Keresés

Részletes keresés

XtraP Creative Commons License 2024.03.22 0 1 500

A termékek neve a kulcs, nehogy kétszer beírják ugyanazt.

(Nikkelezett körmös csapágylehúzó, körmös nikkelezett csapágylehúzó.)

 

Ez katasztrofális. Ha ez az azonosító, akkor ezt a kitudjahánykarakteres szöveget tartalmazza minden érintett tábla minden hivatkozása? Elmebeteg dolog, több helyet foglal, mint maga az adat, arról nem beszélve, hogy pl. átnevezésről ne is álmodjon senki, mert arra egy hétvége rámegy, hogy a rendszer mindenhol átírja - feltéve, hogy nem jön közbe egy apró zavar, mert akkor a tranzakciós fájl alapján (ha ugyan ismerik a fogalmat) visszajavítani az újabb két nap.

 

Ha nem akar ismétlődést, azt ember módjára megírt kóddal is ki lehet zárni.

 

(Arról nem beszélve, hogy tisztességes helyen az említett holmit "Csapágylehúzó, körmös, nikkelezett"-ként tartják nyilván, mint ahogy a fizetési jegyzék se hajszín szerint van sorbarakva (vagy ki tudja ...?), hanem ahogy halandók keresnének benne.)

Előzmény: Törölt nick (499)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.22 0 0 499

Elvileg mindent lehet. Gyakorlatilag amikor nála fogyóban van, olyankor jön érdeklődni, hogy mennyi van kész, mert néhányat elvinne sürgősen. És odaadják neki. Évek óta így megy. Változó, hogy nála miből mennyi fogy.

 

 

Van még egy érdekesség.

A kísérő bizonylatot a külföldi tulajdonú cégek angolul kérik (kérték).

Ugyanaz a termék több nyelven is be van írva. Remek.

A termékek neve a kulcs, nehogy kétszer beírják ugyanazt.

(Nikkelezett körmös csapágylehúzó, körmös nikkelezett csapágylehúzó.)

Mostanában angolul ÉS magyarul is kérik. Jó móka.

 

Több telephely/projekt esetén pedig a cég nevéhez tartozó kapcsolattartó telefonszámát alkalmanként átírják, vagy nem. Tökéletesen működik a rendszer.

 

Időnként jönnek, hogy sok évvel ezelőtt vettek valamit, nem tudják a típust. Kellene egy ugyanolyan, mert elromlott. Megpróbáljuk megkeresni. Szóval máshol is pontosan tudják, hogy mikor kitől mit vettek.

Előzmény: Elminster Aumar (498)
Elminster Aumar Creative Commons License 2024.03.22 0 1 498

4. A megrendelésbe vagy a szerződéskötésbe ki kell kötni, hogy a tételek átvételi lehetőségéről a gyártó értesíti a megrendelőt, és a gyártó csak akkor értesít, amikor megvan a megrendelt mennyiség.

 

Probléma megoldva.

Ha a megrendelő szívja a fogát, akkor le kell ülni vele és megbeszélni, hogy mondjuk heti rendszerességgel mennyit vehet át, és ekkor mennyit rendeljen meg hetente.

Előzmény: Galfi Gergo (492)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.22 0 1 497

(Rizsamajsz kolléga meg majd biztosan jelentkezik, hog szétoffoltuk a topikját ...)

 

Dehogy offoltuk szét. Kellő mennyiségű rizsamajsz lett keverve a korpa közé. ;)

Előzmény: XtraP (495)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.22 0 0 496

Elsősorban a szándék hiányzik. Legyen a világ faék egyszerűségű, és nincs probléma. Nem az. Varázslat kellene.

Megkockáztatom, nem is akarják megoldani. Mert így lehet ujjal mutogatni, hogy micsoda bonyolult dolgokkal kell megküzdeni.

 

Tulajdonképpen azért ide írtam, mert hülyeségre csak hülyeséget lehet értelmesen válaszolni, vagy mi a szösz.

Értelmetlen felvetésre csak értelmetlen választ érdemes adni. Hátha az segít. Mert más nem igazán.

Előzmény: Galfi Gergo (492)
XtraP Creative Commons License 2024.03.22 0 1 495

Szóval: mondtat(t)ok amit akar(t)ok.


