Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

xml141 Creative Commons License 2016.11.07 0 0 25794

Sziasztok! Egy 2014-es evjarut Ceed kombit hajtok 1.6 crdi motorral. Most vagyok tul a 60e km es kotelezo szervizen, de ketsegeim vannak afelol hogy mindent csereltek amit kellett volna! Vagyis inkabb ugy mondanam, hogy tobb mindent is csereltek... Az lenne a kerdesem, hogy fellelheto valahol az interneten hogy az adott szervizperiodusnal(30-60-90e km) miket kell kotelezoen cserelni? Probaltam keresni de sajnos nem talaltam ilyen tartalmat. 

Segitsegeteket koszonom! 

Laikus Testvér Creative Commons License 2016.11.05 0 0 25793

Nem jó cikket linkeltél, a linkelt cikkben gyújtásmodul hibája volt a Prince motornak.

 

Ebben a cikkben tényleg kokszosodás okozta hibák kijavításáról van szó, de itt 90-100 ezer km-t futott motorok a javítás alanyai. Más cikkben pedig Novoth úr sokat beszél arról, hogy dízel autók esetében is 80-100 ezer km-enként javasolja a dióhéjjal történő tisztítást.

 

Ebben a cikkben pedig Novoth úr ezt írja:

 

"A közvetlen befecskendezésű Otto-motorok szívószelepe működés közben forróbb, mint a szívócső befecskendezésűé. Ennek oka, hogy a befecskendezett üzemanyag nem hűti le, hiszen a befecskendezés az égéstérbe történik. A forró szívószelepen lecsapódik a szívócsőbe visszavezetett kartergáz, és apránként növekszik a lerakódás mértéke."

 

Ez pedig eléggé egybevág azzal, amit én is írtam korábban.

 

Ebben a TotalCar tesztben pedig az látszik, hogy a tesztelt 4 autó közül a legkisebb városi fogyasztást a 3 hengeres 1000 köbcentis Ford EcoBoost motoros autó produkálta.

 

Szóval én nem temetném előre az 1000 köbcentis 3 hengeres turbós KIA motort, városba, országutakra szerintem jó választás lesz, sok csomaggal történő tartós autópályázásra tényleg az 1.6-osok a jobbak :-)

Előzmény: -peter (25783)
cápaFeri Creative Commons License 2016.11.05 0 0 25792

Nyolcat és ha gyári szenzor kerül a téli szettbe is akkor még a kontrollámpa sem fog felvillanni. Ha nem gyári, akkor max. 50 km-ig világítani fog mire beprogramozza (felismeri) magának. Így a következő cserénél (ha felkerülnek újra a nyáriak) már nem lesz öntanulási fázis.

Előzmény: Bosanac (25791)
Bosanac Creative Commons License 2016.11.05 0 0 25791

Szervusztok!

 

Lenne itt pár kérdés:

A www defektjavító hu/tpms-rendszer  (igen így, ékezetekkel... http://xn--defektjavt-s8a7e.hu/tpms-rendszer ) oldalon ezt írják:

 

"TPMS RENDSZER ÉS A TÉLI-NYÁRI GUMI CSERE

Vannak olyan járművek, amelyek képesek tárolni nyolc kerék adatait, így nem jelent gondot a téli és nyári gumik átszerelése.

Vannak olyan autók is, amelyek csak négy kerék adatait jegyzik meg. Az autó komputerét azonban minden egyes téli-nyári átszerelésnél újra kell programozni."

 

Ezt valaki elmagyarázná?

 

1.  A mostani vadiúj Ceed-ek 4 vagy 8 gumi adatait tudják tárolni?

2.  És mi van, ha 4-et, és mi van, ha 8-at? ("Az autó komputerét azonban minden egyes téli-nyári átszerelésnél újra kell programozni.")

3.  Ezt a jobban felszerelt gumisok is meg tudják tenni (gondolom, h. igen) vagy csak a KIA márkaszerviz?
  Előbbi esetben (gumis programoz) érintheti-e a garanciát? (Lehet olyan álláspont, hogy a sw. is az autó része, így ahhoz csak márkaszerviz nyúlhat?)

