Melyik rugót mondod elvágni? Ami a bowdenen van a kis fedél meg a kar közt? Nekem ez a probléma nem jelentkezett. Kiemel szépen azzal a rugóval amit adtak a bowdennel legutóbb. Betettem azt annyi. Lehet már tanultak az utángyártók belőle.
Ez a TZK kuplung egy olyan dolog amit a gyártó elcseszett ! Én rugókat cseréltem benne és olyan volt mint a vaj ,puha és jól lehetett használni . A gyári rugók egy menettel többek mint kéne legyenek ,így a szerkezet felakad és nem igazán emel ki ,a rugó menetek össze érése miatt . A villákat is rendszeresen után kéne állítani ,méghozzá úgy hogy a villának legyen egy kis lógása 2mm kb ,ha az ujjvéget bele akasztjuk .
Olyan mint a verseny vfts zsiguliban a szinter kuplung. Vagy fog vagy nem, csúsztatni nagyon ritkán fog sikerülni, hogy a műszerfalra rakott pohár víz ne boruljon ki egyből a picsába :-)
Sógorom az apukájától örökölt egy öreg tz4k-t, amit én tervezek megvenni tőle, háztáji kiskerti munkára kell. Ma kb 10 év állás után beindítottuk. Döbbenetes, hogy tulajdonképpen pöccre indult, és látszólag minden kifogástalanul működik (leszámítva, hogy semmilyen műszerfal lámpa nem világít). Persze én nem vagyok egy mezőgazdasági gyerek, nem tudom, hogy ténylegesen mi a kifogástalan működés. Az egyetlen furcsaság ami nekem feltűnt, hogy a kuplung nagyon érzékeny, olyanokat rántott rajtam indulásnál, hogy majdnem leestem a traktorról. Még 4-es sebességben is brutális nyomatékkal indul. Némi gyakorlás után elkezdtem érezni és akkor már finomabb elindulások is sikerültek, de kíváncsi vagyok hogy ez normális jelenség? Mennyire kéne ennek finoman működnie?
Nekem 90es évjáratú tz4k14b van, ebben gyárilag egy fém szúnyogháló szerű van. Egyszer láttam mikor kilyukadt a visszanyomó rongyszövetes cső. Tökéletes, teszi a dolgát. Nem szórok csapágygolyót a tartályba..
Ha valami papírszűrőt vagy ilyesmit tennél a szivattyú elé, az meggondolandó dolog, nem biztos, hogy át tudna folyni.
T16 traktorjaim vannak még ott pld csak a visszanyomó ágon a tartályba befolyó részen van egy fém rosta karikákból álló füzér. A szivattyúra a tartály aljából meg egy fém cső, semmi búvárcső dolog nincs benne, hogy a zacc ne essen a szivattyú szájába. Így a tz4k még túl is van biztosítva azokhoz képest.
Már megint segítségért jövök hozzátok Van nekem ez a T4K/10 A -m. Nos az iránt érdeklődnék hogy milyen hidraulika olaj szűrőt használtok amit a tartályba kell rakni? Nekem csak egy drótkosár volt beleberhelve amikor a traktort vettem. Ebben ha tudnátok segíteni, típusszám vagy helyettesítő szűrő. Nekem ilyen elég régifajta tank -lekerekített sarkú- van egybeépítve a hidraulika tartállyal de gondolom a szűrőbetét kompatibilis. Esetleges információkat előre is köszönöm.
Ja hogy ez a régifajta szivattyú ! Na olyan legfeljebb a mesében létezik új biztos hogy nincs hozzá ! Na annak se mindegy hol van betéve azt ugyanis a forgattyús ház vákuma szívja be ami kis olajat szállít . A kis dugattyúja szokott kikopni ,legjobb ha bronzból csináltatsz másikat bele, és nem nyomja az olajat . Vagy olyan is lehet ha a lyuk már ovális azt is felszabályozni akkor valami jóféle vas dugattyú is mehet bele csak finomra munkált legyen . A többi része nehezen megy tönkre sőt nem is igen szokott ,túl lassú forgású . Az olajzást meg a szórótárcsák végzik ,vagy hát ami nekem volt ilyen szivattyúval abban oda adagolt egy pici olajat .
