Üdv urak! Croma 2.5 TD Turboját, (sajnos nemtudom pontosabban a tipust,a K24-től valamivel kissebb,westgates turbo) lehetne használni villany tdi-n? Valaki tett már fel ilyet? Nem fizikailag gondolom,hanem kb honnét indulhat el? Gondolom ez szoft kérdése,de mégis. Az autó nem gyári,füst van doszt.
Sikerult megcsinálni..12 es adagolot ráraktam és nagynehezen beröffent..kiderült hogy az izzitorelé szarakodik. Mikor megnéztem akkor épp müködött..de mikor inditani akartam késöbb akkor már nem..szal most már pöcc röff :)
Igen.Mindenképpen 2 mérés kellene. 1 a gyári konfig és 1 a soha véget nem érő reszelés vége felé mikor az ember megunja a reszelést és azt mondja, hogy kb ez ilyen marad de egész addig nem tudja, hogy mennyi az annyi mert mindig valami van alakítva.
Én ezért is vettem, G-techet.
Nem sokszor használom de legalább látom ha valami változik 0-200ra vagy G erőben vagy időkben. Mindig ugyanazon a szakaszon próbálom az autót bár még ekkor is ott van a hőmérsékleti tényező ami elég fontos.
Most az új mániám, hogy 4500ra rakom a ford tiltást utcára és kész. Így nem forog tovább és csak most látom igazán, hogy jujj de hamar dadog. Előtte ezek szerint sokat jártam 5000felett ha csak 1 pillanatra is ami azért nem tett jót a mocinak biztos. :-(
Innentől viszont az van, hogy csakis változást tudsz velük hitelesen mérni, nem a (legyünk jóindulatúak) néhány %-on belüli gyári adathoz viszonyítasz, TEHÁT mindenképp kell +1 mérés a gyári autóról vagy kiindulási állapotról (0. mérés).
Tudom, hogy ezt ezerszer megmondtuk már, és nem találtam fel a spanyol viaszt, de engem továbbra is zavar. :) Ezt én így akkor se szeretem, ha amúgy el vagyok eresztve, és nem számít +15 rugó vagy mennyi egy mérés.
Viszonyítási mérésekhez meg jó volt a régi kis G-erőn alapul MRDyno is. Nem mellesleg ahhoz időpontot se kell egyeztetni meg elautózni az akárhová is (vidékiek nagy hátrányban), hanem kimegyek este egy egyenes útszakaszra.
De kit érdek kinek melyik hely a szimpatikus. Úgy sem hiszik el az emberek ha olyat látnak ami kicsit is jobb az addigi elképzeléstől mert rögtön gyanús a dolog meg elakadnak mindenben--ilyenek az emberek sajnos.
Magadnak méreted az autót úgy is. Léneg, hogy Te tudd, hogy nem volt sumákolás és azt mért amit mért.
A dynós autókat is ha leméretnéd PL. Mahán megint más pacik jönnének ki. Akkor melyik a jobb????
Mindkettő nagy nevű pad és mindkettőnek komoly referenciái vannal világszerte.
Elég 10%eltértés pad és pad között. 200lónál már 20lóerő. Azért az nem mindegy.
Így szerintem mindenki vigye oda ahová jónak látja. Esetleg ami mellett szólhat 1 pad az az, hogy legyen összehasonlítási alap mert sokan oda vitték és akkor ha Te is ott méreted akkor lehet hasonlítgatni.
Ha máshová viszed az már nem is jó ,mert jönnek a spekulációk :-)
Tisztelt? Nem vagyok én annyira öreg vagy bölcs :-))))
Nem tudom. Még nem kellett eddig.
Ha máshogy nem megy a gyárit kéne megnézni, hogyan volt-van beállítva.
Ha még nem tekergettétek el akkor kideríthető.
Persze a nagy könyv szerint úgy kéne kiszedni, hogy kitekeri az ember, de nem mindig tekrik ki az emberek-így még akkor kidríthető.
Estére megkérdezem havertól. Va rá valami leírása biztos. Sőt talán nekem is van de nem tudom melyik gépen és hol keressem de adott egy egész adatbázist javításokról :-)
Golf TDI 1Z turbónyomás 1bar (nem piszkáltam). Füst nuku max padlógázon egy pici,2000 felett nem igazán gyorsul csak halad katalizátort kiszedtem belőle már.Ez ilyen gyárilag vagy valami el van állítva?(adagoló vagy fedél)
1-2 TDI után mentem már ott terhelésen volt pamacs de az enyémnél nem észlelni max sötétbe a mögöttem jövő lápájának fényénél egy picit.
Valaki tudja hol tudnék venni edc 15ös ecu-hoz csatlakozót ami rámegy az ecura, meg OBD csati is kellene, de bontó fele nem járok, meg ahol van a bontóban ott kifizettetnék az egész köteget a két csati miatt. Ötletek
Hali. Szerintetek mi lehet a baj? Elmentem haverhoz kocsival és mikor hazaakartam menni nem indult..ugy volt hazahuznak erre beindult..leállitottam majd megint indult..elmentem boltba és nem indult megint..haza huztak és másnap beindult..mentem vele egy kort és leállitottam..beindult megint,de ha egyre többet vártam akkor egyre nehezebben indult.másnap már bese indult. Gondoltam adagolo szarakodik..uj elem lett betéve meg át lett nézve minden benne. Rárakom és ugyan ufy semmi. Porlaszto csocsnál nyomja a gázolajat ha lelazitom..szerintetek? 1.8 td
sorry rosszul fogalmaztam.. 1 baros turbónyomással menjen (állításk be vagy max 1,2 barra...szerintem a gyári adagoló elem és hulám bőven elég amire akarja használni ,, legfelejebb az előtötlés szabályzást minimálisan változtatni...
Sziasztok. 2.1 td 12 v motorra vettem egy 12 es elemet..milyen hullámtárcsával érdemes összerakni? T3 lessz rajta. Ami benne volt hullámtárcsa az nem megy rá az elemre
Most van benne 1 rugó-így a geódat egészen addig szűkben tartja míg a nyomásod azt a rugó erőt le nem győzi és elkezdi kinyomni a labda szárát.
Ha azt akarod, hogy hamarabb kinyomja(fél gázon ne legyen 1,5bárod) de megmaradjon a nyomásod(teli gázon 1,5bár) akkor a jelenlegi rugót rövidebbre cseréled de épp ilyen erősre és teszel be mellé egy nagyobbat de gyengébbet.
Így mikor épül a T nyomás legyőzi előbb a nagyobb de gyengébb rugót és ki tudja nyomni a labda szárát addig míg ez erősebb rugót el nem éri. Ott akkor megáll és növekszik tovább a nyomásod míg azt is le nem tudja győzni és akkor nyomja tovább a labda szárát.
Szóval elég nehéz összejátszani a rugókat, hogy mennyit nyisson be a geó a gyengébbik rugóval és honnantól kezdődjön a kisebbik de erősebbik rugó feladata.
A leg egyszerűbb talán ha egy gyári labdából a nagy rugót berakod és mellé egy kisebbet de reősebbet pl. szelep rugót.
Hasonlóan vagy ugyan úgy mint pl. a régebbi Krézi labdáknál is volt.
És ez befolyásolhatja a teljesiményt és a turbó élet tartamát?:D Tehát a nagyobb méretű rugó egy kicsit gyengébb és a kisebbik méretű pedig erösebb???:D És felüll legyen a anygobbik?:D Ne haragudj de nem igazán értek hozzá! Előre is köszi...! :D
Úgy kéne berugózni, hogy 2 rugó legyen a labdában és az első nagyobb rugó gyengébb legyen-így kicsit elnyitja a geót és fél gázon nem lenne 1,5bár noymásod.
Nem sok az az 1 baros emelés? 1,8-al hamar kuka lesz a turbó is,meg a hengerfej is... Arról nem is beszélve, hogy a mini turbó hiába forogja magát halálra, akkor sem fog sokkal jobban menni, mint 1,3-1,4bar-on. Gyári kamrákkal gyári elemmel biztos nem emelnék sokat rajta...
Lenne egy szakmai kérdésem! :D 1749VA, mecha. labdával van és 1,5 a nyomás! Viszont nagyon gyorsan feláll 1,5-re ! Negyed gáz és már ott is van és ott tartja magát! Ez kárositja a turbó élettartalmát??? Előre is köszi!
Az az igazság hogy még nem vettem meg az autót, de egy 1.9Td-vel szemezek csak kíváncsi vagyok hogy lehet-e valamit kezdeni vele, de ezek szerint igen :)
Akkor vagy a hallásoddal van baj, vagy hülyeségeket beszéltek..... :)
Szinte ingyen megoldható 5-8 ló. Ki köszörülöd az LDA "programját" , a turbón emelsz 2-3 tized bar-t. Ha olcsón találsz TDI golf-vento coolert csövezésel, az sem árt...
Haver G1ben 160nál halál félelmem volt pedig csak 1,6td volt kicsit reszelve de nagyon jól ment vagy még megy is nem tudom már régen láttam azt az 1est.
Én annyi szemét alkatrésszel talákoztam már és a haverk panaszkodnak, hogy itt meg ott vették mert nem halgattak rám és belemntek a hülyeségbe és majdnem ind meg is bánta. Nagyon sok a szemét minőségű alkatrész ahogy a turbók terén is.
Van olyan, hogy kiderthetetlen okból lepotyognak a turbók. Emap nem nagy, inap sem. Épített csiga, pl. legutóbb a haver BV50je. acél csapágy elszíneződve, és a támcsapágy 1 oldalra megkopva. Melett cuccok vannak benne elvileg.
2 bárnál nagyobb nyomaáson sosem net. Fél évet sem bírt ki sajnos 10 és később 11x3.1es adagolóval. Szűkben sem volt 2300nál volt 1 bárja.
Szóval érthetetlen. Vagy az alkatrész volt kacat vagy beízonosítatatlan okból terhelést kapott az egyik oldal.
PD szívó nagy szívócső nagy kipuff cső mind megvolt a szellőzéshez vagyis a szíváshoz és a kipufogáshoz.
Na ezért nem rakatok én össze senkinek sem turbót max ha kéri akkor elküldöm egy turbóshoz és intézze Ő ne rajtam verjék el a port fél év múlva ha valami nem jó.
De remélem a tiéd beválik és sok évig menni fog hibátlanul. Legyen így és akkor boldog mindenki.
A 80 rongy olcsó?
A csigaház felújított, a közepe új. A geo is.
Nem tudom, azt állította az ipse, hogy egyedilg tesztelt a közepe, és gyári mérési jegyzőkönyvel adta át.
Mikor rákérdeztem hogy melett -e nézett rám mint egy birka, mert nem tudta hogy utánnanéztem, és tudok kérdezni.
Erre mondta hogy a melett egyik beszállítója akitől ők veszik.
ÁÁ beszarnék egy g1ben 200felett szerintem-így aztán nem is ülök ilyen autókba-elhiszem, hogy mennek mivel kevés a súly de nam vagyok rá kíváncsi inkább addig míg azt nem látom, hogy tényleg azért van merevítés meg fék is amivel meg lehet állni időben ha gond akadna.
Arra azért kíváncsi volnék, hogy a geóra ráégett beton kemény maradékot hogyan szedi le mikor még a drótkefe sem viszi le csak a kés meg egyéb kapargatós szerszámok.
Talán egy erős sav lemarná. Ha jót akarsz akkor le kell venni és ki kell pucolni valamint meg kell tudni a lekormolódás okát, hogy ne kelljen még 1x levenni.
Sziasztok.hallotam rola,hogy geometriát lehet tuzhelytisztitoval,mrmuscellal tisztitani.leszerelés nelkül.
csinalt már valaki ilyet?ha igen leirna a menetet?
Ez konkrétan egy angol cég, de lehet hogy tartanak a sufniba 20 kínait, akik pecsételnek..
A Wizardos gyerek szerint Melett beszállítótol van ez a tengely+középrész duo.
