Dehogy jutnál el Kínába! Tűpontosan ÉNY vagy ÉNY-Nyugat irányban az első állomás Észak-Korea lenne, ahol azonnal elkoboznák a lemezjátszódat, majd tömlöcbe vetnének. Audioland közönsége talán kicsit sajnálna, de inkább örülne, hogy végre megszabadult a szakbakteri nívót alulmúlóan előadott önismétlő, technofétises szenvelgéstől.
Miféle akadékoskodásról vartyogsz? Ahelyett, hogy elnézést kérnél, miután megtévesztetted a topik technikai kérdésekben nem túl járatos olvasóit!
A flutter pofonegyszerű fogalom, nincs rajta mit értelmezgetni, és te mégis képes voltál belezagyválni egy oda nem való dolgot. Látsz itt valahol fordulatszámot, vagy azzal való osztást?
Lehetnék esetleg én a prezentáló?;ĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐĐ
Nem sorolom fel, hogy ebben az egy mondatos elképzelésben hány helyen csapod be saját magadat, anélkül, hogy a demó során bárki megszólalna. Nem akarom elmesélni, mert egyszer már elmondtam itt landon azt az esetet, mikor 4 fiatalember (+ egyiknek a csaja, mert az baromira kell egy demonstrációhoz;), hogyan akart hangfalat venni a merlin audióban... (hozták a tütyőben a Huszti Heed erősítőjét etalonnak, nem is mondom tovább;) Szóval drukkolok neked, de tényleg. (nincs szmájli!)
Hadd fejezzem ki kételyemet. Viszek magammal egy-két előre kiválasztott lemezt, amelyekről meghallgatok néhány szintén kiválasztott részt. Általam kért hangerővel, köztes állítás nélkül, azonos erősítővel saját s külső fonóval, falakkal. Emellett szemrevételezem a játszókat. Nem tudom, hogy ebbe hol tud erőteljesen torzítani a prezentáló...
Pedig a puskára nagyon nagy szükséged lenne, mikor elmész lemezjátszókat hallgatni!
Egy közepesen rutinos demonstrátor minimum 80 %-ban meg tud vezetni, és azt fogod megvenni, amit előtte megbeszélt a főnökkel ;) erre mérget vehetsz - és ha esetleg nem így lenne, akkor egy balfaxxal akadtál össze ;ĐĐĐ
Ismét rosszul fordítottál, az iránytűt btamas70 barátodnak küldtem(nem kértem), jelezve, ismét feleslegesen akadéskoskodik - valószínüleg értette, amit mondtam neki a nyávogás és a flutter értelmezésének a szemléltetéséhez...
Gyorsíthatsz az ügyön, ha adsz tuti tippeket, hol hallgathatok megy egy PL 1500C-t illetve egy TEAC TN-4Dt, de még nagyobb lenne a segítség, ahol a kettőt egymás után hallgathatnám meg... Óvatosabb vagyok már, btamas70 "kitűnő" hozzászólása után, Bp. "0" kilométer pontjától rajzolt 25km-es sugarú kőrön belül gondolkodom, se Bécsbe se Pécsre nem mennék el az ügy érdekében...:)
iránytűt már kaptál, meg puskát is az együgyű marketing hülyeségek ellen, de nagyon úgy néz ki, egyiket se tudod használni, csak körbe-körbe járkálsz ;)
Barátocskám, ha kb. Japán közepéről, mondjuk Tokióból elindulsz É-Ny-ra (ami nem csak 315 fokot jelent, hanem egy szélesebb szögtartományt pl. Oszaka-Peking kényelmesen belefér ebbe a tartományba), eljutsz Kínába... persze van akinek mindenről az oroszok jutnak az eszébe, s senki nem mondja ne utazz Vlagyivosztokba. De legközelebb mellékelek egy térképet,egy iránytűvel. Érdekes most ez a "precízkedés", a lemezjátszók kiértékelésénél nem ennyire rajongtok a műszeres, egzakt világért...:)
Szerintem pedig vissza kellene térni a konkrét lemezjátszók hangjának az elemzéséhez, mert ez a feleslegesnek tűnő, vég nélküli morfondírozás teljesen elszakadt a valóságtól. Vegyél már meg egy lemezjátszót! :)
"elég határozottan meg lehet külünböztetni a vibrátót/modulációt, mellyel az előadóművész színez, a flutter által okozott IM-től."
Először is, ki beszélt itt konkrétan flutterről??
Másodszor: mindenféle hangmagasság-ingadozás intermodulációt eredményez, ha vele egyidőben másik hang is megszólal, természetesen az ingadozás forrásától függetlenül.
Harmadszor: bizonyítsd be (magadnak), hogy kihallod az IM torzítás flutter-általiságát, tehát duplavakpróbán is képes vagy felismerni, beazonosítani. De ezen a ponton nem szabadna büszkén hátradőlni. Önjelölt fekete öves majszterek állítólag a szögsebesség-ingadozás frekifüggőségét is fel szokták rajzolni:):)) Addig a "határozott megkülönböztezés" részedről csak üres fantáziálás marad! Nevetséges dolog egy zenereprodukáló eszköz kiválasztását absztrakt képzelgésre alapozni...
