Szia Látó Szög!
Te most mekkora látószög vagy, kicsi vagy nagy?
Mindenesetre köszi a reagálást, olvasok én mindent ami a gépekről szól Birdie-től Steve-ig.
Minden technikai jellemzőt olvastam, de az igazi csak az lenne, ha egy pár képet lehetne csinálni vele és azokat kiértékelni. Ami késik nem múlik.
Ha valakinek Pentax MZ-6 v. MZ-7 gépe van és nem akarja megvenni a (meglehetősen drága) gyári infratávkioldót próbálja meg Sony TV, videó v. kamera távirányítóval. Nekem működött.
Venni akarok egy 24/2.8as lencset, de nem tudom milyen legyen. Pentaxot most nem tudok, van vkinek Sigma, Vivitar, Cosina lencseje? Es ha igen milyen? Irjatok mar ide legszi,
Sajna tegnap nem sikerült kipróbálnom, mert mire befejeztem a munkát, csak arra sikerült gondolnom, hogy bekerüljek az ágyamba. De én is a vetítő objektívjére gyanakszom. Szóval az előbb félreérthető voltam. Nem a Pentax-ra, hanem a vetítő objektívje lesz a bűnös. Ma megpróbálom megnézni. A fejleményekről meg még írok. Üdv
Csak közben MuzX 135/2,5 SMC-K-ja járt a fejemben.
Próbáltam megelőzni ezt a hibát, és ezért vettem ugyan egy használt, de mégis Zeiss Ikon vetítőt. Szóval akkor most kereshetek egy rendes objektívet hozzá!
Mindenkinek köszönöm a segítséget.
Üdv
"Gondolom sokan fényképeztetek 50/1,7-es SMC-K-val."
Ez viszonylag nehéz feladat lenne, ilyan obiról nemigen tudok.... a K széria az egyetlen, amiben nincs 1.7/50, M, A, F, FA is akad. (Állítólag mind azonosak üvegileg.)
Nekem M szériás van. (Ez az olcsó és gyakori, szinte biztosan neked is ez jutott.)
Tapasztalat: szép éles kép, saroktól sarokig. A fókuszsík teljesen sík, közgyűrűzni ezért jobban szeretjük az 1.4-esnél, ami viszont nyitott blendénél élesebb egy kicsit.
Én is a vetítőt, különösen az objektívjét találom gyanúsnak. Az én Rollei vetítőmön is hatalmasat dobott egy középkategóriás obi (ISCO Super Projar)...
Ha a szemcsékben nem bízol, karcolj meg egy diát - ha nincs beállítóábrád. (Nekem volt egy orosz, szuper jó volt, azt hiszem öt kopejka volt az ára). A karcok képe is segíthet megérteni, mennyire sík a vetítőd fókuszsíkja, ha egyáltalán van neki ilyen. Az enyémnek (GAF) nincs, a szélek mindig életlenek egy kicsit.
20m x 30m-es nagyításban biztos, de akkor már annyi lesz a fényereje a falon a képednek, mintha az Orion ködöt néznéd délben :)
Pálvölgyi: eddig csak jó tapasztalataim voltak velük. Amikor egyszer elzöldítettek egy sorozat képet, ingyen és soron kívül megcsinálták, és bármit vittem eddig hozzájuk, azt első osztályúan hívták elő. Bármit kérdeztem a srácoktól, elég korretül segítettek. Az áraik ugyan a plafonon vannak (vicces, hogy 380e Ft-ot kérnek egy MZ-S-ért...), de jótanácsért érdemesnek tartom hozzájuk menni.
Azért még bízom benne, hogy előhíváskor került a csík a filmre és nem az MZ5 a hibás :)
A diavetítő gyanús. Gondolj bele: gyakran az egész vetítő olcsóbb, mint egy jobb objektív. Nézd meg a diát átvilágítóasztalon erős nagyítóval.
