Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

robcsi03 Creative Commons License 2015.11.08 0 0 123

Esetleg egy jó üléshuzat varró céget tudtok? Az sem baj, ha olcsó :-)

robcsi03 Creative Commons License 2015.11.06 0 0 122

Na, 25000-es olajcsere letudva.Kocsi lemosva, téli gumi fent van.

Zolysys Creative Commons License 2015.11.05 0 0 121

serviceboxban nincs tolótető...

Előzmény: TarrG (114)
TarrG Creative Commons License 2015.11.05 0 0 120

Nem vonz a dolog. :) Marad így... 

Előzmény: robcsi03 (118)
p301 Creative Commons License 2015.11.05 0 0 119

Igen, Vp-ben ilyen van a gázműveknek.

Előzmény: robcsi03 (113)
robcsi03 Creative Commons License 2015.11.04 0 0 118

Na, azt meg én nem láttam. De univerzális napfénytetőt tudsz belerakatni. Tán még eredetit is a márkaszervízben. Még start stop gombot is lehet utólag belerakatni

Előzmény: TarrG (116)
TarrG Creative Commons License 2015.11.04 0 0 117

Rájöttem a megoldásra. Ez biztos kínai hamisítvány. :D

Egy BMW X5-öst is simán lekopiznak, akkor egy 301 nem akadály nekik... :)

Előzmény: robcsi03 (115)
TarrG Creative Commons License 2015.11.04 0 0 116

Az fel sem tűnt. :) De tényleg. Nem értem, hogy ott miért van és itt miért nincs? Ráadásul mintha a hátsó fejtámla is más lenne, vagyis mintha lenne. :)

Előzmény: robcsi03 (115)
robcsi03 Creative Commons License 2015.11.03 0 0 115

A start stop gomb és az ajtóba épített ablakemelő kapcsolók már fel sem tűntek???

Előzmény: TarrG (114)
TarrG Creative Commons License 2015.11.03 0 0 114

Hogy mit találtam. Úgy látszik Kínában van napfénytetős változat is. Fura, hogy nálunk nincs.

 

robcsi03 Creative Commons License 2015.11.03 0 0 113

Nem nagyon járunk Veszprém környékén :-(

Az EON vett egy egész flottát belőle, szoktam látni az úton szembejövet velem. Fehérek és rajtuk van az EONOS piros matrica

Előzmény: p301 (112)
p301 Creative Commons License 2015.11.03 0 0 112

Ok, akkor erről a hátsó krómdíszrőlfel fogom ismerni.

Amúgy, nagyon meglepő, hogy mennyire ritka holló a P301.

Így aztán, semmiképpen nem olvadunk be a környezetbe :-)

Előzmény: robcsi03 (111)
robcsi03 Creative Commons License 2015.11.01 0 0 111

már 2 éve megvan 1.2 allure a 72 lovas motorral

Előzmény: p301 (110)
p301 Creative Commons License 2015.11.01 0 0 110

Robcsi, mikor vetted a gépet? Milyen felszereltség?

Előzmény: robcsi03 (109)
robcsi03 Creative Commons License 2015.10.31 0 0 109

A mobil csatlakozással én is kűzdök. Az asszony samsungját szó nélkül felismeri, de az én sonymmal kínlódik mindig. A fűttést még nem vettem észre hogy rosszalkodna, de már volt olyan, hogy csak a második tekerésre indult el.

Szerintem ha a kis 3 hengeres rendessen karban van tartva, nem lesz vele gond. Én most 25 ezernél ismét lecserélem az olaját. Legyen mindig friss olaj benne, ha már olajban futó vezérműszijja van. Nekem is hiányzik a kapaszkodó és nem értem még most sem a spórolást az ablakemelő kapcsolóján. De jól húz a 72 lovas motorja. Még kettesben is nyikkan a kerék :-)  Nyáron görögből hazafelé a szerb pályán egy fritzzel előzgettük egymást 150-el. Ő golf kombival volt. Vettem 308 hátsó ajtón lévő króm díszcsíkot és felraktam az enyémre. Úgyhogy ha láttok egy feketét, a csomagtérajtón egy króm díszcsíkkal, az én vagyok :-) Vettem kis hibajavító tubusos festéket és az apróbb kavicsfelverődéseket lekenem vele

TarrG Creative Commons License 2015.10.31 0 0 108

"Azt észre vettem, hogy a klímaegység bármilyen beállítása kb. 4mp múlva jut érvényre (pl. hova fújjon levegőt)."

 

Ez minden autón így van, legalább is amit én eddig vezettem. Vitara, S-cross, SX4. 

 

 

"Fűtés:

most, hogy átlag 10 fok van, jó lenne fűteni. De, csak akkor ad meleget, ha előtte maxra feltekerem, és onnan eregetem vissza.

