Keresés

Részletes keresés

Airbus A320 Creative Commons License 2007.05.26 0 0 1260
Nézz át a legnagyobb repélménybe!!!
Előzmény: emberszeru_eloleny (1259)
emberszeru_eloleny Creative Commons License 2007.05.26 0 0 1259
nem tudjátok véletlen h leszállt-e ma a SkyEurope gép a Veszprém-Szentkirályszabadjai reptéren?
Kaktusz07 Creative Commons License 2007.05.23 0 0 1258

Kösz!

Már megijedtem,hogy új tulajdonos van, és a Kisalföld újságírója meg nem tud róla!

 :-)

Előzmény: GYA (1257)
GYA Creative Commons License 2007.05.23 0 0 1257
A hangár egyik felét egy ausztrál úriember bérli.
Előzmény: Kaktusz07 (1235)
Vgyuri Creative Commons License 2007.05.23 0 0 1256

Jaja. Amíg csk gyorsposta volt, addig egy kis furgon vitte a cuccot, de amíg egy környék nem fog rendszeresen megtölteni egy kisebb ráhordógépet, mint régen a Farner L410-ét. Addig nem lesz Kelet-Magyarországon repülőtere a nagyoknak.

 

Hacsak nem gondolnak egy nagyot, hogy Sármellék mellett megszüntetik (az alacsonyabb költség miatt) a ferihegyi gyűjtőt, és a nagygépet indítják Debrecenből, és inkább Pestről is idehozzák 2 óra autózással a cuccot, meg Erdélyből, de legalább a Partiumból is Bukarest helyett. Végülis van itt a reptér telkén vámudvar, kamionparkoló, iparvágány, miegymás. De ez igen formabontó ötlet lenne :-)

 

Előzmény: panavia (1255)
panavia Creative Commons License 2007.05.23 0 0 1255

Ez az amit úgy hívnak Road Feeder Service...

Előzmény: Vgyuri (1254)
Vgyuri Creative Commons License 2007.05.23 0 0 1254

Amit én mondtam az autópálya negatív hatásáról, az a gyorspostára fokozottan érvényes, de valamelyest a sima cargora is. Egyik cég sem fog egy új állomást fenntartani olyan helyen, ahonnan a kamionja is oda tudja vinni az árut a Ferihegyen úgyis ott levő géphez. Ez az, ami a Délnyugat-Dunántúlon még nem áll fenn.

 

Előzmény: panavia (1253)
panavia Creative Commons License 2007.05.23 0 0 1253

A DHL, FedEx, UPS már túllépett a hagyományos kurír szolgáltatáson, és manapság inkább már mint "integrátorok" emlegetík őket: háztól házig szolgáltatást nyújtó fuvarozók, akik nem adják ki a "kezükből" a szállítási lánc teljes idejére vonatkoztatva (többek között speditőri-cargo handling-ground handling-légitársasági funkciókkal bírnak), ezáltal saját gépekkel, saját kiszolgálóeszközökkel, saját értékesítési rendszerrel bírnak.
Cóval a DHL, UPS nem azonosan egyenlő a gyorspostával...Inkább olyan szempontból speciális, hogy mint elnevezésük is mutatja, egybeolvasztják a légi teheráru fuvarozás klasszikus szereplőit.
Előzmény: Vgyuri (1250)
existen1 Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1252
Hello.

Hülye kérdés,de esetleg nincs valakinek pár képe a kecskeméti/pápai reptérről? Szomorú gyerekkorom volt ezért egyszer sem jutottam el ilyen helyekre:)
Airbus A320 Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1251
Előzmény: philozófika (1239)
Vgyuri Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1250

Én csak arra gondoltam, hogy Zalaegerszegről, vagy Szonbathelyről még mindíg gyorsabb autópálya hiján eljutni Sármellékre, mint Ferihegyre. Itt elég széles a szürke zóna, 3-4 órát lehet nyerni. És több a szállítandó csomag.