Most magamat próbálom nyugtatani, de valamire csak adtak km megkötés nélküli fél év garit..
Ha meg csak 1-2 évet meg el, megin okosabb lettem.
Azért én reménykedem.
Addigmeg építtetek valami normálisat, ha ez megin ledöglik, legyen mit felcsavarni.
Az én G1-em 228-at tudott GPS-el mérve,pedig az 245 lovas volt,igaz a G1 légellenállása is olyan,mint egy kétajtós ruhásszekrényé,kinyitott ajtókkal. :)))
Bízol egy lepecsételt aláírt papírban? Lehet van 20kínai akik az irodában csak pecsételnek és aláírnak.
Sok turbóstól hallottam, hogy van mit centírzni még sajnos ezeken a kínai turbókon. Ne legyen igazam és menjen el sokáig de a garanciát elraknám a biztonság kedvéért hátha hamarabb adja meg magát.
én csináltattam 2260 at. azóta kb.: 20ezer van benne, hibátlan, mióta feltettük, csak olajcserénél néztem rá hogy minden ok e. jóval rövidebbre meg lehet csinálni, mint a talpas módszerrel...nekem bejött. mondjuk az ára nem annyira...
Octi vnt15el még a kezdetekben cca 100lóval ment óra szerint 200--205öt ami nagyjából 180-185km/ó lehet. Óra az mutogat mindenféle baromságot az egyes modelleknél de vannak modellek amelyeknél egész pontosan mérnek a vekkerek.
...el vannak tájolva itt a népek a LE/kmh viszonyról:-DDD, 90 lovas átlag légellenállású/homlokfelületű autó az életbe nem fog menni valós 180-nál többet sík úton, szélcsendben...érdi lejtőn a 2,3 szívó sor5 133ló benzin audi100 C4 is megfutja az óra szerinti 240-et:-)))))))))))))))
Opel B Omega 2.2 dti-m van,nehezen indul és nem tudom mi lehet a baj.Állítólag levegőt kap valahol. A kiskunmajsai Mohácsi-féle szervíz garantáltan ért hozzá?
Én a castrolban nem nagyon bízok-nem voltak vele jó tapasztalataim.
Igaz én gyúrom a kocsit.
Nincs gond a kínai pl. wizard turbókkal egy darabig.
De ha veszel egy gyári vadi újat és mondjuk nyeggeted és a kínait ugyan így akkor a kínai sokkal hamarabb lepotyog majd mivel elég gyengén vannak kicentírozva--így a kínai turbók élettartamát nagyban növelheti az ember ha még új korában elviszi kicentíroztatni.
Ez az én nézőpontom. Még mielőtt valaki belekötne :-)
Az 1.4D-hez volt szerencsém, felújítottam egyet. Nem megy sokkal rosszabbúl, mint egy 1.6D, viszont 4l/100km fogyasztása van... Az 1.4D fejhűtéses, benne vannak a spricnik. Egy kicsivel nagyobb (nyílású) kamrák a h.fejbe, egy tdi 90lovas turbója, egy LDA-s adagoló a gyári 8-as elem helyett valamivel nagyobbat, és szerintem jól menne....
Én meg lehet elcserélném ha magyar rendszámos volna az enyém vagy szlovák a tiéd :-)))
Hidd el jobb a Te kocsid jóval mint ez az Octi.
Sokkal kultúráltabb az egséz autó, bentről jóval csendesebb, Quatró is, Audi is mi kell még?
Megy az majd ha akar-nincs sok kajád írva ezért sem füstöl úgy mint egy gyárkémény.
Enyém ám most füstöl rendesen.
Ha úgy nyomom akkor 4500után lezárom az utat egy szép füstfelhővel. Azért az ilyen nem való utcára még ha megy is.
Utcán csak 3/4ed gázokon használom mert máskülönben jön a füst és már 3000után elkezd pamacsolni aztán szépen növekszik ahogy növekszik a fordulat. Így van neki írva-de 4500 után minden ott van ami csak jöhet. Látszik is :-(
Majd kicsit finomítok még a programodon vagyis erősítek nem finomítok és addig írom a kaját és amit kell míg azt nem mondod, hogy jobban ne füstöljön-és lesz még ott erő épp elég. De egy emap mérőt jó volna ha bekötnél mert ahogy mondtam sokat kapott már az a csiga és jobb volna látni hogy viselkedik 4000 felett.
Arra lennék kiváncsi,hogy valaki esetleg épitett-e már POLO 86c(coupé) 84"-be valamilyen VAG dizelmotort,a sajátján kivül(1,3D),az nem egy bevált motor.
Egy ilyen"project"-en gondolkodom,1.6D,1,6tD,Csak nem tudom mennyire "kompatibilis",motortartó bakok,féltengelyhossz,stb.
Ilyen Passat: http://www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/passat_v/volkswagen_passat_v_1.9_pd_tdi_131_le-5689697 Ez melyik? Azért nem is írtam oda mert nem tudtam egyértelműen eldönteni hogy 5.5 vagy 6. Van ahol ezt, van ahoil azt írják. Az E30amnak is úgy van ahogy neked. Torony csapágy van és alul egy lengőkar elől. Asszem gólyalábasnak mondják ezt. A sárga Koni sokat dobott rajta. Mikor megvettem az is lebegett nagyobb sebességnél. Csere után mintha másik autóban ültem volna.
A csúcsban szinte biztos vagyok hogy elég akár 250 lóhoz is.1800-bar a gyári railnyomás ha jól tudom, tehát azt fel lehet rántani simán 1900-ra. Ilyen nyomáson meg már rohadt sok üzemanyagot be lehet tolni.
A hengerfejet nem tudom a cr-en. A pdtdi-ken valóban szar a 16szelepes hengerfej. Apámnak 3-szor volt hengerfejes a 140 lovas alteája. :-(
Alul lengőkar felül csapágy. Nem vagyok képben a futóművekkel mert sosem szerelgettem csak a sajátomat vagy 5 évvel ezelőtt azóta másra bízom.-nem nyúlok hozzá ha nem kell-van aki megcsinálja én meg mást segtek vissza.
Csak feltűnt, hogy nagyon jól kormányozhatóak a passzatok de van benne valami amit Xtremetuning ír, hogy a súlypont miatt mert az nagyon sokat számít egy mozgó járműnél az biztos.
Érdekes dolog a passat futómű, mondok pár példát: az enyém gyári tökéletes gátlókkal olyan kiszámíthatatlan volt, ahogy a kolléga írta mintha kötélen rángatva irányítottam volna, egy takony ahogy viselkedett, de hozzáteszem 99es és gyáriak a lengőkarok elől, beraktam az advantage gátlókat amitől kicserélték az autót, a kanyarban durván jó lett de nem az igazi.
Másik példa egyik haveromé az B5.5 kb 3hónapja cseréltem neki szettben az első lengőkarokat valami nóném angolra, neki már műszakin alig ment át a gátlója, de az új lengőkarszettel szarabb gátlókkal jobbnak érződik mint az enyém.
Idáig azt gondoltam hogy egy f.o.s. a passát futómű, de már tudom hogy kell bele egy picit feszesebb gátló mint a gyári, meg új lengőkarszett mert hiába nem szakadtak még, ha már ki vannak lágyulva a szilentek és így lehet belőle faszát csinálni, meg kb ilyen lehetett új korában is, vagy az ültető szett.
Lehet én nem tudom de hogy jobb mint az Octáviáé az biztos.
Passzatokkal úgy lehet nyesni a kanyart gyors sebességnél is hogy csak na. Octi meg vagy elpattog vagy csavarodik a merevített kaszni is. Máshogyan viselkedik a passzat tejesen. Lehet a súlyából adódoan meg a méreteiből is de jobb. Gyors utazónál is jóval jobb. pl. 180-200nál vígan megy vele az ember. Az octi kormányát ilyenkor már erősen kell szorítani :-)
Akkor lehet, hogy a B5.5 vagy b6nak si nevezettnek van fasza futóműve? A PD passzatoknak asszem-azokkal mikor mentem nagyon úton voltak-sokkal jobban mint az octi.
Octi öreg M3 BMW futóművel nagyon jó.
Haver a régi 1,6benzines octáviája alá rakott vlamilyen öreg BMW M3 futóművét-hallod azzal amilyen manővert megcsinált 140nél én szerintem 80nál feltekeredtem volna a fára baszki. Nagyon komoly volt. Szaros 1,6os benzin és rommá vert a faluk között nagyon sok autót csak azért mert kanyarban nem volt párja. Komoly volt na.
b5nek független a hátsó felüggesztése? Nem feküdtem alá de érzésre nekem nem jön be túlzottan a futóműve.
Lebegős, olyan érzés vezetni mintha kötelekkel irányítanám felülről. Viszont vezettem olyan b5-öst amiben a gátlók keményítve voltak, az klasszisokkal jobb volt.
A kormánya meg olyan mitha túl sokat kellene tekerni rajta hogy egységnyit forduljon(minta Apám Toyota Hiacea) :) Keresztapámnak olyan Octaviája van mint neked csak az alapabb és sima 90 lovas tdi. Vezettem régebben olyan 500km-ert, ami elsőre feltűnt a japán autók után hogy a féke és az ABS rendszere klasszisokkal jobb. Nem veszem észre hogy a Passat jobb lenne. Mondjuk lehet kukák a gátlók ebbe a 220e futottba, de el lehet vele lebegni még azért :) Octavia G4 padlólemez nem? 90 lovassal mentem 205 óra szerint fullra tetőig rakva 4 személlyel. 80-as,90es kocka bódéba mint lépne egy ilyen húzott pd motor jajj Istenem :))
Én amúgy szeretm az Octit. Nagyon jó pakolni-marha nagy a csomagtere és elég időtálló a kocsi is.
A műszerfala és a belvilága eléggé el van találva-nem hat öreg kacatnak még ha az is.
Szerinetm az egyik legjobb belsője van ebben a kategóriában.
Felszereltsége se rossz.
Pl. a 130as PD octáviákban benn van minden ami kell.
ABS, ESP,4légzsák,ülés fűtés,tükör fűtés, ablakmosó fúvóka fűtés,Xenon, climatronik,130as PD moci, Maxidot kijelző, Navi ha azzal vette az ember, ezt már csak RS octi ülésekkel és kárpittal lehet még fokozni.
Nagyon bevált autó. Még ha raktak volna alá egy rendes futóművet mint a b5passzatnak és kormányművet is akkor nekem a legbeváltabb autó kategóriába tartozna.
G4et ha hasonlítsuk hozzá nekem a csomagtere nem jön be. Sportosabb de sok embernek kell a csomagtér is. Az meg az octiban van elég.
4db 17es nyári kerékgumikkal elfér benne szépen :-)))
alany ARL motorkódú PDTDI 150 lovas. jelenleg írva van rá valami chip,(de semmit sem tudunk így lett véve) aztán került fel egy 2260 vadi újan. gyári vákuumos vezérléssel.
namost. szeretnék egy gyárinál komolyabb vezérműtengelyt, és nagyobb porlasztókat.és azt megírni durvára.
a tulajnak most van pénze, ezért árajánlatokat kérek e-mail címemre, hogy ki mennyiért tudná beépíteni, és megírni.
Múltkor volt a fókuszban, hogy már van is. 30óra tanulással elsajátítható a repülő autó vezetése. :-)
Nem is annyira halott ötlelt csak lassan nem lesz mit tankolni.
Én villany autóban gondolkoznék meg a napenergia minél jobb hasznosításában-abban van még fantázia szerintem közúton is.
Állandó nyomatékkal lehetne gyorsítani--áá de fasza lehetne. Igaz a motor hangot hangszóróval kéne generálni hogy valami élvezet is legyen még a gyorsulás mellett. :-)
Mondjuk 1 stabil 500-600nm-rel gyorsító kocsi mekkorát léphet ha le tudja adni az aszfaltra.
USA-ban nagyon mennek már ezek a villany dragszterek nem rossz időkkel.
