egyik munkahelyi szekrényében talált egy régi könyvet, haeckel életrajz. egy jénai antikváriumban vette. haeckel múzeumába nem ment el, életrajza se nagyon izgatta. de ma meglátta a képet, amit majd fél évszázada ismer, az ontogenezis és a filogenezis kapcsolatáról, rádöbbent, hogy a biológiában olyan csodálatos tér-idő világ kapcsolatok, kölcsönhatások léteznek, amihez az ostoba, matematikába fulladt fizikusok, soha nem jutnak el.ugyanakkor kisajátítják maguknak a tér-idő világot, mintha csak ők lennének méltóak e kapcsolatrendszer tanulmányozására, tárgyalására.
míg egyetemista társai magolták a sok -és nagyrészt felesleges tankönyvi baromságot, ő már akkor eljutott a biológiai rendszerekben meglévő "idő megfordulásig", a " tér csomósodásáig", a tér-idő egymásba alakulásáig ....... ebből a zűzzavarból azóta se jutott tovább, míg korábbi társai milliomosok vagy professzorok lettek.......
ez a lét (és a semmi) elviselhetetlen tangóharmonikája
Ars nova- a XX-XXI. század zenéjeMagyar kortárszene a Fészek Művészklubban 2018-2019V/3. részI. Határon túlról - Maros Miklós szerzői estje. Zg. km. Moritz Ernst (december 12.), 1. HCAB - BACH (1971), 2. Rush (2011) (Köv. rész: holnap, 22.00), II. Határon innen és túlról - Ősbemutatók (január 11.), 1. Ittzés Gergely: Solo espresso (Ittzés Szabó Zsuzsanna - fuvola), 2. Király László: Verj szívem, verj+ - dalciklus Leo Küpper verseire - a) Virágzó gesztenyefák, b) Verj szívem, verj!, c) Hol vannak a tavalyi pacsirták?, d) Szépség, e) A tóban, f) Ha a perzsa sivatag szélén, g) Az azúr nosztalgiája, h) Sírfelirat (Ambrus Ákos - bariton, Kollár Zsuzsa - zongora), 3. Illés Márton: Pszichogram No. 3. (Ittzés Gergely - fuvola), 4. Sári József: A deo vucatus rite paroctus (Klenyán Csaba - klarinét), 5. Decsényi János: Ars poetica (Ambrus Ákos - bariton, Fesztivál Vonósnégyes) (Köv. rész: holnap, 22.00) Szerk.-mv.: Bánkövi Gyula
tractatus physico-teleologicus
s megszületni a magyar -, a francia szürrealista-, az amerikai beat- költészet csillagos égboltja alá, s az angolszász hard rock
ó a halottak végtelen, tántorgó sorába, a halottak élén a halottak királya és írni vázlatok végtelenségét az mindenségről
fogva kant kezét, hegelét, wittgensteinét, heideggerét, winettou kezét fogva old shatterhand kiált lautréamont-nak, akit odüsszeusz ragadott magával a csónakjával
Lee Marvin I was born under a Wandering Star remastered
gustav mahler megdörzsölte a fülét, összeráncolta a homlokát, inkább dal a földről lesz a címe. velencében jó idő és jó hely lesz a halálra. de hol van az életé? a nem cselekvés helye hol a legmegfelelőbb? semmi és sehol. az idő és a sehol.
a semmi legtalálóbb helye a sehol. újlipóczia minek lesz a helye?
a lét szerkezete, a személyiségé. az isteni színjáték szerkezete. utak, kanyargások, sorsok, értékek, személyiségek. meddig vezet, kísér minket a költészet, meddig a szerelem és hol kezdődik a nem cselekvés? az élete.
személyiség tanok, típusvonások, értékek, szerkezetek. strukturalizmus, ahol a morál, az axiológia tán fontosabb mint a logika és a nyelv.
Tádéval történő késő esti bringás csavargásaik véget értek. Természetesen észrevétlenül. Tulajdonképpen úgy kezdődött, hogy a túlzásba vitt gyúrások és a magas vércukrok miatt fáradékonnyá vált, egyre ritkábban volt kedve és ereje, és akkortájt szokott le a kundrys csavargásokról. Aztán jöttek a meleg, fárasztó idők. Minden este azért kimegy velük, de már csak ház környéki csavargásocskák. Aztán észrevette, hogy a csavargás előtti örülés során egyre rövidebb időig tud rá támaszkodni a busa fejű. Valamelyik estére vett nekik klassz fagyasztott húst, és életükben először a kaja egy részét meghagyták: másnap reggel ott találta a táljukban. Aztán ma reggel megtalálta a füstölt csont egy jókora darabját - ennyire öregedne tádé??!!
Koncert - EBUMagali Mosnier (fuvola) és Marie-Pierre Langlamet (hárfa) hangversenye - Köln 2018.05.02. részlet
Magali Mosnier (fuvola) és Marie-Pierre Langlamet (hárfa) hangversenye1. Johann Sebastian Bach: g-moll szonáta BWV. 1020., 2. Wolfgang Amadeus Mozart: e-moll szonáta K. 304.(Köln, WDR hangversenyterme, 2018. május 2. - részlet)
Vissza megy majd a Wagner társaságba?
Újlipóczia határterületén. A Borda antikvárium emlékére, ahol dante-babitsot vett pista bácsi pénzén. Pista bácsi gyerekorvos volt, réges-régen. A harmincas években írt német nyelvű folyóiratban. Neki adott pár közlönyt.Mindene volt a komolyzene.
Az operásokkal járt mulatni, társasági életet élni - aztán anyagilag nem bírta.
A vasárnap délelőtti hőségben parsifal durrantott egy szokásos négy órásat -ebbe ma reggelre majd belehalt.
Egyébként is depresszió. Mi lesz terveivel? Nincs musili, goethei kitartása, bizakodása, ereje, tehetsége, se DE/M.
Schwierige Suche nach den Auslösern von Autismus
Am IST Austria ist eine Forscherin den Verursachern einer allgemein als seltsam bezeichneten psychischen Erkrankung auf der Spur
Das Phantom ist durchaus bekannt, aber doch kaum zu fassen. In der breiten Bevölkerung gilt Autismus oft als seltsame psychische Krankheit, die eigenbrötlerische Menschen mit phänomenalem Gedächtnis oder anderen Einzelbegabungen hervorbringt. Und Zwangsneurosen haben sie natürlich auch. Die Realität sieht etwas komplexer aus. Fachleute haben längst erkannt, dass Autismus kein eindeutiges Krankheitsbild ergibt. Stattdessen fasst man die vielfältigen Ausprägungen lieber unter dem Begriff "Autismus-Spektrum-Störungen", englisch abgekürzt ASD, zusammen. "Es ist eine Gruppe sehr diverser und heterogener Störungen", wie die Neurobiologin Gaia Novarino vom IST Austria in Maria Gugging betont. Die ersten Symptome treten meistens bis zum dritten Lebensjahr auf. Laut Schätzung der Weltgesundheitsorganisation (WHO) dürfte etwa eines von 160 Kindern betroffen sein.