4.  Fentiek alapján hiába kérnék házhoz szállítással 4 felni+gumi+TPMS szettet, azokat mindenképpen vagy egy jobb gumisnál, vagy a KIÁ-nál "fel kell programozni" az autóra/hoz?

5. Bónusz kérdés: Mit jelenthet az az egyes webshopok termékleírásaiban szereplő kitétel, hogy a TPMS szenzor "gyárilag felprogramozott"?

 

Egyébként 4 téli kereket szeretnék vásárolni a következő kiszerelésben

- Alcar 5X114.3 6.5X16 ET50 67 130400 "hibrid" acélfelni (~18eFt/db)

  (tekintettel arra, hogy egy sima acélfelni is 16-18eFt - ez meg legalább mutatós)

- Continental WinterContact TS860 205/55 R16 gumi (~26eFt/db)

- TPMS szenzor+ szelep (~13eFt/db)

= nyilván lehetőség szerint 1 helyen, összeszerelten

(Ha valakinek van tippje arra, hogy hol, akkor az nyugodtan elküldeti privátba, vagy akár ide is beírhatja - bár nem tudom, h. mit enged meg a fórumszabályzat...)

 

Kösz a figyelmet ;-)

ropy123 Creative Commons License 2016.11.04 0 0 25790

sziasztok!

 

az 1.6gdi-vel kapcsolatban, én is úgy voltam még a múlt hétig hogy új ceed-et veszek már néztem is egy ideje meg cégautóként jó párszor volt hozzá szerencsém de beültem egy tucsonba és hát családdal inkább arra hajlunk. Viszont néztem én is a carenst pont uae a megfontolásból és nem akarlak eltántorítani de a carens fogyasztása nem mérhető a ceedhez még a kombihoz sem bár méretben hasonló (inkább nagyobb mert magasabb), csak ha megnézted spritmonitor-on sem dicsérték sőt az 1.7 dízel is nagyon torkos mondjuk egy fél liter/100km reális differencia a magas építés miatt de 1,5-2 liter már nem igazán. Egyébként a carens kivül belűl szuper kocsi viszont pont ha jól emlékszem most lesz valamikor facelift asszem jövőre lehet hogy azt érdemes megvárni hátha finomítanak rajta és átdolgozzák kicsit, csak ahogy a kia szalonban is mondták legutóbb hogy az euro6 miatt minden motort kicsit lefolytanak és minden új autó kicsit gyengébb mint az elődje, legalább is a szívó benzinesekre ez igaz.

Előzmény: mng (25787)
-peter Creative Commons License 2016.11.02 0 0 25789

az 1.4 benzines motorjuk az egyetlen, ami még a régivágású injektoros szívóbenzines.

bár valószínű a ceed-től nagyobb méretű autókba nem teszik bele...

Előzmény: mng (25784)
Tojglius Creative Commons License 2016.11.02 0 0 25788

a Kia dízelekben nincs - ha jól tudom - kettős tömegű és ha újat (vagy márkaszervizelt/garanciális használtat) veszel akkor 7 évig (vagy 150ekm) teljeskörűen garanciális az autó, amibe a turbó és a részecskeszűrő is beletartozik (és ha mégis lenne akkor a kettős tömegű IS) ...

a 7 év alatt egyiknek sincs kötelező (és drága) karbantartása (ennek anno utánakérdeztem) ...vagyis ha elromlik akkor az - jó eséllyel - garanciálisan javítható...

 

de kétségtelen, hogy egy szívóbenzinesben azért lényegesen kevesebb hibalehetőség van... (bár garanciális/új autónál ez elvileg nem szempont)

Előzmény: mng (25784)
mng Creative Commons License 2016.10.29 -1 0 25787

Nagyon köszönöm a részletes infókat. megnyugtattál. 