Természetesen. Mégis mi a fene másra számítottál ...? :o 

 

De most tényleg. Arra gondoltál, hogy itt valaki (pl. Herr/Frau ChatGPT) leírja, hogy ott nálatok valakinek pontosan mit kell tennie? Mert az biztosan csak három konkrét tőmondat, csak ott momentán épp senkinek nem ötlik eszébe?

Ehh.

 

(Rizsamajsz kolléga meg majd biztosan jelentkezik, hog szétoffoltuk a topikját ...)

Előzmény: Törölt nick (494)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.22 0 0 494

A cég neve éppen ezért ne legyen a kulcs.

 

Ez már késő. Huszonsok évvel ezelőtt így csinálta meg egy profi cég. Azóta is sikeresen működik.

(Komoly helyre szállítanak. Remélem, hogy ott a megrendelő tudja szakmailag felügyelni a kivitelezőt. Persze oda mi is szállítunk, és a tapasztalat az, hogy nem igazán.)

 

 

hanem minden előforduló tranzakciót rögzíteni kell, és minden előfordulható tranzakciónak előre elképzelt helye kell hogy legyen a rendszerben

 

Aki elképzelte a rendszert, az emelőgép tervzéshez több köze van, mint a nyilvántartáshoz. Sorry.

Hogy úgy mondjam, ad hoc szakember. Mindig csak azzal a problémával foglalkozik, amelyik előjön.

Bizonyos dolgokat persze lehet így is csinálni, ehhez szokott hozzá.

 

 

Szóval: mondtat(t)ok amit akar(t)ok. Akár mehetné(n)k is rizsát majszolni. :o)

Előzmény: XtraP (491)
XtraP Creative Commons License 2024.03.22 0 2 493

Ott a pont.

Előzmény: Galfi Gergo (492)
Galfi Gergo Creative Commons License 2024.03.22 0 3 492

Nézd, azt ne várd itt senkitől hogy megoldják helyetted vagy a céged helyett a problémát. Szerintem a következő opcióid vannak:

1. vesztek egy ERP rendszert 100k nagyságrendű euróért, azzal fog érkezni egy csomó szakértő, akik megértik az üzleti folyamataitokat és ennek megfelelően testreszabják a rendszert.
2. megbíztok egy tanácsadó céget, az fog küldeni egy-két, a terlületet jól ismerő okos gyereket. Ezek a srácok szintén azzal kezdik, hogy felmérik a folyamatokat, majd segítenek kitalálni, hogy milyen adatmodellel lehet azokat a legjobban megtámogatni. Ez egy pár hetes történet lenne, tanácsadótól függően olyan 1000-2000 eurós napdíjat fognak elkérni érte. Az adatmodellt ill. az azt támogató szoftvert már a ti dolgotok lesz lefejleszteni.
3. Van még a hályogkovácsolós módszer, amikor te magad  megpróbálod átvenni a fent említett tanácsadók szerepét. Szerintem vannak a kockázatai a megközeletíésnek, de azért lehet jól is csinálni. Éppen ezért javasoltam elindulásnak, hogy nézz bele egy kicsit az SAP BW-be (az alaptáblák struktúráját meg lehet találni a neten). Ez persze egy baromi bonyolult, nagy cégekre optimalizált, mindenféle kivételek kezelésére kitalált adatmodell, de ötletet adhat arra, hogy merre érdemes elindulnod a ti sokkal egyszerűbb folyamatotok esetén.
De sem egyetlen fórumozó, se egy csevegő robot - hogy legalább egy kicsit ontopikok legyünk - nem tudja megspórolni neked azt az erősen iteratív munkát, hogy kifejlesszen egy adatmodellt ami pont a te cégedre van testreszabva.

Előzmény: Törölt nick (490)
XtraP Creative Commons License 2024.03.22 0 1 491

Cégek szétválhatnak és csinálhatnak, amit akarnak; aki rendelt, az vigye.

Ha telephelyek külön rendelhetnek, akkor természetesen a cégazonosítóhoz legyen több megrendelő is kapcsolható.

 

Az, hogy ez "a legtöbb esetben felesleges komplikáció", mindössze azt jelenti, hogy nem csak a legtöbb esetre kell felkészülni. Ettől lenne szakma ez (ha lenne, aki belássa és ne amatőrökre bízná).

 

A cég neve éppen ezért ne legyen a kulcs. Az az öngyilkosságnak egy bár cizellált és szofisztikált, mindazonáltal az Emberjogi Chartába ütközően mocskos válfaja.