Eines von 160 Kindern ist von Autismus betroffen, erste Anzeichen treten meist bis zum dritten Lebensjahr auf. Hinsichtlich der Ursachen tappt die Wissenschaft noch weitgehend im Dunkeln. Wahrscheinlich basieren die Störungen auf einer Kombination verschiedener Faktoren, wobei die genetische Veranlagung eine Schlüsselrolle spielen dürfte. Welche neurologischen Schaltkreise und Botenstoffe jedoch genau involviert sind, lässt sich bislang nur ansatzweise erkennen. Zu vielschichtig ist das Zusammenwirken der Gene und ihrer Produkte, vor allem im Gehirn. 100 potenzielle Risikogene Gaia Novarino hat die Herausforderung trotzdem angenommen. Zusammen mit ihrem Forschungsteam geht sie den molekularbiologischen Grundlagen von Autismus-Spektrum-Störungen und anderen neurologischen Entwicklungsstörungen nach. "Das menschliche Erbgut umfasst rund 20.000 Gene", erklärt die Expertin. Ein paar Hundert dieser DNA-Codes stehen damit in Verbindung, und davon seien etwa 100 von besonderer Bedeutung. Potenzielle Risikogene, sozusagen. Für die Betroffenen wird die Situation oft durch einen weiteren Aspekt verschärft. Die genannten Störungen treten häufig zusammen mit anderen Erkrankungen wie Epilepsie oder geistiger Behinderung auf, berichtet Novarino. Wissenschaftern aber können solche Assoziationen wertvolle Hinweise für die Ursachenforschung liefern. Was gemeinsam vorkommt, hat womöglich auch gemeinsame Wurzeln, so die Überlegung. Einige wenige Schaltstellen könnten bei Beeinträchtigung eine ganze Reihe unterschiedlicher Symptome hervorrufen. Damit ließe sich das physiologische Puzzle zumindest teilweise lösen. Schlüsselgen SETD5 ist offenbar ein solches Schlüsselgen. Bisherigen Studien zufolge führen Mutationen in dieser Erbgutsequenz zu Intelligenzminderung und auch zu Autismus (vgl. u. a. European Journal of Human Genetics, Bd. 23). Mediziner sprechen inzwischen vom SETD5-Syndrom. Die Störungen setzen bereits in der Embryonalentwicklung ein, nicht selten kommt es dabei auch zu Verformungen im Gesichtsaufbau und gehemmtem Wachstum. Gaia Novarino und ihren Kollegen ist es gelungen, die Auswirkungen von SETD5-Defekten genauer nachzuvollziehen. In Kooperation mit Forschern des European Molecular Biology Laboratory (EMBL) in Heidelberg führten die IST-Austria-Experten eine Reihe von Untersuchungen an genetisch modifizierten Mäusen durch. Die Nager verfügten jeweils über eine geschädigte und eine intakte Kopie des besagten Gens. Tiere mit zwei mangelhaften SETD5-Sequenzen sind nicht lebensfähig und sterben bereits im Mutterleib. Die Versuchsmäuse zeigten eine Reihe von Verhaltensauffälligkeiten. Die Weibchen waren nicht in der Lage, richtige Nester zu bauen, und beide Geschlechter schnitten bei Lerntests schlechter ab als ihre Artgenossen mit gesunden SETD5-Genen. Mutanten-Jungtiere begannen zudem im Schnitt erst vier Tage später mit der für Mäuse typischen Ultraschall-Kommunikation. Eine weitere interessante Beobachtung war der langanhaltende Schreckreflex in Reaktion auf eine potenziell unangenehme Erfahrung. Tiere mit einem SETD5-Defekt schaffen es anscheinend nur langsam, sich von einer, in diesem Fall beängstigenden, Erinnerung zu lösen. Hier sieht Gaia Novarino eine mögliche Parallele zu Patienten mit Autismus-Spektrum-Störungen. Die persistente Prägung könnte zu der bekannten Verhaltensstarre führen. Normalerweise wird das Gedächtnis im Hippocampus durch mehrere Botenstoffe zugunsten einer größeren Flexibilität reguliert. Dieser Mechanismus dürfte bei SETD5-Schäden nicht intakt sein. Gehirne der Versuchsmäuse Die Gehirne der Versuchsmäuse wurden auch molekularbiologisch analysiert. Dabei fanden die Forscher unter anderem eine Wechselwirkung zwischen Setd5, dem Produkt von SETD5, und den Proteinkomplexen Hdac3 und Paf1 (vgl. Nature Neuroscience, Bd. 21).
Barom állat pozitivista- redukcionista molekulár biológusok.
Jetzt bin ich nicht berühmt, aber wenn ich einmal tot bin! - sagte Robert Musil zu Beginn der dreißiger Jahre
Robert Musils Werk fasciniert mich bis zum heutigen Tag...... und was ich von ihm lernte , war das Schwerste: daß man ein Werk auf Jahrzehnte unternehmen kann , ohne zu wissen, ob es sich vollenden läßt, eine Waghalsigkeit, die hauptsachlich aus Geduld besteht , die eine beinahe unmenschliche Hartnackigkeit voraussetzt (Canetti)
Bár csupa töredék, ami tölti a költők kötetét, és véletlen: azt őrzi csak, amit sikerül eldadogni, valamit az Álomból... Én a kíváncsi ész s a szerelem álmát dadogtam, és ami már nem én voltam, ami csak részemmé vált, az akadályokat, az ébrenlétet. - Óh, csak élni ne kellene az élethez! - Remete voltam mindig köztetek, emberek, nem értettelek, nem értettetek: magát nézi, aki kíváncsi rám... S Isten tudja, mi jön még ezután.
Húztam már az igát kegyetlenűl. Átkozd meg a várost és menekűlj, sírtam fel, s mit az irígy munka tilt, őt hívogattam, az eltünt Idillt. És szedtem össze emlékeimet, azt akartam, hogy megint fű legyek, s ha szénásszekér ment át éjszaka az utcánkon, holdfényben, s hozta a tücsköket, álmot, a rétek szagát, sóhajtoztam, mint a körúti fák, s míg ahol laktam, rút csontkoponya lett a bérház, a nagy rovartanya, én, megint Becsen, megint Gyarmaton akácként álltam a domboldalon: éreztem, mint bozontos istenek lélegzenek köröttem a hegyek, s a kelő napban hosszan, kéjesen mosogattam millió levelem.
