Persze hogy számít, ezt írtam is olyan jó két oldallal korábban, hogy itt nem vettük figyelembe a súlyt, légellenállást, kiskutyafülét :)
Mondjuk ha feltételezzük hogy egy komoly szekvenciális váltó avan az autó alatt, akkor a váltási idő százídmásodpercekben mérhető, és mint ilyen igazából nincs jelentősége...
Egyébként igazad van, az időt is figyelembe kéne venni, de hát az átlagos nyomaték miatt a vonóerőt is átlagosnak vehetjük, és ebben az esetben a gyorsulás tulajdonképpen lineárisnak tekinthető... Aztán persze a váltásoknál mégsem, szóval ezt már a halál se számolja végig :))))))))))De egész jól átszórakoztuk a ma éjjelt :))))
Ez tényleg így van. Éppen ezért nehéz megbecsülni a dolgot, mert ugye Hoosheenehezebben fog tudni például elindulni a nagyobb vonóerő miatt, ott nincs szükség akkorára, mert jó eséllyel kipörög a kereke. Tehát valójában az elején majdnem egyformán fogunk gyorsulni. De persze az átlagolás is nehéz, mert egy csomószor meg a másik irányban tévedünk.
"amiket beírtál, arányszámokat (0.73, 0.95, 1.4, stb a megtett út hosszával súlyozva. "
Most nincs kedvem végigszámolni, így elhiszem neked. Majd holnap utánnanézek! Amúgy meg nem úttal kell számolni, hanem idővel a helyes átlagoláshoz. És ugye a váltási időket is illik figyelembe venni. De ezt csak basztatásként írtam (de amúgy tényleg számít, hogy te többször váltasz).
De amit mondasz, az marhaság, könyörgöm... Az általad beírt két adatnak a világon semmi értelme, mert csak annyi látszik belőle, hogy az én adataim jobban szórnak az átlag körül, mint Vuk adatai...
navárj, de ha kihuzatod 7900-ig, akkor ott már esik a teljesítményed (a nyomatékodról már nem is beszélek), Ergo kizárt, hogy optimálisan gyorsuljon az autó, tehát mégsem optimális a váltód (teljesítménymaxról nyomatékmaxra)?
Vagy ahhoz hogy optimális legyen, kéne még egy hetedik fokozat? :))))))) Nem baj Vuk, úgyis satnya a jobb karod :)))
"7400??? Hmmm, Vuk, hogy volt azzal a 7900-nál váltással? :))))"
Akár hiszed, akár nem, de a Hondákkal a leszabályozásnál kell váltani! Ez elég ritka különben és azért van így, mert a váltó úgy van belőve - a magas nyomatékhely miatt -, hogy a nyomatéki maximumra a max. fordulatszámról ejti a fordulatot.
jaja, mingya bekapcsolom en is a televizort... mondjuk nekem itt van a gep mellett, csak azert kell majd elmennem, mert 70 centis kepet nem lehet 70 centirol nezni:)
"Az én váltóm tartós , hosszú távú utakra van kitalálva, hogy relatíve nagy sebességet (mondjuk egy 180-as utazót) emberi fordulaton, és így fogyasztással, zajemisszióval, stb., legyen képes abszolválni. Ezt a célt remekül teljesíti is. Kifejezetten nem gyorsulásra van kitalálva, és ezt sosem vitattam... "
Tudok, csak elhittem Bihusnak a 180-at, aztán megnéztem, és láttam hogy az nem lesz korrekt, ezért írtam a hozzászólást, amiben elfogadom a te számaidat, és még így is a Bonny jön ki a végére győztesnek...
miért sírna? Az én váltóm tartós , hosszú távú utakra van kitalálva, hogy relatíve nagy sebességet (mondjuk egy 180-as utazót) emberi fordulaton, és így fogyasztással, zajemisszióval, stb., legyen képes abszolválni. Ezt a célt remekül teljesíti is. Kifejezetten nem gyorsulásra van kitalálva, és ezt sosem vitattam...
"A 1.04-es szorzódat engedelmeddel 1.08-ra módosítom, mert az áltlad használt tartományban kb 180 NM áll a rendelkezésedre..."
Tudsz te grafikont olvasni? Váltás után kb. 6000-re esik vissza a fordulat. 6000-től kb. 7300-ig 190 feletti a nyomaték (190-196). 7900-on kb. 170 Nm. Tehát 1300 fordulaton keresztül 193-as átlag van, 600-on keresztül meg 180-as. Sőlyozott átlagot számolva: ( 13 * 193 + 6 * 180 ) / 19 = 188.89. Én 188-al számoltam. Mert iyen jó vagyok.:-)) Egyéb kérdés?
However, the Type R Civic's peak power has been upped to an impressive 147kW @ 7400rpm. This puts the car firmly in hot-hatch territory, but torque figures aren't as impressive. Though with a dry weight of 1200kg, 196Nm @ 6,500rpm is more than enough to smoke most V8s off the lights.
De most a nyomatékgörbék fölötti vitát félretéve, a te számaidat elfogadva, ha kiátlagolod az értkeket, 0.99349-et fogsz kapni, a Bonny javára... azaz paraszthajszállal előbb éri el ezt a sebességet. Mivel ez baromira elhanyagolható külöbség, vegyük úgy, hogy egyformán gyorsultak.
Hogy lehet, hogy a 170 lóerős pariban gyorsul a 200 lovassal?
Nem végsebesség, mert oda tényleg a teljesítmény számít, hanem a gyorsulás...
És ugye megkérdem csendesen, hogy melyiket használod többet, a gyorsulást, avagy a végsebességet...