Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
kevertettem festéket RAL kód alapján. flakonba és úgy fújtam. Az első festésem szebb lett szerintem vagyok én nagyon meg voltam elégedve vele a maszkolási hibát eltekintve. Ma lecsiszolom ahol tudom és újra fújom. Remélem sikeról szebben megcsinálni. De lehet a réz maratott fellépőt nem teszem rá fel mert az alapozót leszedi ahogy fl akarom tenni meg az eredetin se pont olyan rács van. Lassú Tibor féle szépen kidolgozott szerintem.
Estet teszek fel képeket a két orrész aminél a maszkilásnál került sárga festék a kékre és az alváz szürke részén valahol lepattant a festék kilátszik a kaszni. Szürke alapozó vagy tapadáskönnyítővel lett lefújva az egész és így csak kék és sárga festék kellett. De minél több a réteg annál jobban elvesznek a részletek.
Köszönöm az ötleteket. A csiszolópapír az csak sima felületekhez jó nem? A homloknál vagy peremeknél az a szivacsszerű is jó lehet? Vagy van mikromodell féle homlok csatlás lehet azt teszem fel az eredetit meg eltüntetem. Képet este megpróbálok feltenni. De holnap veszek sárga festéket mert elfogyott.
Ha az egész festéket le akarod szedni, akkor fékolajba kell áztatni. De azért egy nem látszó részen próbáld ki, hogy az alapanyagot nem támadja-e meg! Én egy régi PIKO kocsiról szedtem így le a gyári festéket a MÁV-osítás előtt. Ha jól emlékszem, fülpucolóval csihatoltam le a meglágyult mázt.
A csiszolópapírnak hátránya, hogy a kiálló részeket is megsérted vele.
Sikerült a festést elcsesznem. Aki jártas az ilyesmibe az tudna tanácsot adni? Gondoltam finom csiszolópapírral visszacsiszolom kicsit vagy van az a dörzsike vagy mifene. és kezdem előröl a dolgokat. Köszönöm.
"most már mindegy 1034-es lesz ráccsal hosszú alvázzal"
Ne is izgassad magad emiatt. Én is n+1 ("n" egy tetszőlegesen nagy, pozitív egész szám) alkalommal jártam így, hogy utólag derült ki valami turpisság...
Bár most talán éppen idejében:
azon kívül, hogy a tető peron fölötti részének tengelyét lejtősre kellett reszelnem (a hozzá csatlakozó ív korrekciójával együtt), most valószínűleg az ablakok alatti takarólécről is legyalulhatom a szegecseket. Még szerencse, hogy nem kapkodtam el a kocsi befejezését... :-)
Az újabbakra utólagosan kerültek fel, eredetileg nem volt. Az alváz rövidsége ott nyilvánul meg, hogy a fülke homlokfala (középen a csúcsnál kb. 1 cm re van az alváz végétől, a hosszú alvázasokon pedig 10 cm-vel beljebb.
A Fuggerth szilinél hozott anyagból kell gazdálkodni ezért vállalni kell ezt a kis kompromisszumot.
Köszönöm a felvilágosítást. De ahogy a képeket nézegettem látom a vonószerkezet különbséget de a taposó rács az már van a hosszúakon is az újabbakon ahogy láttam. most már mindegy 1034-es lesz ráccsal hosszú alvázzal. Amúgy az alvázak hosszának a különbsége melyik részen nyilvánul meg? csak a végeken vagy középen?
A Fuggerth hosszú alvázas. A rövid alvázasoknak van egy kis toldalék taposórács az alváz felsőrészén, a hosszúnak nincs, de a vonókészülék bekötésről is fel lehet ismerni.
Most akkor a Fuggerth mozdony rövid vagy hosszú alvázas? Nekem azt mondták a Fuggerth az rövid alvázas. A valóságba csak a magas pályaszámosak amik hosszúak. Rajzot se találtam még róla mi a különbség a rövid és a hosszú között. de ha valaki felvilágosít akkor azt megköszönöm.
Ne keverd a kettőt. Ez egy rövid alvázas ahol előfordult ,hogy sárgára mázolták az alváz felső síkját (nem mindig), de a hosszú alvázasoknál (mint a Fuggerth) jellemzően szürke volt. Azoknál sárgára nem emlékszem (aztán kitudja...) .