És arcok jöttek mindig, emberek, és nők rázták arany fürtjeiket: csak őket láttad, utcán, vonaton, munka közben, mindenütt. Sárga som hozta márciust, tavaszi bokák s kék szemek szálltak rőt nyaradba át, s ősz gyult rád, s hóval örvénylett a tél, de sose fogytak, akiket a vér hívott s a vágy: sugárzó életek, nők lengették sötét fürtjeiket, és ha társultak utadhoz, ha nem, örültél nekik: örök-részegen bámultad őket, hús-virágokat, szájuk rózsáját, a ruha alatt a csupasz mozgást, édes szívüket és még édesebb fecsegésüket; csodáltad őket, isten műveit, s bennük fürödtek gondolataid.
Vágyak koldusát, kétségbeesés őrölt s uszított, gyáva remegés pénztől, holnaptól, s émely, undor a napi robottól. Biztonság, soha nem ismertem boldog tájaidat: legszebb éveim mocsok és harag lepte, kormozta! Sokszor gondolom: nem voltam-e, mint a zenekarom, őrült kissé ezidétt magam is? Énekelni akartam, és hamis skálák csavarták hangom; emberi, és embertelen lettem. Valami betegség volt ez, belső, iszonyú tüzijáték s füstbefúlt háború, zűrzavar, omló ideáloké, csikorgó vágy, új s szent ábrándoké, ördögűzés, maga is ördögi - versben: A Sátán Műremekei.
Slayer - Angel Of Death (Live At The Augusta Civic Center, Maine/2004)
Fél-életem az érzéki világ s a szellemi harca, a szomjuság oltása, és ahogy év évre folyt, az önmegváltás keresése volt, olyan összhangé, amilyenre csak saját erő vezet rá, nem zsinat, ima, kényszer vagy külső jótanács. Néztem persze, hogyan kereste más, hogyan keresi; prédikátorok, bölcsek és szentek hite csábitott, gyönyörű és iszonyú rendszerek: és megtanultam minden könyveket, és nyúltam az ész rácsai közé, és lestem sugárvilágok mögé, és legfőképp magamba, a csupasz idegekbe, s kínjaimra vigasz lett, ha más nem, a keserű tudat: Igazság, te sem ismered magad!
ifjúkor: aaars nova, új írás, kortárs, magyar filozófiai szemle, izmusok, mi az élet lényege?
Ars nova2019.06.29-i adás
Ars nova- a XX-XXI. század zenéjeFekete Győr István műveiből1. Fúvósötös (1994) (Rádiózenekar Fúvósötöse), 2. Három duó fuvolára és zongorára (Csetényi Gyula, Krazue Annamária), 3. Kék hegyek hidege - dalciklus Nagy László verseire - a) Dél, b) Szerelem, c) Én és a fájdalom, d) Cinóber fényben, e) Kívül süt a nap, f) Kék hegyek hidege (Andor Éva - szoprán, Fellegi Ádám - zongora), 4. Vonósnégyes (Kruppa Vonósnégyes)Szerk.-mv.: Bánkövi Gyula
levelezésük, babitsa meghívása németországba, svájcba, találkozása(!?) heideggerrel, a görögség hódolása
musil, dilthey, husserl, a reneszánsz filozófiája, newton és jákob böhm
Közismert, hogy a filozófiai érzékkel is megáldott Babits a háborút megelőzően még habozik választani a filozófusi és költői pálya között, gondolkodására az antik minták komoly hatást gyakorolnak, ami a szakirodalmat mind a mai napig foglalkoztatja. Kelevéz Ágnes is megállapítja, hogy a Játékfilozófia dialogikus formája „több egy művészi fogásnál”, egyrészt a gondolkodói hagyomány folytonosságának reprezentálására alkalmas, másrészt lehetővé teszi az eltérő kultúrák szoros egybefonódásának nyomatékos hangsúlyozását (Kelevéz 1997: 199).
Babits későbbi könyvében, Az európai irodalom történetében így vall a dialógusról Platón kapcsán: „Az örök és folyton új zavarba ejtő kérdezés, amely a valóságból úgy hámozza ki az igazságot, mint a gyümölcs rothatag húsából a kemény magot a kés vágásai hol jobbról, hol balról. Ez a módszer már meghatározza a műfajt is. A dialektika a dialógust. A párbeszédes formát, amely Platón nagy irodalmi leleménye és hagyománya. A dráma és a filozófia ölelkezéséből született itt egy új műfaj. Félig a gondolaté. A filozófiáé. De nagyobb felében a költészeté. Már csak azáltal is, hogy a gondolat nem személytelenül jelenik meg benne, hanem elevenen és harcolva, feleselve, egy-egy emberi alak ajkain át. Igaz, a voltaképpeni küzdőfél nem az ember, hanem a gondolat. […] Az egész modern esszéirodalom platóni eredetű” (Babits 1979: 50–51).
Szilasi leírása alapján Heidegger ....... nagyon is érdeklődik Babits iránt, és kéri Szilasit, hogy számoljon be legújabb munkáiról. Gál István mindezt így kommentálja: „Heideggernek Babits, a filozófus iránti érdeklődése odáig ment, hogy Szilasi lefordította neki azt a hosszú, értékes tanulmányát, amelyet Az írástudók árulásáról írt [...] »Heidegger mindig érdeklődik utánatok – írja Török Sophie-nak –, s nagyon szeretné Mihályt viszontlátni. [...] Igen élénken részt vett az írástudó eszmecserében. Lefordítottam neki Miska cikkét s a magamét is.«” (Gál 2003: 195). Tehát a vita sok irányba mutat, a kor vezető gondolkodói foglalkoznak vele behatóan, és Szilasinak is lehetőséget ad, hogy újra publikálhasson magyar fórumokon.
Közelebbről szemügyre véve a vitát, láthatjuk, hogy a legfontosabb csomópont az igazság helye.Míg Babits az élettől hermetikusan elzárt, morális jelenségként képzeli el az igazságot, addig Szilasi az életben és az emberben magában látja megvalósulni azt, épp ezért nem az „egyetemes”, hanem a „kiterjedő” igazságról beszél. Kibontakozását éppen abban reméli, amitől Babits a legjobban tart, az időhöz kötöttségében. Szilasi mindezt azzal indokolja, hogy a múltbeli értékek megkérdőjelezése – barátja véleményével ellentétben – nem a régi értékek elvetéséhez fog vezetni, hanem éppen a rájuk rakódott porréteg, vagyis a dogmák lesöprését, az eredeti értékek újra-felfedezését fogja eredményezni.
dunkle energie /materie nem csak a makrofizikában, a kozmoszban, hanem az emberi társadalomban is. ha az ember ezt is felismeri (mégsenki sem ismerte fel, de sokan ráéreztek), de megfogalmazni ugyan ki merné?
