Az a 126e. elég húzós februártól számolva, de vszínű hogy akkor a következő szezonban már nem nagyon kell majd rá költened (gondolom én). A biztosítást meg nem tom hol nézted de sztem az a 28000 inkább 38000-re jön ki. Én itt néztem:
tibierdrol: Mint már írtam, ma vettem egy DR350-et, s 2 kiput adtak hozzá. A gyárit, eredeti álapotban, meg egy gyárit kiherélve, és engem meg érdekelne egy hangos dob. Egyezkedés? Nem tudsz gyógyírt a csörgésemre?
Sada én egy "verseny" dobbal vettem a DR-t. Az első harmad környékén meg van törve egy kicsit (haverom szerint KTM-eken volt hasonló). Odáig teljesen üres, a hátsó részben meg van egy kifurkált cső, közte és a dob külső fala között gyapottal kitömve. Semmi márkajelzés nincs rajta, fogalmam csincs hogy ki csinálta és mennyire értette a dolgát, de egy szép csendes gyári dobra szívesen elcserélném! :o) Ha gondolod hallgasd meg az enyémet és cserélhetünk.
Februárban vettem a motort, azóta írok minden költséget.
Karbantartás, javítás, vizsgáztatás, csinosítás: 126000Ft Benzin: 73000Ft, és még nincs vége a szezonnak + télen jön a motor rendberakása. Az átírást ugye elbukja az ember, meg van egy kis amortizáció is...
A biztosításom évente 11000Ft, 351 köbcenti fölött 28000 lenne. Ez a 17000Ft különbség a többi költséghez képest eléggé elhanyagolható szerintem.
Hi! vettem egy 350es dr-t. 95-ös asszem. Első utamon vagyok vele túl, s pár kérdésem lenne az öreg rókáktól. Egyik: nem tudom soxor berúgni. Régen volt XR400-am, azt felső holtpont után kellett indítani. Ezt úgy nemtom berúgni. Másik, nagyobbik bajom, magas seb. fokozatban, terhelés alatt valami nagyon csörög. 1-2-ben nem, 3-ban csak alacsony fordulaton, 5-ben meg szinte mindíg. Még akkor is, amikor kipörgi magát. Gyűrű lene, vagy vetérműlánc? Help me...nagyon fájna, ha rossz mocit vettem volna. Köszi
Vettem egy gyertyakulcsot a dr-hez, ami igazándiból egy 16-os gyertya dugó, krovához. És amikor haza értem, akkor vettem észre, hogy egy ugyan ilyet, már vettem a ktmhez :)))
ha nem cserelsz szurot akkor kell 1.7, de en mindig cserelek + beleontom a 2l-t hogy ne kelljen tartogatni a maradek olajat, igy egy picit a max folott van a kovetkezo olajcserereig meg egy picit a max ala megy.
az uj 4t-k nem nehezebbek mint a 2t-k, a trialok 95% 2t, de amugy dani sulyahoz tenyleg egy trial passzolna :) de egyebkent az o eseteben ertem meg legkevesbe hogy miert nem drz400at vesz :D
oké akkor hasonlitsuk a suzuki versenyendurojaval: drz-400 kb hasonlo arány fog kijönni ;) de en nem akarok 2 egyforma motort osszehasonlitani(mert nincsen ertelme hasonlo az uzemeltetesi koltseguk az 1x-1x megtortent urbanlegendkent terjedo esetek amik 90%ban a tulaj gondatlansagara vezethetok vissza meg nem erdekelnek) Mert ugye arrol volt szo hogy azert veszel 2t-t mert az olcsobb - na ezert hasonlitottam ossze az exc125-ot (ami a legolcsobb 2-t) a dr350-el (ami a legolcsobb 4t)
helló! jósokat írtatok :D mindenkinek igaza van sztem, nekem elég a DR ereje néha mondogatom lehetne több is de hát minek csak hogy kicsivel gyorsabb legyek esetleg? de hát hobbi szinten tök mind1 szerintem én ezzel is nagyon élvezem a motorozást!! és ez a fontos. de azért az álmom egy KTM EXC525 és ha lesz majd valaha is lehetőségem hogy vegyek ugyis fogok :D
Ez nagy igazság! Meg az is hogy mindenki a saját tudásához,és igényeihez válasszon motort. és fölösleges azon vitázni hogy meiknek kissebb a fentartási költsége, mert tök mindegy, úgyis olyat vesz az ember amien tetszik neki, akár drága akár olcsó sztem.
amióta rátettem a hűtővédőt - semmi gond nincs vele... :-)
Amúgy a jól beállított 2T terepen a 10litert azért leszokta nyulni minimum... és a nagyon szarul beállított 525 max. 7 litert... De ne felejsd el, hogy igaz, hogy a 2T-be nem kell olajat cserélni, de a benzibe kevert minőségi olaj ára miatt egyáltalán nem olcsobb... A többi fentartási kölség meg tény, hogy a 2T-nél olcsobb, de az is tény, hogy ha a sok kicsit összeadod, akkor már ugyan ott vagy mint egy problémás 4T-nél. De ha a 4T-re odafigyelsz, esetleg még vigyázol is rája, akkor messze olcsobban jön ki.
A DR350 meg nem versenyenduró és még szerencse, hogy mi meg nem vagyunk versenyzők... Bár amióta a PallóGabi krosszversenyt nyert... :-)
Szóval szerintem nyugodtan vállasszunk a szintűnknek megfelelő motort, nem kell mindig mindent túltervezni... minek? Azért az évente 2-3 alkalomért, amikor tényleg jól jönne az a plussz 20-30 lóerő?
Tavaly eljött velünk a Polya a drz350-vel a bihari hegyekben szervezett évadzáró bulinkre (idén is lesz!!) és egy rakás helyzetben meg kellett, hogy állapítsuk, hogy a dr 350 barátságos teljesítménye magasabbra juttatta a hegyoldalban őt, mint a profikat... Emléxel balázs arra a füves feljáróra, ahol a dr350 lekörözte még a viktor az állat 520-as krossgépét is?
Pedig a csapatban messze nem a polya volt a legjobb - sőt. :-))
Aztán volt olyan feljáró is, ahová csak két embernek sikerült feljutnia... az össze motort is ők vitték fel... és igaz, hogy azt mondták, hogy a dr350 olan volt mint egy roller... de azt is talpon vitték fel...
Tehát a teljesítményhez nem teljesítmény kell. :-)