Ismerem a listát, a CEC mellett a Micro volt kora Hanpin-ja, ha szabad így fogalmazni. Sok mindent gyártottak, de pl direct drive motort nem. Azt mind beszállítóktól vásárolták, leginkább a JVC-től.
Két DD Microm is van, az egyikben JVC, a másikban Technics/Matsushita motor van. Mondjuk ez nem von le az értékükből, de attól még tény marad.
Én sem akarlak elkeseríteni, de elég határozottan meg lehet külünböztetni a vibrátót/modulációt, mellyel az előadóművész színez, a flutter által okozott IM-től. Ha te ezt nem hallod ki, akkor neked is bőven jó az 50-100e HUF os lemezjátszó, függetlenül a zenei anyagtól. Másrészt ezeknél az eszközöknél nem a nyávogás a kérdés - az gyakorlatilag nem probléma, értelmezés szerint az kb. egy fordulatra jutó relatíve lassú frekvencia változás - ebben a mai lemezjátszók, még a kínaiak is - jók. Hanem a flutter, a remegés mely több Hz-es vagy még nagyobb frekvenciájú nem kért modulációt jelent, ami gyakorlatoilag nem kívánt IM torzítás formájában jelentkezik, ettől lesz egy szépen lecsengő zongora hang esetleg grízes stb. - ez viszont a hajtások problémája, ki ezzel, ki azzal védekezik ellene - s egyes esetkben bár rumplit a szíjas hajtás megszünteti, a fluttert nem annyira... Sajnos a két fogalmat egy kalap alá veszik, s egy paraméterben tárgyalják vow and flutter pedig bár mindkettő moduláció, mégis más...
Egy 20-30-40 éves cucc előélete ismeretlen, és mivel mind a mechanika, mind az elektronika, mind az anyagok öregszenek, sanszos, hogy előbb-utóbb kér valamilyen alkatrészt (akkor is, ha eredetileg sokkal minőségibb termék volt, mint a maiak). Ha pedig nem valami népmodellről van szó, akkor ilyenkor bizony szívás van. Nézd csak meg a hirdetéseket, hogy hánynál szerepel, hogy pl. nem megy a hangkarlift.
Egy új cuccra viszont ha vigyáz az ember a kezdetektől, tartósabb lehet, akkor is, ha szarabb.
Közel sem olyan triviális a döntés, mint amilyennek azt te itt beállítani próbálod.
"direct driveot, abból az időből, amikor a többségnek még saját gyártókapacitása volt, és ha ki is szervezték, olyan patinás cégeket kértek fel, mint pl. a Micro Seiki"
Azért ne lepődjél meg, ha a patinás Micro Seiki DD-ben JVC motort találsz, esetleg Technicset...
Egyetértek, az áruháziak - az AT is - ez a világ. Hasonló szempontjaim vannak, bár ingadoztam a szíjon, de nem vagyok mazochista, inkább kényelmes...
A Technics igen komoly egyedi meghajtást tervezett - de a rendszer súlyból is látszik, másképpen közelítették. Ezért a TEAC TN-4D - a kar finom, a beépített RIAA minden bizonnyal használható(JRC), de ki is kapcsolható, lehet játszani kedvedre - és a Technics 1500 C között ingadozok, hangszedők cserélhetőek, a TEAC teljes kényelmet nyújt - féláron, kétségtelen magasabb flutterrel. Mellesleg az "audiofil" gyártók hasonló kategórriás játszói, szíjjal sem tudnak jobbat... A designal egyiknél sincsen gond. Van egy mégjobban preferált új modellje a TEAC-nak a TN-5BB, de az ára megegyezik a Technicsével, sőt kicsit feljebb - kiszórtak belőle mindent (USB, RIAA), hogy audiofilebbnek tünjön - de technikailag nem jobb a 4D-nél. Az 1500C paraméterei jobbak és DD, de akkor már az utóbbi...
Megpróbálom meghallgatni tehát mindkettőt. Még azt lenne jó tudni, vajon a TEAC TN-4D futómű tényleg a TEAC-nál készül-e, avagy É-Ny-abbra...?
A játék kedvéért tf., hogy a Hanpin kvázi monopóliumából adódóan az árkategóriába tartozó direkhajtányok csaknem egyenértékűek lennének. Gondolom hallottál a monopolhelyzet olyan törvényszerű mellékhatásairól, mint az "ár/minőség mutató" folyamatos romlása, álinnováció a valódi fejlesztés helyett, stb. Kifejezetten mókás ötletnek tartom, hogy ennek ellenére mindenképpen új lemezjátszót szeretnétek vásárolni, az egyeduralkodó cég által gyártott lényegileg egyforma direktdrájvokból "válogatva", miközben a garanciaidőn belüli(!) meghibásodás miatt aggódtok:):))