Husserl schrieb fast jeden Tag eine Art philosophisches Denktagebuch,............ , in denen er Ideen ausprobierte oder Gedankengänge verfolgte, die er teilweise später wieder verwarf. Zum Teil ähneln diese Texte einem reinen Gedankenstrom ohne erkennbare Linie oder Argumentationsrichtung. Dennoch gibt es Aussagen von Husserl, vor allem im vorgerückten Alter, dass seine Manuskripte das Wesentliche seiner Philosophie enthalten, insbesondere deshalb, weil seine veröffentlichten Schriften größtenteils einführenden Charakter haben, die Manuskripte hingegen viele Einzelanalysen sowie Entwürfe und Ansätze zu einem systematischen Werk enthalten, das er ab ca. 1922 verfassen wollte, aber nie vollendete.
kb. 30 évvel ezelőtt írta egy professzor nőjének, hogy az X.tudományt éppen úgy meg kellene próbálni "szigorú tudománynak" kiépíteni, ahogy husserl próbálta a filozófiát. a professzor nő természetesen egy kukkot sem értett az egészből, de tapintatosan elhallgatta. a kapcsolatuk azonban nemsokára megszakadt. akkoriban, fiatalos lendülettel , gyorsan továbblépett az ilyen kapcsolatoktól. ma már meg se próbál ilyesmiket kiépíteni. a (z öregedő) kutyáival társalog, vagy velük sem. az alkohol után a triatlonba menekült, aztán a gyúrás következett. 63 évesen nem igazán nagy perspektíva.
Creedence Clearwater Revival - I Put A Spell On You
a kisújszállási csontváry múzeumban találtak egy jókora papír csomagot, charles de tolnay kézírásával. kiderült, hogy tolnay tervezett egy csontváry könyvet, de képtelen volt megírni.
parsifal bal csuklója továbbra is fáj, az idő se enyhül, a gyúrás viszont halad. mint a karaván. a kutyák ugatnak, a tücskök ciripelnek. tücsökzene.
Santana - Caravanserai Full Album Vinyl FLAC (1972)
fáradt, nyűgös. meló (ahonnan ellógott) után a nagy hőség miatt strand. ezután bedugult a füle (ez előfordul nála 5-6 évente egyszer). kajált, magas cukor, szundított, aztán gyúrt a kamrában. idegesíti a nyugdíj probléma is, a költözés probléma is, meg egyébként is. mi lesz a létfejtéssel? az erők evolúciójával? a tér és az idő evolúciójával. whitman, humboldt kozmosza után
mikrokozmosz (bartók, reichenbach - vele vagy 35 évvel ezelőtt találkozott), makrokozmosz -és a kettő között az antropo-kozmosz. lenne feladat bőven, de hogy?
a bartókon chopin cisz moll scherzo. viszonylag nagy hangerővel is alig hallja.
Die vier Scherzi sind Chopins Huldigung an das Sonaten- und Symphonie-Scherzo Beethovens, das hier aus dem zyklischen Zusammenhang gelöst und zum romantischen Klavierstück umgedeutet wird, woran später der junge Brahms und andere anknüpften.
Durchaus als Brücke zwischen Beethoven- und Brahms-Scherzi kann man das wild-drängende cis-Moll-Scherzo Chopins hören. 1839 auf der Insel Mallorca begonnen, sandte Chopin es Anfang 1840 an seinen Verleger. Es steht also zeitlich dem c-Moll-Nocturne nahe. Formal beruht es auf dem mehrmaligen variierenden Wechsel zwischen einem cis-Moll-Thema in hoher Lage und absteigender Linienführung und einem aus der tiefen Lage aufsteigenden Meno mosso-Thema in Des-Dur.
késő esti gyúrás közben sok minden eszébe jut egy bodymind buildernek. például bertha bulcsú, csörsz istván, a sejtciklus elképzelhetetlen bonyolultságú ontológiája, logikája, az elemi részecskék szintén elképzelhetetlen teleológiája.....
Innerhalb eines guten Jahres hatte die Kraftsport Welt gleich mehrere Trauerfälle zu beklagen. Neben Rich Piana und Dallas McCarver, deren beider Tod sich im August 2017 ereignete, war es auch das Ableben von Charles Poliquin, das vor ziemlich genau einem Monat für Schlagzeilen sorgte. Der gebürtige Kanadier, der insbesondere für die Verbreitung des Muskelaufbaus im Breitensport bekannt war und zahlreiche olympische Medaillen produzierte, verstarb im Alter von nur 57 Jahren aus bislang unbekannten Gründen. Am vergangenen Sonntag traf die Szene nun eine weitere Schreckensnachricht, die zunächst aber nicht mit absoluter Sicherheit bestätigt werden konnte!
Am vergangenen Sonntag ist Konstantin Konstantinovs, gemeinhin als einer der besten Powerlifter aller Zeiten bezeichnet, überraschend verstorben. Er wurde nur 40 Jahre alt. Unter welchen Umständen der lettische Kraftdreikämpfer zu Tode kam, ist aktuell noch nicht abschließend geklärt.
Über die Ursache des Ablebens von Konstantin Konstaninovs gibt es derzeit keine wasserdichten Erkenntnisse. Da der Powerlifter auch als Bodyguard tätig war, gab es erste Gerüchte über eine potenzielle Messerattacke, die zum überraschenden Tod geführt haben soll.
- az erős emberek hullanak mint a gyengék - mint a magyar költők. de míg azt erős emberek haláláról világszerte hallanak, a magyar költők nagy része észrevétlen elhullik. ........ csontváry halálának évfordulójáról tudomást vett-e valaki?
csontvárynál gyakran megfordult parsifal hendrix uránbányász korszakában. sihta előtti, vagy utáni csavargása során gyakran betért tivadarhoz és elücsörgött hatalmas vásznai előtt.
még soha nem fájdultak meg úgy a mellizmai, mint ma. mit csinált túl jól? reggeli edzések előtt , éhgyomorra, még nem vett be soha m stack-et, lehet, hogy ettől durrantak be? szétégtek. bal csuklója fáj már vagy két hete, így kisebb súlyokkal dolgozik, hosszabb sorozatokkal.