És ugyanez van a fűtés teljes leállításakor: igazából mindig beereget kevés meleg levegőt, néha a klíma be/kikapcsolása után teszi lehetővé a kinti hőmérséklet  beáramlását."

 

Fűtésben nem vettem én észre ilyesmit.

 

"Sebességmérés"

 

Én az első úton kiszúrtam, hogy kevesebbet mutat a mutató, mint amennyivel megyek. Asszony ment előttem a 206-al 90-el, elvileg én is 90-el, aztán fokozatosan távolodott, majd jól le is hagyott. GPS-el bemértük. 5km/h-át csal a műszer. Ezért én a tempomatot 90-nél 95-re állítom.

 

"Mobil-kihangosítós Bluetooth:"

 

Mobillal nem volt még gondom. Talán kicsit lassan érzékeli, tehát ha rögtön bekapcsolásnál akarsz rátalálni a telefonra a magnóval, akkor ez nem fog összejönni. 

 

Nekem amúgy a két legfurább dolog az autóval kapcsolatban, hogy nincs két fajta állás a gyújtás kapcsolóban. 206-nál volt egy középső állás, ahol az ablakot tudtad működtetni, meg a magnót, és persze a szivargyújtót.

A másik, hogyha leállítod az autót, de még le van húzva az ablak, akkor csak addig tudod felhúzni, míg ki nem nyitja valaki az ajtót.

Ugyanilyen marhaságnak tartom az ablaktörlők kihajtásának módját is. Leállítod a motort és egy percig van lehetőséged utána megmozdítani az ablaktörlő kart. Ekkor beáll középre és ki tudod hajtani. 

(Ezek mondjuk nem hibák, csak fura mérnöki megoldások)

 

"Hátsó híd probléma"

 

Rossz konstrukció okozta a hibát. Tűgörgős megoldás volt a hátsó hídban, amiben semmi kenés nem volt és így az összes trutyi bejutott a szerkezetbe és kikezdte. Végül annyira szétrohad, hogy elkezd ropogni rosszabb utakon, vagy huppanókon, majd szép lassan elkezd egyre jobban befelé állni a két hátsó kerék, végül annyira bedől, hogy megszorul a kerék. (Persze ez már a legvégső eset, hanyag tulajok esetén) 206-osomnál 120e km-nél még csak időnként lehetett hallon ropogást. Szerelő szerint nem volt még vészes. 

De én úgy tudom, hogy az új autóknál már nem alkalmazzák ezt a megoldást. De aztán ki tudja... 

 

Előzmény: p301 (105)
Zolysys Creative Commons License 2015.10.31 0 0 107

Ha az aksi lenne gyenge akkor nem tekerné az önindítót....

Előzmény: TarrG (104)
p301 Creative Commons License 2015.10.31 0 0 106

Ahogy átnéztem a Peugeot-dokumentációkat, kizárólag a "szigorú előírásaikat" követelik, hogy kövessük. Ami nem kevés pénzbe fájhat. Viszont, így lesz megbízható a kocsid.

Jó lett volna, ha az ablakmotor automata lenne (kocsizáráskor felhúz magától).

Mi az a hátsóhíd-probléma?

Előzmény: robcsi03 (103)
p301 Creative Commons License 2015.10.31 0 0 105

Veszprémben.

A szőnyegtémához még annyit: megkérdeztem sok, új kocsit vásárolt ismerőst (Ford, VW, Opel stb. tulajok), és azt mondták, hogy nem szokott alapból járni semmiféle gumi vagy egyéb szőnyeg. Ezért Ti protekciósok vagytok :-D

A céggel egyéb iránt - eddig - meg vagyok elégedve. Fontos: tisztelettel beszélnek az emberrel, segítőkészek.

 

Ha a Peugeot-k nem rozsdásodnak olyan gyorsan, akkor ez az egyik legjobb tulajdonságuk! Remélem, a 301-körben is így lesz!

 

Az indítózásnál nekem is volt már, hogy néha kicsit több ideig kell pörgetni a beinduláshoz. Nem tudom, van-e konkrét oka? - nem is volt annyira hideg akkor... Nekem Varta-aksi van benne, gyárilag.

 

Gondoltam megosztom Veletek, az én kocsimnál három bizonytalanság tűnt fel az eltelt 1 hónap alatt:

 

(a) Fűtés:

most, hogy átlag 10 fok van, jó lenne fűteni. De, csak akkor ad meleget, ha előtte maxra feltekerem, és onnan eregetem vissza.

És ugyanez van a fűtés teljes leállításakor: igazából mindig beereget kevés meleg levegőt, néha a klíma be/kikapcsolása után teszi lehetővé a kinti hőmérséklet  beáramlását.

Azt észre vettem, hogy a klímaegység bármilyen beállítása kb. 4mp múlva jut érvényre (pl. hova fújjon levegőt).

