Igazad lehet ,de nekem nincs xtorgom csak 1 de az se indul ,nem igaz kettő van ami xtorg rendszerű a Makita is az ! Mi több megin itt van a 440-es a gazda eltekergette ! Pillangószelep tengelyes a gép a féktisztítóra azonnal leáll ,és nem is megy jól . Gallyakat vágtak vele az erdőn szerintem ,majd eladták amikor behat a karbija !
Majd el fogom ( egyszer) magyarázni videóban, hogy az 1:50 nem mindegy milyen karbi beállításnál van. Ez az egyik. ( Az új gépek nagyon el vannak szegényítve a környezetvédelem miatt)
Másrészt pici gépeid vannak, nem annyira járnak melegen, mint a nagyobbak.
A nagyobbak nemcsak hőben termelnek többet, de jobban terhelik a tűgörgőket, csapágyakat.
A főtengely tűgörgöihez hogyan fér hozzá a keverék, amiben az olaj van? Egyszer nézd meg. Nem véletlenül kékülnek meg a főtengelyek mostanában.
Az 1:100 így magában marketing, mert rosszul is értelmezed.
Tehát, AKÁR! 1:100 arányban is el tud működni egy 2T motor AKKOR!, ha a főtengely tűgörgőinek olajzását külön megoldják, és a motor nincs terhelés alatt. ( alapjárat) Az 1:100 így igaz, így kell érteni.
A különolajzás a terhelés hatására 1:40 és 1:50 közötti arányt állít be.
Járműmotoroknál viszonylag sok az alapjárati üzemmód, ott lehet spórolni, de csak akkor.
Egy fűkaszánál, vagy termelésbe kínzott gépnél is igaz? Nem. Ezek munkagépek, ezeknek tolják ahogy lehet, TEHÁT! terhelés alatt vannak. Emlékezz, mit is írtam az előbb? A különolajzás a terhelés hatására 1:40 és 1:50 közötti arányt állít be...
Olyan olajat, aminek a neten nincs fenn adatlapja, hogy valójában mi is van a flakonban, ( a nevenincs csomagolócég mit tesz bele) nem fogok sem személyesen, sem nyílt fórumon ajánlani.
Ki tudja mi van a dobozban, ki tudja az lesz-e holnap is?
Arányaiban véve nem sokkal drágábban egy állandó minőséget és lekövethető minőséget ( adatlap) ajánlok és fogok ajánlani.
Az x-torq-os gépnek meg kifejezetten kell az 1:40. Nekem vannak.
Itt is gépcsere után a nickem is változott ,szégyen amit ez az idex csinál a saját fórumaival ,nem értem miért kell mindent szét cseszni ! Mindenem törlődött de amúgy még mindig kavicsos64 lennék ! Az 1:50-nel mennek a gépeim már 10-en valahány éve sose volt probléma ebből ! Habár én a ReCord full szintetikus olaját használom eddig bajt nem okozott ! Külön olajzásnál, azt írták róla még az 1: 100-asig is használható !
Ócska ( régi) ásványi alapú olaj. A mai gépekbe nem való. A mai gépek magasabb hőfokon járnak, megsütöd vele, ráadásul nagyon sok kokszot hagy maga után.
(A legegyszerűbb ésszeszű megoldás egy motorosbolt, ahol bármelyik full szintetikus offf road olajat kéred, ami tuda a JASO FD minődítést. Teljesen jó pl a Castrol Power1 Racing, stb.. )
Konkrét ajánlás:
A legjobb ár/teljesítmény, kipróbált, ún. "fórumolaj" ( sokan megelégedéssel használják) az az Elf mot2 tech :
Inkább rövidebb 10-15 erces etapok, vágás közben lehet pici alapjárat ( akkor viszahül, kb 10-15 sec) Utána letszed, kihül, megint egy etap, stb, bár ezen már túl vagy, ahogy nézem
Nem vagyok husis,de a nevezett 281 tipust ismerem,közelről.Erős,komoly gép,kb 80 ccm-tehát ezt leváltani egy 50 ccm géppel?A másik-van egy kb 40 ccm-s géped,az fölé egy 50 ccm-est?Nem kapsz akkora változást,amibe ez pénzben van..Tehát van a kisebb Husi,és veszel felé egy,a régihez minimumban mérhető nagyobb gépet-ez kb a 365-372..,vagy eladod a két régi Husit,és veszel egy új közepest,pl egy 550-t-és minden munkát azzal végzel el-a könnyű munkákra még elég könnyű,a nehezebb munkákat meg,ha lassabban is,beosztva,de képes elvégezni..325 lánc,kb 40 cm vezető-nagyobb nem kell rá..
Eljött a vásárlás ideje, még tavasszal kérdeztem egyszer.
Szóval 300e körül lettek nézegetve a gépek.
550 XPG
365 X-TORQ
372 XP
Melyik lenne a jobb egy husi 135-ös mellé társnak. 281Xp lesz leváltva. Túl sok a gond vele, meguntuk, hogy 1-2 tank után megpusztul. Ezen most 40 centis lap van, kb mindenre elég volt. Ha meg néha nem, akkor meg másik oldalról már átérte másodjára.
Feladata az új gépnek, ami már sok a 135-nek, az lenne vele, tüzifa, néha fa döntés.
Nem tudom mi lesz a fizetésemmel ! Ha így halad éhen halunk ! De ettől nagyobb baj hogy fát kellett volna legalább rendelni is ! Év vége felé ,mert jövőre még drágább lesz minden !
Egyenlőre nem kaptunk még most se fizut ,de épp melózni se tudok, a nagy gép is lehet holnap elég ,kiküldtek vele dolgozni pedig valahol rövidzárlat van benne ! Mondtam hogy majd viszek szalonnát és a tüzénél megsütöm ((::!! Mert a poroltóval vagy sikerül eloltani vagy nem !
Egyenlőre nincs rá időm, de már itt van, ha érdekel.
Szemtelenül jól indul, ahogy nézem az olajzásával nem lez gond, alapjáraton is hozza fel.
Csupa műanyag, ahogy ebben a kategóriában lenni szokott. Egyenlőre ennyi. Nincs lapom-láncom hozzá, azt kérek kölcsön, ( az Stihl lesz) illetve olcsó ratiopartsosat rendeltem lapból-láncból, az majd érkezik.
A Partner 5000, (vagy az 5000+) és a Jonsered 490 szinte ugyanaz a gép, csak a Partner sárga, a Joni piros-fekete. Mindkettőt dícsérik más fórumokon is.
Kavicsos írta, hogy látszik az én Jonsered hengerem talpán a hengertalptömítés halvány körvonala. Remélem, hogy azon a donor gépen minden gyári volt, és akkor viszont mehet átalakítás nélkül a henger. A dugattyúról én nem csináltam képet, de berakok egyet.