Gegen Ende seines beinahe neunzigjährigen Lebens hatte Alexander von Humboldt einen verrückten, „tollen Plan“: Die ganze Welt wollte er in einem einzigen Buch als „Kosmos“ erfassen und in insgesamt fünf Bänden in ihrer geographischen, geologischen, botanischen, zoologischen und anthropologischen Mannigfaltigkeit darstellen. Nur der letzte Teil blieb bei seinem Tod am 6. Mai 1859 unvollendet, der Rest war eine Art Summe seines meist in französischer Sprache verfassten Riesenœuvres über Amerika und Russland, die Geographie der Pflanzen und Tiere, über Natur, Kultur und Wissenschaft schlechthin. Die Vorträge aus diesem universalen „Kosmos“ vor höfischem und bürgerlichem Publikum in Berlin waren legendär. Ludwig Börne konnte das unaufhörliche „Zuströmen von Menschen und Kutschen“ vor der Singakademie kaum fassen; drinnen war er dann fasziniert, auch wenn er aufgrund seiner „Harthörigkeit“ nicht alles mitbekam.
Er spricht von seiner sorgfältigen Erziehung durch Privatlehrer im Berliner Elternhaus, den Studien in Göttingen, Frankfurt/Oder und Hamburg, der Reise mit Georg Forster an den Niederrhein, seinen technischen Erfindungen einer Grubenlampe und Atemmaschine für den Bergbau, seinen Experimenten im Bereich der Luftchemie und Nervenelektrizität und von seinem Forschungsprogramm für die vom spanischen König erbetene große Expedition. Solch weitblickende Ideenverknüpfungen sind schon dem ersten publizierten Text des Zwanzigjährigen über den Giftbaum Bohon-Upas anzumerken. Humboldt studiert hier Quellen, prüft Mythen, erforscht Lebensbedingungen, erwägt neue kritische Perspektiven auf eine vielleicht zu Unrecht dämonisierte Pflanze. Die Malaien gewinnen aus deren Stamm mit eingestochenen Bambusstöcken ein tödliches Sekret, das im menschlichen Körper nicht einmal durch sofortige Amputation betroffener Glieder, wohl aber durch Exkremente als Brechmittel bekämpft werden kann.
Tegnap a könyvtárban nem volt rossz, de azért csak melankólia-mélabú-depresszió:
Hát itt (és hasonló helyeken) fogom eztán leélni életem?
40 év után visszakeveredett a folyóiratos terembe. kortárs, magyar filozófiai szemle.ennél tovább nem jutott. ez is elég volt.
gyerekkori-ifjúkori haverjai között börtöntöltelék volt több is, de irodalommal, főleg filozófiával !!!! foglalkozó srác csak egy volt. a süni. nála egy évvel fiatalabb, természetesen zsidó. lukács györgyöt olvasott, és kortárs, új írás, tiszatáj. megszerette őket. 3. gimi után, nyáron, szokás szerint ment szamosszegre. egy hatalmas bőröndöt megtöltött ezekkel a lapokkal. leendő mostohaanyja csak legyintett. ezeket úgyse fogod elolvasni. mindenesetre elvitte a kővel megtöltött bőröndöt. beugrott a szamosba egy nyakába kötött vas kolonccal. azóta halott a folyó alján? az elmúlt 45 év álélet volt? kortás, 1971, 1972. sarkadi halála. déry pop fesztivál. bólya lepke. juhász ferenc költészete. ady és babits. minden számban bemutatkozott pár sorban egy ifjú író, költő. tanyasi népművelő, falusi tanító. egyikről sem halott azóta. költők-írók jobban halnak mint a rákosok. ha észhez térnek, elmennek vállalkozónak, politikusnak, ha nem akkor éhen halnak, vagy elviszi őket az alkoholizmus. ő ott imbolyog
valahol a senki földjén.
sarkadi imre. osztályfőnőke irodalomtanárnő volt. érettségire vett neki egy sarkadi kötetet. akkoriban felvételi volt, érettségi, bulizások. csak néhány év múlva fedezte fel sarkadit. a filmek révén is. kozák andrás. berkesi ilona. latinovits.
és most itt van hegel, philosophie contra naturwissenschaft? philosophie der renaissance, beginn der naturwissenschaft, husserl, briefe von und an hegel,
2019.06.22 19:00 - 21:32 Bartók RádióTV-MŰSORKoncert - EBUGiuseppe Verdi: Simon Boccanegra - London 2018.12.10.
Giuseppe Verdi: Simon Boccanegra
Háromfelvonásos opera előjátékkal
Szövegét Antonio García Gutiérrez drámája nyomán Francesco Maria Piave írtaVez.: Henrik NánásiKm.: Covent Garden Operaház Ének- és Zenekara(karig.: William Spaulding)Szereposztás:Simon Boccanegra - Carlos Álvarez (bariton), Jacopo Fiesco - Ferruccio Furlanetto (basszus), Amelia Grimaldi - Hrachuhi Bassenz (szoprán), Gabriele Adorno - Francesco Meli (tenor), Paolo Albiani - Mark Rucker (bariton), Pietro - Simon Shibambu (basszus), Amelia komornája - Dervla Ramsay (mezzoszoprán),Az íjászok kapitánya - Simon Davies (tenor)(London, Royal Opera House, 2018. december 10.)
Ars nova- a XX-XXI. század zenéjeMini Fesztivál 2018 - részletek a CAFé Budapest Összművészeti Fesztivál hangverseny-sorozatából (VI/4. rész)Szerk.mv.: Bánkövi Gyula(Köv. rész: holnap, 22.00)
kecskés d balázs arany jános enyhülés
van-e egyáltalán
vané
vané enyhülés
gehlenscheler
freudlorenzkurtlewinvigotszkíjlurija
durkheimsimmel
micsoda káosz
micsoda feszültség
és még hozzájuk jönnek heisenbergék
és driesch és frege és waddington és watson
és chirico dali picasso
schönberg zeppelin cream hendrix
bortnyikkassák
feketeistvánkosztolányibólyapéter
a szénmolekula középszerűsége
horváth márton levente a világosság megbékélés háza olvasmányai
LARS VON TRIERS „MELANCHOLIA“:Was ist rund und wird niemandem fehlen, wenn es weg ist?
elmegy nyugdíjba és él mint egy csavargó mint egyetemistaként és hátha megfejti a a létet hic rhodos hic salta
Felix Rothenhäusler bringt Lars von Triers Weltuntergangsspiel „Melancholia“ auf die Bühne der Münchner Kammerspiele und pflanzt zwischen Angst auch Komik und Optimismus in die Köpfe der Zuschauer.
