Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bexxter Creative Commons License 2020.11.24 0 0 20080

Simán le lehet gyurmázni bármiről, illetve a kezedről kicsit nehezebben jön le. 

Előzmény: majkel (20079)
majkel Creative Commons License 2020.11.23 0 0 20079

Szia, természetesen megfelel ha ugyan olyan tulajdonságokkal bír.

Nálunk itt a Szeficolorban 1900.- az már elfogadható.

Amúgy ha leszedném a fényezett vagy műanyag felületről, mennyire makacs?

Előzmény: bexxter (20077)
majkel Creative Commons License 2020.11.23 0 0 20078

Kedves vagy, köszönöm :)

Előzmény: Stetten (20076)
bexxter Creative Commons License 2020.11.23 0 0 20077

feltétlen a tekercses verzió kell? Kinyomópisztolyos kartus nem jo? Sika 710 amit használunk, pl lámpákhoz, feszítőkéderes üvegekhez (mercik szinte minde ilyennel voltak szigetelve anno) stb. 

Előzmény: majkel (20071)
Stetten Creative Commons License 2020.11.23 0 0 20076

Az autósboltokban gyakran méterre lehet venni. Nekem van is, adnék is, csak egy csöppet messze vagyok hozzá... ;-) 

Előzmény: majkel (20075)
majkel Creative Commons License 2020.11.22 0 0 20075

Köszönöm srácok, inkább butilkaucsuk néven kell keresni, már csak a fekete verziót kell megtalálnom.

Az még nehezítő tényező, hogy csak 1m-re lenne szükségem :)

Nincs valakinek polcon itt Bp ?

Kifizetem természetesen :)

Stetten Creative Commons License 2020.11.22 0 0 20074
Előzmény: FeZ_ (20072)
Stetten Creative Commons License 2020.11.22 0 0 20073
Előzmény: majkel (20071)
FeZ_ Creative Commons License 2020.11.22 0 0 20072

Ha jól emlékszem valaki írt erről korábban (lehet, hogy nem itt) és butil guminak hívják. A továbbiakhoz meg gondolom Google a barátod. ;-)

(Remélem jól emlékeztem)

Előzmény: majkel (20071)
majkel Creative Commons License 2020.11.22 0 0 20071

Sziasztok,

 

Volt régen olyan cucc, hogy gumigitt.

Szürke ragacsos valami de azért le lehetett szedni a felületről.

Forgalmaznak még ilyet, mert nem találtam?

Amire használnám.

A Boxeren folyik be a víz a motortérbe a szélvédő oszlop/üveg közötti nútban, illetve a műanyag takaró mellett.

Most ideiglenesen megoldottam a gyerek intelligencs gyurmájával :))

Ez így működik de elég xarul néz ki.

Szóval valami fekete/szürke tömítő anyagra lenne szükségem, ami nem köt meg sziloplaszt módra és ha akarom, le tudom szedni.

 

köszi

Törölt nick Creative Commons License 2020.11.20 0 1 20070

Brunox

Előzmény: JohnyFirpo (20069)
JohnyFirpo Creative Commons License 2020.11.20 0 0 20069

Sziasztok!

 

Tanácsokat szeretnék kérni, aki esetleg szakértője a témának, biztosan okosabb, mint én.

Szóval utólagos alváz és üregvédelem a téma.

Adott egy használt, de nem rozsdás alvázzal rendelkező szgk.

Ha esetleg mégis összefutnék minimális felületi rozsdával, mivel érdemes passziválni, lekezelni?

Festeni és az üregeket fújni is szeretném.

Az anyagokat illetően vannak kérdéseim.

 

Miket ajánlanátok:

1. Rozsda passziválás, átalakitásra

2. Időjárásálló, tartós, rugalmas lehetőleg nem oldószeres alvázvédőnek

 

Eddig használtam Ro55, korant átalakitó, passziválókat, de nem váltották be a reményeimet..

 

Felület kezelésére motip undercoating, body 950, 933.

Most gondolkodtam, hogy jobb szeretném, ha van olyan tartós nem oldószeres anyag, ami használható a célra, kipróbálnám!

Van még békebeli trafó olaj is kéznél. 😉

Cél a minél tartósabb végeredmény lenne!

Köszönöm mindenkinek!

feketefelhoo Creative Commons License 2020.11.13 0 0 20068

Köszi !

 

Közben olvasgatok külföldi oldalakat is. Azt írják semmi akadálya, hiszen a KTL elsősorban a korrózióvédelmet biztosítja, viszont nem UV álló. Ha teljesen megkötött, akkor mehet rá a szinter.

 

https://www.sharrettsplating.com/blog/e-coating-vs-powder-coating/

 

Nyár óta valószínűleg már teljesen megszáradt :-)

 

Előzmény: mykeman72 (20067)
mykeman72 Creative Commons License 2020.11.13 0 0 20067

Na ez egy olyan kérdés ,amely nem mindennap kerül szóba! 

Elméletileg lehetséges,mert a KTL alapozót is magasabb hőfokon szárítják, égetik be. A porfestést ez nem zárja ki bár az eletkrosztatikus festékeknek is van saját alapozója. Ez ügyben azért érdemes a porfestő cég szakembereivel konzultálni.

Előzmény: feketefelhoo (20066)
feketefelhoo Creative Commons License 2020.11.12 0 0 20066

Urak

 

KTL festett alkatrészt lehet-e porfesteni, avagy a kettő kizárja egymást ?

 

 

geegee_ Creative Commons License 2020.11.08 0 0 20065

Kösz.De ez majd úgyis csak olyan jövő tavasz-nyári projekt lesz.

Előzmény: feketefelhoo (20064)
feketefelhoo Creative Commons License 2020.11.01 0 0 20064

Ha van FB, akkor vancello csoportot ajánlom. 

