Hogy őszinte legyek, fogalmam sincs. Nekem sikerült egy kétszárnyú kertkapuba betolatva (radar+kamera kombóval) leszakítani a kipufogót, a kertkapu középső, földben lévő vasával. Szóval... Mondjuk az egész 6 ezre forintba került, mert csak egy gumigyűrűszakadt el.
azt olvastam, az autó alja is burkolt a jobb légellenállás elérése érdekében. Esetleg meg tudnátok mondani, a mindennapokban mennyire kell erre odafigyelni, mennyire üt fel pl. egy földúton az alja?
Én akkora futásról nem tudok beszámolni, de 130 ezer kilométer alatt, az autó által jelzett olajcsereperiódusokkal (átlagban 23-24 ezer km) semmi gondom nem volt a motorral. Még a J astránál jelentkező kokszosodás sem. (Check engine) A turbórol csak hallottam, hogy van benne. (Na jó! Néha érezni is lehetett...talán)
Szia! Az egyémben 222 ezer km van jelenleg, eddig egy NoX szenzort kellettt cserélni, meg olajat. (1,4 turbó benzines 150 Le) De lehet, hogy az én használati szokásom nem tipikus. (Nem taxi)
Turbót addig nem kell cserélni ameddig semmi baja, tudtommal nincs tervezett csere időpont. Használattól függ, hogy meddig bírja, de szerintem 55K környékén még nem valószínű, hogy gond lenne. Szvsz 130-150K-ig gyilkolva is illene mennie...
Kettőstömegű a start-stop nélküliekben van, a start stopos benzinesekben nincs. A csere itt is használat függő, azért hamarabb meg lehet ölni mint a Turbót... (alacsony fordulaton erőltetés).
Olyat ne várj, hogy X km-nél cserélni kell valamit, meg szerintem elég vegyesek a tapasztalatok is. Van akinek pár tízezer km után vannak komoly gondok, van akinek meg 100K-nál is csak olajcserere volt még.
Sziasztok! Elöre elnézést a hülye kérdésekért :D Autó csere elött állok 2016-os Vitarát cserélném egy 2017-es Ople Astra K Sports Tourer 1,4 Turbó Enjoy-ra.
Kérdésem a következö Sosem volt turbós autóm mikor esedékes ebben Turbót cserélni vegy kelle-e egyáltalán az autóban 54000 km van! Ebben van-e kettőstömegű és azt mikor kellene cserélni. Válaszokat elöre is köszönöm!
Természetesen a telefonnal kapott gyári kábellel próbáltam. Viszont a telefontokkal együtt rendeltem egy hosszabb (110 cm.-es) gyári kábelt is és azzal működik.
Egy másik Angol nyelvű fórumon is ugyanezt a probléma leírást találtam:
Well they are right, in the sense that all of the 1.6 diesels has this noise, particularily at startup.
From what i have seen on here, the problem is the following.
1. Plastic guides, moulded onto the metal frames that are the chain guides, can fail, making the chain grind bare metal to metal
2. Startup rattle is because of the chain tensioner not keeping the tension when the car is off. The rattle is until the oil pressure is strong enough to keep the tension on the chain.
Some mechanic here has said that they have revised he chain tensioner at some point. Also the oil pump has been revised.
He said that what needed doing to stop the rattle is
1. Change the chain 2. Change chain tensioner (Using the revised tensioner) 3. Change Chain guides (Using uprated chain guides with thicker plastic mouldings that dont brake) 4. Change the oil pump (Using the revised oil pump)
Nekem,meg szerintem sokunknak ugyan ez a problémám van az autóval és ma rábukkantam az angol Astra K fórumban a probléma okára.
Egy szerelő leírta,hogy az a probléma,hogy a vezérmű lánc vezetők műanyagok,amik hamar elkopnak és utána fém-fémmel tud találkozni és az adja ezt a csörgő,kereplő hangot.
Mondjuk azt még mindig nem értem,hogy miért csak néha adja ki ezt a hangot és miért csak indítás után rövid ideig!?!
Ott is nagyon sokan keresik ennek a hangnak az okát.
Sokak vitték a gyári szervízbe és azt mondták nekik,hogy ez normális,hogy néha ezt csinálja,de egy szerelő ennek a hiba okának ezt írta és fényképeket is rakott fel,hogy a műanyag láncvezetők szétdarálódtak.
Nekem ugyan ilyen motornál volt ugyan ez a jelenség.
Mielőtt elhoztam márkaszerviz ”cserélt” olajat, csak éppen 0w20-at tettek bele....mehetett rendes szerelőhöz olaj+szűrő cserére (5w30-at kapott), azóta csendben van.
2017-es Opel Astra K ST 1.6 CDTI 110LE B16DTU motorral szerelt.
Az autóban jelenleg 71.000 Km-van, 68.000 Km-nél kapott friss olajat + szűrőket.