Sziasztok!Nekem egy 1.9 TD Fiat Tipom van.Szeretnék rá valami kipufogót.Tudnátok nekem ajánlani valami jó dobot ami elég hangos, de az ára is elfogadható?előre is köszönöm a segítségeteket.
sziasztok tudna e valaki tanácsot adni ??????? opel vectra 1.7 döbenet egésztélen egy pöcre indult kicsit kormolt de ment, monták okosok tegyek bele porlasztó tisztito adalékot aztán nem fog füstölni tettem bele csak kb 200 km után elkezte hogy reggelre lelevegösödik tettem a szívó csöbe vissza csapó szelepet semmi változás valakinek valami ötlet????????.................. azon kivül hogy vigyem el a vasba, meg rakjam ki lomtalanitáskor :) köszönöm
megadom a receptet oszt tegyél picit faterod mtz alázójába :)
majd kiderül biri vagy nem biri.
Sógorom apja talált két kannát, sárga-sárga összeöntötte, 500métert még elment a gép, de ott megállt, kipucoltuk beindítottuk úgy nézett ki kidolgozta, beállt stabilan bár nekem füstölősnek tünt, aztán terhelésen nem ment, meg ingadozik az alapjárat is, az elegy egyébként ami lett a tápoldatból meg a dízelből, az egy elég kocsonyás ragacsos trutyi lett. A porlasztókat lepróbáltuk 200baron nyit mind a 3 szépen de szar a szórása, de lett hálistennek nagykerben 8700/db, holnapra kész, és kiderül az adagoló kapott e. Egy soros 3hengeres adagolója van csak bízni tudok, mert ötletem sincs merre induljak vele ha beszart.
Kész lett a boxer csipszelés, először egy durvábbat próbáltunk, elég komolyat lépett leesett az állam, de lámpát gyujtott (még nem olvastam ki miért) és visszább vettük a szoftot is meg a turbónyomást is lentebb tekertem kb. 1,2-re, így is lép, de nyugodtabb vagyok ez csak teherautó.
Csináltam pár rugalmassági tesztet.
előtte 2000-3000ford 4.ben 9másodperc
utána 5másodperc
előtte 2000-3000ford 5.ben 30másodperc
utána 19másodperc
Kíváncsi leszek a fogyira, bár még egy darabig nem megyek a banira, csak helybetopi lesz vele.
Nézem épp az ESPNHD American az ottani dragot, mennek ezek e dögök ilyen 6.5-öt 402n 320km körüli célvonalikkal pff. Látványos ahogy 4 autó megy egymás mellett.
Utcára már nem igazán érdemes autót faragni, amikor megtudtam hogy lassan mehet a blokkolól a kukába az ideg majdnem kinyírt :( Megkérdek majd egy ügyvédet hogy mi van ha zsebre rakom a köszpontiját és úgy kobozzák el az autót, hogy ha nem bizonyítható az üzemképessége akkor is bűntethető e. Abba voltam eddig hogy a kormány váltásig nem foglalkoznak már ezzel.
Lehet kicsit nagyobb az előtöltése, vagy nyúlott a lánc és a vezérlés késik. Ha leveszed a szelepfedelet a vezértengelyen és a bakján van egy kis bevágás illetve egy kis púp. 1-es gyujtáson állitsd pontosan jelre és nézd meg elöl a főtengelyt, hogy mennyivel van felső holtpont után . Ha 6-7 foknál több akkor illendő láncot cserélni.A vákumpumpa felől van 3db 13-as laptávú csavar,az fogja az adagolót és egy hátul. Azokat kicsit fellazitod és az adagoló talpánál van egy 8-as kulcsnyilású kis csavar azzal tudod dönteni az adagolót. Stroboszkóppal alapjáraton 15-17 foknak kell lennie az előtöltésnek. Akkor szokott még kopogni, ha valamelyik előkamrából hiányzik a csap.De olyankor cefetül szürkén is füstöl hidegen. Stroboszkóppal a röpsúlyos előtöltésszabályzót is le tudod ellenőrizni.Merci tuningban a finnek vannak nagyon ott, majd elkérem a blogjaikat. A youtubon is rákereshetsz mercedes diesel tuning, és mercedes drift szavakra akkor találsz videókat amikben megvannak az elérhetőségek.Ha a régi vákumpumpa van rajta (a görgős, akkor érdemes levenni (5 csavar) és megnézni az állapotát. Hamár lent van akkor látod a röpsúlyos előtöltésszabályzóját is meg hogy milyen állapotban van. Az egész autó alig bonyolultabb egy lovaskocsinál, mindene egyszerű mint a faék, és relativ jól szerelhető. Az adagolón van hátul egy lemez dekni amit 6 torx csavar fog (lehet 5-ös fejű imbusz) az alatt az alsó sarokban van a füstcsavar. Már nem tudom merre kell tekerni, meg mennyire érzékeny , a soros nálam fehér folt, de utánakérdezhetek. A finn oldalakon is megtudhatod egyébként, lehet nem is a füstcsavaron kéne adni neki, hanem a turbónyomásfüggő dúsitóján (LDA).Alulról sose fog menni egyébként, ez nem tdi, meg a régi WG-es csigájának és idő kell mig felpörög.Üdv: KZ
Nem pattog a kerék ha erre gondolsz. Nem is mozdul hátrafele.
Koni gátlók vannak bent 60%al keményebb a gyáritól elvileg ha be van keményítve max-ra. De nincs így csak 30%al.
Ültető rugókkal van, tömör szilentek, hátul merevítők torony és kasztni is.
Elölre még készül a toronyra és a lengőkarokra.
Az a baj, hogy a jobb első szarrá kaparja magát.
Persze sperrel vagy torsennal lehetne segíteni a dolgon de 100-150000ft-nak van jobb helye is jelenleg. Annyira nem akarok jó időt futni hogy ennyibe kerüljön egy szám adat :-)
Utcára építem a kocsit aztán eszetlenkedek vele néha gyorsulásin is--kíváncsi az ember, hogy mégis mit megy. :-)
5körül ott vagyunk akkor a cuccokért és viszem szerintem a másikat amit meg kell nézni.
Még előtte hívlak hogy pontosítsam az érkezést és, hogy neked is jó legyen az időpont mert nem tudom ki jön vagy ki se meg mivel megyek vagy megyünk.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy adott egy full felújitott hengerfej, nyomásprobázott. Itthon gondoltam leellenörzöm ugy hogy a szelepekhez öntöttem benzint és az a jelenség van hogy alul szépen lassan szivárog ki körben az égéstér felé. Ez normális vagy nem? nem nagyon vágom, annyi féle dolgott hallotam össze vissza. elöre is köszönöm a segitséget!
audi afn tdi-m 3000 körül letiltott 3 . 4. és 5.-ben.cseréltem légtömegmérőt ez jó adatokat ir a masik 600 körül volt alapjáraton,most 3000 nél megtorrpan pár másodpercre és nem tilt le ujra huzz,de az a torpanás se noormális.n75 szelepet probáltam egrevel cserélni,de ugyanez a hiba,turbo gemetria kar könnyen jár az lenne a kérdesem hogy könnyen jár attol még le lehet ragadva a belseje?csinálhat ilyet?cseréltem szivosor hömérséklet erzekelot is kitisztitottam a szivocső nyomás csövét.adagoló csinálhat ilyet még?
ha hosszabb távon megyek 100 km akkor jo lesz 1-2 napig.
ÁÁÁ annyi nem jön ki a gtb2056on se a gyári porlasztókon.
Anno leszóltak ez miatt a tdi clubon. Szóval maradunk a 230nál-annyit csak tud a többi meg grátis.
Utcán így gyúrom már egy ideje teszt céljból eddig hibátlanul működik minden.
Igaz az utcai szoftban kevesebb a kaja.
Fertőn 1x átírtam a szoftvert mert keveseltem a kaját hát úgy is volt.
4tizedet javult is rögtön. Aztán már nem babráltam a szoftvert. Itthon kicsit még piszkáltam de szerintem már számottevő változást nem tudok belőle kicsikarni.
Már csak egy rendesebb pálya(gumis) vagy 1 slick gumi segítene az idő javulásán.
Célom idén, hogy 170km/ó fölé vigyem az átlépőt de nem akarok költeni gumikra meg ilyen marhaságokra :-) Most más viszi a pénzt nagyon. :-(
Azt szeretném kérdezni, hogy szedett-e szét már valaki vákumpumpát ami a sor 5 2.5 tdi A6/100-on van. Az érdekelne engem, hogy a házat tudom-e cserélni és ha igen akkor mennyire körülményes dolog.
Még nem elég jó sajnos-még van benne tartalék csak elő kell csalogatnom.
Jobb időt is mehettem volna tegnap ha be bírtam volna tapadni. Nyári gumik 2.ban eléggé leforogtak fél gáz adása után-így legalább slick kéne, hogy ne bírjon 2.ban elkaparni.
Döntőben majdnem elvéreztem, de szerencse a szerencsétlenségben, hogy havernak kidobta az 1est a fábiából. Én meg 4x kevertem a 2est mire végül a 3as mellett döntöttem.
Egész nap 1x sem váltottam mellé vagy ilyesmi de a döntőben bezzeg nem találtam a 2est.
De így is a haver nagyon lemaradt és volt időm 3.ból gyorsítani :-)
Pedig ha minden össze jön akkor egy nagyon komolyat döntőztünk volna.
De ez így alakult. Mondtam neki majd Rábán összeszedjük kicsit jobban magunkat és megyünk párat egymás ellen is.
Egyenlőre t4 váltóban gondolkozok, meg a T5 16-os felnijére akarom majd rakni a vito 205/75r16-gumiját, hogy valamit gyorsítsak a szekéren... A 88 lovas váltó és a 102 lovas váltó különböző házban van?
Tegnap olyat csinált a motor h leléptem neki 1-be és olyan 4500 fele elkezdett dadogni,visszaesett a fordulat 900ra,olyan hangja volt mint egy traktornak és nyomta a füstöt mint az állat.Fél perc kellett ahhoz h újra normálisan járt a motor.
Tudnál ebben segíteni h mi lehet a baja?Jah amúgy chippes.
Esetleg ha a vezérlés nics jól belőve az nem okozhat ilyet?
Hello! A 2.5tdi váltót hogyan rakjam össze az 1.9-es motorral? Ha jól tudom, még a belsejét sem tudom átcserélni, mert nem ugyanaz... A harang hegesztést nem eröltetném, ha nem feltétlenül szükséges.... Most van 2db CHP kódú váltóm, de az nem azt jelenti, hogy össze akarom roppantani mindkettőt..... A Sharan vátót nagy kaland beszerelni? Gondolom bowdenes kullissza, belső csukló a féltengelynél? Tartó bakok?
Ez az a tipikus eset amikor egy egyébként sem épp hozzá értő de pénzel rendelkező megcsináltatja az autóját, majd vmi találkozón tesztnaposat játszik. A másik nagyeszű megjegyzi annak a hülyeségnek a felét ami a teszt pilóta mond. Majd ezt egy másik még hozzá nem értőbnek teljesen hülye formában próbálja tovább adni.
Mellesleg ha jól emlékszem Mathyas nak ráncfelvarrot passatja van abba meg már nem volt adagolós motor...
Lehet igazad van. A másik bajom hogy mindenki a Golf3-ast javasolja. Nincs vele semmi bajom sem, de a régi Audik sokkal jobban bejönnek. Ma hívott egy barátom, azt mondta szerinte azokban elég kicsi volt a váltó és problémás beleépíteni az újabbakét. Hány millióban lett végül a 300le?:) Gondlom most ugrik rendesen.
Hónapok óta nem jártam erre, és ilyennel indítok h nincs csapágy a GT17-ben, és ezt még lehet fokozni, hát nehéz továbblépni :)
Juteszembe: Múltkor láttam egy 1.9 TDI motort szétborítva! Hát nagyon vigyázzatok ennek a tuningolásával! Se főtengely, se hajtókar, se támcsapágy nem volt benne...
lehet en vagyok az elso. Par napja irtam masikon ezt le. Gtb2260vk, eleinte 1.0-1.2 barral akarom nyuzni, a vegso celertek 1.6 bar lenne. Ehez szeretnek hosszu loketu labdat ;)
Nem kell itt minden jöttmentet rögtön fényezni!:-))
Mindenfajta vezérléshez , felhasználói igényhez szinte más rugóerő karakterisztrika kellene.