Előzmény: geegee_ (20063)
geegee_ Creative Commons License 2020.11.01 0 0 20063

köszönöm a válaszokat, meg a linket.Igen, még a bontott is játszik, ha sikerül találni valahol.

feketefelhoo Creative Commons License 2020.10.28 0 0 20062
Előzmény: geegee_ (20057)
Peti251 Creative Commons License 2020.10.28 0 0 20061

vegyél rá bontott tűrhető állapotút.

Előzmény: geegee_ (20057)
geegee_ Creative Commons License 2020.10.28 0 0 20060

Kösz a választ.Így képekről a neten egész pofásnak tűnik, egy próbát meg fog érni.

Előzmény: contributor (20059)
contributor Creative Commons License 2020.10.25 0 0 20059

Talán 10-15 éve csináltattam Bp-en (Csillaghegy) krómhatású festést, az akkori autóm hűtőrácsán. Utána még legalább 5 évig (amíg el nem adtam) stabilan rajta volt. Megjelenésében 80-90%-ban megközelíti a valódit. Csiszold le a lökösöket fémig, fokozatosan egyre finomabb csiszolópapírral, hogy ne legyen karcos a felület. Akkoriban a valódi krómozás árának kb. a felébe került. Keress rá a neten a "krómhatású festés"-re.

Előzmény: geegee_ (20057)
programmmer85 Creative Commons License 2020.10.25 0 0 20058

Sziasztok!

 

Vectra B szélvédő alatt a tűzfal átrohadt több ponton, a gyári paszta és bitumenes zajcsillapító lemez alatt. Kívülről sajnos csak annyi volt látható, hogy a paszta megrepedt és a széle kicsit rozsdás volt, pedig a levelek miatt rendszeresen takarítottam azt a részt. Nagy szétszedésben hegesztéses lakatolásban nem gondolkozok egyelőre. A lemez megtakarítása, gittelés, tömítés, hogy a víz ne álljon ott meg működhet átmenetileg? Vagy a gittelés mögött ugyanúgy bejut a víz és tovább rohad az egész? Milyen átmeneti megoldást tudtok ajánlani? Előre is köszönöm!

 

geegee_ Creative Commons License 2020.10.25 0 0 20057

Hanem Urak, még egy kérdés.Van a fateromnak egy viszonylag ép állapotú, de nem különösebben veteránként pátyolgatott régi szoci gépe, egy Wartung.Még a 353-as, krómozott lökhárítókkal.Ott van a probléma, hogy ezek a krómozott felületek az elmúlt közel 40 év alatt elkezdtek felhólyagosodni, kráteresedni, és ezek miatt rozsdásodni is.Rákérdezett egy cégnél, hogy mennyibe kerülne újra krómoztatni, és ilyen 6 számjegyű összegek röpködtek, ahol nem is feltétlen egyessel kezdődik a számsor.Ennyi pénzt egyszerűen nem ér az esemény (150-180 ezerbe az egész autó nem került akkoriban újonnan se... :D * ) , szóval keresnünk kell valami más megoldást.Ez a kocsi nem egy veterán, mindentől óvott darab, csak egyszerűen bírja még annyira, hogy hetente egy-két helyre ezzel jár az öreg bevásárolni, ami éppen elég is mindkettejüknek, a kocsinak is, meg a faternak is. :D

Szóval helyettesítő megoldásként a nagy laikus fejemmel arra gondolok elsőre, hogy valahogyan házilagosan ledózerolni a maradék krómot egészen fémtisztaságig (pl fúrógépbe fogható drótkefével, dörzspapíros eszközzel,  vagy leáztatni valami kromofággal, anyámkínjával...), és utána vagy lelakkozni, vagy valamilyen festékkel bevonni, ami olyasmi színű, jellegű mint a króm.De nem vagyok biztos benne, hogy ez járható út-e?Egyáltalában lejön-e így a króm maradék, (azért még elég sok van rajta...) vagy mit lehetne tenni?Legutolsó eset a festett fajtájú, krómot sose látott lökősök beszerzése, de az megint extra pénz ugye, azokat is jó eséllyel fel kell újítani, és még csúnyácskábbak is, mint az eredetiek.Vagyis a végső cél az lenne, hogy egy kicsit szebb állapot alakuljon ki, egy viszonylag jó ár-érték arányú beruházással, ami a további károsodás ellen is véd, és valami hasonló legyen a felület, mint az eredeti. :-)

Van netán valaki itt, aki csinált már hasonlót, vagy látott ilyesmi projektet?

Esetleg még szálcsiszol(tat)ni lehetne-e vajon,  működik-e acélra ez a technológia?

(* nyilván csak humorizálok az összeggel, tudom, hogy egész más forint volt akkor, mint most)

somytomy Creative Commons License 2020.10.20 0 0 20056

Üdv!

Veteránkorú hobbiautómban elég alaposan szétrohadt az akksi környezete. Másik akkutálcát már szereztem, a tervek szerint kipofozom és csavarokkal rögzítem. Viszont ehhez előbb ki kéne szedni a ponthegesztéssel rögzített eredetit, valószínűleg a tűzfalat is javítani kell kicsit, illetve a váznyúlványban lévő lyukat is be kéne foltozni szerintem. Esetleg tudtok ajánlani Budapest-Gárdony tengelyen olyan műhelyt, ahol ezt jól megcsinálják?

Előre is köszi!

Maxipötyi Creative Commons License 2020.10.19 0 0 20055

Igen tudom mindegy a márka, csak a pontosság kedvéért írtam. Köszönöm szépen a választ! 

A letolás helyett cumi lesz, mert a csomagtartónyílás sarkai azok, úgyhogy akkor hajrá :)

 

Előzmény: mykeman72 (20053)
mykeman72 Creative Commons License 2020.10.19 0 0 20054

Annak pedig ,hogy milyen gyártó terméke nincs jelentősége,mindegyik ugyanolyan nedvszívó tulajdonsággal rendelkezik

Előzmény: Maxipötyi (20052)
mykeman72 Creative Commons License 2020.10.19 0 0 20053

Ha vastagon kellett kittelni és nem régi ,meglévő bevonatra hanem nyers fémre kitteltél célszerű letolni a felvitt réteget,mert nedvszívó önmagában a kitt és alározsdásodik a nyers fém. Kicsivel több meló,de megéri  mintha a már kész fényezés kezd el korrodálni pár hét múlva.