Előzmény: Jónás György (25785)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.29 0 0 25786

A 2500-as fordulatnál érezhető rezgés sajnos létező jelenség az 1.6 GDI-nél. Több külföldi fórumban is említik. Sajnos ez ilyen nem lehet vele mit tenni. Nekem ez volt a legfurcsább ill. a kormányzás nyúlóssága. (Egy VW konszernes autóból ültem át aminek elég direkt volt a kormányzása.) Persze már megszoktam. Nekem facelift előtti van az újban ez a nyúlóság már érezhetően sokat javult, próbáltam. Remélhetőleg az új Ceedben ezek a jelenségek nem lesznek már. Ettől függetlenül bármikor bevállalnám újra de az már 1.6 CRDI és DCT váltós lenne. :-). Amúgy kíváncsi leszek az 1.4 T-GDI Ceed-re állítólag jön az is.

Előzmény: Jónás György (25785)
Jónás György Creative Commons License 2016.10.29 0 0 25785

Én is 1.6 GDI-t vettem, csak ceed-et.

Mielőtt megvettem, próbáltam utánajárni én is a kokszosodás ügyének. Itt is kérdeztem, és keresgéletm más fórumokon is ezzel kapcsolatban. Kérdeztem szakszervizben is. Szervizeltek már bőven 100 000 feletti futásút is belőle, és tünetmentesek. Mivel már 4 éve gyártják ezt a motort, úgy voltam vele, hogy csak lenne negatív visszhangja, ha kokszosodna, úgyhogy belevágtam.

Már a frissített eu6-os változat került a kocsimba. Negatívum, hogy 2500 as fordulatnál (ami pont 100-as tempó 6.-ban) van egy érdekes remegése a motornak, amit érezni kicsit a karosszérián is, de nem annyira vészes. Alsó fordulatszám tartományban fejőstehén hangja van.... 3500 felett viszont szép "japánosan" szól. Egyébként atom csendes. Alapjárat fordulatszámmérő szerint 550-600 körüli, remegés nélkül. A vvt miatt alacsonyan is van annyi ereje, hogy normál felhasználás mellett ne kelljen állandóan visszagangolgatni. Mivel dízelből ültem át, először keveseltem, de egyébként elég. Pörgetve pedig repíti a kis ötajtós bódét. Persze nem egy versenyautó, de nem is azért vettem. Még egy negatívum, hogy motorfékes gurulás után, akármilyen finoman lépek a gázra, úgy érzem, minta rántana egy kicsit az autó,és nem csak alacsony fokozatban. Lehet hogy már ennyire megszoktam a kettőstömegűt?.... Fogyasztása pazar. Mikor megvettem úgy voltam vele ha 7 literrel elmegy akkor jó. Ehhez képest az első tankolásom 6,3 ra jött ki, bejáratósan! Azóta mentem kicsit több mint 5000 kilómétert a fogyasztás fedélzeti szerint 5,9 ami kamu. A valós 6,2 a második tankolástól kezdve. Igaz főleg városon kívüli fogyasztás, de van minden tankban jó pár rövid táv is. (Ovoda 4 km. oda-vissza, stb.) Szóval aki nem csak városban használja szinte biztos hogy eljár vele 6,5 literrel. Csak azért írtam ,hogy ne csak a negatív oldalát lássuk a direkt befecskendezésnek. 10% plusszt  hoz teljesítmény oldalon, miközben -10% fogyasztásban a normál 1.6 injektroroshoz képest. 

mng Creative Commons License 2016.10.28 0 0 25784

jövőre tervezem, hogy veszek egy 1.6 GDI KIA-t (Carens). Kerülendő a turbó, részecskeszűrő, kettőstömegű...stb nyavalyákat vennék még az utolsó szívó benzinesek közül egyet. De én is sokat olvastam a közvetlen befecskendezésűek kokszosodásáról. A KIA 1.6 GDI-t egyáltalán nem hajlamos erre?

-peter Creative Commons License 2016.10.28 0 0 25783

"tehát alapesetben akkor kokszosodik a motor, ha tartósan autópályáznak vele"

 

akkor miért van az, hogy szinte csak városban vezetett Prince motorok szinte 30-40 max 50 ezrenként mennek dióhéj szórásra?

több cikket írt erről a motorról a Novoth, szinte félévente kerül fel a netre egy írása.