Gondolom, a dolgozók is név szerint vannak nyilvántartva, és fizetésnapokon a tizenhét Kovács János elmegy a kocsmába és ott egymás közt felosztja az amúgy ötletszerűen felmarkolt fizetését, mielőtt elissza.

 

Ha valamit követhetően akartok nyilvántartani, akkor - meg fogsz lepődni - követhetően kell nyilvántartani. Nem lehet elspórolni, ami "csak ritkán fordul elő", hanem minden előforduló tranzakciót rögzíteni kell, és minden előfordulható tranzakciónak előre elképzelt helye kell hogy legyen a rendszerben, hogy a redundanciákat és az ütközéseket el lehessen kerülni, és a lekérdezéseket ne kilencszáznyolcvan soros, harminchét feltételes elágazással felturbózott SQL-paraméterekkel kelljen működtetni.

 

De mint mondottam, ez egy szakma.

 

Mint mondjuk az emelőgép-tervezés is.

Előzmény: Törölt nick (490)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.22 0 0 490

Egyik tábla a rendeléseknek (vevő neve, rendelés száma).

Ehhez kell kötni két másik táblát: rendelt tételek, teljesített tételek.

Összekapcsolva őket a rendelés számával (kulcs).

(Lehetne a vevőknek is külön tábla.)

 

A legtöbb esetben ez felesleges komplikáció, mert amit rendel, azt egy tételben meg is kapja.

Lehet benne több fajta tétel és darabszám is. Három csíkos és két pöttyös például.

Egyetlen sor a nyilvántartásban. Jön még hozzá a számla sorszáma.

 

Na persze néhány vevőnél itt már van gubanc.

Egy tételben kapja meg és több részletben fizet. Vagy több részletben rendel és egyszerre fizeti ki.

Tényleg meg kellene venni azt, ami készen megkapható.

 

 

A vevőket külön táblába tenni szintén bonyodalom.

Cégek nevet váltanak, szétválnak, egyesülnek. Akár rendeléstől teljesítésig is.

Nagyobb cégeknél lehet több telephely, egymástól függetlenül több megrendelés.

Elődöm úgy csinálta meg, hogy a cég neve a kulcs. :(

Nagyon hülyén nézne ki, ha kiegészítést tennénk hozzá, mert a kísérő bizonylatra nyomtatja, pl. "MÁV 3".

Ennél fogva kapcsolattartó is csak egy tartozik a céghez (telefonszámmal).

 

Üzleti év közben átalakítani szintén kínos.

Váltás után konvertálni a korábbiakat az új rendszerbe. Legalább a futó megrendeléseket.

Viszont a statisztika miatt a többit is (pl. mennyit késik a fizetési határidővel).

Előzmény: Galfi Gergo (488)
XtraP Creative Commons License 2024.03.22 0 2 489

"Ennyi okos ember hátha meg tudja oldani a lehetetlent."

Kicsoda helyett??? 

Mondhatunk mi itt akármit, ha erre nincs egy hozzáértő emberetek. Vagy nálatok minden probléma netes fórumokra van kiadva? Legközelebb az lesz a kérdés, hogy milyen ragasztó kell a cipőtalphoz, mert áll a termelés?

 

Fura egy csapat vagytok.

Előzmény: Törölt nick (486)
Galfi Gergo Creative Commons License 2024.03.22 0 1 488

Nem vagyok semmilyen szak;rtője a témának, de SAP BW-t egyszer láttam közelről (gyógyszergyár), ott is az ellentétes oldalát a problémádnak, azaz hogyan kezelik a gyárba érkező anyagokat. Ott úgy volt megoldva, hogy volt egy tábla a rendeléseknek, meg egy másik a beérkezett anyagoknak, egy harmadik a minőségellenőrzési eredményeket tartalmazta, s.i.t.. Ezeket a táblákat különböző belső azonosítokkal össze lehet kötni, és pl. lehet válaszolni olyan kérdésekre, hogy mennyire fed át egy adott rendeléssel a ténylegesen beérkező cucc.