Előzmény: Maxipötyi (20052)
Maxipötyi Creative Commons License 2020.10.19 0 0 20052

Sziasztok!

 

4CR poliészteres kittel kijavítottam egy elemet. Sajnos millió dolog közbe jött, így a kitt szabadon maradt. Kint is állt az autó pár napot párás időben is, viszont teljesen letakarva. Közvetlen víz nem érte (a párán kívül). Most garázsban áll. Ki tudom esetleg valahogy szárítani, vagy fémig le és elölről kezdjem? 

 

Nagyon szépen köszönöm előre is!

geegee_ Creative Commons License 2020.10.19 0 0 20051

Whoa, köszönöm, el is raktam.

Előzmény: Paco155 (20044)
geegee_ Creative Commons License 2020.10.19 0 0 20050

És az is igaz, hogy nem is volt egyik kocsim se metál, amihez vettem festéket.

Előzmény: mykeman72 (20047)
geegee_ Creative Commons License 2020.10.19 0 0 20049

Gondolom.

Előzmény: Stetten (20045)
geegee_ Creative Commons License 2020.10.19 0 0 20048

Atom! :D

És ahhoz képest gyönyörű is lett.Mondjuk annak a Dáliának pont ez volt a megfelelő technika, semmivel se érdemelt többet.

:-))

Előzmény: feketefelhoo (20043)
mykeman72 Creative Commons License 2020.10.17 0 0 20047

Azt azért ne felejtsük el hogy a 90 es években,nem volt még ennyi színű,színárnyalatú, illetve különleges pigmentálású és fényezésű autó és szín amit akkoriban könnyebben lehetett reprodukálni akár  spray, akár pisztolyos formában. Az utóbbi 20 -25 évben rengeteget fejlődött a fényező szakma mind technológiai,mind fényezőanyag tekintetében. Ez egyben áldás,ugyanakkor átok is . Lépést kell tartani a fejlődéssel az új technológiákkal hogy minél könnyebben tudjunk megoldani egy fényezesi problémát.

Előzmény: geegee_ (20041)
Stetten Creative Commons License 2020.10.16 0 0 20046

Kérdezd meg a Dacia-s fazont, nem-e fújná meg. :-)

Előzmény: feketefelhoo (20040)
Stetten Creative Commons License 2020.10.16 0 0 20045

Azért akarják telibe fújni az ajtókat, mert a spot javítás idöigényesebb, és körülményesebb meló (sok fényezönek nincs is gyakorlata benne), mint a telibe fújás. 

Előzmény: geegee_ (20042)
Paco155 Creative Commons License 2020.10.16 0 0 20044

Még most is ott van:   http://www.autolakk.hu/

 

Előzmény: geegee_ (20041)
feketefelhoo Creative Commons License 2020.10.16 0 0 20043
Előzmény: geegee_ (20041)
geegee_ Creative Commons License 2020.10.16 0 0 20042

Köszönöm neked is a választ.

Nem, az egész ajtót én nem fújnám meg szívesen, max akkor ha semmi más lehetőség nincs.Igen, spot repair  javítás lenne jó, ennek ellenére itt minden fényező (közben voltam még pár helyen kérdezősködni) mindkét ajtót telibe akarja fújni.Az első ajtónál még csak-csak elmenne, de a hátsó szélén kb 1 négyzetcentiményernyi ha van a sérülésből.El vagyok képedve.

Na mindegy, majd lesz valahogy.

Egyébként ez nem ezüst, hanem világos barna, inkább talán az aranyhoz, vagy bronzhoz van kicsit közelebb.Lehet, csal a fotó.

Előzmény: Stetten (20038)
geegee_ Creative Commons License 2020.10.16 0 0 20041

Köszönöm az edukálást.

Nézd, én csak azt tudom, hogy cirka 25 évvel ezelőtt, valahol Budafok-Hárosnál volt egy festékes cég, asszem Spies-Hecker lerakat, ahol kevertek ki festéket szprébe.A csávó kijött a kocsihoz, hozzánézte színmintáit, bement, össszeöntött pár összetevőt és kész is volt.Ha jól emlékszem, még ott helyben ki is próbáltam, megfújtam az autót egy alsó, félreeső helyen, és olyan durván jól egyezett a szín, hogy valami döbbenet volt.Csak úgy, az utcán, nappal, huszonpár fokban ráprüszkölve.Tehát azért aki akarja, az meg tudja csinálni szprébe is a színegyezést.Voltam ott még utána is 2-3 esetben, és mindig jó volt a szprés festék.És mondom, ez a 90-es évek vége felé, Magyarországon.

Előzmény: mykeman72 (20036)
feketefelhoo Creative Commons License 2020.10.16 0 0 20040

Üdv

 

Van itt a fórumozók között aktív fényező, aki vállalná az autóm teljes külső és belső fényezését ?

 

Nem határidős munka :)

 

E-mail címem publikus.

 

Köszi

 

Stetten Creative Commons License 2020.10.16 0 0 20039

Sziveschön

Előzmény: pingui (20037)
Stetten Creative Commons License 2020.10.15 0 0 20038

Alkalmas a spray is, csak nagyon kell tudni mit csinálsz. Jó néhány elemet lefényeztem már így is. 

 

Amit megveszel egy átlagos festékboltban szinkód után, az nagy valószinüséggel nem fog az aktuális színnel passzolni. Ha igazán pontos szinhüséget szeretnél, akkor az eredeti bázis receptet hozzá kell igazítani az autó aktuális szinárnyalatához. 