„Die Erde ist schlecht“, erklärt Justine in Lars von Triers filmischer Endzeit-Elegie „Melancholia“. Und dann sagt diese junge, schöne, erfolgreiche Frau mit dem vom Lebensüberdruss unterkühlten Herzen den einen erstaunlichen Satz, der den Film auch ohne seine starken Bilder unvergessen gemacht hätte: „Niemand wird sie vermissen.“ Was für ein Paradox.
Acht Jahre später lassen Regisseur Felix Rothenhäusler und sein Dramaturg Tarun Kade an den Münchner Kammerspielen den Untergang der Erde im Präsens nacherzählen – von denjenigen, die ihn erlebt und damit eigentlich nicht überlebt haben. Insofern kann das Münchner Ende nicht das Ende sein. Noch nicht. Nur eine Warnung, die ohne Zeigefinger auskommt und ohne Special Effects.
szaravilágszaravilágszaravilág
mondta gyakran az anyósa
és nagyanyjának is hasonló volt a véleménye bár nem hangoztatta annyiszor
tegnap a főnöke kifakadt, hogy a világ őrült, a magyarok bolondok, pedig ő aztán egy minden hájjal megkent életművész törtető
ő meg amint tehette elbújt, elmenekült a világ elől
Mit hyperaktiver Fröhlichkeit versucht ihre Schwester Claire Justines Schwermut und ihre eigene Furcht zu überspielen. Was wohl differenzierter gewirkt hätte, müsste Eva Löbau nicht permanent gegen ihr Pomeranzen-Outfit anspielen – ein hellblau aufgeplustertes Faltenkleid zum blonden Vokuhila-Schopf. Majd Feddah gibt Claires reichen Gatten John als Saubermann des Weltuntergangs, der jedoch in seinem Selbstmord von allen der Feigste sein wird. Jeden seiner Auftritte beginnt er mit breitem Lächeln und messianisch ausgebreiteten Armen. Ihren kleinen Sohn Leo spielt Gro Swantje Kohlhof als Emo-Kind, in seiner Phantasiewelt vollkommen gefangen und so auch vor der Angst gefeit.
Sie alle sitzen schließlich am Rand des Münchner Desillusionstheaters – und folgen der Mission, die Rothenhäuslers Inszenierung des Noch-Nicht als gleichsam private Coda eingeplant hat: Sie suchen ihre Bühne in jedem einzelnen Zuschauerkopf.
mi lehet hortobágyi lászlóval
az amygdalát nagyon csipázta parsifal
László Hortobágyi - Traditional Music Of Amygdala (1991)
anyja beteges volt, dolgozott, X.tudós, a hatvanas évek végén milyen élete lehetett a szocializmust építő kisvárosban, mik járhattak az eszében, milyen tervei, álmai, reményei lehettek az anyagi és a szellemi sivárságban amikor az apja nem volt otthon, anyja a két fiával, a kicsivel, az öccsével és vele, a végtelenségig rossz gyerekkel, aki olvasgatott már a koncentrációs táborokról, a szappanokról, a lámpa ernyőkről, a görög mitológiáról, de ugyanakkor telefonfülkéket tört fel, sakkversenyre járt (meg kézilabdára, meg birkózásra) de csavargott is folyamatosan, biciklit lopott az állomáson. Mire gondolhatott parsifal hendrix anyja 3O éves korában, kit szeretett, kiben csalódott és hogy lehet ilyen nyomorúságosan elmúlni ebből a világból, mire gondolt, amikor egyedül vacsorázott.
Anyám magányos óráiban vagy gyermekei közt, ének helyett sokszor szavalgatta a Szép Ilonkát és a Merengőhöz címzett ódát. Ezeknek rímei legrégibb emlékezetemből csengnek vissza, bár értelmüktől kissé függetlenül. Családi polcunkon egy tucat avult és dísztelen «díszkötés» képviselte a költőt. Mindeniken egy «nagytérdű, bőölü» arany múzsa támaszkodott a lantra, amelynek formája époly talányos volt előttem mint a kötetekben található versek némely szava és sora. Én többnyire a hatodik kötetet szedtem ki, a Csongort,és megpróbáltam olvasni mint regét vagy tündérmesét. Ez nehéz volt, mert események és történet helyett inkább színek és villogások áradtak felém a könyv lapjairól. És valami végtelen és végtelenül gazdag muzsika. Vörösmarty nagyságát akkor kezdtem igazán érezni mikor rájöttem hogy a költészetet nem a «mondanivaló» teszi. Nem a prózában leírható mese vagy téma hanem sokkal inkább ép a színek, villogások és zenék.
Hol van már a Gyulai Pál Vörösmartyja, ez a rokonszenves, comme il faut tipusa a becsületes nemzeti költőnek? S hol hajdani önképzőköreink ünnepi bálványa? A mai Vörösmarty más. Még csak nem is a lázas és ragyogó dekadens, a csillagok és messzeségek szerelmese, a világ tarkaságának az a különös mártírja, akivé a mi fiatal és «nyugatos» szemünk bűvölte huszonöt évvel ezelőtt.
A mai Vörösmarty mindezen túl van már. Ő magánviseli, régi évszázadának nyomain túl, ennek a rettenetes utolsó negyedszázadnak jegyét is. Mintha ő is keresztülment volna a világháborún és az emberiség minden válságán amit mi késő olvasók megértünk. Arca mindjobban kezd hasonlítani ahhoz az arcképhez, amelyet az utolsó Vörösmarty-versek maguk festenek költőjükről, s amelyet Gyulai sohasem mert meglátni és hitelesíteni. Annak a költőnek arca volt ez aki minden dolgok végére jutott, mindennek ami emberi, megismerte igazi színét és értékét. A «vén cigány» arca aki túl van már minden borok és zenék mámorán, már nem is maga zenél, hagyja a világot beszélni, és jól tudja hogy a világ énekének refrénje: Nincsen remény!
Ime egy nemzet legnagyobb költőjének önarcképe! De még rettenetesebb az a belső arckép ami az utolsó hat év verseiből kegyetlen erővel égeti magát belénk:
Sötét eszmék boritják lelkemet, Szivemben istenkáromlás lakik... Kivánságom: vesszen ki a világ s e földi nép a legvégső fajig.
