉPÍTŐ MÉRNÖK Éves állás

VILLAMOSMÉRNÖK Éves állás

HAJÓGÉPÉSZ-MATRÓZ, GÉPKEZELŐ-MATRÓZ Éves állás

MATRÓZ Éves állás 2019-03-31

 

Na most valami azt súgja, hogy ezek egy része mögött NEM egy személy felvételéről van szó...

A helyzet annyira rossz, hogy matróznak a hirdetés szerint nem elvárás, csak előny, ha matrózvizsgája van... A cég épp most indított saját és külső szakemberekre támaszkodva hajózási technikus képzést, de ugye belőlük se erre a szezonra lesznek gépészek, hajóvezetők...

Előzmény: gigabursch (127735)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.19 -1 0 127737

Nem haragszom.

Előzmény: gigabursch (127733)
guberavera Creative Commons License 2019.03.19 0 0 127736

De azért amit tudsz, te is digitalizálsz :)

Előzmény: gigabursch (127735)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.19 0 0 127735

Az biztos, hogy közgazdaságilag kifogástalan amit leírtál és szerintem nem is foglalhattad volna össze ezt jobban. Rá is mutattál a szűk keresztmetszetre. Emberhiány.

 

 

Tehát akkor megoldást kell keresni:

Fogalmam sincs, hány és hány embert lehet szaktanulóként, stb., vagy "segédmunkásként" bevonni a szezonban a valóban égető munkaerőhiányra, ami tényleg csak ekkor keletkezik. De ekkor brutálisan.

 

Az biztos, hogyha hr-es székben ülnék akkor ez a kérdés nekem már most aktív cv olvasásokkal telne és tábláznám be az embereket. Ez nyárra valóban: fejvadászat.

Aki meg alkalmas rá, az ősszel, tavasszal jól használható menetrendben szintén termelne. Télen meg karbantartás.

Nem ússza meg a BHRT sem a személyzetpolitika totális újrahúzását, mert mindent nem lehet gépesíteni, ugyanakkor az élőmunkaerő díja/költsége egyre feljebb mászik.

 

Félreértés ne essék: A saját porondomon is keresem nyárra a jelölési munkákra a nyári gyakorlatos erdész diákokat. Kellenek.

Előzmény: HG. (127729)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.19 0 1 127734

Hogy miért nem ott járatják?

 

Azért mert nem látom, hogy a BHRT felelősei, döntéshozói, döntéselőkészítői, stb olvasnák az itt megjelent igényeket, szempontokat, tapasztalatokat, érveket és érzelmi megnyilvánulásokat, ebből kifolyólag - szerintem - fel sem merül bennük, hogy lehetne ezt másképp is csinálni.

 

Ugyanis két dolog itt biztos:

1.) különböző szempontok és értékrendszer alapján itt mindenki a BHRT és a balatoni hajozás javát akarja, vágyja.

2.) vannak kérdések, ahol nincs egyetértés (de azért ez még nem tragédia)

 

De a 2. pont az azért jó, mert megoldási utakat keres.

Előzmény: HG. (127730)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.19 0 0 127733

Ne haragudj: Olvass vissza.

Előzmény: trizs77 (127727)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.19 -1 0 127732

Jó apám 25 évet vitorlázott.

Igaz nagyszeles hollandis volt, de hullámtól sosem rogyott be. 1000-szer elmondta: A szél az ami rossz helyről fúj, a hullám meg tartozéka a víznek.

Kezelni kell.

 

Jómagam jópár esztendőt eltöltöttem kenus versenyzőként a Dunán.

A hullámot kezelni tudni kell.

 

 

Ez számomra csak kifogás.

 

Előzmény: jakyg (127728)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.19 -2 0 127731

A katamarán a fél órás (vagy ugye 2x fél órás) utakra teljesen jó.

 

--------------------------------------------------------------

 

Most milyen hosszú utakon jár ?

 

 

Előzmény: HG. (127730)
HG. Creative Commons License 2019.03.19 -1 1 127730

A katamarán a fél órás (vagy ugye 2x fél órás) utakra teljesen jó. (Illetve úgy "jó", hogy ha már itt van, akkor használható, nyilván venni ma már nem szabadna ilyet.)

Más kérdés hogy miért nem ott járatják...?

Előzmény: gigabursch (127726)
HG. Creative Commons License 2019.03.19 0 2 127729

A menetrend sűrítésének munkaerőpiaci gátjai is vannak: manapság jó, ha egy garnitúra fix személyzet kiállítható minden hajóra, és nem lehet őket reggel 8-tól este 23-ig dolgoztatni (amit egy korán induló, és este bulihajóként végző nagyhajó igényelne).

 

Ezzel együtt tény, hogy a szezonalitás miatt a balatoni hajók üzemeltetésének magas az üzemórától többé kevésbé független fix költsége. Ergo a közgazdaságtani racionalitás azt mondaná, hogy minden hajó pörögjön nappal minél többet, mert a plusz járatok határköltsége szinte csak a plusz üzemanyag és személyzetbér, míg a határbevétele a jegyár bevétel, ami utóbbi már egészen kis számú utasnál is meghaladja a határköltséget.

 

Igen ám, de míg az üzemanyag fix áron, és úgymond korlátlan mennyiségben áll rendelkezésre, úgy a személyzet sajnos nem, illetve nem dolgoztatható korlátlanul. Gyanítom, hogy ez is szerepet játszik abban, hogy sok járat már csak 10.00-kor indul.

Előzmény: Ádám Várkonyi (127718)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!