Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 341
Persze hogy számít, ezt írtam is olyan jó két oldallal korábban, hogy itt nem vettük figyelembe a súlyt, légellenállást, kiskutyafülét :)

Mondjuk ha feltételezzük hogy egy komoly szekvenciális váltó avan az autó alatt, akkor a váltási idő százídmásodpercekben mérhető, és mint ilyen igazából nincs jelentősége...

Egyébként igazad van, az időt is figyelembe kéne venni, de hát az átlagos nyomaték miatt a vonóerőt is átlagosnak vehetjük, és ebben az esetben a gyorsulás tulajdonképpen lineárisnak tekinthető... Aztán persze a váltásoknál mégsem, szóval ezt már a halál se számolja végig :))))))))))De egész jól átszórakoztuk a ma éjjelt :))))

Előzmény: HondaVuk (336)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 340
Nincsen matematikai értelme, nem is azért írtam. Csak ebből a két adatból az látszik első ránézésre, hogy a két autó nagyjából egyforma erős...
Előzmény: Hooshee (334)
E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 339
The translations for the numbered labels in the diagram are:

1.Cylinder Head - Complete port & polish
2.Exhaust Valve Spring - High-lift, dual-layered spring
3.Sparkplug - High-heat-type #7 platinum plug
4.Pistons - High-compression, low-friction, custom pistons
5.Connecting Rod - High-output, high-durability, lightened, custom conrod
6.Engine Stiffener - Aluminum die-cast, high-durability, one-piece type
7.Crankshaft - Full-balancer, 8-weight, high-output, custom crankshaft
8.Inlet Valves - Lightened inlet valves
9.Inlet Valve Springs - High-lift, flat-surfaced, dual-layered spring
10.Camshaft - Wide-angled, high-lift, high-durability camshaft
11.Intake Manifold - High-RPM type.

;)

Előzmény: E30M40 (335)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 338
Ez tényleg így van. Éppen ezért nehéz megbecsülni a dolgot, mert ugye Hoosheenehezebben fog tudni például elindulni a nagyobb vonóerő miatt, ott nincs szükség akkorára, mert jó eséllyel kipörög a kereke. Tehát valójában az elején majdnem egyformán fogunk gyorsulni. De persze az átlagolás is nehéz, mert egy csomószor meg a másik irányban tévedünk.
Előzmény: Hooshee (334)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 337
hát, a japán írásjelekkel ninc gond, de mik ezek a hülye piros jelek körbe? :)
Előzmény: E30M40 (335)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 336
"amiket beírtál, arányszámokat (0.73, 0.95, 1.4, stb a megtett út hosszával súlyozva. "

Most nincs kedvem végigszámolni, így elhiszem neked. Majd holnap utánnanézek! Amúgy meg nem úttal kell számolni, hanem idővel a helyes átlagoláshoz. És ugye a váltási időket is illik figyelembe venni. De ezt csak basztatásként írtam (de amúgy tényleg számít, hogy te többször váltasz).

Előzmény: Hooshee (328)
E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 335


Ha valamit nem értetek kérdezzetek nyogodtan;)

Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 334
De amit mondasz, az marhaság, könyörgöm... Az általad beírt két adatnak a világon semmi értelme, mert csak annyi látszik belőle, hogy az én adataim jobban szórnak az átlag körül, mint Vuk adatai...
Előzmény: Bihus (332)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 333
navárj, de ha kihuzatod 7900-ig, akkor ott már esik a teljesítményed (a nyomatékodról már nem is beszélek), Ergo kizárt, hogy optimálisan gyorsuljon az autó, tehát mégsem optimális a váltód (teljesítménymaxról nyomatékmaxra)?

Vagy ahhoz hogy optimális legyen, kéne még egy hetedik fokozat? :))))))) Nem baj Vuk, úgyis satnya a jobb karod :)))

Előzmény: HondaVuk (331)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 332
Nem, csak számolok, és következtetéseket vonok le :)
Előzmény: Hooshee (326)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 331
"7400??? Hmmm, Vuk, hogy volt azzal a 7900-nál váltással? :))))"

Akár hiszed, akár nem, de a Hondákkal a leszabályozásnál kell váltani! Ez elég ritka különben és azért van így, mert a váltó úgy van belőve - a magas nyomatékhely miatt -, hogy a nyomatéki maximumra a max. fordulatszámról ejti a fordulatot.

