Keresés

Részletes keresés

_Berci Creative Commons License 2019.03.11 -8 0 345551

 

Ahol igy nez ki a szegmensekbe invesztalt összeg ... ott miröl is beszelünk???

 

 

Előzmény: newman2o18 (345536)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.03.11 0 0 345550

A Bombadier Trax-ok fedcomputerén van fogyasztás és visszatáplálás mérés is, mozdonyvezetők mondták hogy 30% körül tud visszatölteni.

Előzmény: Tzp (345548)
GPS Creative Commons License 2019.03.11 0 0 345549

 

 

 

 

 

"A villámtöltést ezzel a fajtával el lehet felejteni,...."

 

  Huhh, ez nagy kár.
  És háztartási-villámmal se működne?... csak kérdem.

.

Előzmény: QuantumSingularitas (345546)
Tzp Creative Commons License 2019.03.11 0 0 345548

Nem inkább a mozgási energia 1/-3-át tudja árammá alakítani?

Előzmény: QuantumSingularitas (345544)
newman2o18 Creative Commons License 2019.03.11 0 0 345547

Troli szerű személygépkocsik. Ne igyál már többet :) 

Előzmény: zöldkomcsi: (345545)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.03.11 0 0 345546

A villámtöltést ezzel a fajtával el lehet felejteni, a kisütő árama is sokkal korlátozottabb tehát gyengébb motorok építhetők csak be.

Előzmény: _Berci (345530)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.11 0 0 345545

(-: téma a töltő infrastruktúra? igen az. akkor? legyen az felső vezeték, az úgy is semmi, ha minden más adott akkor az már a legkevesebb. a minden mást meg úgy is meg kell csinálni (-:

(ok...azt tudjuk, hogy már 2 troli is sok mert csak mászik ha egy tápon vannak, na de valamit kell csinálni)

Előzmény: newman2o18 (345542)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.03.11 0 0 345544

Lehet a villanymozdony és a  villamos kötött pályás? Addig megy ameddig ki van építve a vonal? Még az is lehet rekuperálni is tudnak. 

A modern mozdonyok, motorvonatok (villamos, metró, trolli is ide értendő)  az elhasznált energia kb 1/3 vissza tudja tölteni a hálózatba.

Előzmény: newman2o18 (345533)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.11 0 0 345543

Meglátjuk. Egyelőre decemberben lesz erről megbeszélni valónk, hogy hogyan is áll magyarországon a töltő infrastruktúra. Ez azért alaposan beszűkíti az amúgy se nagy piacot, hogy eleve csak az jöhet szóba aki otthon tudja tölteni. Gondolom az 5 éves tervedből annyi már lesz decemberben, hogy mindenfele látjuk a nagy táblákat, hogy mennyi költséggel milyen támogatással létesül itt ott amott az elektromos jármű töltőpont.

(...persze ha nálad ez annyi, hogy kihúznak egy 220 as hosszabbítót wc ablakon a benzinkútnál..... akkor tényleg kár fárasszuk itt egymást. vár a nagy áttörést (-: )

Előzmény: Rangun (345540)
newman2o18 Creative Commons License 2019.03.11 0 0 345542

Lyúlly.

 

Kibújt belőled megint a műszaki ember. :) 

Előzmény: zöldkomcsi: (345538)
newman2o18 Creative Commons License 2019.03.11 0 0 345541

Persze, hogy van. El tud menni a külvárosba is ahol mondjuk 2x10 km-ig ahol nincs vezeték? Ha nem tud elmenni akkor busz a belvárosban viszont  troli. Ilyen egyszerű. Még Musk meg sem született már   ezt tudták és használták a villamos hajtásokat. :) 

 

Jó dolog a troli ,villamos, HÉV.  

 

De személyautóhoz hasonlítani őket? 

Előzmény: Rangun (345535)
Rangun Creative Commons License 2019.03.11 0 0 345540

Már 5 év múva könnyebb lesz.

Előzmény: zöldkomcsi: (345537)
Rangun Creative Commons License 2019.03.11 0 0 345539

Ez még az olajra sem igaz.

Előzmény: zöldkomcsi: (345532)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.11 0 0 345538

Nem is rossz ötlet? Ahol van troli ott megoldani, hogy a személyautók onnan töltődjenek?

Előzmény: Rangun (345535)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.11 0 0 345537

Ez nem ellenkezés az EV vel csak egy hozzászólás volt, hogy az se teljesen környezetbarát. Azonos beltér, komfort mozgékonyság hatótávolság mellett az EV mindég nehezebb lesz és annak van környezetre hatása

Előzmény: Rangun (345524)
newman2o18 Creative Commons License 2019.03.11 0 0 345536

 De miért lenne a ~80 millió lakosú Németország példája mértékadó az energetika területen, amikor a Földön ennél ~100-szor több ember el? Nagy valószínűséggel már a németeknél se túlzottan mérvadó. 

 

     :) 

Előzmény: _Berci (345526)
Rangun Creative Commons License 2019.03.11 0 0 345535

Van már akkumulátoros is, ami felsővezeték nélkül is megy, vezeték alatt meg tölt.

Előzmény: newman2o18 (345533)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.11 0 0 345534

Akkor a haveromnak akinek évek óta a garázsban letakarva várja a robogója az olcsó akkumulátort, most vegyem el a kedvét? Az újra hasznosítás költsége magasabb szokott lenni mint az új előállítása.