EMAP-oshoz könnyebb rugót találni.
Az Emapos másik előnye, hogy legtöbbször mindenki kisebb turbót használ , mit ami a teljesitményigényéhez illene, akkor se engedi elnyújtózni az emapot. Senki se rak fel GTB 22-est 160 lóhoz 1,4-barra. Pedig ott működne ideálisan... Amikor egy 17-essel valaki 180 lovat (vagy többet) akar megcsinálni mert az a vágya hogy 1400-tól 5200-ig húzzon az autó (nem találja a váltókart, mert telefonál...), akkor praktikus az emapos vezérlés, mert azzal megvalósitható, hogy a fordulat emelkedésével a turbónyomás csökkenjen,és igy könnyebben elforogjon az autó.
Imaposan csak a növekvő turbónyomással (imappal) valósul meg a geometria nagyobb nyitása, de ez(általában a tuning verdáknál) mivel a turbó optimális munkapontján messze túllévő terület hatványozottan növeli az emapot. A növekvő emap, meg fokozott hőterhelést okoz a motornak, turbónak egyaránt. Magas emappal meg nem lehet tartósan (5 percnél tovább) végre utazni, mert pikk-pakk szamovár lesz még egy tdiből is...
Ez tulajdonképpen 520 race méret, 0,26-os csak Feri féle kivitel, amennyire emlékszem az első race Firadokhoz képest ennek másabb a lyuk kialakítása (talán a kilépő él?) és emiatt picit többet szállít szebb a porlasztási képe. Amit tapasztalatként hallottam -és én is így jártam- hogy tartósabb mint a Firad. De a többiek kijavítanak ha tévedtem és hozzáteszik mit tud a Bosio vagy a DTP
Ha jól értem amit mondtál,akkor járó motornál mindenféle képpen 2,8%-nál nagyobb kell legyen a kitöltési tényező,mert különben mindig üti az előtöltés dugattyú a házat. Most órával lett felrakva, 0,75-on van stiften az adagoló,de így is 2,8%.Az előtöltés az kb. 1 fokkal több mint a kért érték.Tehát még mindig vegyek el tőle???
nekem van egy ilyen (nemreg vettem ebay-n 14,89€-ert). Idaig kovetkezo autokbol olvastam ki a hex-t:
- x12xe corsa
- k9k722 ddcr eu3
- w209 1.8kompressor
meg egyikbe se irtam idaig vissza. (Lenyeg hogy mielott megchippelteted, olvasd ki az eredeti tartalmat is, hogy ossze tud utanna hasonlitani es lasd, hogy mi lett megvaltoztatva)
van egy korabbi verziom is, ami picit mas, de sokban hasonlo. Az irja es olvassa is problema nelkul az 1,3 Mjet pandamat
Ilyet használ valaki??? Újabb agymenésem támadt, a héten meg lesz szoftverezve a 2,8HDI boxer, és mivel az olasz nem bonyolítja túl az ECU és szoftver verziókat, így azt találtam ki hogy ha vennék egy ilyen galettot, át tudnám tenni a másik boxerba is a szoftot, abba is vennék egy nyomás szabályzót, és hamar megtérülne üzemanyagon ez a 10ezer ft-os kábel, csak kérdés mennyire biztonságos? Gondolom sokan kezdik ilyennel, csak nem lehet szar.
nekem az ismeretsegi korben csak hatsokerekes T3-mak van, de eddigi tudomasom szerint a syncro valtok sem birnak nagyobb nyomatekot, ha tevednek kerlek javits ki. Többen ürulnek, ha azon többet birnak.
(amennyit a hatsokerekes valto bir, annyit tud a 1Z/AFN)
Szerintem 1.9tdi-nél, és a hozzá rakható hajtásoknál(legalábbis a széria) nem is lehet beszélni tartós 300 lóról... Persze kinek mi a tartós: 4-5 verseny, vagy egy idény, vagy 2-3 év vagy....
Ezért kértem a kiigazitást, majd bóklászok.
De eléglenne elbóklásznom érdre, ott szokott állni Mathyas a 220 lovassal.
Nekem nem célom hogy ilyen erős szekerem legyen, a gyáritól egy lehelettel erősebb tökéletesen megfelel.
Én elvoltam a 110 lovas automata b5 is, míg tavaly egy szutyukis tk-ra nem törte.
Egyébként amit igazán élvezek az 5-10 km/h óra között művelem...
Csak nem vízszintesen megyek.. ;)
hello, sztem mielott ilyen 300 lovakrol beszelsz es almodozol inkabb vezess egy jo darabig vmi 220 lovast, aztan ha az keves lesz akkor lehet tovabbmanni, nekem 4 ev epules utan lesz talan tiszta 300 lovas az autom es minden lepcsot vegig jartam, arrol nem is beszelve,h nincsen olyan,h te megveszel mindent ami a 300 lovashoz kell, osszerakod es 300 lovas lesz. Temerdek ido, szivas, penz munka, verejtek mire vmibol 300 lovas lesz... Foleg tartosan...
a váltó ötleted miatt kérdem: Te tudod mi az a syncro ?
különben meg nem szétütni akarom, csak egy tartós nyomatékos autót, ezért kérdeztem anno, hogy az ABL motor kis turbója sokáig fogja-é bírni a hajszát, vagy szétpörög.
legtöbbször SDI tengely kerül bele, ha jól tudom annak más a nyitási szöge, hogy ne rohadj meg a lámpánál mint egy erőtlen tehén..
(de majd a Szakik kijavítanak ha tévednék..)
a köv. lépés egy nagyobb turbó megépítése, rögtön vele párhuzamosan a nagyobb cooler is be kellene hogy figyeljen.
szerintem nagy pacit csak mecha adagolóval tudsz elérni, itt nemrég írták hogy 200-220 nyihaha még OK de ha felette akarsz akkor egyértelműen mecha és Krézi mester.
persze nagyobb csúcsok is kellenek, erősebb futómű pl. Seat cupra, és baszottnagy beslőhűtésű tárcsák, mert 300 pacinál meg is kell tudni állni...
szerintem.
de keresd nyugodtan Micart, ő elmondja mi mennyi forint.
Nem szeretném átalakíttatni adagolósra. Vidéki vagyok, közel 200km Bp. Igazad van hogy tuningolt autónál jó ha van egy másik tartalék vagy tartalék alkatrész :)
Ezekben a PD-kben tengelyt van mire cserélni, gyártanak bele tuning cégek?
"én t3-ba teszem, de a motortartó baktól, nyulványtól nem fér el akármilyen turbó, ezért lenne ilyen, meg ez van is, nem kell venni..
a kuplungtárcsa meg 228-as, gyári benzinesé"
akkor kezd el surgosen Renault UN1 valto utan nezni, mert a T3 összes gyari valtoja 200Nm korul elhalalozik. Ha belelrakod a delafrikai eros motorok olajterelo lemezet a diffbe, akkor talan 220Nm-t kibir.
arrol nem is beszelve, hogy a leghosszabb T3 valtoval 140-nel porog 4000-t.
szerintem ha nem akarsz renault valtokkal szarakodni, akkor a T3-ba 1,8 20VT kell rakni...
Sajnos a turbód ennyit tud.
Ha csak kicsit van megírva, kimegy vele a világból, de ha 200 paci felett szeretnél, az már erősen zsebbe nyúlós történet.
A passatklub.hu ról keresd először Mathyast, ő ott a goré, és kérd meg hogy vigyen a passatjával, asszem most 220 nyihaha van neki épp.
Nemsok minden gyári alkatrész van benn, kivéve a motor. (ill. Azse, ugye csúcsok, nay cooler, nagy csiga, sdi tengely, mecha adagoló, stb.) ha miután mentél vele, és elmeséli ez mi file forint, és még mindig akarod, akkor irány Mica a 22. kerben, aztán gyí.
ÉniS filózok egy másik csiga épittetésén a Micaval, nem tudom a msotani mennyire "tartós"
Nem akarok mégy egyszer így itt állni napokig várva a csodát, kell egy tarcsi, ami ha behány, csak felcsavar az új, (nagyobb) aztàn páá..
Ez nem az a szitu. Egy gyárban aminek a nevét nem írom ide, meg mérte nekem a furatot az egyik ismerősöm mert anno hallottam ezt valahol és kíváncsi voltam rá, hogy mi az igaz ebből.
Semmi egyebet nem csinált csak mikroszkóp alat lett megmérte valahogy. Én nem voltam ott mert nem mehettem be a gyárba. Vagyis a többi dolgot amit leírtál nem tudja vizsgálni egyáltlán.
Szállított mennyiséget anno padon mecha adagolóval volt méregetve és a DTP egész jó értétkek produkált. A Firad kevesebbet szállított-igaz nem sokkal de több volt a részvesztesége pedig a DTP többet futott--Lehet ebből is adódott hogy többet szállított mivel lehet bővöltek a furatok??? Ezekehz már elég labor körülményekre volna szükség, hogy ezeket vizsgállni tudja valaki pontosan sajnos.
Tekintve hogy 50e a csiga ha próbás és 60 ha új akkor még kell egy lerobbant 2260VK-ról az ötvény ház és akkor már csak az olajzás ami más meg kicsit nehezebb. Geó kart épp úgy alakítnai kell.
NA most 2260öntvény van 1db vadi új polcon és havernál kallódik valahol 1 db használt.
Így ez megoldható. Olajzásra nem tudom mibe kerül a gyári cucc-de ha nagyon drága akkor sík lemez fog kelleni és ment furkálások meg ragasztások szerintem és megoldható az olajzás is.
Az a baj, hogy egyre ritkább a 2260VK és egyre drágább is-így jönne képbe a VZK.
Az a baj, hogy én a szettet vettem így és csak a cikkszámokat olvasgattam le róla. Nálam 1000x többet látott kuplungosnál vettem így a szettet.
Martin autó vagy Martin kuplungnak is hívják.
Én ezen csak így agyaltam, hogy valószínűsíthetően ezért ráz be apróra-de amúgy meg teszi a dolgát vagyis nem csúszik és elég közvetlen is.
Mindegy ki van próbálva ez is-majd ha ez elkopik akkor lesz másik kuplung oszt kész. Bíztam benne, hogy jó kuplung lesz-ettől az apró rázástól azon a fordulaton eltekintve egész jól viselkedik.
Viszont gondolkoztam ezen a rázás dolgon és lehet hogy csak annyi a baja ennek a kuplungnak hogy nem dízelre van tervezve.
Martin autó féle lendkerék+Audi S2 tárcsa+kinyomószerkezet kevlárral felütve.
Bazze, az 5hengeres az 144 főteng.fokonként robban 1 benzines munkaütemet*, a dízel meg 180 fokonként 1 gázolajost...komolyan azt hitted, hogy az úgy jó lesz...
*alapjáraton(se) a szelepdeknire tett vizespohárban meg se rezdül a folyadék járó motornál, az baj-e...szerinted azon mit kell csillapítani:-)
az enyémben a leghosszabb gyári van, de syncro, nem a végsebesség a lényeg, nem nagyon járok 4000 felett és 215/75 r 15-ös kerekkel ami 130-140 között van
Azt mindenképp kevlároztatnám, mert a dízel el fogja csúsztatni. A kis turbó hamar éled, csak fordulaton elfogy... T3-ba emlékeim szerint hosszú váltó nem létezik gyáriban.... Igaz kinek mi a hosszú....