Előzmény: Laikus Testvér (25780)
Laikus Testvér Creative Commons License 2016.10.24 0 1 25782

Taníts, Mester

 

 

Melyik része a zagyvaság????

Előzmény: dokeee (25781)
dokeee Creative Commons License 2016.10.24 0 0 25781

Ez egy meglehetős zagyvaság.

Előzmény: Laikus Testvér (25780)
Laikus Testvér Creative Commons License 2016.10.23 0 0 25780

A szívóoldali kokszosodás következő okok miatt következik be:

 

- a szívószelep és a szívócsatorna erősen felmelegszik,

- az EGR szelepen keresztül kipufogógáz kerül vissza a szívóoldalra,

- a forgattyúsház szellőztetés miatt olajpára kerül a szívóoldalra (népi nevén kartergáz),

- a turbóból az erős olajozás következtében olajpára kerül a benyomott levegőbe,

- a direkt benzinbefecskendezés miatt a szívócsőben csak tiszta levegő áramlik, nincs benne porlasztott benzin, ami egyrészt hűtené, másrészt mosná a szívószelepeket és a szívócsatornát.

 

EGR nélküli motorban a szelepek akkor forrók, a kartergáz nyomás akkor nagy, a turbó olajozása akkor megy nagy nyomáson, ha erősen tapossák a motort, tehát alapesetben akkor kokszosodik a motor, ha tartósan autópályáznak vele (mint korábban írtam, az 1.0 TGDI motor nem is autópályára való).

 

Van pár benzinmotor, amiben van EGR szelep, ott sajnos részterhelésen is megy a kokszosodás, mert az EGR szelep pont részterhelésen van nyitva :-(

 

A KIA kis turbós motorjáról nincs ilyen tapasztalat még, de más márkák direkt befecskendezéses motorjai 100-150 ekm-nál kezdenek kokszosodni. Lehet, hogy a KIA motorja elkezdi 50 ekm-nél, de akkor az KIA probléma, lehet verni az asztal a garancia ügyében.

 

Előzmény: -peter (25773)
Laikus Testvér Creative Commons License 2016.10.23 0 0 25779

Győzzetek meg, hogy miért érdemes megvenni egy 2010-es 1.6-os dizel Kia Ceed-et, ami 155 ezer km ment!

 

Ha te is mégy vele évente legalább 25 ezer km-t, mint az eddigi tulajdonosa, akkor érdemes megvenni.

Előzmény: KoviOli (25776)
KoviOli Creative Commons License 2016.10.21 0 0 25778

Állítólag mindene megvan. Végig vezetett magyarországi szervízkönyv.

 

Előzmény: aamen3 (25777)
aamen3 Creative Commons License 2016.10.21 0 0 25777

figyelj a szervizkonyvre
ugyan mar nem garis az auto, viszont ha meg van a szervizkonyv es vegig van vezetve akkor a kilometeroraallas is stimmelhet
ha elkezd vakarozni a zember hogy mar kidobta mert ugyse garis akkor vissza van tekerve

Előzmény: KoviOli (25776)
KoviOli Creative Commons License 2016.10.20 0 0 25776

Sziasztok!

 

Győzzetek meg, hogy miért érdemes megvenni egy 2010-es 1.6-os dizel Kia Ceed-et, ami 155 ezer km ment!

Eddig nem volt még Kia-m, sem dizel autóm. Mennyi a fogyasztása, hogy megy, mire kell odafigyelni?

Köszi.

 

Pako1697 Creative Commons License 2016.10.20 0 0 25775

Azért annyira nem csúnya az a fehér -))

Előzmény: -peter (25774)
-peter Creative Commons License 2016.10.20 0 0 25774

Rakatsz rá fóliát, mint a taxisok csak, ők sárgát, te meg feketét...