 

(b) Sebességmérés:

tempomat-nál néha mintha kb. 5km/h-t eltérne a fizikai óramutató és a digitálisan beállított érték; még pedig úgy, hogy a fizikai óramutató többet jelez (pl. beállított 50-nél már 55-el halad a kocsi és még nem villog a kijelző). Természetesen vízszintes úton és tartós ideig figyeltem meg. Csak kb. 70km/h alatti sebességnél, e felett már egyező a két érték.

 

(c) Mobil-kihangosítós Bluetooth:

a mobilom 5 esetből 1 esetben nem kapcsolódik rá a kocsira. De nem kizárt, hogy a mobil hibája (Microsoft Lumia), ugyanis a telefon kijelzi, hogy kapcsolódott a kocsival, a kocsi viszont "nem lát semmi" eszközt.

 

Ezek gyakorlatilag mind elektronikai hátterű funkciók.

 

Az autóval egyébiránt nagyon elégedett az egész család, túl annak szépségén. Nagyon kényelmes, csendesen "úszik" az úton, és tolatással könnyedén lehet vele parkolni (fura módon nekem csak tolatva megy.... :-) ). Olyan igazi polgári kocsi :-)

Előzmény: TarrG (104)
TarrG Creative Commons License 2015.10.30 0 0 104

Nem tudom miért nem kaptál szőnyeget. Lehet csak elfelejtették. Hol vetted?

 

Nem mondanám magam PUG rajongónak. De szeretem a kényelmükért és hogy nem rohadnak sem kívül, sem belül, mint más autók. Életem első autója egy 206 volt. Több mint 7 évig volt meg, gyakorlatilag hiba nélkül. Persze nem afféle Toyotás hiba nélkül, mint ahogy a japán buzik áradoznak a kocsijaikról. Mert azért kellett szervizelni. De elektromos hiba nem volt. Kipufogó, futómű, fékek, gyertya és olajcsere kb ez volt a "hibalista". Már ha a kopó alkatrészek elkopnak, az hiba. :) Talán egy dolog volt ami nem kopó alkatrész, az a gyújtótrafó meghibásodása volt. Bár egy VW-enes havernak is meghibásodott egyszer ez az alkatrész. Amúgy ez a második autóm. Versenyben volt még a Duster és a Vitara is. Győzött a helykínálat és az ár. A Dusterben hátul túl kicsi a hely a gyereküléseknek, a Vitarának meg kicsi a csomagtartója. 

 

Hibáról nem tudok még ennél a 301-nél. Egy jelenség mondjuk van, amit nem tudok hova tenni. Sokszor pöcre indul a motor, de néha csinál olyat, hogy teker jó hosszan és csak utána indul be. Lehet gyenge az aksi. Nektek nem csinált ilyesmit?

 

Az előző Peugeotoknál a hátsó híd volt a mumus, bár igazából 45-50e ft-ból orvosolható a probléma, legalább is 206-nál. De én úgy tudom, hogy ezeknél az újaknál már nincs ilyen veszély, mert már orvosolta a Peugeot.

 

Ez amúgy nem az a 3 henger, amit megszokhattál a jó öreg Suzukiban. Nem ráz, szép egyenletesen jár. Sokkal csendesebb alapjáraton is és pörgetve is, mint a 206 volt. Talán a hirtelen gázadásnál lehet érezni hogy 3 hengeres, no meg hogy más hangja van, mint egy 4 hengeresnek. Szoktam mondani, hogy a benzines és a diesel közt van valahol a hangja. :)

Előzmény: p301 (100)
robcsi03 Creative Commons License 2015.10.30 0 0 103

Ablakemelő modult akartam bele tenni, de pestem az m5-nél mondták hogy a peugeot a saját márkás elektromos cuccokat szereti, az utángyártott no name termékeket nem szívleli. Én a hátsó híd hibájától tartok majd

Előzmény: p301 (102)
p301 Creative Commons License 2015.10.30 0 0 102

Protekciós szőnyegesek vagytok mind a ketten.

A puretech 1.2-esnél nekemm igazából a 4 helyett 3 henger volt furcsa, Suzi is az volt, alapjáraton vibrált minden benne.

Ebben a 301-ben nekem a racionaalitás tetszett meg, ezért választotgm. Szükséges mértékben puritán, egyszerű. Belül nsgyobb, mint kívül.

Ti hallotttok már valamilyen típushibájáról? Mindenki a francia kocsik elektronikáját kárhoztatja, remélem, ilyen már nincs...

Előzmény: robcsi03 (101)
robcsi03 Creative Commons License 2015.10.30 0 0 101

nekem előtte 1.2 64 lovas skoda fábia kombi volt, nekem azért nagy változás az 1.2 72 lovas 301-es. és kaptam hozzá szövet szőnyeget bebe :-D

Előzmény: TarrG (98)
p301 Creative Commons License 2015.10.30 0 0 100

Ha jól sejtem, Pug-rajongó vagy. Mesélsz erről?

