Itt kívánom egybegyűjteni azokat az embereket, akiket érdekel-e magyar fejlesztésű és gyártású esztergagép. Ilyen géppel rendelkeznek, így egymást tudják segíteni helyreállítás, üzemeltetés és alkatrész pótlásában.
Jo napot mindenkinek,Romaniabol irok,vasaroltam egy E400 as esztergat es elegge hianyos,eloszor is az iranyvalto kapcsoloja hianyzik,ha valaki tudna egy kepet kuldeni hogy a fedel alatt mi rejlik megkoszonnem,vagy esetleg a kapcsolo tipusa erdekelne.Az a baj hogy aztsem tudom hogy nez ki,meg a kapcsolo orsoja is "el veszett".
Üdv! Csak egy ötlet...nem jó az olajszivattyú az enyémen... Nálam egy külön tartályban van az olaj, a gép mellet, egy valamilyen autó olajszivattyúja nyomja az olajat és oda folyik vissza!! Olajszivattyút egy kis villanymotor hajtja!! Így ha javítani kell nem kell szétszedni az egészet!!
E400-as szakik egy kis segítséget kérnék azt hiszem szopóágra futottam. Egy éve van nálam egy E400, a tisztogatáson kívül nem volt sok időm vele foglalkozni, de az elején feltünt, hogy valami gond van az olajzásával.
A főorsóház felső olajzást mutaó kisablakán elég gyengécskén, cseppeket köpködve jött az olaj. Ma volt egy kicsit több időm és megtaláltam a problémát. Az olajteknőben futó rézcső ami az olajszivattyútól jön meg volt tekeredve. 😞 megpróbáltam visszatekerni a becsatlakozás óvatos csavarásával amire természetesen eltört.
Ki kell cseréljem ezt a csövet de nem tudom hogy érdemes megtámadni. Érdemes nőgyógyászkodni a rövidebbik oldal felől ahol elég reménytelennek tűnik vagy esetleg az előtoló váltó felől érdemes megtámadni.
A jelenlegi állás szerint elhozom a gépet, de ezt több géppel együtt ( csomagban hozom) ezért már ami az árat illeti, nem biztos, hogy a jelzett ár érvényes Ezért én most nem tudok egy végösszeget mondani, ezt megbeszéljük személyesen, de nem lesz jelentős eltérés.
Amikor esedékes, akkor megnézed a gépet nálam, ha kell akkor a szállító hozzád viszi, anélkül, hogy nálam letenné, ha nem kell, akkor nálam marad a gép.
Egyébként mi egymástól kb. egy 20-as ra vagyunk.
Tehát, jövő hét péntek után érdeklődj. privi ( rushmore@gmail.com )
Jelenleg van egy E400 C esztergám , 1981-es évjárat, és van egy MU250 marógépem.
Ergo ezt a gépet, talán csak hobbiból venném meg. Na meg persze azért, mert nagyon sok mindent ad hozzá az eladó. Widia késekből kb. 30-40 db, gyorsacélból még ennél is több, tokmányok, metszők, menetfúrók, és persze sok húzott acél anyag (úgy pár száz kilóra saccolom, danamid anyagok, tolómérők, mikrométerek, stb)
Az sem baj, ha hónapokig be sem kapcsolom, van min dolgoznom. Úgy gondolom, hogy szépen kijavítgatom a hibáit, és valamikor majd a kettő közül az egyiket eladom.
Nehéz tanácsot adni. Röviden: SZVSZ megéri. Ahogy kicsit régebben írtam, gyakorlatilag ócskavas árban van. Bónusz, hogy működőképes, lehet vele forgácsot előállítani :-) És ne feledkezz meg a rengeteg tartozékról, ha ügyesen eladogatsz belőle néhányat, amire nem lesz szükséged, lehet, hogy visszajön az ár egy tekintélyes része.
Két esetben vesz az ember esztergát.
1. Dolgozni akar vele. Ekkor gyakorlatilag mindegy mennyibe kerül, a szempont az, hogy azonnal munkára tudom-e fogni, és mennyi idő alatt tudom megtermelni az árát.
2. Hobbyból. Ez már tényleg a te döntésed, hogy mennyit akarsz vele foglalkozni, mire akarod használni. és mennyit. Baj-e, ha egy fél évig be sem kapcsolod? Itt a szempont, hogy van-e ennyi pénzed, amit szívesen elköltesz a hobbydra, és örülsz neki. Én ennyiért siklóernyőt vettem, más horgászbotot :-)
Hát akkor ezek szerint kiszerelték a komplett hajtóművet,és csak a motor van beépítve egy röpsúlyos kuplunggal.Nézd meg,hogy az orsóház tetején az olaj jelentkezik e ha elindítod a motort,akkor fent az orsóházban működik a szivattyú,kenés van,a szán jó akkor megéri megvenni.