Vagy mondjuk nagyítsd jó nagyra a diavetítővel és nézd meg, mi történik a szemcsékkel a széleken. Ha azok is életlenné válnak, akkor a hiba a vetítőben van.
Sajnos a Westend Pálvölgyi nekem is csalódást okozott. Egy éve rendszert akartam váltani, és azon gondolkozta, hogy esetleg Minolta vagy Canon a Pentax helyett. A Pálvölgyiben próbáltam arra vinni a beszélgetést, hogy szerintük mi lenne a jó választás, és három különböző eladóval is azt tapasztaltam, hogy nem azt figyelték, hogy milyen szempontok szerint kellene ajánlaniuk, hanem hogy aránylag gyorsan egy minél drágább gépet vegyek meg. Ekkor egy kcsit megrendült a bizalmam. És nem megyek oda többet. Egyébként viszont sok mindent lehet kapni náluk, ha éppen szükséged van valamire, ami nagyon kell.
Kicsit más. Gondolom sokan fényképeztetek 50/1,7-es SMC-K-val. Nálam most két tekercs diánál is kijött az a számomra kellemetlen hiba, hogy középen éles, de a szélek felé észrevehetően életlen. A legtöbb kép 1,7 és 2,8-as f értékkel készült. Sajnos, mivel a vetítőm is aránylag új, nem tudom eldönteni, hogy hol van a hiba.
Van esetleg valamilyen tapasztalatotok?
Üdv
A Bécsi úton abban a viszonylag új üzletház-sorban (Kolosy tér és a Nagyszombat utca közt félúton) van egy Fuji labor (talán Pronto foto vagy ilyesmi?), ők állítólag elég jók, én egyszer dolgoztattam még csak velük, de elégedett voltam.
A WestEnd Pálvölgyiben nekem ugyanez volt pár hónapja, pont három tekerccsel. Kettőn végig csík (nem ugyanott), az egyiken viszont nem. A srác nem túl meggyőzően, annál nagyszájúbban magyarázta, hogy ez csak a géptől lehet.
Akkor hívattam elő utoljára a Pálvölgyiben, mert volt már 1-2 érdekes malőrjük, ami annyi pénzért szerintem nem férhetne bele. Mondjuk sajnos más helyet sem tudok, ahol állandó, jó színvonalon hívnak elő és nagyítanak.
Azóta a gép nem volt szervizben, legalább 5 tekercs lett máshol előhívva-nagyítva, csíknak nyoma sincs.
Slr:
Egyetértek, ez is élmény, nem vitatom, csak úgy éreztem, nálam más jelenti a korlátot, és máshol lesz a hangsúly.
(Mondom ezt annak ellenére, hogy kedvencem a makró volt, ahol pedig tényleg fontos a részletgazdagság, de épp most néztem vissza néhány diára készült és néhány digitális makrofotómat, és egyelőre még nem vagyok biztos, melyik lett (lesz) jobb...)
Detto. Olyan optikára úgy sincs pénzem, amivel a fotóalbumok szupernagyfelbontású-szuperéles képei készülnek. Persze fel lehet emlegetni nagy művészek híres képeit, amelyek minden szónál többet mondanak, de egy természetfotónál nem mindegy, hogy egy 70-300-as Sigma zoommal vagy egy Leica 800/5,6-tal esik neki az ember... Az utóbbi 16.400$-os árából itthon lakást lehet venni. Majdnem :)
A srác Minolta 370-est kapott, szereti. Ahhoz reális áron lehetett találni teleobjektíveket, ami a K bajonettre nem jellemző. Most 35-70, 200, 400, 800 a fegyverzete. Utóbbi kétszerezővel, de szépen működik. Nem is mondom, hogy a Gellérthegy tetejéről fotózva milyen részletek láthatók :-). Pl. a Keleti Pu felirata, kristálytisztán, vagy a Parlament előtti járókelők ruházata.