Ezt leg egyszerübben színspektroszkópos analizáció után tudják megtenni, csak ilyen cucc nem minden festékboltban van. Léteznek olyan spray-k, amiknek a szórásképe megegyezik a szórópisztolyok szórásképével. Ügyes kezek csodát tudnak müvelni vele. Szóval a szín is passzolhat, és a felhordás is lehet optimális. Ha a szín nincs az autóhoz igazítva, akkor a világ leg profibb fényezöje sem tudja megcsinálni szinkülönbség nélkül. 

Ezek a spray termékek arra valóak, hogy ha te hazilag kicserélsz egy elemet az autódon, le tudd fényezni. Komplett rendszer megvásárolható (2K epoxy primer, 2Kszórokitt, bázislakk, 2K fedölakk).

 

A te problémád az, hogy egy spot javításra lenne szükséged, tehát hibajavításról van szó, nem komplett elem fényezéséröl. Karcolások, horzsolások, és kis felületü sérülések eltüntetésére is vannak technológiák, de azt gyakorlat nélkül, ember megcsinálni nem tudja. A Te szaktudásodhoz, és tapasztalatodhoz az áll a legközelebb, ha telibefújod a sérült elemeket. Ezt sem javasolnám, mert kérdéses lesz a végeredmény. Hogy miért, azt a kérdésedra adott válasz elárulja.

 

Az ezüst szín, árnyalata attól is függ, hogy milyen a felhordott festék pigmentjeinek a strukturája. Tahát amikor fent vannak a felületen.

Más lesz a struktúra ha nagy nyomással odavered a festéket a felülethez, ha vastagabban fújod, ha messzebbröl ködölöd, stb... Hát ez a "fizikája". Az ezüst tipikusan az a szín, amivel tudni kell dolgozni. 

 

 

Előzmény: geegee_ (20034)
pingui Creative Commons License 2020.10.15 0 0 20037

köszönöm!

Előzmény: Stetten (20027)
mykeman72 Creative Commons License 2020.10.15 0 0 20036

Bár az utolsó mennem tudom értelmezni, de megpróbálom elmagyarázni a szórástechnika jelentőségét. Ahhoz hogy megfelelő színhatást tudjunk elérni ahhoz számtalan feltételnek kell teljesülnie.  Jelesül: megfelelő hőmérséklet,higítás, szórási nyomás,rétegvastagság,takaróképesség. Ezen felül a száradás,térhálosodás megvalósulásához szükséges a megfelelő légcsere is amit a fényezőkabinok tudnak biztosítani. 

A spray dobozokba 1 dl festék hígítva és min 3-4 dl hajtógáz, vagy sűrített levegő van töltve. Ezeket szabályozni nem tudod,max a szórásképet amit a fúvókával állítasz be. Általában egy normál pisztoly levegő igénye sokkal nagyobb mint a spray festékeké. Egy kompresszor megfelelő nyomást és levegőmennyiséget tud szállítani ami a festékfelhordáshoz szükséges,ráadásul a munkakörülményeknek megfelelően tudod szabályozni festékszórás közben.Ez a spray esetében nem megvalósítható. Ez is nagyban befolyásolja a kívánt színhatás elérését. Főleg ezüst szín esetében ha nem telibe fújod az elemet színösszetételtől függően nagy a kiporzás, színátmenet láthatóságának előfordulása. És ez még messze nem az össqzes magyarázat a megfelelő színegyezés létrehozásához. 

Előzmény: geegee_ (20034)
geegee_ Creative Commons License 2020.10.15 0 0 20035

Szinte biztosan elviszem valahová, ez lesz a vége, csak hát nehéz megbízni ismeretlen szakikban, és ez nem csak otthoni, magyar probléma.

Időm mondjuk pont volt rá, a hozzávalókat igyekeztem ésszel beszerezni és kitanulni is lenne kedvem, azért vágtam bele ennyire is.

Az eredménnyel nem vagyok elégedetlen, ha stimmelne a szín, teljesen okés volna, főleg, hogy esetleg ha megcsináltatom, két hét múlva valami barom megkulcsozza, vagy nekiveri a bevásárlókocsit a szupermarket parkolójában...szóval nem volna baj egy ár-érték arányos megoldás sem.

Hazamenni mostanság nem nagyon fogunk tudni, részben a rohadék dögrovás miatt is, leghamarabb jövő nyáron.

Hát majd meglesz addig a vacilla, meg a hezita, morfondír, hogy hol is legyen megjavít(tat)va, meg mennyiért.

Köszönöm az eddigi válaszokat.

Előzmény: contributor (20033)
geegee_ Creative Commons License 2020.10.15 0 0 20034

Húszezer kommentet nem tudtam visszaolvasni, de jó párszázat megtettem, de ott nem találkoztam ilyen témával.Miért nem alkalmas a spré fényezésre, legalább ilyen kis hibákra?Ha pár szóban összefoglalná valaki, megköszönném...

Mi ennek az egésznek a fizikája, hogy más színű lesz így, mint úgy?Honnan tudja a festék, hogy hová lesz belecsomagolva, beleöntve?

 

Előzmény: mykeman72 (20032)
contributor Creative Commons License 2020.10.15 0 0 20033

Szerintem inkább csináltasd meg Mo-on (ha tudod, hogy mikor jössz haza, akkorra beszéld meg egy fényezővel), addig pedig ne foglalkozz vele. Ha kiszámolod, hogy a hozzávalók mennyibe kerülnek, meg a ráfordított idő (az anyagok és eszközök beszerzése plusz a munka), aztán megnézed a végeredményt, akkor rájössz, hogy nem érdemes vele bajlódni (Mo-on kb. 1/3 áron megcsinálják). Ha egy 20-25 éves Swift lenne, akkor azt mondanám, hogy szórakozz vele, ha van hozzá kedved, de ez a 11 éves autó még túl jó ahhoz...