Sajnos nagyon kicsi az esély,hogy tudsz hozzá találni egy komplett hajtóművet,persze én is azt szeretem,ha az eredetivel megegyező a gép.
Esetleg nem volna hátrányos mekkora árammal rendelkezel vásárlás előtt.
Menetvágásnál esetleg ha kontrázol akkor nem biztos,hogy a 16-amper (3 fázis) visszafelé elindítja a motort,nagyobb az esély,hogy leveri a biztosítékot(automatát).
Csak ne kerüljön az ócskavas telepre,ma vittem ki forgácsot,és egy nagy haránt gyalu hullajtotta a könnyeit,szomorú látvány volt.
Sajnos a burkolatok megbontása után láttam, hogy ez a gép egykoron, elektromos kuplungal
volt szerelve. Pillanatnyilag az elektromos kuplung ki lett kötve, és át lett alakítva egy röpsúlyos kuplungos megoldásra.
Nem tudom, hogy a vissza alakítás milyen költséggel járna, mert én szeretem, ha minden az eredeti állapotában működik..
Így nem tudom, hogy a gép megér- e 350 000 Ft.-ot. Kérem a segítségeteket ebben a döntésben, egyébként a szán szerkezete, a prizma, rendkívül jó állapotban van.
Sikerült kölcsönkérni egy 0,1-es pontosságú vízszintezőt, és ezzel beállítottam a gépet.
Nem hittem volna, hogy ilyen sok eltérés volt benne.
Elég sokat kellett vele játszani. Majd meglátom, hogy mi lesz a "hozadéka". Már ami a pontosságot illeti, mert egyébként a gép halkabb lett, valószínű azért, mert most rendesen felfekszik a lába, és egyébként is rezgés csillapító tányérokon ül a gép.
A kiszintezéssel pedig megéri tökölni, ha van hozzá műszer.
A lakatot még nem szedtem szét sosem, de van benne valami erőhatárolás. Az enyém is könnyen kiold, hiába állítom max-ra. Jól elkophatott az idők során.
Keresztelőtolás jó, ha nagy átmérőt kell síkba esztergálni, egyenletesebb lesz a felület, meg nem kell tekerni :-).
Jó ez a gép, bár van sok más típus, ami praktikusabb, sok szempontból előnyösebb. Van egy TOS-om is, ahogy már írtam, az E400 hiányozna, ha nem lenne.
Nagyon szemléletes a video, és ez egy nagyon sok, aprólékos munka. Remélem nem fog rá sor kerülni. Sokkal inkább izgat, hogy e kereszt előtolás, mondjuk úgy, hogy gyakran a legkisebb
ellenállásra is szétkapcsol. Bár azért én a kereszt előtolást ritkán, úgyszólván soha nem használom.
Pillanatnyilag még hezitálok a gép megvételén, de mint írtam, még alaposan átnézem mielőtt döntök. Szerencsére egyikünknek sem sürgős, sem az eladónak, se nekem.
Ja, hogy most nem elektromos kuplungos a meghajtás az biztos, mert a gép kikapcsolása után, van egy sima kifutása. Egyébként elég csendes a járása, minden sebességi fokozatot végig próbáltam, és az előtolás, valamint a menetvágási pozíciókat is 1:8, 1:1, 8:1 állásokat is.
Két oka lehet annak, hogy kúposan visz. (ha nincs megtámasztva)
1. nincs kiszintezve. Márpedig nincs, nincs hozzá elég pontos vízszintem. Az ágy elcsavarodhat. Találtam erről egy jó videót https://www.youtube.com/watch?v=THkb-x35fwc 8:53-tól modellezi
2. a főorsóház áll ferdén. Erre a szomszéd topicban (forgácsolás) olvastam valamikor egy elég korrekt leírást. Nem egyszerű művelet tengelybe állítani.
Ha egyébként jó a gép, és mégis kúpoz, ha meg van támasztva, akkor a szegnyereg nincs tengelyben. Oldal irányban csavarokkal lehet állítani. Ezt egyébként szándékosan is ki lehet használni, ha enyhe kúp esztergálása a cél.
Üdv
Nándi
Ja, nekem még elő szokott jönni menetvágásnál, hogy irányváltáskor kiold a kar, elmegy a szinkron. Egy gumipókot akasztok rá :-)
(Nem tip-top a gépem, se időm, se energiám felújítani. használom, ahogy van, megy ameddig megy.)