A 2022. november 4-én a V-Híd Zrt-vel a 2. ütemre kötött feltételes vállalkozási szerződés összértéke nettó 35,456 Mrd Ft, de a független mérnökkel, tanúsítással és egyéb projektköltségekkel könnyen lehet 38 Mrd Ft. https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:627087-2022:TEXT:HU:HTML&src=0
A villamosításnak személyforgalom szempontjából ebben a formában sok értelme amúgy sem lett volna. Majd Szergejekkel megoldják az ipari parkot. A mwgállók viszont megépülhetnének és Balmazon is, ha már nem lesz nagy átépítés, legalább a felvételi épület rendbevágása nem ártana és egy kis környezetrendezés. Az lesz vicc, hogy Kismacson lesz 3 ledes kijelző, infótábla, Újvároson meg a papír...
A 2. ütemre valami 38 milliárdos tervezett költségre emlékszem (javítsatok ki ha nem annyi) ami rengeteg ahhoz képest milyen kevés dolog valósult volna meg. A Gysev ebből ledrótozta anno a fél dunántúlt, de még a mezőzombor-saújhely is megállt 23-nál amiben ugyanennyi pályaátépítés volt, szóval ha így nézzük legalább Tiszafüredig de inkább Füzesabonyig lehetne húzni a drótot 38 milliárdból. Ez így Szeged-Röszke II lenne.
Akkor itt a lehetőség átgondolni, mit lehet kisebb költségből megcsinálni. Megállóhelyek pl. létesülhetnek nagyprojekttől függetlenül.
A villamosítás meddig készült most el? Ha megvan Macs környékéig, akkor most lehet több éves pályafeltúrás nélkül hosszabbítani Balmazújvárosig, a jelenlegi vágányhálózathoz, menetrendi koncepciótól függően akár valami egyszerűbb műszaki tartalommal (bár elvileg ugye Hortobágyig mennének a sűrítők).
Úgy veszem észre, hogy elég érthetetlenül kommunikálsz írásban, valószínűleg az olvasásban is lehet valamiféle probléma.
Itt a most folyó építkezésről beszéltek, az I. ütemről. Abban megmarad a végponti alakjelző. A II. ütem megvalósulása jelen pillanatban nem vehető készpénznek, mivel éppen a pénz hiányzik hozzá. Hónapokon belül eldől, hogy beindul-e vagy sem.
Itt van pl.: az új Ipoly-híd ami 2021.07.29-én lett aláírva és "bontó feltétel: 2022.01.29." (első oldal -"forrás rendelkezésre állása") illetve a 26. oldalon :
"Tudomásul veszem, hogy a valótlan tartalmú nyilatkozat alapján kötött szerződést a NIF Zrt. jogosult és egyben köteles azonnali hatállyal - illetve, ha szükséges olyan időpontra, hogy a feladat ellátásáról gondoskodni tudjon - felmondani, vagy - ha a szerződés teljesítésére még nem került sor - a szerződéstől elállni."
2022.04.20-án kezdték el, mert megkapták rá a forrást 6 hónapon belül. (ugyanaz szerepelt szóról-szóra bontó feltételként mint jelenleg a 108-as vonalra, ha kicsit jobban körülnézel rengeteg szerződést így kötnek meg, nincs ebben semmi különös.)
Ez jelenleg teljesen felesleges, hogy "ijeszgetjük az embereket" valótlan fikciókat mantrákat írogatunk. Ugyanez volt az I. ütemben.
Mellesleg a I. ütem június 4-én zárul le hivatalosan. A "KÖFI" Bamazújvárosig részben benne volt az I. ütemben illetve a II. ütemben is szerepel az abonyi oldalról az alakjelző cseréje a II. ütemben fog megvalósulni. Lásd az építési beruházási szerződést, ami külön kitér az I. ütemre és a párhuzamosságra.
Szerintem kár koptatni a klaviatúrát addig amíg minden hatályos.
A II. ütem építési beruházási szerződése részbeni mivel a Railcert Kft, végzi az állandó auditálást és minősítést.
Ezért szerepel részbeni szerződésnek mivel a 2 részbeni együtt a szerződésekben lévő CPV kódokkal képezi a teljes megvalósítást, /"teljes szerződést"/.
A II. ütem akár tetszik akár nem, még mindig kiemelt projektként szerepel és nemcsak a Balmazújvárosi átépítésére hanem a DÉNYGŐ-re is vonatkozik Macs Ipari Park Állomásra.