 

Ugyanez Debrecen esetén max. 1-2, mert  pl. Békéscsabáról vagy Szolnokról az autópályát gyorsabban el lehet érni, mint Debrecent, gyakorlatilag nincs is időnyereség, és kevesebb a szállítandó áru. A kevés hightech cég (Texas, Nokia, Flextronics) így is cargózik néha, de az szervezett célfuvar és nem gyorsposta.

 

Speciálisan gyorsposta vonatkozásban (mert ugye a DHL-ről és az UPS ről beszélünk az 1239. óta) az autópálya közelsége csökkenti a forgalmat.

 

 

 

Előzmény: Kaktusz07 (1248)
panavia Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1249

"Az M1-M7 között pedig hatalmas nehezen mobilizálható terület van, míg az M3-M5 kiépülése a keleti országrész légicargo esélyeit rontja."

Jól értelmezem, hogy szerinted a közúti úthálózat fejlesztése hátráltatja a cargot?

És a cargo jelentős szeletét kitevő RFS - Road Feeder Service (Truck) - légikamion szolgáltatás?
Előzmény: Vgyuri (1247)
Kaktusz07 Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1248

Üdv!

Azért gondold végig!A cargonak pontosan az egyik nagy előnye a gyorsaság.

Hiába ér a szállítmány gyorsan a reptérre, ha mondjuk Sármellékről még el kell

szállítani közúton 150-200 km-re,és a hazai infrastruktúrát figyelembevéve, 

a kamion 40-50 kilométeres átlag sebességgel tud "száguldozni".

Ha megnézed pl. Pér cargo adatait,-természetesen kis és közép gépekkel-

abba is belejátszik az a tény, hogy 7 km-re van az autópálya kijárattól.

Kipróbált dolog, hogy a nap nagy részében mondjuk Budaörsről -ahol elég sok

cég telephelye van- gyorsabban lehet Pérre eljutni mint Ferihegyre!

Ezért nem hiszem, hogy az autópályák akadályai lennének a légi szállításnak!

Előzmény: Vgyuri (1247)
Vgyuri Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1247

Azért a Nyugat-Dunántúlon több magasabb hozzáadott-értékű áru van, mint Kelet-Magyarországon. Az M1-M7 között pedig hatalmas nehezen mobilizálható terület van, míg az M3-M5 kiépülése a keleti országrész légicargo esélyeit rontja.

 

Előzmény: Kaktusz07 (1243)
RJancsi Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1246
Köszi!
Előzmény: phoenix (1245)
phoenix Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1245
Előzmény: RJancsi (1244)
RJancsi Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1244
Tényleg: Szentkirálynak mi a jelenlegi státusza? Sem a caa.hu sem a hungaryairport.hu  nem említi. 
Előzmény: Airbus A320 (1240)
Kaktusz07 Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1243
Szerintem ott is lenne annyi, amennyi Sármelléken van!
Előzmény: Vgyuri (1242)
Vgyuri Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1242
Ha van esze, Debrecenbe. Ha még több esze van, akkor Nagyváradra. Csak nem tudom, mennyi szállítani való van ott.
Előzmény: Airbus A320 (1240)
phoenix Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1241
Nem hinnem. A 2000/60m aszfalt ok, de se fenytechnika, se VOR, DME, ILS.
Előzmény: Airbus A320 (1240)
Airbus A320 Creative Commons License 2007.05.21 0 0 1240

Ez érdekes.

A UPS meg biztos majd Szentkirályszabadjára fog menni:)))

Előzmény: philozófika (1239)
philozófika Creative Commons License 2007.05.21 0 0 1239
Sármelléken létesít légibázist a DHL


A DHL Expressz Magyarország Kft. első vidéki bázisát a FLY Balatonon nyitja meg szeptemberben - közölték a társaság sajtótájékoztatóján, Sármelléken, hétfőn. Az Ír-Magyar Cape Clear Aviation Kft. közel 600 millió forintos beruházásában a sármelléki FLY Balaton Nemzetközi Repülőtéren 2.400 négyzetméter területű logisztikai bázis építését kezdték meg. A létesítményt a DHL Expressz Magyarország Kft., a világ egyik nagy expressz-csomagszállítójának hazai leányvállalata, működteti szeptembertől. Martin Studer, az expressz-csomagszállító cég ügyvezető igazgatója elmondta: a nyár végére elkészülő budapesti után másodikként megnyíló magyarországi repülőtéri bázisuk fordulópont lesz a társaság életében.