Basszus most álltam ma neki én is egy ugyanilyen pojectnek... Amit én szereztem tegnap komplett motort(mert nekem jelenleg az iszonyatos 2.4D van, és kellettek a sallangok a gyári 1.9-ről) azon T2 garret van. Ha csak összedobott adagolód van, szerintem jó az a kis csutfasz turbó, mert akkor azt úgy sem fogod tudni forgatni... Nekem KZ11x3,2 megy fel 502 saybor csúccsal, sdi tengely, meg talán 140lovas 2.5tdi k14-je. Gondolkoztam geometriáson, de a t4 váltója nem egy erős darab, csak nehéz.... Coolert raksz bele? Olajnívó csövét átfúrod hátra a blokkba? Nekem 215-ös kuplungom van, az kap 80%-os kevlárt... (Még nem tudom hogy elég lesz-e, de kétlem, hogy nem a váltó adná meg magát előbbb)
Egy darabig megy a 17 csiga ennyi nyomással.
Aztán lehet hogy úgy jársz mint én. Csiga off.
De ne legyen igazam.
Sokat beszélgettem a Micar-al, a 17 csiga max. 1.5 bárra jó.
Az én csigám sajnos abba halt el, hogy a melótársamnak alapról kellett a nyomaték, a programmal ami rajtavolt iszonyatosat gyorsult a gép alapról, de ennek az volt az ára, hogy meghalt a csigám..
Egyébként télleg beszélj vele, meg tudja csinázni neked erősre..
Vag comban egyszerűen le lehet tesztelni a geometria mozgatását. 11-es mérőblokk és ott a Basic settings-re kattintva nyitja és zárja a geometriát a két véghelyzet között. Ilyenkor kell megnézni mettől meddig mozog.
a másikkal is elszalad, de 2 tizeddel alá az enyémnek. és ott már teljesen ki van nyitva szoftveresen a geo, előtte teljesen kinyitva 1.4 et tölött max. Lehet hogy plussz üzemanyag ment be a tankpucolás után?
Ez a baj, hogy az szerelő azt mondja, hogy jó volt most meg szar lett nem az a baj, és ért is hozzá... Szabolcs, viszont nyittatna a geo, mert szerinte az. Ezzel nem is lenne gond, de erre itt az n75 partizán csere és két különböző érték.
Kocka 80-asba vagy 90-esbe szeretném átrakni. Több fórumon kínzom már vele az emberek, de senki nem vesz komolyan. A TDI klubon egy jóindulatú fórumtárs megkérdezte hogy 17 vagyok e.
Jó lenne ha valaki leríná hogy mi mennyi és miért. Lehet nem lesz belőle semmi mert beálátom hogy gazdaságtalan, de ha elkezdem akkor 2260-al és csúcs cserével akarom minimum. Nem, nem elég a 200le. Ha elég lenne akkor elég az ahogy most megy a 17-es csigával 1.7-en. akkor inkább nem költök rá egy vasat sem.
Wizard volt.
Megkérdeztem mire vonatkozik a gari, fél év.
80 forintért adtak egy teljesen felújított darabot a polcról.
Km megkötés nélkül.
Ha behány egy fél éven belül, visszaviszem, oszt kulcs a kezetekbe pajtás, és oldjátok meg.
Kaptam hozzá centirozási jegyzőkönyvet (angliába csinálta egy ottani ezeket gyártó cég) meg egy garipapírt.
Kíváncsi leszek hogy mit bír.
Ha teljes tartományban tud mozogni a geókar kézzel is akkor gond nem lehet vele. Asszem kb 10-12mm amit mozognia kell a full nyitottól az ütköző csavarig.
Úgy kell beállítani hogy a geókar vákum nélkül pont teljesen nyitott helyzetig kinyomja a geókart.
Egy kis segítség kellene, mert tökön szúrom magam.
Felkerült egy gtb1756 a gyári turbo helyére (AHF 110le, 11adagoló, sdi, 502, üres kipuff), a régi chippel 1.6 boost, 1.4 stabilan tart.
Szabolcs megírta nekem a progit, 1.8 max-ra de folyamatosan épülő nyomással. sietősbe voltam, 1.9 körül lett 5000rpm-nél, mondta jön úgyis felénk majd még igazítunk. Közben üzemanyagrendszer takarítás volt, tele volt kosszal az előszűrőm, kitakarítva. A nyomás egyre feljebb ballagott, Szabolcs jött írt, arra jutottunk, hogy a szerelő állítson a geokaron, mert nem szabályoz már magas fordulaton a geometria, kb 2.3 ig felmegy a nyomás.
Kaptam most egy másik n75-ös szelepet, ezzel csak 2.1 -ig megy, de közepes fordulaton meg csak 1.4-1.5 a nyomás és füstöl is rendesen.
Visszatettem a gyárit ugyanúgy magas a nyomás. de nincs füst, csak 1600rpm-ig...
Ez a szelep is szabályoz, de mintha nem úgy mint a kapott.
Lehet ez? Ha véletlenek egybeesése, akkor lehet hogy pont a chippelés után adta meg magát...
Annyit még hozzátennék, hogy néztünk alsóhatárt a geonak, amikor így volt írva max1.4et töltött bárhol.
Nekem olyan 160 környéke lehet ( de talán még annyi se) és tök jól el vagyok ezzel is. Talán egy kicsit lehetne agreszívabb a gázvétele ( hiába azért nem bovden). A jelenlegi bírság árak melett hova 300lovas autó? főleg, hogy az AWX az hossz motor ha jól rémlik, egy passatba vagy A6 ba minek olyan teljesítmény, akkor is dög nehéz lesz.
Ha turbót szeretnék vásárolni hogyan tudok meggyőződni róla hogy vatta új és nem kínai e? Rendkívül kedvező áron találni turbókat, de valahogy az az érzésem hogy valami nem stimmel. Vagy csak "tudományosan" beszerzettek? :)
AWX-re szeretnék valamit. Talán csúsokat is akranék cserélni. Olyan 260-300le körüli teljesítmény lenne a cél ha úgy döntök hogy belekezdek. Szívó csövet is célszerű cserélni? Ahogy nézegettem a gyári nem túl vastag. Kipufogót alap hogy kell. Ez az első ördög üzemanyagával hajtott autóm. Lebontottam a szelepfedelet és szép fémes színű odabennt minden 220e km-nél. Arra számítottam hogy fekete lesz. Volt öröm. Kompresszió mérést kéne megejtenem.
Nincs valakinek rendes ETKA-ja ami nem 30napos, meg kellene keresnem hol van a G81 egy 115lovas PD passatban, de ez meg nem megy letelt a 30napom hogy r_hadna meg.
Transporterbe szerelek be egy 1Z-s motort, mechanikus adagolóval (3.1X10), 502-es csúcsokkal és az ABL motor gyári, jó állapotú turbójával(Garret TB 0254), a turbó ki tudja majd szolgálni a motort ? nem gyorsulgatni akarok, csak egy nyomatékos, tartós konstrukciót.
A középrészt teljesen kicseréli egy vadiújra. (már letettem a bontóban turkálásról, de sajnos most nincs 150E egy gyári garretre, tudom nem ennyibe kerül, nekem ez a legjobb ár amit eddig mondtak rá)
Ha jól értettem.
Az elöző felújítás nem szakműhelyben történt, hanem amúgy jó magyarosan, sufni tuningba.
Annyi eszem nekem is van, hogy most mikor széjjel van borítva, kipucoltatom a cooler csöveket, átnézetek mindent.
Ha a wizzard turbóról van szó akkor Melettet ne keress náluk. Legfőképp Sucan, Djong Xiang és némi Jrone Turbo alkatrészek és hasonló "nyalánkságok" vannak náluk.
Hiába kínáltam nekik tengely és középrész centrírozót, még nem éltek a lehetőséggel. Egyébként ők is tudják, hogy az általuk forgalmazott középrészeket még jócskán lehet korigálni.
Hülyét kapok a marhaságoktól... mi az hogy beszerelési garancia????
Felrakjátok és ha pörög akkor tolhatod, mert f*szán működik? - ez a beszerelési garancia?
Vajon kicseréli a tömítéseket, felrakja próbapadra megnézni a szivárgást, mér a tengelyen ferdülést, mér külön kompressor/turbina majd a kettőt együtti kiegyensúlyozatlanságot?
Ha nem akkor vajon fizeti a kárt, ha netán a csiga felrobbanásával eltömítő a coolered tisztítását/cseréjét, a hazavágott mapszenzort és közben még ne adj Isten olajjal megtömi a hengereket - akkor a komplett motorfelújítást?
Alig pár bontót tudok, aki hajlandó bevizsgáltatni az egységeket, többek között a turbót is, de tudják nagyon jól, hogy arra garantálhatnak 6 hónap alkatrész garanciát, de a beszerlésit biztosan nem. Ha már egyszer ledobta a turbót, akkor előtte érdemes megvizsgálni, hogy miért is történt.
Picit gondolkodjunk mielőtt olcsón akarunk valamit, mert a végén sokkal drágább lesz a mutatvány.
Neo
Mikroszkóp alatt mértétek ki a furatokat vagy a szállított 1 perc mennyiségből számítottad ki, hogy a 0,21 az inkább 0,22? Megnéztétek a furatok szűkűlő szögét is és a tű kopottságával is számoltatok? Nem kötekedem, csak a "haver mért egyszer, aki már találkozott már olyannal, akinek ismerőse látott már.." dumáktól herótom van.
Tündér vagy hogy így a nagy éteren keresztül lehülyézel, de kérlek ne tedd.
én sem mondtam véleményt sem rólad, sem egyéb szellemi képességeidről, csupán szerettem volna tisztán látni.
sajnos a saját bőrömön tapasztalok meg dolgokat, ezért próbálok minnél több infóhoz jutni, mert nem akarom széttuningolni, sem pirostól pirosig gyorsulni.
célom hogy egy a gyárinál lehelettel erősebb, jól használható mindennapi autót faragjak belőle.
sajnos a programot nem én rakattam rá, én már így vettem a taligát.
majd viszeg palackban szaritott levegot... Persze hogy atbaszas.
2260vzk? Ugy is olcsobb, hogy faragni kell? V alaku csonk, es egy talpon van az olaj be ki. Haver felrakta egy 2500ccm toyota D4D-re, neki megy lassan egy eve kb.250 loval.
Ez oké-de nehogy már ha van 1 év gari akkor párás levegő miatt elmegy 1 csapágy.
Ilyen baromságot azért ne akarjanak megetetni az emberrel.
Igen megérteném ha fel tudna kapni vizet a szűrő de csak a szűrőház van a motortérben kicsit bővített nyílással az aksi mögött ugye-ott meg nincs víz max ha búvárkodni járna a kocsiva esetleg akkor-de ez nem egy Nautilus :-)
bv50 szeria auton is 100.000-re van tervezve. Konnyitett tengely, keskeny siklocsapagy, buzi nagy es nehez lapat... De mar a garett is sporol, gtb22 kozepresz egyben van a hideg oldallal, masik meg a meleg oldallal, alu hozzacsavarozva az ontottvashoz...
Ne csügedj-nem csak neked hullik le a turbód. Ha ez megvigasztal havernak a nagy turbónk számító BV50 most hullott le fél év után.
Életében nem ment 2bár fölött. Emap sem volt 2,2felett.-Autó cak pakk volt 200ló.
Van a turbón cca 10 000km és megkotlott a támcsapágy állítólag.(összerakott turbóról beszélünk)
Turbós első állítása, hogy vizet kapott a szűrő
2. állítása már párás levegőt szívott.
Az egész azért érdekes mert G4ről van szó és még a gyári cső sem volt kivezetve a hűtőmaszkba ahonnét a gyári kapja szemből a levegőt.
így csak simán a motortérből szívta a levegőt-de biztos búvárkodni volt az autóval és ekkor kapott fel annyi vizet hogy az megfolytotta a turbóját ilyen rövid idő alatt.
Másik szempont hogy a GT17ek, vagy még kisebb turbók is elmennek éveket gyári konfiggal 1,4-1,6báron is , hogy szemből kapják a levegőt esetleg párás levegőt esőben és nincs gond-de a nagy BV50nek úgy tűnik, hogy biztosítani kell a páramentes levegőt hogy dolgozni tudjon rendesen.