Emlékeztetőnek =====>>>>
"A Projekt főbb műszaki tartalma, amellyel kapcsolatosan a nyertes AT a feladatait köteles ellátni (tájékoztató adat): A vasúti pálya és kapcsolódó létesítményeinek felújítása, korszerűsítése Macs állomástól Balmazújváros állomásig, 100 km/h fejlesztési sebesség figyelembevételével, Balmazújváros állomás átépítésével és a teljes szakasz biztosítóberendezési fejlesztésével együtt. A projekt Debrecen belterületén tervekkel és engedélyekkel rendelkező Derék utca és Nyugati Ipari Park vasúti megállóhelyek kiépítését is tartalmazza, a kapcsolódó zajvédelmi feladatokkal együtt. A tervezett tengelyterhelés az átépülő szakaszokon 225 kN. Távvezérlő központ kiegészítése Macs Ipari Park állomáson, amely a vonalszakasz távvezérlését látja el. A távközlési rendszer kiépítése a vasúti vonalkábel leágazásokkal, légvezetékes optikai kábel szálkiosztásával és a pályatelefon rendszerrel, valamit Debrecen állomás területén az optikai behúzó kábellel. Vizuális és hangos utastájékozató rendszer kiépítése, info oszlopok telepítése. A Keleti-főcsatorna feletti vasúti acélszerkezetű 52,14 támaszközű híd felújítási munkái, vonali kisműtárgyak, átereszek átépítése. A szakaszon található 8 db szintbeni közúti keresztezés átépítése, Balmazújváros állomáson a megközelítő út és állomási előtér átépítése, P+R parkoló kialakítása. Balmazújváros állomáson a meglévő felvételi épület átalakítása, valamint új üzemi épület létesítése. Az áruraktár épület elbontása. Az állomások és megállóhelyek peronján esőbeállók telepítése. A Debrecen (bez.) – Balmazújváros (bez.) vonalszakaszon 1x25 kV-os, 50 Hz-es, egy tápvezetékes felsővezetéki rendszer kialakítása, a Debrecen (bez.) – Tócóvölgy (bez.) szakaszon az új kétvágányú pálya figyelembe vételével. A létesítendő villamos felsővezeték 160 km /h sebességű közlekedésre alkalmas kivitelű. Az állomáson a felsővezetéket egyedi, tűzihorganyzott acéloszlopokra rögzített tartószerkezetek, valamint keretállás rendszerű egyedi tartószerkezetekkel szerelt csoportos megfogások tartják. A tervezett munkavezeték magasság 5,70 m – útátjárókban is –, a szerkezeti magasság 1,50 m. Oszloptranszformátorok, átviteltechnika, FET/HETA rendszer, és váltófűtési rendszerek megvalósítása. Főbb mennyiségek: Összeségében megvalósítandó: 55,1 km 25 kV 50 Hz rendszerű felsővezeték (K80 és K100 hosszlánc); 29,2 km vonali táp, állomási megkerülő vezetékek, kapcsolóvezetékek; 6 csoport új B54-XI kitérő és 4 csoport új B60-XI kitérő; 14.700 vfm hézagnélküli vágány alés felépítménnyel; 20,8 km önhordó fényvezető szálas kábel. • Debrecen – Tócóvölgy szakaszon 5,4 km K100-as felsővezetéki hosszlánc építés, 0,2 km vonali táp, állomási megkerülő vezetékek, kapcsolóvezetékek építése, FET/HETA rendszer kiépítése • Derék u. mh. térvilágítás kiépítése, peronépítés, távközlés- és utastájékoztatás kiépítése • Tócóvölgy állomáson 4,3 km K100-as és 4,7 km K80-as felsővezetéki hosszlánc építése, földelő vezetékek kiépítése, oszloptranszformátorok telepítése, 3,7 km vonali táp, állomási megkerülő vezetékek, kapcsolóvezetékek építése FET/HETA rendszer kiépítése • Tócóvölgy – Macs Ipari Park szakaszon Nyugati Ipari Park mh. térvilágítás kiépítése, peronépítés, távközlés- és utastájékoztatás kiépítése, 6,4 km K100-as felsővezetéki hosszlánc építés, 5,5 km vonali táp, állomási megkerülő vezetékek, kapcsolóvezetékek építése EKR000765352022 Időtartam hónapban: II.2.7) A szerződés, a keretmegállapodás vagy a dinamikus beszerzési rendszer időtartama (keretmegállapodások vagy dinamikus beszerzési rendszerek esetében - becsült maximális összérték e tétel teljes időtartamára vonatkozóan) Érték áfa nélkül: Pénznem: II.2.6) Becsült teljes érték vagy nagyságrend: Az ár nem az egyetlen odaítélési kritérium, az összes kritérium kizárólag a közbeszerzési dokumentációban került meghatározásra: 50 Ár kritérium: Súlyszám / Jelentőség Költség kritérium: Megnevezés Súlyszám / Jelentőség Minőségi kritérium: Az alábbiakban megadott szempontok: II.2.5) Értékelési szempontok • Macs Ipari Park állomáson hézagnélküli vágány