Előzmény: geegee_ (20031)
mykeman72 Creative Commons License 2020.10.14 0 0 20032

Az elején érdemes kezdeni. Mint oly sokszor elhangzott ezen a fórumon,hogy a spray -ba töltött festékek nem alkalmasak autófényezésre több okból sem. Ebből te már az egyik problémával szembesültél. Most nem kezdeném el sorolni az okokat,de ha nem rendelkezel kellő szerszámozottsággal,illetve gyakorlattal a fényezést illetően nagyobb problémát okozott saját magadnak mint az éppen aktuális feladat. Igazándiból megválaszoltad a saját kérdéseidet. Hidd el jobban jársz ha szakemberre bízod a javítást, max a vállalási ár tekintetében kell nagyobb harcot vívni. Te vagy a megrendelő te adod a munkát és a végén a pénzt aminél jogos elvárás részedről hogy hibátlan munkát kapjál. Ha nem így van akkor vagy nem fizeted ki vagy addig nem veszed át amíg tökéletes nem lesz. A további alternatíva a végeláthatatlan sajat magad szavazás-időben ,pénzben- és jó eséllyel a sor végén el kell vinned szakemberhez.

Előzmény: geegee_ (20031)
geegee_ Creative Commons License 2020.10.14 0 0 20031

Az a baj a saját fényezéssel, hogy nincs garazsam és most már kezd eléggé hideg lenni felénk, tegnap reggel plusz fél fok volt csak.

Viszont ha meg elviszem, beadom fényeztetni, félek, hogy félrefújják, hiába magyarázom, hogy nagy lesz az eltérés az originál színnel, aszondják majd jó eséllyel, hogy én ne okoskodjak nekik, stb...

Ettől is tartok erősen.Ha meg semmit nem csinálok vele akkor nézegethetem jövő májusik ezt a csúfságot, amíg megint lesz 15-20 fok napközben.

Illetve most már máshogy csúnya, mert időközben visszacsiszoltam.De most sem szép.Ááááh.

:-[

Szóval meg kéne találni egy másik színt, ami legalább jobban passzol.Végül is ez nem egy showcar, nem kell újnak kinézzen; 11 évét betölti lassan, mindennapos használatú autó és cél a gazdaságos üzemeltetés is.

Amit itt mondtak eddig fényezési árakat az ilyen 150-200 ezer forint.Nem szívbajosak.

Ez a dilemmám.

geegee_ Creative Commons License 2020.10.14 0 0 20030

Itt az első képen az látszik, hogy nem látszik semmi.Vagy szinte semmi, itt kurvajól passzol a szpré színe az eredetihez.

 

A második képen a legnagyobb terület, ami olyan 2 cm széles és 10-12 cm hosszú.Rohadt nagy az eltérés, de a fényezés nekem oké lenne, ha passzolna a szín.

A harmadik képen a teljes jobb első ajtó, a három pici sérülés valódi méretét mutatják a piros foltok.És a fényezők erre azt mondják, hogy a teljes ajtót kéne fényezni, sőt, még a teljes jobb hátsót is.Persze, meg a kis középső lábam, már az egész kocsit, nem? :D Ez is röhejes számomra.Én csak a minimális sérült részeket fényeztetném, mert aztán ha egyszer eladóvá válik a kocsi, és valami b@rom jön festékmérővel, hát világgá szalad, hogy ez egy totálkáros autó...A lehető legnagyobb mértékben megtartanám az ajtón az eredeti fényezést.Vagy hülyén gondolkodom, tényleg kéne a fél kocsit festetni?

geegee_ Creative Commons License 2020.10.14 0 0 20029

Helló Urak.

Az a gondom, csak kibököm, hogy lett egy kis sérülés a kocsinkon, amit kellene fényezni.Nem nagy terület, alig egy fél tenyérnyi se és az is 3-4 helyen.

Rendeltem hozzá neten festékes cégektől (többtől is) színkód alapján megfelelő szprét, de az a gond, hogy csak a kaszni belső részein passzol a szín.Pl a kombiajtó belső fényezett keretén, ahol a nap sosem süti, ott kiválóan egyezik.De az ajtó oldalán, ahol kéne a javítást végezni, ott sötétebb.

Létezik ilyen, hogy kifakul a kocsi színe ennyire?Nem homályos, vagy fakó vagy csúnya, csak egyszerűen eltér a belső színtől.Voltam egy fényezőnél, de olyan hasbaakasztós dumával jött, hogy a szprés festék az sötétebb, mint ha szórópisztolybol nyomnák...Nekem ez erősen hülye dumának tűnik, hát honnan a frászból tudná a festék, hogy honnan, milyen edényből van kiszórva, nem?

Az még szinte a baj, hogy itt az összes festékes cég csak a neten kereskedik a szprékkel, nem tudok odamnenni senkihez, aki ért hozzá és hozzánézné színkártyákról, hogy melyik másik festékkód passzolna.Mindenhol az van, hogy mondjam meg a színkódot és küldik.

:-((

Vagy vannak a fényező cégek, akik megcsinálják, de eléggé horribilis árakon (külföld).Először magam szeretném, ha csak lehet.Csináltam is már, maga a festés okés lett, de szín eltért, úgyhogy visszacsiszoltam.Kurva bosszantó az egész.

Szóval létezik ez, hogy így visszábbfakul az autó?Ilyen világos barna, bézs szerű a színe, mindjárt rakok fel képet is.

glbtech Creative Commons License 2020.10.13 0 0 20028

Helló !

Motor tankon horpadást javítottunk így, sima Rothenberger Rosol 3 pasztával, és "bádogos" forrasztóónnal. A réz fűtéscsöveket és az ereszcsatornát is ezekkel forrasztom. :-)

Előzmény: pingui (20024)
Stetten Creative Commons License 2020.10.13 0 0 20027

Nem tudom a bádogosok milyen anyagokat használnak, de lehetséges hogy ugyan ezt.

Előzmény: pingui (20026)
pingui Creative Commons License 2020.10.13 0 0 20026

Ez valami spéci autós felhasználású cucc, vagy jó a bádogos is?

Előzmény: Stetten (20025)
Stetten Creative Commons License 2020.10.13 0 0 20025

Az cinezö alapozó paszta, a tapadást segíti elö. 