Segítségre/tanácsra lenne szükségem az alábbi hibával kapcsolatban amit 4 hónapja nem sikerül megoldani.
4 hónappal ezelőtt elkezdtem csörgést hallani a motorból. Eleinte csak hideg indításnál 1 másodpercre, de aztán ahogy telt az idő, egyre gyakrabban és egyre tovább lehetett hallani. Mára már ott tart a dolog, hogy indítás után is kerepel/csörög, gáz adásra többnyire elhallgat, van hogy elindulás után is még rövid ideig lehet hallani a csörgést. Előfordul hogy üzemmeleg állapotban is csinálja ha mondjuk leállítom 10-15 percre az autót, majd újból elindítom. Nem minden egyes indításnál produkálja a hibát, de elég gyakran.
Több szervízben is volt már az autó, több szakember is megnézte.
Kiderült, hogy nagy valószínűséggel a vezérműlánc csörög, csörgés közben nincs meg a megfelelő olajnyomás. Amikor csörgött a motor, a szerelő lehúzta az olajgombát, olyankor azonnal tökéletes hangja lett a motornak, viszont ugye ekkor hibakódot írt ki.
Természetesen csak gyári minőségű alkatrészek kerültek az autóba!!!
Kérem ha van bármi ötlet, tanács, vagy ha bárki találkozott már ezzel a hibával, nagyon kérem hogy segítsen, már nem tudom kihez forduljak, mihez kezdjek az autóval, csak annyit szeretnék hogy újra jól működjön.
Nemrég vettem egy Opel Astra K kombi autót. Az androidos telefonom gond nélkül szinkronizáltam vele, a kihangosítás tökéletesen, jó minőségben működött. Tegnap elvittem Opel szakszervizbe átvizsgálásra. A szervizből elhozva már nem működött a kihangosítás. Ők tagadták, hogy bármit csináltak volna vele... Szóval a telefon csatlakozik a kijelzőhöz, látni ugyanúgy a kontakt listát, a híváselőzményeket, de ha jön bejövő hívás, akkor a rádió nem némul el és nem veszi át az autó a kihangosítást. Ha én kezdeményezek hívást a kijelzőről, akkor azt kezeli, de továbbra sing hang, és ha felveszi a hívott fél, akkor az autó kijelzőjén úgy néz ki, mintha letettem volna a telefont, peig nem szakadt meg a hívás.. Fogalmam sincs mi lehet a probléma.. A telefont leválasztottam, újból párosítottam, de a hiba továbbra is fennáll. Szerintetek mi lehet a probléma?
Ez volt az, amit nagyon utáltam a K astrában. Készítettek egy telefontartót a műszerfalra, micro usb kábellel tölteni is lehetett, de a kommunikáció nem volt ott, hanem a könyöklőben. Ami egy idő után úgyis tele van mindenféle kacattal. Ami vagy összekarcolja a telefont, de hogy tízből négyszer az autóban felejted, az biztos. Ráadásul lengedezhetnek a kábelek ahogy kell.
A tapasztalatom az AA-val, hogy ha jó minőségű kábelt, és friss AA-t használtam, nem volt gond. Na jó! Mondjuk 99%-os volt a rendszer.
Nekem az Android Auto sehogyan sem akar összejönni. 2 féle telefonnal (Huawei 10 P Lite és Huawei 30 P Lite), 2 féle Androiddal (8-as és 10-es) és kb. 4 féle kábellel próbáltam csatlakozni. A telepítés sikeres, a program elindul..., majd - következő alkalommal ismét nem indul el, vagy - elindul és menet közben szétkapcsol. Már feladtam. A telefonáláshoz kapcsolódok, de térképhez a Waze-t a telefonon használom. Ezért raktam ennyire jól látható helyre a tartót.
Az én megoldásom erre a dilemmára: ablakra tapadókorongozható telefontartó a műszerfal bal szélén, közvetlenül az oszlop mellett. A kábelt a hátsó ülés előtti USB-portról indítottam (de ha ez nincs, akkor a könyöklő alól is kivezethető). A vezető ülés alatt áthúztam a kábelt a szőnyeg alatt a bal első ajtó zsanéroldaláig. Ott - az oszlopon, a gumi alá rejtve - felvittem a műszerfal mellett a tartóig. 3 m-es kábel kellett hozzá. Ha a tartó alkalmas erre, akkor alul, a műszerfalra lehet illeszteni, a telefon felső részét pedig kitámasztja az oszlop.
Ahogy lentebb írtam a K astrámban a gyári tartó volt, hát nem sokat ért. Annyit biztos nem, amennyiért adták. De a régebbi J astrámban, és a mostani autómban (nem Opel) is használtam a Brodit pro clipet. Ez fúrás, roncsolás nélkül felszerelhető, és bármilyen tartó felszerelhető rá. Én most egy ilyet használok egy xiaomi vezeték nélküli töltő/tartóval