Előzmény: Hooshee (320)
capri-3 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 330
jaja, mingya bekapcsolom en is a televizort... mondjuk nekem itt van a gep mellett, csak azert kell majd elmennem, mert 70 centis kepet nem lehet 70 centirol nezni:)
Előzmény: HondaVuk (327)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 329
"Az én váltóm tartós , hosszú távú utakra van kitalálva, hogy relatíve nagy sebességet (mondjuk egy 180-as utazót) emberi fordulaton, és így fogyasztással, zajemisszióval, stb., legyen képes abszolválni. Ezt a célt remekül teljesíti is. Kifejezetten nem gyorsulásra van kitalálva, és ezt sosem vitattam... "

Tudom én azt! Csak húzni akarlak! :-))

Előzmény: Hooshee (318)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 328
amiket beírtál, arányszámokat (0.73, 0.95, 1.4, stb a megtett út hosszával súlyozva.
Előzmény: HondaVuk (325)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 327
4.00. Retekklub adja, de érdemes hamarabb odakapcsolni, nehogy lemaradj valamiről. Én lassan el is húzok, mert a másik szobában van a TV.
Előzmény: Bihus (315)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 326
Bihus, te direkt bosszantasz, mondd? Ez egy ÁTLAGOS ÉRTÉK, amit itt fent megnyeek, azt lejjebb elvesztem...
Előzmény: Bihus (322)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 325
"te számaidat elfogadva, ha kiátlagolod az értkeket, 0.99349-et fogsz kapni, a Bonny javára... "

Mit átlagolok ki? És milyen módszerrel?

"És ugye megkérdem csendesen, hogy melyiket használod többet, a gyorsulást, avagy a végsebességet..."

És ugye megkérdem csendben, hogy az eredeti áttételekkel ki hogy gyorsulna! :-))))

Előzmény: Hooshee (313)
capri-3 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 324
altalaban ez xokott lenni, a dohc ford motorok, pl az enyem is, es a GSI opelek is...
ezert mondottam vala:)
Előzmény: HondaVuk (321)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 323
Egyébként a grafikon szerint is 7400nál kéne váltanod, nem 7900-nál, ami ha figyelembe vesszük, megint hoz egy kis pluszt a bonnynak...
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 322
260 Nm * 5250 RPM = 194 LE
180 Nm * 8000 RPM = 202 LE
Előzmény: Hooshee (313)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 321
"ez a 86x86-os motorepites nem rossz dolog:)"

Általában milyen szokott lenni? Gondolom hosszabb a löket. Bocsi, de ugye én csak a Hondákhoz értek!

Előzmény: capri-3 (312)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 320
7400??? Hmmm, Vuk, hogy volt azzal a 7900-nál váltással? :))))
Előzmény: E30M40 (314)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 319
Tudok, csak elhittem Bihusnak a 180-at, aztán megnéztem, és láttam hogy az nem lesz korrekt, ezért írtam a hozzászólást, amiben elfogadom a te számaidat, és még így is a Bonny jön ki a végére győztesnek...
Előzmény: HondaVuk (317)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 318
miért sírna? Az én váltóm tartós , hosszú távú utakra van kitalálva, hogy relatíve nagy sebességet (mondjuk egy 180-as utazót) emberi fordulaton, és így fogyasztással, zajemisszióval, stb., legyen képes abszolválni. Ezt a célt remekül teljesíti is. Kifejezetten nem gyorsulásra van kitalálva, és ezt sosem vitattam...
Előzmény: HondaVuk (310)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 317
"A 1.04-es szorzódat engedelmeddel 1.08-ra módosítom, mert az áltlad használt tartományban kb 180 NM áll a rendelkezésedre..."

Tudsz te grafikont olvasni? Váltás után kb. 6000-re esik vissza a fordulat. 6000-től kb. 7300-ig 190 feletti a nyomaték (190-196). 7900-on kb. 170 Nm. Tehát 1300 fordulaton keresztül 193-as átlag van, 600-on keresztül meg 180-as. Sőlyozott átlagot számolva: ( 13 * 193 + 6 * 180 ) / 19 = 188.89. Én 188-al számoltam. Mert iyen jó vagyok.:-)) Egyéb kérdés?

Előzmény: Hooshee (305)
capri-3 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 316
""És ugye megkérdem csendesen, hogy melyiket használod többet, a gyorsulást, avagy a végsebességet...""

esetemben ez fogos kerdes:)))

Előzmény: Hooshee (313)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 315
Tőlem :) Mikor lesz?
Előzmény: HondaVuk (310)
E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 314
However, the Type R Civic's peak power has been upped to an impressive 147kW @ 7400rpm. This puts the car firmly in hot-hatch territory, but torque figures aren't as impressive. Though with a dry weight of 1200kg, 196Nm @ 6,500rpm is more than enough to smoke most V8s off the lights.

Egyenlőre ezt találtam;)
Keresek még;)

Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 313
De most a nyomatékgörbék fölötti vitát félretéve, a te számaidat elfogadva, ha kiátlagolod az értkeket, 0.99349-et fogsz kapni, a Bonny javára... azaz paraszthajszállal előbb éri el ezt a sebességet. Mivel ez baromira elhanyagolható külöbség, vegyük úgy, hogy egyformán gyorsultak.

Hogy lehet, hogy a 170 lóerős pariban gyorsul a 200 lovassal?

Nem végsebesség, mert oda tényleg a teljesítmény számít, hanem a gyorsulás...

És ugye megkérdem csendesen, hogy melyiket használod többet, a gyorsulást, avagy a végsebességet...

capri-3 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 312
ez a 86x86-os motorepites nem rossz dolog:)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!