Az ügyvezető kifejtette: a szeptembertől Sármelléken állomásozó Airbus A300-as típusú gépükön továbbítandó és érkező gyorsszállítmányok révén alkalmanként egy teljes munkanapot takarítanak meg a légi export-import szolgáltatást igénybevevő dél- és nyugat-dunántúli termelő vállalatok. A lakossági küldemények pedig 5-5,5 órával hamarabb érkeznek célba.

Az első vidéki repülőtéren való megjelenésük,a logisztikai bázis kínálta infrastruktúra új termelő-beruházásokat vonz majd a térségbe, további munkahelyeket kínálva - tette hozzá Martin Studer.

Egy regionális repülőtér gazdaságos működtetése nem alapozható csak a személyforgalomra és ezt jól példázza a DHL és a FLY Balaton együttműködése. A kormányzat a jövőben is felajánlja partnerségét, hogy más térségek vállalkozói és leendő befektetői is hasonló létesítményhez juthassanak - hangsúlyozta Újhelyi István, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium államtitkára a sármelléki beruházás bejelentésekor. Közölte, hogy a nemrég Brüsszel ben is jóváhagyott Új Magyarország Programban is megjelennek az ipar-logisztikai parkok fejlesztési forrásai.

A DHL sármelléki bázisa az első "szereplője" egy leendő 25 hektáros logisztikai parknak, amelybe számos beruházót várnak a következő években - közölték a tájékoztatón. A gyorsszállító szolgálat bázisa a FLY Balaton termináljának szomszédságában, augusztus végére épül fel és szeptemberben kezdi meg működését, 25-30 alkalmazottal.

http://www.privatbankar.hu/html/cikk/frisshir.php?hir=46895
heliosair Creative Commons License 2007.05.19 0 0 1238
igen oda senki nem repul... kivancsi leszek mennyire lesz nyero East Midland
Előzmény: gabe80 (1231)
Kaktusz07 Creative Commons License 2007.05.18 0 0 1237

 

Kaktusz07 Creative Commons License 2007.05.18 0 0 1236
Az előbb lemeradt a kép!
Kaktusz07 Creative Commons License 2007.05.18 0 0 1235

Ugye jól látom, hogy a péri reptér egyik webkamerájának képén

a magyar és EU. zászló mellett ausztrál zászlót lenget a tavaszi szél?!

Vajon miért.............?

Kaktusz07 Creative Commons License 2007.05.18 0 0 1234

A péri repülőtér honlapjára felkerültek a meteorológiai állomás adatai.

 

http://www.gyor-perairport.hu/pilot/index.php?mod=static&pageid=21

Vgyuri Creative Commons License 2007.05.17 0 0 1233

Ja, Kassán a múlt héten rákérdeztem a Ryanair-ra. Azt mondták, hogy légyegében egy dolog miatt nem kötöttek üzletet, a Ryan túl drágának tartotta a kassai kerozinárat. Ami mellett 23 ország 43 relációjában járnak a többi társaság gépei. Ezt nyilván úgy is fel lehet fogni, hogy a Ryan oda megy, ahol nem világpiaci áron mérik a kerót, hanem annyiért, amit a Ryan gondol.

 

MÁS

 

A JetFly is hideti a szentkirályi repülőnapot, és abban az van, hogy "az immár polgári üzemeltetsében levő" repülőtéren. Ezek szerint a reptér nyitott, van engedélye, üzemeltetője, szolgáltatása, forgalma? (Nyereséget nem kérdezem :-)

 

 

Janos32 Creative Commons License 2007.05.17 0 0 1232
MOL képén elég vastag a bőr hozzá :)
Előzmény: existen1 (1230)
gabe80 Creative Commons License 2007.05.17 0 0 1231
East Midlands lett a befutó. Ha jól emlékszem, oda más nem repül Bp-ről.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!