Előzmény: Pako1697 (25765)
-peter Creative Commons License 2016.10.20 0 0 25773

aztán majd számolj be a kokszos szívóoldalról 50e km után :)

Előzmény: Laikus Testvér (25757)
-peter Creative Commons License 2016.10.20 0 0 25772

ha ez a vágyad, akkor Priust vegyél :-)

Előzmény: 08-73 (25744)
-peter Creative Commons License 2016.10.20 0 0 25771

szia

az én autómon a jobb oldali első és hátsó helyzetjelző izzónak külön biztosítéka van. Ugyanez a helyzet a baloldalival is.

Tompított és távolsági (H4-es) külön izzóknak szintén külön van a jobb és a bal oldalnak biztije.

Nem tudom a Kiánál ez hogy van... A jobbos távolsági jó, csak a tompított nem megy? Első körben a biztosítékokat nézném meg.

Volt, hogy egy rossz izzó kiverte a biztit. Ha a bizti is jó (nem ránézve, hanem szakadásvizsgálatra is) akkor jön az, hogy a foglalatban lévő rugós érintkezőkön mérnék felkapcsolt tompított mellett feszültséget.

Ha megjelenik a közel 14V az érintkezőkön, akkor csak az izzóval lehet a baj, vagy a foglalatban lévő rugós érintkező van elhajolva.

Ha már a csatin sincs feszültség, akkor viszont lehet kábelszakadás, ekkor mennék villamossági szerelőhöz.

Előzmény: kroni1 (25739)
Pako1697 Creative Commons License 2016.10.19 0 0 25770

A probléma,hogy hitelre kb 3000 eu-val olcsóbb mint a mostani ajánlatuk...persze a futamidő végére meg kb 6 ezerrel drágább-)) Sajnos kp re való vásárlásnál nem akarnak ennyit engedni de azért haladok -) Viszonylag nagy értékű a mostani autóm, csak ki kellene potólnom aztán hozhatnám is...Pénteken kiderül...Szép napot mindenkinek.

Előzmény: cápaFeri (25769)
cápaFeri Creative Commons License 2016.10.19 0 0 25769

Vedd fel a fapofát és faragj csak! Van benne tartalék bőven, hidd el! Én több, mint 5000 €-t faragtam a listaárhoz képest! :-)

Előzmény: Pako1697 (25765)
aamen3 Creative Commons License 2016.10.19 0 0 25768

új autóval nem nagyon lehet gond
azért van a hét év garancia
nálam két garis történet volt, három éves korában beszart a fűtőmotor azt gariban cserélték, de várni kellett rá pár napot
addig nem volt fűtés az autóban
aztán talán 5 éves korában az éves szervizkor mondták hogy valami pántot visszahívtak, gari keretében cserélnék, ha szeretném
mondtam igen, hogyne
aztán kicserélték

Előzmény: Pako1697 (25767)
Pako1697 Creative Commons License 2016.10.19 0 0 25767

Üdv! Nekem pont a gt line opció miatt került a képbe ez a típus, Szerintem így karakteresebb a formája.Annak örülök,hogy neked nincs negatív tapasztalat,sajnos nekem azért akad a mostani autómnál-)) 

Előzmény: aamen3 (25766)
aamen3 Creative Commons License 2016.10.19 0 0 25766

"várom az esetleges negatívumokat amikre oda kell figyelni ennél az autónál"

 

negativum nem jut eszembe, az enyem meg csak 8 eves
ha megis, akkor az a gt line dolog nemtom mennyire ertelmes, erdemes-e azert penzt fizetni...

Előzmény: Pako1697 (25765)
Pako1697 Creative Commons License 2016.10.18 0 0 25765

Igen, új autó. Elég jol adja ez a kereskedő, 1200 eu val olcsóbban a többinél + elég jól beszámitja a használt kocsimat! Feketét szeretnék, de csak 2 fehér van neki ezen az áron és raktáron. Meglátom mi lesz a végleges ajánlat, pár nap és kiderül. Addig is várom az esetleges negatívumokat amikre oda kell figyelni ennél az autónál. Köszönöm.

Előzmény: aamen3 (25763)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!