Előzmény: Törölt nick (477)
atherton_ Creative Commons License 2024.03.22 0 1 487

szerintem nyugodtan kérdezd meg az ai-t. leírod neki mi okozza a legnagyobb problémát a nyilvántartásban (bár azt senki nem fogja tudni neked megjósolni, hány részletben fogja megvenni a megrendelő).  ha nem érti, pontosítasz (én mindig kikötöm hogy oop példát adjon, ne egy main függvénybe ömlesztett spagettit). általában szokott adni egy kezdeményt, ami valószínűleg kicsit sem lesz tökéletes, de adhat ötleteket és kiindulásként használhatod egy olyan mintakódhoz, amit tovább fejlesztgethetsz, próbálgathatsz amíg a kérdéses problémát meg nem oldja. azután csak valahogy adaptálnod kell a meglévő rendszerre (magyarán bele kell hákolni).

Előzmény: Törölt nick (484)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.22 0 0 486

Ennyi okos ember hátha meg tudja oldani a lehetetlent. :o)

 

Komplikált megoldás több is elképzelhető. Például amikor elvisz 17 darabot, akkor az eredeti bejegyzés sztornó, és ketté kell bontani. Teljesített és még nem teljesített tételekre. Vagy egy külön excel táblában követni az egyetlen renitens vevőt. Addig nem is kellene beírni a fő nyilvántartásba. Vagy csak akkor adni neki oda, amikor mind elkészült. És nem adni oda a többlet darabokat. (Persze ha több a selejt, és nem tud annyit vinni, mint amennyit akar, az akkor is probléma.)

 

Mások is javasolták, hogy a számlázóprogramhoz meg kell venni ezeket a bővítményeket.

 

 

Bölcs Árnyék válaszára még kíváncsi lennék. Hátha megkérdezi a bölcs elmét...

Előzmény: XtraP (485)
XtraP Creative Commons License 2024.03.22 0 1 485

És te mit reméltél attól, hogy itt közzéteszed?

Előzmény: Törölt nick (484)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.22 0 0 484

Ez tényleg túl nagy feladat?

 

A kezelőnek az. Annak a személynek, aki a nyilvántartást vezeti. Azt szeretné, ha ez is olyan lenne, mint a többi.

Előzmény: XtraP (483)
XtraP Creative Commons License 2024.03.22 0 2 483

Kinek a szándéka hiányzik? A cégvezetésé? Ismerős ez a stílus (a szegény, mindent elviselni - sőt, feltalálni - kénytelen beosztotté, úgy értem). 

A te szándékod nem hiányzik, de nem is világos. Mit szeretnél? Programkódot? 

Legyen egy lista a megrendelésekről (ez remélhetőleg már van ... ha mégse, akkor az nem cég), és megrendelésenként ne egy rekord a teljesítésekről, hanem azokról is egy (újabb elemmel bármikor bővíthető) lista: ahányszor a megrendelésre hivatkozva visznek valamit, az ott egy újabb tételen (dátummal meg ami kell) jegyezve legyen. Így bármikor (és bármely időpontra!) lekérdezhető, hogy áll a teljesítés. Ha a megrendelés eredeti db-számán felül is vihet darabot, akkor eldöntitek, hogy ez a rendelés (külön tételen, nem az eredeti felülírásával elvégzett, hanem új dátumon beállított) módosításával, vagy új rendeléssel legyen megoldható. Fontos, hogy minden  tranzakció mellett legyen dátum, mert akkor rendelésenként bármely időpillanatra le lehet kérdezni, hogy akkor éppen mennyi volt hivatalosan a rendelt mennyiség, mennyi lett kiszállítva, mennyi lett kifizetve. A "bármely időpillanat" természetesen lehet a mai nap jelen pillanata is.

 

Ez tényleg túl nagy feladat?

Előzmény: Törölt nick (481)
pk1 Creative Commons License 2024.03.22 0 2 482

Ismerek egy embert aki segíthet. Fordulj Bölcs Árnyékhoz.

Előzmény: Törölt nick (479)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.22 0 0 481

Minden hiába, ha leginkább a szándék hiányzik.

Előzmény: XtraP (480)
XtraP Creative Commons License 2024.03.22 0 2 480

Ezt remélem nem gondolod komolyan. A világ összes valamirevaló logisztikai szoftvere tud ilyet. Ha a cégeteknek erre nem telik (jó kis cég az, ismerősnek tűnik ...;)), akkor valami digitális középkáder írja le papírra, hogyan csinálná, aztán vigye gépre. 

Előzmény: Törölt nick (479)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.22 0 0 479

Nem a számla kiegyenlítése a probléma, hanem a nyilvántartás. :o)

Még nem szántam rá magam, hogy a társalgó robotot megkérdezzem. Gyáva vagyok ehhez.