Előzmény: Auralianus (345531)
newman2o18 Creative Commons License 2019.03.11 0 0 345533

"mennyetek neki a villanymozdonyoknak, és a villamosoknak is, "

 

Lehet a villanymozdony és a  villamos kötött pályás? Addig megy ameddig ki van építve a vonal? Még az is lehet rekuperálni is tudnak.  Az is lehet SOHASEM lehet tölteni őket és nagy kapacitású akkumulátor sem kell beléjük.

 

Előzmény: Rangun (345524)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.11 0 0 345532

Hafniumot, cirkóniumot, urániumot, egyeket, anyagokat nem tudsz gyártani sorozatban, ha növeled a termelést emelkedik az egyságára.

Előzmény: Rangun (345527)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.11 0 0 345531

ha el szeretnénk kerülni az atomenergia kapcsán elkövetett hibákat... akkor jobb lenne még az EV forradalom előtt beépíteni

az akkupakkok árába a későbbi ártalmatlanítás költségeit...

 

... ha ezt nem tesszük meg rögtön a legelején, akkor később nagyon nehéz lesz megakadályozni, hogy a pakkok ne az óceán fenekén / szétdobálva a természetben végezzék.

 

... szerintem

Előzmény: _Berci (345528)
_Berci Creative Commons License 2019.03.11 -8 0 345530
Rangun Creative Commons License 2019.03.11 0 1 345529

Egy átlag BMW Mercedes, jóval nehezebb, és több CO2-tőt ereget a légkörbe, mint egy átlag Renault, arról nem beszélve, hogy sokkal szélesebb a gumi is egy ilyen autót, ami sokkal több finomport ereget a levegőbe, mint egy Opel.

Előzmény: kobab (345523)
_Berci Creative Commons License 2019.03.11 -8 0 345528

 

A másik az, hogy az akksik ártalmatlanításával nem számolnak a másodhasznosításra hivatkozva. 

 

Nyilvan 90-100%-ban recycling lesz belöle, ugyhogy a "feldolgozas" bevonul a megfelelö üzembe (mar csak a nyersanyagok miatt is). Most kezdik epitgetni az elsö ilyen recycling üzemeket ...

 

Előzmény: kobab (345523)
Rangun Creative Commons License 2019.03.11 0 0 345527

Marhaság, semmit nem tudsz egy atomerőmű felépítéséről, ami nagyrészt sorozatgyártható, ami nem az az épület, és az alapozás, a beépített eszközök 100%-ban sorozatgyárthatók.

Előzmény: _Berci (345526)
_Berci Creative Commons License 2019.03.11 -8 0 345526

 

Az atomerőműre is ugyanúgy igaz, a franciák potom pénzből atomizálták magukat, az kerül sokba, ha csak egy reaktort akarnak építeni.

 

Nehany aprosag ...

1. Az atomerömüvek NEM gyarthatoak sorozatban (azt nem lehet sorozatban gyartani, amely müködesehez több ezer specialis es helyi engedelyre van szükseg ... raadasul a helyi jogrendszer se egyseges ...).

 

2. A franciak pedig potom penzböl szeretnek radikalisan csökkenteni a (tullihegett) atomdelej arányukat.

 

3. (De miert lenne a ~65 millio lakosu Franciaorszag peldaja mertekado az energetika területen, amikor a Földön ennel ~120-szor több ember el? Nagy valoszinüseggel mar a franciaknal se tulzottan mervado ... ezert csökkentenek az (igergetett) aranyt 75%-rol 50%-ra ... majd kiderül, hogy vegre tudjak-es hajtani, vagy a "mult" aldozatai lersznek ...)

 

4. Kb. igy nez ki a különbözö uj epitesü erömüben törtenö energiafajta MWh-kenti gyartasi költsege (LCOE). Mi a franckarika lenne az inditek, magyarazat, ok ezentul a (soxor) kedvezötlenebb variaciot valasztani?

 

(Jo, tudom, ... magyar villanyvasut álom ... az köll ... de azert megis  ...)

 

 

Előzmény: Rangun (345515)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.11 0 0 345525

Az akksik ártalmatlanításával kapcsolatosan nincs vitánk...

 

... a gumik kapcsán viszont kicsit nehezen értem a problémát (és most nem trollkodni szeretnék), ha ez egy létező jelenség, akkor

nem lehet olyan szabványt alkotni, ami megoldást jelentene a problémára? Vannak ennek valamiféle objektív akadálya?

Előzmény: kobab (345523)
Rangun Creative Commons License 2019.03.11 0 0 345524

Csak nem részecskeszűrő van a kerekeken? A hazugság, az, amit te előadsz. EV ellen épeszű ember eleve nem ágál, csak a fizetett lobbisták, akik az ICE, vagy az olajiparból élnek. Különben is ki az a hülye, aki a másik orra alá rondító belsőégésű motorok mellett kardoskodik, a nem füstölő EV-vel szemben, mennyetek neki a villanymozdonyoknak, és a villamosoknak is, ICE motort mindenbe.

Előzmény: kobab (345523)
kobab Creative Commons License 2019.03.11 0 1 345523

Tévedés.

Ez az ev-hájp egyik legordasabb hazugsága. 

A másik az, hogy az akksik ártalmatlanításával nem számolnak a másodhasznosításra hivatkozva. 

Előzmény: Rangun (345516)
Rangun Creative Commons License 2019.03.11 0 0 345522

Közel sem olyan, mint a részecskeszűrőből.

Előzmény: Törölt nick (345517)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!