építése 54 rendszerű sínnel, előfeszített vasbeton aljakkal 2070 vfm hosszban, 2 csoport új B54-XI kitérő beépítése, biztosítóberendezésbe való bekötés, 3,7 km K100-as és 11,5 km K80-as felsővezetéki hosszlánc építése, 5,2 km vonali táp, állomási megkerülő vezetékek, kapcsolóvezetékek építése • Macs állomáson 1,7 km K100-as és 1,7 km K80-as felsővezetéki hosszlánc építése, 2,75 km vonali táp- és állomási megkerülő vezetékek, kapcsolóvezetékek építése, FET/HETA rendszer kiépítése, térvilágítás kiépítése • Macs – Balmazújváros szakaszon 11,32 km K100-as felsővezetéki hosszlánc építése, 9,6 km vonali tápvezeték, kapcsolóvezetékek építése, Keleti-főcsatorna feletti vasúti híd felújítási munkái, 3 db kisműtárgy építése/átépítése/felújítása, elektromos légvezeték kiváltás/átalakítás 3 helyen, hézagnélküli vágány építése 54 rendszerű sínnel, előfeszített vasbeton aljakkal 9400 vfm hosszban, • Balmazújváros állomáson hézagnélküli vágány építése 54 és 60 rendszerű sínnel, előfeszített vasbeton aljakkal 3230 vfm hosszban, 4 csoport új B60-XI kitérő beépítése, 4 csoport új B54-XI kitérő beépítése, peronépítés, biztosítóberendezés telepítése, távközlés- utastájékoztatás kiépítése, 1,67 km K100-as és 2,8 km K80-as felsővezetéki hosszlánc építése, 2,18 km vonali táp- és állomási megkerülő vezetékek, kapcsolóvezetékek építése, 2 db oszloptranszformátor telepítése. FET/HETA rendszer kiépítése, térvilágítás kiépítése, 1 db felvételi épület átalakítása és 1 db új üzemi épület létesítése, állomási előtér és P+R parkoló létesítése Önhordó fényvezető szálas kábel telepítése a teljes szakaszon. A jelen szerződés keretében teljesítendő műszaki ellenőri / lebonyolító mérnöki feladat - többek között - az alábbi tevékenységeket foglalja magába: 1. műszaki ellenőrzés, 2. vállalkozó által készített tervek felülvizsgálata és javaslattétel jóváhagyásra, 3. vállalkozói követelések véleményezése, 4. fizikai és pénzügyi előrehaladás nyomonkövetése, vállalkozói ütemtervek felülvizsgálata és jóváhagyása, 5. rendszeres jelentések készítése Ajánlatkérő számára, 6. a projekt során felmerülő – esetlegesen egyedi - műszaki megoldások műszaki-megvalósíthatósági szempontú véleményezése. Nyertes Ajánlattevőnek a vállalkozási szerződés jótállási időszaka során teljesítendő feladatai – többek között – az alábbiakra terjednek ki: 1. a Vállalkozó jótállási kötelezettsége teljesítésének ellenőrzése, 2. jótállást indító értekezlet összehívása, 3. a vállalkozó jótállási kötelezettségeinek megsértése esetén javaslattétel a rendezésre vagy a jótállási biztosíték érvényesítésére, 4. az utófelülvizsgálati eljárások összehívása és lefolytatása, 5. jótállási időszak lejártával a lezáró jegyzőkönyvek elkészítése és a jótállási igazolás tervezetének elkészítése."
"a Köfihez a csatlakozó állomásközökben ellenmenet kizárást kell létesíteni."
Ugyanez van a Godisával is, nincs ellenmenet Komlóra, így Godisa csak helyből kezelhető. Hajdúböszörmény felé sincs jelenleg semmilyen tervezett ellenmenet, így hibába lesz KÖFI, Tócó sem mehet majd csak helyből...és még ott van az ugyanilyen helyzetű Balmaz is...
Bicerét is meg kívánta szüntetni a kivitelező, valami olyasmi indokkal, hogy macera nekik abba a sártengerbe technikát szállítani és szerelni, de mivel akkoriban oda estek a keresztek, maradt az állomás. Mártélyban, Kenderesen megmaradt az iparvágánykiág, és bekerült a berendezésbe.
Ha csak Macsig épül most Köfi és 2. ütem nem lesz, az 1. ütemben akkor is bele kell nyúlni a biztberbe, mert a Köfihez a csatlakozó állomásközökben ellenmenet kizárást kell létesíteni.
Ebbe belepasszol Nagyhát kitérőinek bontása, több ilyen eset volt amikor kitérők megszűntek (Kenderes, Mártély) a Köfi "miatt" - azaz a köfi indokot szolgáltatott csatlakozó vonal lebutítására, nagyobb állomásköz létrehozására. (Persze ezek az állomások mind menthetőek lettek volna ha van rá akarat.)
Ellenmenet kizáráshoz mondjuk nem feltétlen követelmény a bejárati jelző cseréje fényjelzőre, de lehet egyszerűbbnek látták lecserélni azt is ha már bele kell nyúlni. (Csak tippelek)