Előzmény: pingui (20024)
pingui Creative Commons License 2020.10.13 0 0 20024

Üvd Urak!

Több videóban láttam, hogy a javított acél karosszéria elemet, lemezt cinnel?futtatják. Pl spotter után. 

Mivel kenik be előtte? Mi az a szürke gél, ami melegítés hatására szépen a lemezhez tapad mint vmi folyasztószer?

Stetten Creative Commons License 2020.10.12 0 0 20023

Igen, meg kell csiszolni a füllert, de annak ugye az lenne a feladata, hogy a felület apró egyenletlenségeit egyenlítse ki (töltse ki), és nem az, hogy még több egyenletlenséget képezzen a szemcsés felületével. :)

 

Ha ennyire tudsz mindent...

Előzmény: atisos (20021)
mykeman72 Creative Commons License 2020.10.12 0 0 20022

"Ennek kivédésére egyébként van bármi módszer? (pl. minimalizálni ezt a jelenséget) Pisztoly szórásképének állításával, vagy bármivel? Megpróbálok majd utánaolvasni, de hátha tudtok valami okosat mondani."

Szórási nyomással,és hígítással tudsz vele játszani. Nem utolsó sorban pedig gyakorlással!!!!

Előzmény: atisos (20020)
atisos Creative Commons License 2020.10.12 0 0 20021

Igen, meg kell csiszolni a füllert, de annak ugye az lenne a feladata, hogy a felület apró egyenletlenségeit egyenlítse ki (töltse ki), és nem az, hogy még több egyenletlenséget képezzen a szemcsés felületével. :)

Első körben csak azért csiszoltam, hogy a füller szemcsés részét eltávolítsam. A csiszolás után egészen vállalható lett a végeredmény.

 

De persze, füllernél ez nem olyan nagy probléma, viszont ez a jelenség pl. egy bázisnál is előfordulhat, és ott azért már nagyobb bajt okoz, ha csúnya a felület.

Előzmény: Stetten (20019)
atisos Creative Commons License 2020.10.12 0 0 20020

Köszi szépen a választ mindenkinek!

 

Erre biztosan nem gondoltam volna. :) Megnyugtató dolog, hogy karosszéria fényezésnél ilyen felületekkel nem találkozik az ember. Mindenképpen ki fogom próbálni sík felületen is, hogy ott mi lesz a végeredmény.

 

Ennek kivédésére egyébként van bármi módszer? (pl. minimalizálni ezt a jelenséget) Pisztoly szórásképének állításával, vagy bármivel? Megpróbálok majd utánaolvasni, de hátha tudtok valami okosat mondani.

Előzmény: mykeman72 (20016)
Stetten Creative Commons License 2020.10.12 0 0 20019

A füllert amúgy is csiszolni kell, teljesen mindegy milyen a felülete.

Arra figyelj hogy vigyél fel elég anyagot, és óvatosan a csiszolással,  mert ha vasig csiszolod, kezdheted elölröl fújni. 

Előzmény: atisos (20015)
Stetten Creative Commons License 2020.10.12 0 0 20018

Majd Te eldöntöd. ;-) 

A többit nem kommentálnám.

Előzmény: menalaci (20014)
feketefelhoo Creative Commons License 2020.10.11 0 0 20017

Előzmény: atisos (20015)
mykeman72 Creative Commons License 2020.10.11 0 0 20016

Nem valószínű ,hogy elrontottad ,inkább arról lehet szó -mivel bringaváz-,hogy a visszaporzás jelenségével találkoztál,ami kör alakú,hengeres alkatrészeknél  gyakran előfordul.Az ilyen alakú munkadarabokat nehéz egységesen megfújni. Úgy tudod magad visszaellenőrizni ,ha ugyanilyen körülményekkel egy sík lemezt alapozol le,ott kiderül,hogy a higítással, a szórási nyomással esetleg a pisztollyal van probléma.  

Előzmény: atisos (20015)
atisos Creative Commons License 2020.10.11 0 0 20015

Sziasztok!

Házi fényezéssel próbálkozom, egyszer ha már úgy érzem, hogy menni fog, akkor majd egy régebbi autómat szeretném telibe lefújni. Jelenleg gyakorlásképpen egy kerékpár vázat kezdtem fényezni (fémtiszta állapotból kiindulva). Úgy voltam vele, hogy tanulásnak ez is jó lesz. :)

 

A következő, főleg IMPA termékeken alapuló rendszert képzeltem el:

Impa 1385 Epoxy alapozó, Impa HS Equalix filler, De-Beer metál bázis, Impa Magic HS lakk.

 

Fillerezésig jutottam el eddig, viszont nem vagyok elégedett az eredménnyel. A szórás után nem szép sima felületet kaptam, hanem mintha por képződott volna a felületen, apró homokszerűen rücskös lett a felület. Vissza tudtam csiszolni, de ennek azért nem ilyennek kellene lennie. A kérdésem az lenne, hogy mit rondthattam el.

 

Olcsó (Voylet) pisztolyt használtam, nyomásszabályzóval és vízleválasztó szűrővel, egy egész jó kompresszorral (termel elég levegőt a pisztolyhoz). 1.4mm fúvóka, 2bar nyomással. A bázishoz már egy DeVilbiss FLG5-öst fogok használni.

 

A filler adatlapja szerint 2-3bar közötti nyomással és 1.5-1.8mm fúvókával kellene felhordani.

Mekkora probléma a picit kisebb fúvóka?

Ha nem ez a probléma, akkor mit ronthattam el (ha egyáltalán megmondható a leírt hibából)?

Nem hígítottam eléggé (standard 4300 edző és 1647-es akril hígitó, kb az ajánlott legkisebb hígító mennyiséget alkalmaztam)? Esetleg nagyobb nyomást kellett volna beállítanom? Több fillert felvinni, hogy jobban terüljön?