Előzmény: TarrG (98)
p301 Creative Commons License 2015.10.30 0 0 99

Bizonyosan igazad van a motort illetően. Eleinte 8,5-öt zabált, vwrosban. Aztán rászoktam a tempomatra, most 5,5 liter, 90-ey tempo mellett. Kb. 70 km/h-tól nagyon gyorsul, n ez már szokatlan Swiff után. Papíron 188-t tud, én eddig 120-al próbáltam, de érezhetően ez még semmi neki. Tény, hogy lehetőleg tempomattal kell hajtanom, azt szerdti.

A szőnydghiány valami francia kicsinyesség.

 

nyós-kapSzkodó: Ilyen az én minimál Suzimban is volt, sőt az apám Daciájában is (1976-1984). De ugya nigy hiányzik a mentőládika tartórekesze is.

Előzmény: TarrG (98)
TarrG Creative Commons License 2015.10.30 0 0 98

Swift után kevésnek tartottad az 1,2-es motort? :)

Nekem előtte egy 75 lovas 206-om volt. Még talán egy picit jobban is megy ez a 72 lovas 301. Szerintem pont elég ez a teljesítmény. 

Mit fogyaszt amúgy az 1,6-os?

Szőnyeget nem adtak hozzá, aztán full felszereltségű? Fura. Nekem adtak hozzá Active felszereltséggel. Kapaszkodó nálam sincs. Minek az? Költség csökkentés. :) De tényleg nekem nem hiányzik. 

Előzmény: p301 (96)
p301 Creative Commons License 2015.10.29 0 0 97

Abszolút igazad van: nagy távokon kellene hajtanom.

Ugyanis, a kipufogó a városi lötyögés után nagyon büdös (kéngáz-szag). Szervízben mondták, hogy a katalizátorokat hevíteni kell, mert így rendszeresen kénessav marad vissza a kipufogódobban, és az úgy nem lesz jó...

A családi programok mostanában nem alakultak úgy, hogy sokat hajtsak, de igyekszem "kiégetni".

Előzmény: robcsi03 (95)
p301 Creative Commons License 2015.10.29 0 0 96

A kocsit - ne röhögj ki - nyögdíjas koromig szeretném használni, tehát kb. 18-20 évig jó lenne, ha működne (szervízkönyve 18 évre kalibrált). Garázs egyelőre van, néha még esti mesét is mondok neki. Ezért, egyszeri kiadásként nem sajnálnám rá a téligumis-költséget: 4 acélfelni + 4 téligumi (Kleber-re gondoltam) + 4x4 vállascsavar (mert ugyebár a könnyűfém-felnihez kúpos csavar kell). És mindez ráadásul őszi akcióban. Hmmm...

Igazság az, hogy nem szeretnék semmi bóvlit.

P301 Allure VTi 1.6 E6. 115 LE (85kW) benzines, mechanikus váltóval. Az 1,2 literes motort én kevésnek érzem (bár tudom, valami BMW-s kooperációból van), a dízelt abszolút nem ismerem. Az alufelni "kötelező" felszereltség volt, de ez nem bírja a telet. Valamint seb. szabályozó + seb. korlátozó.

Az EU-s előírásoknak köszönhetően jó pár cucc már széria (ESP, ABS, ASR, indirekt TPMS, automata vészvillogó stb.), kértem bele: riasztó + tolatóradar (22 éves Swift után nekem ez elengedhetetlen) + motorvédőlemez + sárfogók a kerekek mögé. Bosszantó, hogy lábtér-szőnyeg nem járt hozzá, utólag szereztem be.

Neked is hiányzik a kapaszkodó az anyósülésnél? Ez olyan fura...

Előzmény: TarrG (94)
robcsi03 Creative Commons License 2015.10.29 0 0 95

Én az első télen az alufelnire rakattam a téligumit, semmi baja sem lett az alufelninek. Nyáron vettem acéltárcsát 5000/db áron, 9900-ért pedig téligumit. Merre jártok hogy csak ilyen kevés kilóméter van a kocsiba? Hajtani kell, tankolni, had fogyjon a benzin :-)

TarrG Creative Commons License 2015.10.29 0 0 94

Akkor én vagyok a második 2800 km-el! :D

130e téli gumi plusz felni? nem drága az?

Én négy db Hankook W452 téli gumit vettem 54e ft-ért. Igaz felnit nem vettem hozzá, mert nekem lemez felnim volt alapból.

 

Amúgy milyen felszereltségűt vettél? A motor milyen 1,2-es? 72, vagy 82 lovas?

Előzmény: p301 (92)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!