Micsoda költőarc az amelyet e megdöbbentő szavak fölfednek? És mégis ez a Vörösmarty-arc tekint ma reánk legelevenebben. Ezt a legvégsőt érezzük az igazinak, a legjellegzetesebbnek. Minden más, régebbi úgy tűnik föl mintha csak ennek a legsötétebbnek embriója és előkészítője lett volna. Az élet és emberség öröme, a tarka világ gyönyörű útvesztője, a munka szent lelkesedése, a gondolat merész szárnycsapása, a honfiérzés büszke rajongása végső fokon ebbe a határtalan kétségbeesésbe vitt. Érthető ez? Nekünk már érthető és logikus. Iszonyú kort éltünk és élünk még, apokaliptikus rettenetek korát, s mi meg tudjuk érteni a hazájavesztett költőt, aki csalódott Istenben s emberben.
Az anyja sokat mosolygott. Őszintén. Tóth Árpád. (Parsifallal irodalomról, költészetről sosem beszélt, a vad kisgyerek elhárította volna ). Császármorzsa, gomba leves.
Régi Zenei Napok 2016"Telemannia"Erik Bosgraaf (furulya), Dmitry Sinkovsky (hegedű) és Alexandra Koreneva (csembaló) Georg Philipp Telemann-műveket játszik1. a-moll triószonáta TWV.42., 2. Ouverture burlesque - szvit csembalóra TWV 32:2. (ea.: Koreneva), 3. F-dúr triószonáta TWV 42:f8., 4. g-moll szonáta hegedűre és basso continuora TWV 41:g3. (ea.: Sinkovsky, Koreneva), 5. d-moll triószonáta TWV 42:d10., 6. B-dúr duó TWV40:111. (ea.: Bosgraaf, Sinkovsky), ráadás: Telemann: Andante az F-dúr triószonáta-ból TWV 42: F8. (Fertőd, Esterházy-kastély, Haydn-terem, 2016. június 28.)
Ars nova2019.06.17-i adás
Ars nova- a XX-XXI. század zenéjeLemezbemutató Arvo Pärt szimfóniái a Wrocławi Filharmonikus Zenekar előadásában Vez.: Tonu Kaljuste (II/1. rész)1. I. szimfónia, 2. II. szimfónia, 3. III. szimfóniaSzerk.-mv.: Bánkövi Gyula(II/2. rész: jövő hétfő: 22.00
."ahogy jöttek,úgy hullottak....amikor jött a 6 rendőr azokat is sorban elvertem,már le akartak lőni"!
ő nem a csecsemőgyilkos nővel érkezik el a bűn világába, hanem a hortobágyi csikóssal, és nem egy anmutige gegendben ébred fel hanem a veszprémi buszmágálló hajnali utasai lábai alatt, nem a császár udvarába kerül, hanem oxfordba, konstanzba, nem nem .......................nem....................nem .....................
a kisújszállási levélírási iskola és a nyelvfilozófiai iskola nemzetközi bólya péter találkozója
Egyéb idegességeim mellett - amelyeket elég jól ismersz - előkelő helyet foglal el a levélírásra való képtelenség. Mióta itt vagyok, sokszor és nagyon gondoltam rád, s ezer és ezer mondanivalóm van számodra: de most hogy itt a fehér papír előttem, úgy érzem: semmi mondanivalóm sincs, amit ezen a papíron el lehetne mondani.
Igazában: a mondanivalóim egészen hangulatiak, amiket bajos lenne józan prózába önteni. Mert valami szóval elmondható, történetileg elbeszélhető érdekes dolog nem esett itt velem. Itt korai, de nagyon szép tavasz van - (ami nem akadályozta meg hogy néha egészen rossz hangulataim ne legyenek) - délelőttönként gyakran az udvaron sétálok, a napon már rügyező orgonafák között - délután a szöllőbe megyek ki (ami csak egy negyedóra séta) a gyengéd, párás, kék dombok közé. Majdnem változatlanul magam vagyok. Kerülöm az embereket, pedig magamnak sem vagyok valami jó társaság. Azelőtt az emberek nem hagytak dolgozni: most én magam nem hagyom dolgozni magamat. (Az egész idő alatt csak gépies és ostoba munkát végeztem, mesterember-munkát. Különben mostanában veszedelmesen úgy kezdem érezni magamat mint egy irodalmi mesterember...) Újságot nem olvasok, s a pesti élettől egészen elmaradtam. Barátaim ugyan voltak olyan kedvesek, s értesítettek a Petőfitársaságból való kidobatásomról. Ennek még inkább örülnék, ha itt Szekszárdon eleven példákon nem látnám: mit jelent ez a mai „intelligencia" többségének a szemében. De nem érdemes erről beszélni sem. Az emberek most alaposan bosszút állnak rajtam azért mert egy pillanatra kénytelenek voltak különbnek elismerni. Képzelem, Pesten is azóta mennyit mocskoltak, gúnyoltak, lesajnáltak, „megbocsátottak"... lassankint annyi mocsok tapadt rám, hogy nem szégyellek semmit, sőt magam keresem a piszkot, és mikor végére érek a vesszőfutásnak, akkor visszafordu- lok és újra átmegyek a vesszők között... Én vagyok az az ember aki csupa seb, és épen azért már érzéketlen. Harcolni nem tudok evvel a csőcselékkel, és védtelenül vagyok kiszolgáltatva barátaimnak, akik nem tudják, ki vagyok, és ellenségeimnek, akik nagyon is tudják... Bánom is én! Kedves Csinszkám, bocsáss meg hogy magamról beszéltem - de hát - magam vagyok! Nemsokára, alig várom, te is fogsz nekem magadról beszélni: élőszóval! Addig is minden szeretettel köszönt ölelő Mihályod
Hozzám már hűtlen lettek a szavak, vagy én lettem mint túláradt patak oly tétova céltalan parttalan s ugy hordom régi sok hiú szavam mint a tévelygő ár az elszakadt sövényt jelző karókat gátakat. Óh bár adna a Gazda patakom sodrának medret, biztos útakon vinni tenger felé, bár verseim csücskére Tőle volna szabva rim előre kész, s mely itt áll polcomon, szent Bibliája lenne verstanom, hogy ki mint Jónás, rest szolgája, hajdan bujkálva, később mint Jónás a Halban leszálltam a kinoknak eleven süket és forró sötétjébe, nem három napra, de három hóra, három évre vagy évszázadra, megtaláljam, mielőtt egy mégvakabb és örök Cethal szájában végkép eltünök, a régi hangot s, szavaim hibátlan hadsorba állván, mint Ő sugja, bátran szólhassak s mint rossz gégémből telik és ne fáradjak bele estelig vagy mig az égi és ninivei hatalmak engedik hogy beszéljek s meg ne haljak.