Szóval jobb lesz ha az utastérből szívja lassan a levegőt egy turbó. Eszem megáll.
1év gari volt adva a turbóra és 2,3báron mehetett volna a turbós szerint és most ezen megy a telefonálgatás, hogy mi lesz vele és kinek a hibája az egész.
Még szívó csonk is direkt PD lett felrakva "vastag"(70es) szívócsővel.
Lapátok, tengely, az egész bele makulátlan csak 1 ez a támcsapágy pusztult meg benne érdekes módon.
Tegyem hozzá hogy eredetiek az alkatrészek-vagyis az lett mondva, hogy az van benne.
Azt tudod, hogy mekkora nyomáson dolgozott a turbód valójában? ( azaz pontos nyomásmérő órával mért nyomás) Csak azért, mert ha 1.8 bar van írva, akkor rakhatsz rá bármekkora gt1749-et, hullani fognak... Az a turbó 1.5bar-t bír, felette rohamosan csökken az élete, mindamellett egy jó turbó... Egy gtb2056-ot vadásznék a helyedben...
Jólvanmár, na!
Mindenki szegény turbókárosulton köszörüli a nyelvét, csak azért kérdezek ennyit, mert nem akarok még egyszer pofára esni.
Este még visszaírt egy bontó, hogy van nekik egy angolból bontott 88e mhp futott passatból ilyen gt1749va 78 e magyar dorintért, beszerelési garival..
Az korrektnek tűnik így első hallásra...
Még várok egy másik bontót is, hátha lesz jobb áron is.
Van nekem is emberem aki háznál angol passatokat bont, de mikr kimondtam a telefonban hogy turbo, felröhögött, hogy nem tud annyit elbontani, mint amennyit elvinnének...
Pedig ő 40 ért adja, úgyanúgy beszerelési garival...
Szerintem Emapos vezérlésnél hamarabb benyitja a geót és ezért nem rúg akkorát.
HA kicsit még játszol a rugó erejével akkor emapos is lehet olyan mint az imap.
Nekem anno az Imap nagyon nem jött be. Mindent csinált csak azt nem amit kellett volna.
Leállításkor ha huttyogó hangot hallasz akkor lehet kicsit szűkben van a geó. Mérjél Emapot és meglátod, hogy milyen az emap-imap viszony.
Törekedj a lehető leg egyformább arányra. Vagyis 1,8bár Imap=1,8bár emap. Ez volna az ideális eset-de ilyen ritkán van. Van hogy sikerül összehozni de nem minden ford ttományban általában.
Simán elmehet az emap 2,4ig is vagy tovább.
GTB2056nál pl. 2,3imapnál (1,9TDI-nél) volt 2,4emap. De volt már 3 báros emap is-nagyon nem venni észre különbséget de a turbó tengelye biztos jobba viseli ha egyforma a ráéső terhelés.
- Felraktam egy GTB2056VL-t gyári helyére nagy cooler,stb...a légszűrő és a háza gyári..
Megy a paripa, 1,8-al tölt stabilan, de nagyobb gázadásokra és leállitásnál is olyan hangot hallok mintha lefujószelep lenne a kocsiban.....Létezhet az hogy a gyári szűrő kevés és nem tud eleget szivni és folytás van?
- Másik ami érdekelne hogy kajak rááltam EMAP vezérlésre, csináltam labdát,stb...belőttem jól megy a vas, próbaképp átraktam IMAP-ra és sokkal dinamikusabb,sokkal jobban megy a kocsi....van ilyen vagy valamit sz@rul csinálhattam EMAP-nál?
0,1bar EMAP alapjáraton és 1,6bar max, ugyanez IMAP-on 1,8-2bar max...De EMAP-al olyan mintha nem tudna kibontakozni IMAP-hoz képest....ötlet?
Szerintem szar tárcsára lett felütve a kevlár vagy szarul lett szögecselve.Nekem ugyanabban az autóban ugyanolyan méretű kevlár lett felütve az első ugyanazt a kapkova indulást okozta mint a tiéd, odaadtam ajándékba a kettőstömegű lenkerekemhez.Csináltattam egy másikat Szamival és ez még egytömegű lendkerékkel sem kapkod se hidegen se melegen tökéletes ütöm -vágom semmi konfortvesztés!!!
Értem én, hogy gőzmozdony, de mivel megy???? vagy :
Renden, hogy non-stop, de mikor van nyitva?????
Kapaszkodj meg, de még a billegős mérleg forgáspontját is csapágynak hívják, pedig az csak egy ék.... Jó kis siklócsapágy van abban, amit az olaj "hézagol ki" üzem közben. Volt ott egy támcsapágy is a kezedben, ami az axiális erő miatt van... Ha azt hiszed, hogy veszel egy golyós csapágyas turbót, és megszűnnek a turbó gondjait örökre, akkor sajnos megint csalódás fog érni.... Szamitól kérdezd majd meg milyen fasza, mert neki volt egy (ha jól emlékszem gt2859R)
Ha 5mm-t mozog, akkor tuti, hogy nem élte túl a kompresszor kerék, mert az beleért a házba... Megoldás lehet neked az is, ha egybecsonkosat veszel, és átpakolod a te házadba...
Nem akarlak megbántani, de a turbó nem 40 ezret forog, hanem extrém helyzetben akár 200 at is.
Nem vagyok teljesen hülye hozzá, igaz villanyász vagyok, de sajnos kiműveltem magam turbó téren, a muszály nagy úr.
Egyébként nem én találtam ki hogy nincs benne golyóscsapágy, fogtam a kezeben.
Ennyi.
Ti most vagy a labirintgyűrűről beszéltek, vagy annak a bronperselynek látszó tárgyról amiben a tengely forog?
Ha így nézzük akkor fogjuk rá csapágy, de nem a klasszikus értelemben vett golyóscsapágy.
Ugye?
No tegnap tálán megoldódott,a nagy előtöltéses rejtély,íme a nem túl életszerű történet.
Adagolós ismerősnél adagoló nagy körültekintéssel szétszed.Előtöltés állító dugattyú blokk felőli széléből hiányzik egy hangyányi darab.Ez a darab egy kicsit meglapítva(talán a dugattyú alaphelyzetbe való visszaálláskor adot neki egyet-egyet) odakerült ahhoz a furatnak a nyílásához,amelyiken keresztül töltődik és ürül a dugattyú elötti tér.Igazából visszacsapószelepként működött,a töltődés mindig meg történt,de visszafele már nem tudott menni a gázolaj.Egyébb kivetnivalót nemtalálltunk.Teljes takarítás,töm klt....
Azóta jó az autó.Mégegyszer kösz a segítő hozzáállást.
szerintem egy használt turbóra simán vállalnak 100e km vagy 1 év garanciát...
ne sértődj meg, de ha szerinted egy turbóban ami cirka 40.000-t forog nincs csapágy akkor csukd le a motorháztetőt és vidd el szerelőhöz, majd így csukva hozd is el.
Hát nincs szerencsém masem, az átépítős embert nem tudtam utolérni, lent a csiga, a közepe egy fél centit kottyan.
Lapátok, tengely szemre megúszta.
Kérdés hogy gányoljak-e, vagy vegyek vidékről egy jó állapotú bontottat?
Melett márkájut tudnak nekem hozni dobozban papírral 150 ért, de az most nekem ki@szott sok lenne..
Esetleg valakinek nincs egy ilyen elfekvőben?
GT1749VA különcsönkos, bajonettzáras.
Ár illetve állapotmegjelelőléssel izgatna ill. hogy kapugaris, avagy sem?
köszi
Kevlárra 240esre amúgy lehet saccolni valamit mennyivel bír el több lovat, mert egy új kuplung szett 65ezer ft, a kevlár meg max 15ha esztergélni kell, és ha el elcsúszik a gyári tárcsával mert gyenge a szerkezet alapból, szerintem a kevlárnak bírni kellene talán még egy gyenge szoftot is.
Nekem kettőstömegő 240-es van kevlárral, és sztem jól használható, néha (nem jöttem rá mitől függ) berángat, de jól csúsztatható. Amikor kap a pofájára egy eröltetett emelkedőn tolatásnál, akkor talán egy ideig jobban,hirtelenebb fog.
Milyenek a tapasztalatok a kevlár mennyire befolyásolja a 240es kettőstömegű lendkerék élettartamát ???
Ez nem VAG sachs lendkerék lenne, hanem PSA valeo, ami egy szemét a sachshoz, de már azért jobb mint a 228asa, nagyon fontos lenne tudni mert szégyen de a 60ezer km.es 136lovas HDI nek csúszik a kuplungja, és nem is egynek, és szerintem érdemesebb lenne megkevlározni mint új tárcsát szerkezetet venni bele. Én az egytömegűn úgy érzem nem olyan fasza csúsztatni a kevlárt, de nemtudom egy nyírná e a kettőstömegűt, meg még kevláros kettőstömegűssel nem találkoztam hogy azzal milyen az elindulás pl.
Az enyém külön csonkos, és a gt17 csigahàzába lesz beépítve a 18 bele.
Meg szabad kérdezni az eladás okát?
Esetleg tudod hogy a 18 tengelye már csapágyazott??? Mert a 17 még sajnos nem..
Nekem is volt rajta vmi chip mikor megvettem... jól ment nagyon de sokat evett és padló gázon nem ment úgy mint 3/4 gáznál. Ráraktam egy órát és 2bar-t boostolt és 1,8 at töltöt, és úgy volt írva chip, hogy padlógázon kevesebb kaját adott mint kisebb gázon.
Átírattam Szabolcsal a chipet a fogyasztás egyől normális lett 1,5 et boostol a turbo és 1,4 re áll vissza és nagyon minimális amit észrevenni hogy gyengült a kocsi.
Szerintem az 1.7 már nem kevés, de ha ilyen dumával jön az ember hogy" pöpec legyen , meg lépjen" :) 1.55-el sem mennek rosszul, attól talán lassabban megy tönkre a turbo. Csak azt akarom ezzel hogy nem a chipes hibája ha széthullik hanem azé aki kérte!
Érdekes nekünk mind a 2pd-t a Szabolcs csippelte és hiba nélkül fut mindegyik. Az egyiket 3 éve csinálta és éppen csak annyira olajosak a coolercsövek mint a gyárin. ( pedig kapja azért az ívet)
Az enyémet vmikor október körül csinálta és nekem szar is volt már a turbóm de nem még mindig megy. Mindkettő gyári 130 loavas
Gyárilag volt rajt a gt1749va.
Mondjuk a gyári programhoz elég lett volna, de határeset..
Csakhogy az én kedvenc melótársam nem fért a bőrébe, és 50 évesen kellet neki egy fasza kocsi.
Ezért elvitte a Szabihoz 2007-ben, és asszondta neki hogy menjen a taliga.
Hát ment. Eddig.
Az előző nekem is ugrott egy nagyot, de ez jobban tetszik, itt lehet érezni hogy folyamatosan jön az erő, de még végig nem forgattam el, arra még kíváncsi leszek! -remélem nem esik szét! :) De józan paraszti ésszel is... minek alacsonyan akkora nyomás, hova kellene ennyi levegő, mikor még üzemanyag sincsen. És még egy pozitív tapasztalat, ezzel a nagyobb csigával szinte füstmentes, pedig még kapott kaját is plusszba.
Az enyém úgy volt megírva hogy besírtál volna ha mész vele egy kört..
Iszonyatosan gyorsult, a bmw melettem a váci úton hangosan zokogott. Na nem 316i :)
Volt mellettem suzuki swift 1.3 gti, az sem volt ellenfél.. Pedig annak a súly/LE aránya kicsit jobb mnt az enyém..
Így így! :)
Remélem jólesz, énsem ismerem annyira a 18 csigát, de fogtatm a kezembe 17 és 18 tengelyt, van különbség..
18 hibriddel 200 lóig lehet húzni, nekem most talán +10% van ráírva, de nem az az alapról betolós, kitartós, szétkapós, féltengelyeltörős szar.