 

Köszi szépen előre is a segítő válaszokat!

menalaci Creative Commons License 2020.10.11 0 0 20014

20 éve autókat hoz be külföldről, csinált sok ilyet, de nem lakatos, így rutinja nincs benne, és valószínűleg csúnyább lenne az ő javítása, mint egy szakemberé. Csak erőszakoskodik, hogy ingyen meglesz a javítás, ami megintcsak nem állja meg a helyét, mert mászkálnom kell miatta, hogy segítsek neki, meg időben sem gondolom hogy össze tudnánk hozni a dolgot. 

Előzmény: Stetten (20013)
Stetten Creative Commons License 2020.10.11 0 0 20013

Műhely és szerszámok vannak, csak a szaktudás hiánya a gond a sógorral.

Ezt hogy kell érteni? Egy laikusnak megvannak a kasztnijavításhoz szükséges szerszámok? Mire használja amikor a párod nem nyomja meg az autót? Szaktudás nélkük a szerszámok nem fogják tudni megjavítani az autót. 

Előzmény: menalaci (20012)
menalaci Creative Commons License 2020.10.11 0 0 20012

Műhely és szerszámok vannak, csak a szaktudás hiánya a gond a sógorral. Szerintem inkább nézek itt helyben valakit, aki majd megcsinálja. 2006-os H Astra amúgy az autó. Idáig törésmentes volt, uh örülnék ha szépen lenne megcsinálva. 

Előzmény: Stetten (20007)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.11 0 0 20011

Vagy kivágod a doblemezt és kiütöd belülről,majd a visszafoltozod a doblemezt.

feketefelhoo Creative Commons License 2020.10.11 0 0 20010

Az én autómon csak úgy csináltam :)

Előzmény: Stetten (20009)
Stetten Creative Commons License 2020.10.11 0 0 20009

Nem véletlenül nem úgy csinálják. ;-) 

Előzmény: feketefelhoo (20008)
feketefelhoo Creative Commons License 2020.10.11 0 0 20008

Nem tisztább meló élt az élhez hegeszteni ?

Előzmény: Stetten (20006)
Stetten Creative Commons License 2020.10.11 0 0 20007

Amit a sógorod itt művelni tudna profi szerszámok és szaktudás nélkül, a legnagyobb jóindulattal is csak gányolásnak lehetne nevezni. Mivel szándekozik kihúzni a deformált elemet a sógorod?

Előzmény: menalaci (20005)
Stetten Creative Commons License 2020.10.11 0 0 20006

Ezt nem úgy kell elképzelni, hogy az új lemezt a régi mellé teszik, és végig hegesztik egy varrattal.

 

Először kivágják a sérült részt. Aztán készítenek rá egy peremet. Erre a peremre illesztik fel az új lenezt. Az új lemez szélét hegesztés előtt erre a célra alkalmas lyukasztóval 2-3 cm-s távolságokban kilyukasztják. Ezeken a lyukakon keresztül lesz felhegesztve az új lemez. Hegesztés után varrattisztítás, felületkezelés és tömítés következik. Ez után következik a fényezés.

Előzmény: Mindenváró Ádám (20004)
menalaci Creative Commons License 2020.10.11 0 0 20005

Sajnos nem értek hozzá. Sógorom mindenáron segíteni akar, és ő is a huzogatás mellett van. Viszont nem bíznám rá, mert nem lakatos, és ezért gondoltam hogy egyszerűbb lenne cserélni a sérült részt. Valóban a későbbiekben kevésbé rozsdásodna, ha nem lenne belevágva. 

Előzmény: Mindenváró Ádám (20004)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2020.10.10 0 0 20004

Későbbi korrózió szempontjából  nem volna sokkal szerencsésebb ezt kihúzni, mint vágni és hegeszteni?

Még ha pontoznak is fel a húzáshoz valamit, az is sokkal kisebb sérülés a gyári állapoton , mint egy hosszú varrat..

Előzmény: menalaci (20003)
menalaci Creative Commons License 2020.10.10 0 0 20003

Köszönöm szépen. Szerintem akkor ez a vágós verzió lesz. Keresek akkor hozzá való darabot.

Előzmény: Stetten (20002)
Stetten Creative Commons License 2020.10.10 0 0 20002

Egy ügyes kasztnis ki tudja huzni/kalapálni. Azt is lehet csinálni, hogy egy bontott autóból kivágott elemmel pótolni a sérült részt. Én ezt csinálnám, mert sokkal gyorsabb vágni és hegeszteni mint húzni-tolni-kalapálni. A fényezési utómunkákról nem is beszélve.

A "pár mm gitt"-et felejtsd el. A kitt rétegnek ilyen vastagságban nincs értelme, hamar ledobja a kasztni. 

Előzmény: menalaci (20001)
menalaci Creative Commons License 2020.10.10 0 0 20001

Sziasztok!

Érdeklődni, informálódni szeretnék küszöb, és hátsó sárvédő javítással kapcsolatban. 

A párom tegnap megtörte egy kicsit az autónkat. Bal hátsó ajtó, valamint bal hátul a küszöb, és a sárvédő sérült. Az ajtó szorul, és meggyűrődött a sárvédőív ajtó felöli része. 

Gondolom kihuzogatva pár mm gittel javítható ez a sérülés, vagy esetleg cserélni kellene a bal hátsó negyedet, hogy igényes munka legyen?

Válaszotokat előre is köszönöm! 

geegee_ Creative Commons License 2020.10.09 0 0 20000

Köszönöm oda is.Ez metál lenne.Akkor az mondjuk 40-50?Nem kéne nekem se márkaszervíz.

Ja és húszezer.

:-)

Előzmény: sscom (19970)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.07 0 0 19999

A sikaguard 6440 az kőfelverődésgátló,tehát nem vízzáró a réteg.

A variac usb alatt sem rozsdásodik ha alá van dolgozva rendesen.

Kb mindegyiknek ez a lényege.

Dinitrol 4942 es pl tovább marad rugalmas,kevesebb is benne az oldószer így ár érték arányban jó.

Minel kevesebb az oldószer valamiben annál drágább.