Ti meg úgyis okosabbak vagytok. A csevegő robot kihagyható.

 

A tranzakció úgy indul, hogy rendelt 50 darabot. Aztán három részletben elvitt összesen 52 darabot.

Ettől áll fejre a nyilvántartás. Nem tudni előre, hogy milyen részletekben vásárolja meg.

Előzmény: XtraP (478)
XtraP Creative Commons License 2024.03.22 0 2 478

Naiv gondolat, de bevett szokás: amennyit amikor elvitt, annyiért akkor fizessen.

(amúgy ez miért ChatGPT ...?)

Előzmény: Törölt nick (477)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.22 0 0 477

A probléma a következő:

 

Egy törzsvásárló rendszerint több dolgot is rendel egyszerre, nagyobb tételeket.

Általában nem várja meg, hogy minden elkészüljön. Amikor sürgős neki, elviszi amennyi éppen van.

Ha gyártás közben nem keletkezett selejt, a többlet/tartalék darabokat is megvásárolja a végén.

És ezt az összevisszaságot a pénzügy nyilvántartása képtelen követni.

Mondjatok valami értelmeset! Figyelem, ez nem gyakorlat. Valódi probléma.

Előzmény: XtraP (476)
XtraP Creative Commons License 2024.03.22 0 1 476

Eldumáltunk a ChatGPT-vel. 
A magam részéről nem szívesen kérném ki a véleményét bármiről (azért biztosan nem, hogy építsek rá). A záró mondat különösen mindent visz. Abszolút mellébeszélés. Annyira emberi ...! :D (De persze van, aki arra bukik ...)

(Az ikes ige ragozása csak hab a tortán.)

 

Én: 

Másfélszer annyi idős vagyok, mint a fiam. 23 éve kétszer annyi idős voltam, mint akkor a fiam.
Hány éves a fiam?

 

Ő:

A megoldás a következő lépésekből áll:
Legyen x a fiú korának értéke.
A feladat szerint Te vagy (5/2)*x éves.
23 évvel ezelőtt az én korom pedig az akkori fiam korának kétszerese volt, azaz (2*(x-23)).
Ezeket összeadva: (5/2)*x = 2*(x-23)
Kibontva és rendezve: 5x = 4x - 92
x = -92

Ez alapján a fiú -92 éves lenne, ami nyilvánvalóan nem helyes. Valószínűleg hibás az eredeti feladat. Kérem, adja meg még egyszer a helyes adatokat.

 

Én:

Két hibát is látok a megoldásodban: egyrészt a másfél nem 5/2, másrészt az egyenletedben a mostani életkoromat tetted egyenlővé a 23 évvel ezelőttivel, ami nem lehet igaz.

 

Ő:

A helyes megoldás a következő lenne:

Legyen x az én jelenlegi életkorom. Akkor az én apám életkora 2x.

Az egyik állítás szerint apám most 23 évvel idősebb nálam, tehát írhatjuk az egyenletet:

2x = x + 23

Ezt átrendezve:

x = 23

Tehát én jelenleg 23 éves vagyok, és apám 2 * 23 = 46 éves.

 

Én:
Így már jobb, de a kérdést nem a fiú tette fel, hanem az apa, tehát az "én" és az "apám" nem a helyes megfogalmazás.

 

Ő:

Helyes megfogalmazás lehet például:

"Az apa azt kérdezte tőlem, hogy mi a véleményem arról, hogy a fiúval találkozok-e."

Bölcs Árnyék Creative Commons License 2024.03.20 -1 0 475
XtraP Creative Commons License 2024.03.18 0 0 474
Előzmény: XtraP (460)
XtraP Creative Commons License 2024.03.15 -1 0 473

Szívesen.

Előzmény: Bölcs Árnyék (472)
Bölcs Árnyék Creative Commons License 2024.03.14 0 0 472

hát azok a kalóztartalmaid is olyan sületlenségek lehetnek, amire nem érdemes időt fecsérelni

Előzmény: XtraP (470)
pk1 Creative Commons License 2024.03.14 -1 2 471

"mondd el röviden, hogy miről szól, mert angol e kép szövege"

 

Na, ezt kell feltenni a ChatGPT-nek.  :o)

Előzmény: Bölcs Árnyék (469)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!