Nekem sosem volt 80as motorom, csak unokatesóméknak, nekik is a szivattyú miatt állt be a gép mint a szög. Akkoriban úgy olvastam annak betegsége ez. Már 15 éve is motorcsere lett, mert hamarabb kaptak tz 1d90es blokkot mint egy olyan szivattyút.
Ha egy kicsit megkottyan már jó, akkor nem fog morogni. Egy a lényeg, hogy forgasd körbe. Mert a nagy tányér kereke a difinek nincs központosítva semmivel. Ha nem nyúlsz a csavarjaihoz akkor az egy biztos pont beállt ahová akart. Ha lazák a csavarok húzd meg jól. Ha meg kapaszkodik a gép és megmozdul a tányérkerék akkor lehet újra kell hézagolni. Kitér a hitéből meg a körből ahol neki forognia kéne és egyik oldalt laza lesz a hézag, mikor közel kerül meg kicsi. És a kis hézagú oldalon is legyen minimális hézag akkor nem morog.
Ha a behajtó kis kúpfogaskereket látod annyi elég hogy tudjon mozdnulni picit míg a nagy áll. Azt hogy mikor látható nem tudom régen csináltam. Lehet valami endoszkóp kamerával néztem miközben forgattam a kardánsonkot hátul. Nem emlékszem. Elöször morgott mert szántáskor lefelé a kertbe semmi hangja nem volt szaladt szépen az úton. Csak fogott akkorákat, hogy elmozdult a nagy tányér a difin és hazafelé a fordulatnak megfelelően (sonka végáttétel) gyors tempóban morgott/nem morgott. Egy karikát kintről belülre tettem azóta jó. Ki volt számolva pontosan, hogy mennyi a kopott nagy csapágyak igénye, hogy meg se löttyenjen de ne is szoruljon.
Bármi ami ilyen járműipari sziló és olajálló. Nekem 5699 loctite a kedvencem, de jó egy olcsó mannol gasket maker fekete paszta is. Megfogja, ha jól hézagolod ki. De tényleg elég játszós, odafigyelős műsor. Egy digit tolómérő jól tud esni. Meg ne öntsd nyakon olajjal egyből, hadd keményedjen ki a belekent csiríz vagy egy napig olaj nélkül.
Nekem 2ütemű motorom van, nem ismerem konkrétan a 4ütemű tz-k nyűgjeit, de a 4 ütemű motort igen. Elég ritka, hogy az olajgomba romlik el.
Magasabb fordulatra elalszik a lámpa?
Egy műszeres mérést csinálnék, az olajgomba helyére betennék egy mutatós mechanikus órát és figyelném mi történik ahogy bemelegszik a motor.
Lehet ilyen bagatell dolog, hogy eltömődött a szűrőkosár. A szivattyúval is lehet gond, megevett valamit és nem tud a meleg olajból eleget szállítani.
Vagy a legrosszabb, hogy a siklócsapágyak elengedik az olajat.
De valakivel ezt konzultáld le mert nem ismerem a belsejét, az olajkört semmit.
Nekem a motoromban van egy szimmering ami a főtengelybe bevezeti az olajnyomást, az volt üveggé keményedve. De itt nem gondolnám, hogy alkalmaztak ilyen betegségre hajlamos megoldást.
Sajnos nem vagyok otthon a trakidban, hogy tudjak segíteni.
Valami csak nem stimmel. Kicseréltem az olajgombát lepróbáltam akkor működött is. Ma használtam a trakit, de kb 5 perc után mindig kigyúllad a lámpa.
Ha leállítom akkor, indítás után egy ideig rendben, de 5 perc után ég a lámpa. Az olajszintet megnéztem, a nivó min-max felénél van. Szép tiszta az olaj, 20 üzemórával ezelőtt volt cserélve.
Ezt írja, de másfeles. Ha sima m10 lenne az 1,5 ös menetemelkedésű. Ha nincs menetfésűd fogj egy 6os csavart, az 1es emelkedésű és oldalt illeszd bele a nyomásgomba menetébe.
Illetve én kompresszorral letesztelném, hogy tényleg hol nyit ki meg visszafelé hol zár. Itt az unas képén pont látszik, hogy 0,6 - 0,8 közt kellene dolgoznia.