Bólya Péter 1993-ban hunyt el, 49 évesen. Addig az írás mellett pl. a Nők lapja orvosi rovatát vezette a 80-as években. Közben folyamatosan írta a kocsmás történeteket és az olcsó krimiket. Halála után 10 évvel lassan kezdték felfedezni, kisebb kultstátuszba került. Bár nem minden novellája könnyű olvasmány (a C.dúr, Fisz-moll pl. nem túl olvasóbarát nyelven íródott), mégis szívesen ajánlom mindenkinek, aki rajongója az irodalomnak.
"...A Kis Hungiban kezdtem. Fröccsöt kértem, a pincér félóra múlva már hozta is, és bizonyos undorral tette le elém. Megkérdeztem tőle, hogy mi az apja faszát fölényeskedik velem, ha otthon zűrje van, ne a vendégeken töltse ki a mérgét.
- Nézze, uram, nem vitatkozom - mondta ijedten - De többet semmit nem tudok hozni.
aztán a folyóirat olvasóban megjelent egy olasz tanár és a tanítványa, maszek óra
nem dantéról beszélgettek, de még csak nem quasimodóról sem, annuzióról sem
magyar hang, és
a borzalmasan ostoba, kilátástalan, gerinctelen magyar lét
péterfyék
a strandon ott kellett lennie a rohadt mobiljának, amit csak nagyon tart magánál, de ma kellett
nyelvjátékok, szójátékok
játékok
jatékok, halálok, bomlások
nyelvhalálok, szóhalálok
az ige halála
a tett halála
5-6 évente egyszer a strandon bedugul a füle
-ez megtörtént ma is
egy csodás világba került
napozott a végtelen csendben
nem hallotta a primitív, ostoba strand rádió kisújszállási reklámjait, migránsozó ostobaságait, cotont a cotonboltból
nem hallotta a strandolók ostoba vicceit, csámcsogásaikat, böfögéseiket, különféle sorozatok megbeszéléseit
nem hallani isteni ajándék
Öt éve halt meg Borbély Szilárd...........
Lentről indult és még lejjebb jutott: a szülei ellen 2000 karácsonyán elkövetett rablógyilkosság után olyan privát pokolban fagyoskodott, amelyből (tudtam, ő is tudta) nincs menekülés. Vagy ha van, az nem lehet más, csak az önként vállalt halál.
Pedig nem volt egyedül. Abban reménykedtem, hogy a felesége és két kislánya vissza fogja tartani Szilárdot attól, hogy a végzetes lépést megtegye, s mégis, amikor öt évvel ezelőtt, azon a rettenetes februári reggelen jött a telefon, hogy Szilárd az éjjel meghalt, nem lepődtem meg. Zokogtam, de meglepetés nem ért. Éppen Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében autóztam az ukrán határ felé, azon a kitaszított, kitagadott vidéken haladtam tehát, ahol Szilárd gyerekeskedett és felnőtt.
Szemérmes gyűlölet izzott benne a szülőföldje iránt, nemigen beszélt róla, pedig Debrecenben 2004. októbere (akkor ismertem meg) és 2013. augusztusa között (akkor láttam utoljára) rendszeresen beszélgettünk. Az utolsó években volt olyan hét, hogy kétszer-háromszor is találkoztunk, vagy ha személyesen nem tudtunk összejönni, akkor e-mailt váltottunk vagy telefonoztunk, beszéltünk helyi és országos politikáról, irodalomról, Debrecenről, kivándorlásról, sok mindenről, de azt mégsem tudtam sokáig, hogy a magyar-román-ukrán szorításába ékelt, és a paraszti elmaradottságába, a saját kulturálatlan archaikusságába beleragadt Túrricsén nőtt föl. Erről a településről mintázta a Nincstelenek faluját, amelynek a könyv a nevét nem, csak a GPS-koordináta adatait adja meg. Megkérdeztem Szilárdot, hogy ha a koordináták ott vannak a borítón, akkor a név miért nincs ott, mire elárulta, hogy a falu nevét, ahonnan alig tíz éves korában szinte menekülniük kellett, nem ejtette ki a száján úgy harminc éves koráig.
„Már csak az érdekel, hogy a kislányokat kimenekítsem innen Nyugatra”, mondogatta, én pedig a „kislányokba” nem csak a gyerekeit, hanem a feleségét is beleértettem. Túl voltunk a kétharmados győzelmen és a köztársaság fölszámolásán, láttuk az orbáni hatalom megállíthatatlan rombolását (amit ő is nemzeti katasztrófának tartott), szóval megértettem a kivándorlási ambícióját.
Azt mondta, a német nyelvterület a fő irány, hiszen a felesége tökéletesen beszéli a németet. Sikerült egy féléves bécsi ösztöndíjat nyernie, és 2013 szeptemberében a családjával együtt elköltözött az osztrák fővárosba. Megkérdezte, hogy az üresen maradt debreceni lakásukba nem költözünk-e be. Sajnos nemet mondtam, amit azóta is bánok. Úgy érzem, tán „minden” másképpen alakult volna, ha kibérlem azt az üres lakást, és így ugyanolyan szoros kapcsolatban maradok vele, mint korábban.
Ezt csak azért mondom, mert 2013. novemberétől a levelei elmaradtak. A hogyléte felől érdeklődő e-mailekre nem válaszolt. Nem tudtam, de éreztem a hallgatásból, hogy „nem embernek való nagy kínok késeivel” játszik azon a bizonyos szigeten, ahol csak ő lakott egyedül. S amely 2014. február 19-e óta lakatlan. A lakója elrejtőzött a szemünk elől,
a body buildinget mindig utálta. gyomorforgatónak találta, amint túlgyúrt férfiak pucsítanak a színpadon. azt se tudta elképzelni, hogy valaha lesz komondora. s lám 2 és fél éve gyúr táplálékkiegészítőkkel és vannak komondorai.
tervek, álmok, halálok
a gyúrást űzi, de taoistaként. az út számít a cél semmi. a gyúrás, a gyúrás, a gyúrás. olyan mint az olvasás - gondolkodás, meditálás. l'art pour l'art olvasás és gyúrás.
fehérgyarmat, túriscse, szamosszeg.
őt szamosszeg formálta (és az onnan hozott gének)
szerette
borbély utálta(?) túriscsét
parsifal anyját a kommunizmust építő szarházi kispolgárság ölte meg , apját meg ez a csürhe formálta saját képére
Ars nova- a XX-XXI. század zenéjeTribune Internationale des Compositeurs 2019 - San Carlos de Bariloche (Argentína) - válogatás a seregszemle kiemelkedő műveiből (VI/5. rész)Szerk.-mv.: Bánkövi Gyula