Jól megy, nekem tökéletes, a gyáritól télleg hülyét kaptam, az a szar volt..
Nekem Szabi írta ezt a progit, ami most van fent. És ez nem ,,hátbarúgós". De még nem az igazi, túltölt a turbo, elsőre nem sikerült eltalálni a geokart, nem tud nyitni többet a labda, és magas fordulaton elszalad a nyomás. Úgyhogy most egy kis mechanikus állítás jön és remélem jó lesz. Érzésre nem ugrik így olyat az autó, de fent úgy érzem jobbat húz! :)
A gt18-at nem ismerem, nem tudom milyen az 1.9-esen. De ha valaki korrektül csinál egy hybridet a 17-es csigaházadba, akkor az költséghatékonyabb mint egy GTB-t alakítani a gyári helyére(kipuff csonk, kipuff elmenő, cooler, labda, labdatartó...stb)
Nekem mondod?
Ebbe halt bele a gyári 17 csigám, a Szabi féle hátbab@szós prigi volt fent sokáig...
3 hete tudtam visszairatni "normálisabbra" Mica-val...
De addig azzal használtam, ebbe halt bele.
Most kiváncsian vároma a szoftosra ír progival az "új" 18 hibridet.
Kedden referálok..
A gtb1756 éledése nem olyan késői a gt1749-hez képest, mondjuk nekem úgy is van írva, hogy 1500-nál 0,5bar 2000-nél 1bar és utána épül folyamatosan.
De a gyári csigára írt programmal már 1800 nál meg volt az 1.4, max 100-200rpm-mel később éledt mint a gyári.
De ebből a turbo és féltengely gyilkos programból elég volt, most ahogy az előttem szóló is mondta, elég ha fordulaton jön a nyomás. És ha sima TDI-ről van szó nem is szabad ,,hátbarúgósat"... persze ez csak saját vélemény és tapasztalat.
Így így.
De a gyárim a 17 csiga, annak a házába lenne berakva a 18 bele.
Magyarul kap csapágyas belsőt, és megépítik 18-ra.
Ezt hívják hibridnek, mert 17 csigaházba 18 belet pakolsz, az ugye már alulról tol. A nagy csigákkal az a para, hogy 2000 felett dolgoznak, a 17 meg már gyakorlatilag 1400 tól tölt.
Viszont a 18 meg már csapágyas, és erősebb.
Ezen agyalok.
Holnapig el kell döntenem, holnap délelőtt 10 kor leszedve a kezemben a turbóm.
Én már fogtam a kezemben mindkettőt, a 18 tengelye 2x vastagabb..
Sokkal többet kibír elvileg mint a gyári 17-es.
Remélem igazam lesz, ha nem, megin okosabb leszek..
Sajnos mind kínai.
Van belőle jó kínai is, de az nem 80-120 között van.
Nagyon sokat megnéztem, sajna befagyott a győri vonal, mostmárcsak a kínai van, meg a lengyel raktárból elcsent darabok. Ha jól tudom..
Láttál már egymás mellett 17 és 18 csiga tengelyt? :) a 18 nem kicsit vastagabb, majdnem a 2x.... Ha egyszer faszán össze van rakva, elvileg örök mint a nyomor..
Egy baj van az újjal: sajnos kínai gyártmány.
Plusz ha megveszem úgy 3 kiló környékén, regisztrált szakműlyehben mérésekkel kell felrakatnom, plusz olajminta plusz mindenlófüle, mert ha utánna megáll mint a szög, neked kell bebizonyítanod hogy Te mindent megtettél azért hogy jó legyen.(tapasztalat, elműs vagyok, a cégem vett a unixban egy zsír újat egy merci vitora, és fél év után megállt mint a szög... Zsír új!!! Dobozos!! Utánna egy negyedév volt mire asszondta a bót, hogy najó csere... No comment)
Beszélgettem egy turbó építővel, Ő azt ajánlotta ha jót akarok magamnak, csináz bele egy 18 belsejű hibridet. 90 forintomba fáj, de: vastagabb tengely=nem sűrűn törik.
Plusz utánna ezzel a szolid progival kimegy a világból..
Ellenvélemény?
GTB1756VK ezt fel tudom rakni mindenféle átalakítás nélkül?
Újat akartam venni a gt1749va ból is...
Szolidabra írta vissza Mica, hogymondjam, de sportosan vezetek..
GTB1749VK+race+KZ 11x3.1 emapot sosem mérve anno 2,1báron ment. Később 1,65-1,75között még sokáig. Végén ismét 3hónapig 2,4báron amit nem díjazott már az új tulajnál.
Ja és semmiféle utángyártott vagy felújított vagy használt.
ÚJ kell. Az új az új!
1x kell megvenni és ha nem gyilkolod agyon akkor nem ér kellemetlen meglepetés.
Haver nagy G4 buzi-megkérdeztem tőle is. Ő is azt mondja hogy kicsibe még nem látott olyat ami írja--ettől függetlenül lehet hogy létezik valahol.
A nagy az tudja.
Ha olyan az interfészed akkor ha belemész a kódolásba akkor kiírja hogy milyen kódolások lehetségesek.
Ha az illesztéásbe mész ott meg az egyes mezőkre dobja ki, hogy mi micsoda. Hol van pl. a szervíz nullázása, hol a nyelv állítás, hol a váltó seb jele, hogy ne hülyeséget mérjen stb stb.
Ma hazafelé jövet a 2/a főúton szétesett a turbóm. ( gt1749va )
1. Lehetőség: felgyújtom
2. Lehetőség: veszek egy gyári 17 csigát
3. Lehetőség: veszek egy 18 csigát ami talán jobban bírja.
(szolid csipp volt rajta, a Mica visszaírta amit a Szabi " nagyon megírt "
Sajnos eddig élt a januárban felujított csiga.
Azt hozzáteszem, hogy nemrég lett visszaírva, tehát mászkáltam az " erősebb " progival is, nem keveset.
Vélemények?
a kis mfa-s G4 műszerfal is ki tudja íni a megtehető távolságot, meg az összes többi okosságot? vagy csak a nagy? most csak egy sima átlagot, megtett távot/ időt ír.
programom kábelom van, esetleg hol merre találom? nincs esetleg vmi magyar leírás ezekhez?
ok, én is a 2,9hez vagyis nekem 3rémlett ahhoz keveseltem hogy hibát dob, nincs véletlen katalógusod hogy milyen kódú elem melyik mocihoz passzol? Ez egy 101lovas AVB-ben van, csak ha szar nem akarnánk 4et venni
Én anno szerettem vona kicsit butítani rajta, hogy a kaparás határára legyen írva de az nem tetszett ha nem kapart mint a barom.
Így maradt olyan rúgós és kitartott a kaja amedig bírta.
Ha kicsit tovább bírta volna nem is lett volna az olyan rossz nyomatékban, de attól az adagolótól ez bővej jó teljesítmény volt. Így is ment vele 14.4et utcai gumikkal.
slickel kicsivel lehetett volna jobb meg egy kis turbónyomással még. 1,9 max 2báron utcán közlekedik az ember nem gyorsulási versenyen igaz? :-)
Én 1,3után már szoktam javasolni a spórolást az újakra mert onnantól nagyon gyorsan tudnak romlani az értékek. :-(
De egy takarítást lehet megérne-volt hogy az üzemanyagba keverve injektor tisztítót öntött 1 illető és elég jó értékek lettek pár 100km megtétele után.
Sok a nyomaték ez igaz-ha elveszen nem ráz egyáltalán.
Viszont a gyári kéttömegű egy új az bírja fél és 1 év között rázás nélkül, ha ilyen durván van odavágva neki a kaja.
Abból meg úgy ahgy mondod el nem veszek az is biztos. Inkább másik kuplung lesz 1x addig használom ezt-kipróbáltam legalább ezt is.
Ma megnézegettem rendesebben, hogy mi ez a rezonancia és igazából csak 2000-2250között csinálja.
Na már most nekem 1900nál van 1 bárom 2300nál már 2,3bár( GTB2056VK).
Elég rúgós a kocsi de halad is épp eléggé szerintem :-)
Viszont gondolkoztam ezen a rázás dolgon és lehet hogy csak annyi a baja ennek a kuplungnak hogy nem dízelre van tervezve.
Martin autó féle lendkerék+Audi S2 tárcsa+kinyomószerkezet kevlárral felütve.
Kétlem, hogy az S2 gyárilag 2000nél tud 200NM feletti nyomatékot. És ha azt veszem akkor cca 300NM-ig nem is ráz csak felette. Ebből arra következtetek, hogy ez a tárcsa mégsem az iylen alacsony fordualton nagy nyomatékra van tervezve.
Havernak az RS fábián a szinter valószínűleg ezért nem rezonált sehol sem pedig az is rúgott elég nagyot 2000től-de az kussban volt. Csak az szinter és az 600NM+ ra és dízelbe volt tervezve vagyis árulva. Lehet hogy csak ez az oka. MAjd 1x ha megunom eladom és lehet veszek egy Spec kuplungot-meglátjuk azzal milyen lesz-de az még odébb lesz az is biztos.
Pd-nél a hozamkorrekciós értékek mikor számítanak rossznak, mert egy BC pd elemes autónak a következők:
1cly -0,6
2cly-0,4
3cly 0,0
4cly 1,5
Az autó ESP-s és rendszeresen kigyullad az esp lámpa a műszerfalon, és a hibakód a 4es hengerre panaszkodik, viszont az 1,5nél soha nem magasabb az érték, és ez is csak melegen, és alapjárat közeli fordulaton növekszik ennyire, amúgy elvan 0,6körül is.
A kábel új és gyári VW. Gondolom azért kis fordulaton mert akkor a legtöbb a veszteség annál a porlasztónál, nemtudom érdemes lenne e ultrahangozni.
Jó lenne egy katalógus, mert elég sokfajta kódút találtam, és nem lesz egyszerű 1db-ot találni pont ilyen kódút.
igazából vagy a turbód kicsi, vagy az adott fordulaton a nyomás nagy, vagy gagyi a lendkerék... mindegy is, a lényeg hogy a nyomaték ott túl sok, de ahogy ismerlek(meg ahogy láttam a 22x lovas mérést a csúcsosat), a kisujjadat hamarabb levágatnád, mintohgy 50Nm-el kevesebb legyen azon a fordulaton! :D
2tömegűvel nincs gond pűr évig ha nincs durván járva a kocsi.
Én elég beteg módon használom ezért nem vettem 2tömegűt.
Haverok kocsijában van új 2tömegű pár éve és nincs vele gond. 200lóerő környékén vannak.
CSak turbó+szoftver van módosítva de vigyáznak is a kuplungra. Én nem annyira.
Én ott követtem el egy nagy hibát, hogy felújítatta egy majd 300 000km-es lendkereket ami pár hétig bírta csak a strapát. Aztán remegett 1800-2100ig kezdetben.
Végén cca 4hónap után már 1800tól 3200ig remegett és csattogott valamint rossz volt az alapjáratom mert hebegett a motor vagyis olyan hangja volt.
HAveri körben is volt hasonló gond-azt új lendkeráék megoldotta. Azóta is jók. Legöregebb 3éves és megy.
5ös váltóval 1 tömegűvel nincs semmyilen rázás sem.
6os váltó Martin kuplung ahogy mondta is az eber 2100-2400között kerülni kell a fordulatot mert szeret berázni. Ráz is de teljesen máshogyan mint a 2tömegű. Ez apróra vibrációt hoz át a műszerfalra.
Igazából program illetve nyomaték függő ez a rázás mertt ha megfogom a nyomatok akkor nincs ilyen rázás sem de akkor 5.ből vagy 6.ból nem lehet olyan faszán előzgetni.
Én meg gyengíteni nem fogk egy alkatrséz miatt-inkább rohadjon meg majd kap másikat ami bírja. Elvileg van rá valamiylen garancia is 520NM-ig.
Kezdetben megcsúszott ez is de kicsit megkoptattam és már nem csúszik.
kéttömegű 120-130között mozog újan Sachs csapágy nélkül.
