1850. december 16-án adták át a Vác-Párkánynána szakaszt, benne a két fahíddal az Ipoly és a Garam felett. Az Ipoly felett 1859-ben építették át vashíddá.
Forrás: Vasúti Hidak a Budapesti Igazgatóság Területén.
Még július elején voltam Tiszalöknél a Keleti-főcsatorna Langer szerkezetű hídjánál.
Az innen készült képek felkerültek a megnyitott Keleti-főcsatorna galériába a www.vasutihid.hu oldalamra.
A terveim idén állandóan változnak, sajnos ez az idei kánikula nem adott lehetőséget a nyíltvonali fotózásra, így most úgy néz ki, hogy a megnyitott galériákat teszem rendbe, és pótlok fotókat. Ilyen a Siójutnál a Sió-híd, vagy a Tarna hidak Kál-Kápolnánál (80-84-es vasútvonalon), vagy a Zagyva hidak Hatvannál, és felette.
Ezzel párhuzamosan már többek kérésére elindul a Tisza-híd sorozat is, elsőként a Tiszaug, Csongrád, és Algyő kerülne sorra a nyár végén még. Ezt majd jövőre folytatnám Szolnoknál, és attól felfelé. Szolnok még nem is lesz egyszerű, mert fegyveres őrzés alatt van. Aztán a Keleti-főcsatorna folytatása, és a Hortobágy-Berettyő új album lenne jövőre tervezve, és ismét Szlovák műtárgyak is színesítik majd a weboldalamat.
A 29-es számú vasútvonal vezetett itt át régen a 27-es felett. Akkor még csak mh volt Csajágon. Ha érkezel Pest felől, akkor balra a bejárati ívben a sorompótól jól követhető a régi nyomvonal töltése, ami a felvételi épület mögött vezet fel erre a felüljáróra, majd csatlakozik vissza a mai pályához.