Az olsószer folyamatosan pároloh ki a festékből ezért lesz kemény egy idő után ami.nagyon olcsó.

Viszont amiben nincs oldószer az mindig egy kicsit ragacsos marad,és sokan ezt sem szeretik.

Előzmény: frankee200 (19998)
frankee200 Creative Commons License 2020.10.07 0 0 19998

Pedig olvasgatom szorgosan. Csak lassú a felfogásom. Árak gumi gyanta sika guard 6440 2100.- sika guard 6060 bitumen 1998.- Variac ubc gumi gyanta 2200.- Terotex Record 2000 gumi gyanta 3100.- Kb.

Kb nekem egyár a terotex valamivel drágább. A variac ubc-re asszem te írtad nem öregedett meg. De alatta nem rozsdásodott a felület ?

Előzmény: Törölt nick (19997)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.07 0 0 19997

Ha valóban olvasgatod akkor ez nem kérdés😃

Már csak az árából is lehet tudni melyik a jobb.

Előzmény: frankee200 (19995)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.07 0 0 19996

Én nem használtam csak faterom a 80 as években,de mondta hogy elég szívás volt vele dolgozni.

Külön hígítója van ha valahova rászárad le nem szeded.

Inkább tiszta fémekre használták ipari felhasználásra.Tartályokhoz stb.

Előzmény: Peti251 (19994)
frankee200 Creative Commons License 2020.10.07 0 0 19995

Sziasztok!

Egy ideje nézem a fórumot tök jó ötletek vannak. Nekem is lenne egy kérdésem alvázvédőból bitumenes alapút érdemes feltenni vagy gumi gyanta alapút?

Peti251 Creative Commons License 2020.10.04 0 0 19994

aha, az jó nagy szar. kőkemény festék. Alvázra csak úgy jó, ha fémre kened. semmilyen korábbi anyagon nem áll meg. levelesen lehámlik. tapasztalat.

Előzmény: Törölt nick (19988)
Stetten Creative Commons License 2020.10.01 0 0 19993

 A komplett keverékhez számold az edzöt, mintha a mattító is festék lenne. 

 

Bekeversz 2,5kg festéket 2,5kg mattítóval (1:1 súly arány). Megnézed hogy ez az 5kg anyag mekkora térfogat (a példa kedvéért számoljunk 5000ml-el) ehhez hozzáöntesz 1000ml edzöt (5:1 térfogat arány).

Előzmény: petiw (19992)
petiw Creative Commons License 2020.10.01 0 0 19992

Üdv!

Mipás mattító adalékhoz kérnék tanácsot, hogyan értelmezendő a keverési aránya az edzőnek.

A boltban azt az infót kaptam, hogy full matt eléréséhez 1 alapfesték + 1 mattító + 1 edző - 1:1:1. Mattító nélkül pedig 2:1 az edzési arány.

Rákeresve a doksijára teljesen máshogy kell, de ott sem teljesen egyértelmű szamomra: https://www.mipa-paints.hu/fileadmin/files_mipa_hu/tmb_ung/Multi-Mat_%C3%BAj_min%C5%91s%C3%A9g_hun.pdf

A tömeg és térfogatarány különbsége elhanyagolható, mivel a sűrűségük szinte megegyezik az anyagoknak.

 

OC rendszernél, full matt eléréshez beleszamolandó az 5:1 edzési arányba a mattító, vagy itt is csak az alapfestékhez van értelmezve?

Tehát 5:5:1-ben vagy 5:5:2-ben kellene használni?

titttt Creative Commons License 2020.10.01 0 0 19991

köszi , közben bitumenest vettem a Mipa nak az alvázvédőjét, remélem jó lesz

Törölt nick Creative Commons License 2020.10.01 0 0 19990

a variac ubc nekem 5 év után sem.öregedett meg.

titttt Creative Commons License 2020.10.01 0 0 19989

Amiket 19984 hsz ben írtam az a 4 fajta mind 2K-s alapozó , mindegyik ára a legkisebb adag olyan 13000ft . Érdemes 2K s alapozót tenni az alvázvédő alá ezek szerint tartósabb lesz?

Törölt nick Creative Commons License 2020.10.01 0 0 19988

Mondjuk a katepox az 2k s alvázvédő,elég drága.

titttt Creative Commons License 2020.09.30 0 0 19987

köszi akkor az lesz 

Stetten Creative Commons License 2020.09.30 0 0 19986

Nekem a Mipa termékekkel van tapasztalatom, azok biztosan jó minőségűek.

Előzmény: titttt (19984)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.30 0 0 19985

Elvileg rutinos szakik vagytok, több éves szakmai tapasztalattal. Miért nem írjátok le, mikor milyen anyagot használjon. Segítséget jött kérni, ti meg mondjátok hogy ez sem jó, az sem az igazi. Akkor mondjatok neki olyan anyagokat, amik jók, és beszerezhetők. 

titttt Creative Commons License 2020.09.30 0 0 19984

Javasoltátok a 2 k alapozót az alvázvédő alá. Ilyeneket találtam Impa 1385, Katepox, 4CR4520, Mipa 2K . Melyik a legjobb vagy elfogadható mindegyik ?

Törölt nick Creative Commons License 2020.09.30 0 0 19983

Autotil bitumenes ,nem a legjobb.

De a semminél több.

 

Törölt nick Creative Commons License 2020.09.30 0 0 19982

Vagy kitudja vagy nem😃

A dinitrol sűrű ,nem minden pisztoly viszi .

Nehezen szárad,nehéz elképzelni hogy komoly autószerelő nekiáll alvázvédőt fújni,amikor a szereléssel  sokkal többet tud keresni.

Gondolom nézitek egymást 2 napig míg szárad a dinitrol.

Azalatt pont meg tud csinálni jó pár melót .

Előzmény: titttt (19980)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.30 0 0 19981

Senki nem fogja a régi gyári alvázvédőt leszedni,vagy ha igen nem olcsón.

Amúgy meg minek leszedni ha semmi baja nincs?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!