Ez 140volt öntvény lendkerékkel.
Acél lendkerékkel 180körül lett volna. De acéllal rosszabb a súrlódási tényezője a kevlárral mint az öntvénnyel.
Öntvény nehezebben vetemedik hőre viszont gyorsabban kopik.
Ha gyári a kocsi vagy van rajta egy program biztos, hogy 2 tömegűt raknék be.
De így ahogyan én gyúrom azt nem igazán díjazza a kéttömegű.-Akkorát csattanik váltások között, hogy majd el szakadnak a stiftek benne.
Szóval ne vegyél 1 tömegűt ha 200lóerő alatt maradsz valahol. Azt vastagon tudja a gyári is kevlárral. Sőt 220lóerő körülit is tud. Utcára a kéttömegű a legjobb. Agresszív váltásokra meg jönnek a kompromisszumok-oda jöhet az 1 tömegű.
2 tömegűvel amit csináltattam 1 pár hétben fasza vlt minden majd fokozatosan kezdett rázni.
Ha gyengébb a kocsi akkor nincs gond vagyis fel lehet fogni így is ha gyengítek a szoftveren azon a tartományon akkor nem fog rázni.
A 2tömegű nagyon berázott--Mutattam nagyfüstölőnek is mikor Pesten voltunk.
Ezzel az 1 tömegűvel más a rázás-a kéttömegűvel majd kiesett a motor a helyéből. Az a lendkerék olyan volt hogy csattogott és alapjáraton már hebegett vele a motor. Ha kinyomtam a kuplungot volt hogy kisimult a motor járása. Vagyis gatya volt a lendkerék.
Ezzel az egytömegűvel 1es, 2es, 3asban nincs gond mivel gyorsan felveszi a fordulatot vagy elkapar.
4,5,6ban már kezdődik a rázás-de ezzel teljesen más-apróra ráz. Vibrációja van a kuplungnak-ezt mondta is az eladó hogy ezt a tartományt nem szereti a kuplung.
Zsír új kéttömegűvel nincs rázás egyáltalán, de nekem az nem kellett, hogy fél év után megint cseréljek mert szétgyúrom.
5ös váltó 1 tömegű 228nál sincs rázás.
Vagyis biztos, hogy a kuplung.
CSak azért írom le ilyen részletesen mert biztos emlékszel, hogy a 2tömegűvel is anno ez volt a bajaom-igen csak, hogy az egy csináltatott kacat volt.
Nem az első PD-t faragom én sem. Ha jó a 2tömegű akkor nincs is probléma ezzel az 1800-2100as fordulaton-ez főleg a 2tömegűnél ennél az 1 töm egűnél meg 2100-2400as fordulaton jelentkezik.
De ha úgy tetszik van benne ráció, hogy a programot kell módosítani--ha ezen a részen gyengítek a kocsik akkor nincs rázás vagy sokkal kisebb.
De nem gynegítek-nekem menjen mint az ökör 2000től. Inkább veszek másik kuplungot ami majd kibírja.
Vagyis összegezve új 2tömegű szettel nincs rázás fél évig, 5ös váltó 228 1 tömegű-vel sincs rázás
6os váltó 280 000km-es lendkerék felújított ami ugyan olyan szar szerintem mindt volt van rázás.
Ezzel az 1 tömegűveé is van csak kicsit magasabb fordulaton300al feljebb de teljesen más mint a 2 tömegűvel.
Ha 1x összefutunk megmutatom.
Ha netán jössz Fertőszentmiklósra hétvégén megmutatom, hogy ez bizony kuplung és nem program kérdése, csak azért, hogy hadjuk már ezt a program dolgot.
Van pár faragott pd a környéken amivel nincs gond. Mindben új Sachs kéttömegű van vagy 5ös váltó 1 tömegűvel.
Ez egy ilyen fajta kuplung hogy ezen a fordulaton ráz-tulajdonos figyelmeztetett is erre.
Tehát gyárilag nincs olyan egytömegű, ami méretben megegyezne a jelenlegi kettőstömegűvel? Kb gyártatni annyiban van, mint venni egy új kéttömegűt...gondolom. A mostani már csere érett sajna, aztán kéne egy végleges megoldás. Habár tesóm pénztárcája ellen nem beszélek, majd ő dönt.
Mindenesetre köszi!
Lehet megpróbálnék egy SPEC kuplungot így 1 tömegűben. Kérdés, hogy mennyibe kerülne mire ideér--az lehet hogy nem rázna a 2100és 2400közötti fordulaton.
Adott egy Skoda Fabia RS (1.9 PDTDI), melynek 240-es kuplungja és kettős tömegű lendkereke van. Létezik e olyan autó szériában, aminek az egytömegű lendkereke jó lenne hozzá? Vagy milyen lehetőségek léteznek?
Jo, csak olvastam C-s map rol és ezért érdeklődtem,hátha lehet variálni.Kicsit még néha felpörgetni a nyomást most 1 báron van, azt pár tized ha van lehetőség a C-s mappal nővelni az jo lett volna.....vagy jo lenne
igen,találtam az alkatrészkatalogusba egy ilyet ,szivocső nyomásérzékelő szenzor.Ez nem a MAP szenzor??És ha igen akkor honnan lehet tudni hogy milyen ,olvastam a c-s röl azért kérdem.
Hát de ha már koszos gondolom elpucoltad? Fém nekem hálistennek nem volt.
Az üzemanyagszűrő nemtudom hogy ilyen hamar bosszulja e meg magát, nekem gondolom kellett az a pár év amióta magyar az autó, mert itt nem divat a rendes szűrőt tenni + a kannás.
Ha kiveszed feltétlen úgy pucold hogy adsz neki ampert.
Szia. Nézd meg még a főtengelyen a vezérműkereket,nem mozdult e el. Többször találkoztam vele,hogy a közepében a csavar jól bele volt ragasztva,alatta pedig a vezérműkerék megmozdult.
Való igaz az előtöltés állító szelep szűrője nekem is elég koszos,sajna még fém is látszódik rajta.Továbbá a HDK fej balsején ahol valami csavar végek látszanak,azok is mágnesként vonzották oda a fémreszeléket.Egy pillanatra nekem is átfutott az agyamon ez a "szelepes történet" de nem tulajdonítottam neki nagyobb jelentőséget,így valóban csak egy pillanat volt,de remélem,hogy neked lesz igazad.Létezhet az,hogy az-a szűrő csak ennyire szűrő és ilyen hamar megbosszulja magát?Most a üza.szűrőről beszéltem.
Na ezt az utat jártam végig nemrég, nekem az volt a hiba hogy az adagoló aljában van az előtöltést vezérlő mágnesszelep aminek a szűrője egy műanyagszűrő nagyon koszos volt mikor szétborítottuk az adagolót, mert én is először az előtöltés dugattyúra tippeltem, de az már csak a második nekifutásra derült ki hogy a előtöltés mágnesszelepnek a szűrője ki volt szakadva és így bement a kosz a mágnesszelepbe és az így nem tudta visszaengedni a nyomást a dugattyúról. Ennek volt egy olyan tünete hogyha állt min fél órát akkor helyén volt az előtöltés, ha megpörgettem utána már nem, én is délutánokat álligattam az előtöltést ez miatt feleslegesen.
Kb. egy-két hétig jó is volt és megint jött egy hiba, megint járkált az előtöltés de már a befecskendezés is, ennek volt igazán nagy szopás megtalálni a az okát, de a háznyomásmérés megadta a választ, mert az első mérés 1,5bar volt. Ekkor meg a háznyomás szabályzó volt megakadva, de az OUT csavarban lévő nyomásszabályzó is meg volt szorulva, ezek pucolása után már stabil volt a háznyomás/ befecskendezés/előtöltés, viszont amit kifelejtettem az örömés bódottág közben pedig beterveztem, hogy leveszem az órát a háznyomás méréskor, és átmosatom az adagolót.
Párszor már nézegettem és volt olyan hogy nem volt fasza az előtöltés kitöltésilye, tehát még mindég maradt benne valami gubanc-kosz ami fennakadást okoz. Még megcsinálom nemsoká az adagoló átmosatást, csak attól tartok hogy megint elkoszolódott a mágnesszelep szűrő, mert nekem ahhoz le kell venni az adagolót. Azt megfogadtam hogy mostantól csak bosch szűrőt teszek fel, vagyis a rávaló bosch-t nem csak a menet számít. Ha kiveszed a mágnesszelepet, 800ft-rá a szűrő, de adj neki 12V-ot és nyitott állapotban fújasd ki meg féktisztítóval tisztítsd, de én a bizt. kedvéért nyitott állapotban belelógattam hideg zsíroldóba is pár órára.
Egy kis segítség kellene. Adott egy Octavia I-es, 1.9 TDI AGR 90LE.
Szombaton olaj és szűrők cseréje, az autó megy.
Vasárnap reggel, indulás Bp. családlátogatás.
Kb. 50 km megtétele után, mikor lakott területre érek, nagyon keményen jár a motor (Nagy előtöltés).
VAG COM pont nálam, fülem jó, tényleges előtöltés alapjáraton: 17 fok. Előtöltés állító szelep, alapon: 2,8%
Mérgemben fordulaton már nem is néztem.
Családot nem akartam cserbenhagyni, irány a kb. 100 Km-re lévő Bp. Napközben ráérő időmben, vezérműdekni le, adagoló keréken előtölltés visszaállítása, amennyit a kerék enged, így lett belőle kb. 6 fok. Este ezzel már biztonságban hazaértem.
Első gondolatom előtöltés állító dugattyú rugójának törése vagy a háznyomás szabályzó szelep megszorulása volt. Ma délelőtt az előtöltés állító dugattyú rugójának deknijét levéve láttam, a rugónak semmi baja. A háznyomás szabályzó úgyszintén jár.
Gondoltam, ilyenformán rossz szűrőre tettem szert, és a koszos üzemanyagtól, az előtöltés állító dugattyú szorult meg. Amit természetesen felszerelt adagolónál nem tudtam leellenőrizni.
Így adagoló le, részleges szétszerelés. De az előtöltés állító dugattyú még mindig nincs megszorulva.
A vezérlés a helyén van.
Valakinek valami jó tippje?
Létezhet-e az, hogy az előtöltés állító dugattyú csak valamiért ott, akkor volt megszorulva, de ez a szétszerelésnél már nem látszik?
Én a 2,8%-os kivezérlési idő és a hozzá társult 17 fokos előtöltésből egyértelműen mechanikai hibára következtettem.
Régóta olvasgatom a fórumot, amit lehet kisilabizálok magam is, most viszont lenne egy kérdésem:
Nemrég hozzám került egy A4 Audi 1.9 tdi 110-es AVG motorkód (ua. mint AFN)
Van bene 502, + katalizátor mentesítettem. Most tettem bele C-s MAP-ot is, hogy kicsit csökkenjen a füst....
Hibakódot nem hoz, a nyomás kb 0,2 -vel kevesebb ahogy kell (alapjáraton 0,8- az 1 baros légkörihez képest)
A gondom az, hogy nem tölt többet a csiga, ez a 0,2 különbség ugyanúgy megvan a kért, és a teljesített értékek között magasabb tartományban is, magyarul maradt a gyári nyomáson hiába van benn a C-s MAP.
Mi lehet a gond?
Ui: előtte egy 1Z-s golfom volt, ugyanezt megcsináltam vele (502 +no katalizátor + map elcsalás, és ott a T15 simán emelte 1,2-1,3 ra a nyomást = jobban megy, és nincs füst...)
Haló mindenkinek volna gy pár db bv50 turbóm TDI tuningból visszamaradtak nyomásos labdával2,8 3 bárt is teljesít de van még pár motyóm ha valakit érdekel
kérdésem lenne még hogy ha szerzek sdi vezérműtemgelyt azzal mivel lesz jobb... ? ha arra kicserélném mert ha jol olvastam szokták azt is cserélni .... hogy kicsit jobban lépjen a gépezet..