Ahogyan itt szokják írni a szakik , az normális távolság . Milyen hosszú körök lesznek ? 90nm-re 13 kW-os hőigényt írtál ( az durván 145 Watt lenne a leghidegebb időben 1nm-re ) ? Azt nem tudod leadni a padlónak . Ha jól emlékszem 65 Wattot írnak optimális esetre 1nm-re . Itt utánaszámolhatsz , hogy mennyi cső és kör lenne az optimális . : https://www.bekotec-therm.hu/futeskoer-kalkulator.aspx
Lehet hülye gondolat, de nálam pl rendszeresen "kitekeredik/fellazul" a hollandi az osztógyűjtőkön. Kézzel lehet tekergetni pár év után. Hogy ez másnál előfordul-e nem tudom. Mindenesetre évente rá szoktam húzni kicsit. A cső anyaga nem vesztett a vékonyságából, de most összejelöltem direkt, megnézzük jövőre hogy áll.
Sziasztok! 3 hónap fűtés után leesik a padlófűtés körben ( csak padlófűtés van)a nyomás 1/2 bar-ra. Át lettek nézve a látható helyeken a csatlakozások, a kiegyenlítő tartály, a légtelenítőszelep. Vizesedést seholnem tapasztalunk.
Padlófűtés tömítő folyadékot használt már valaki, bevált-e, ha igen, milyet?
Szia. Nálunk a kedvesem erősködött a laminált mellett. Ha tehetném soha nem raknám le újra. Olyan mintha letakarva használnék egy radiátort. A kőhöz képest nálam nagyon pocsék lett a fűtés.
Nálam 4 helyiségben van laminált padló. Iszappapír az alátét. Felső szint így párazárást nem tartottam szükségesnek. Valamennyit fog a fűtésen, de beszabályzással sikerült összehozni, hogy egyforma lent és fent.
Padlófűtésre kerülő laminált parkettával van valakinek tapasztalata? Elvileg sok mai parketta már bírja ezt, ami miatt jobban aggódom, hogy az alá kerülő kiegyenlítő alátét nagyon lerontja a padlófűtés hatásfokát. Létezik egy Profi Floor-Extreme nevű cucc, ami jónak tűnik, de az rettentő drága.
Sziasztok! A következő problémában szeretném kérdezni a nálam tapasztaltabbakat... elnézést az esetleg nem szabatos fogalmazásért, csak amatőr vagyok. Adott egy 5 éve épült családi több szintes ház. 4 éve szerelték a padlófűtés vezérlését és alakították ki a zónákat. Az egyik szinten csak egy termosztát van és nincsenek szelepmozgatók a körökön, a termosztát közvetlen a zónavezérlőre van kötve. A körök be vannak állítva, alaphelyzetben nyitott állapotban, nincs kapcsolgatás. Tehát ha ez a termosztát bekapcsol, azon a szinten az összes fűtőkörben kering a víz. A másik szinten a padlófűtéshez tartozó elosztóra a szelepmozgatókat tettek, hogy körönként lehessen vezérelni őket, valamint ezeket összekötötték a termosztátokkal, zónavezérlővel, a zónavezérlőt a kazánnal, stb. A termosztátok itt nem közvetlen a zónavezérlő zónáihoz csatlakoznak, hanem az egész szint 1 zónát képvisel, a szelepmozgatókban pedig segédkapcsoló van. Amennyiben a sok fűtőkör közül bármelyiket aktiválja a termosztát, úgy ez a kör fogja bekapcsolni a zónavezérlőt is, ill. az a szivattyút és a kazánt. Tehát a lényeg, hogy bármelyik termosztát ill. szelepmozgató aktiválhatja a teljes zónát, de csak azokban a körökben lesz kerintetés, amelyeket nyitja a szelepmozgató. (A zónavezérlő 6 zónát tud kezelni, de a házban 7 termosztát van, gondolom így volt takarékosabb kivitelezni és ezért oldotta meg így a szerelő.) A problémám az, hogy a felszerelt Honeywell MT4-230S-NC típusú szelepmozgatók sorra mennek tönkre, évente 1-2 db és már rohadtul elegem van belőle, hogy az amúgy is kifizetett rakás pénz nem volt elég, mindig újabb 10-20 ezer forintot elvisz a rendszer a hibák miatt, ráadásul ilyenkor keresgélni kell, melyik lehet rossz a sok közül (van hogy egyszerre romlik el több is, emi miatt egyesével kell végigpróbálgatni, melyik lehet "zárlatos"). A hibajelenség az, hogy akkor is aktiválják a rossz szelepmozgatók zónavezélőt, amikor egyébként a termosztát kikapcsolt állapotra utasítaná őket. Azt valószínűsítem, hogy a segédkapcsolójukkal lehet valami gond, mert egyébként a fűtőkörök záródnak, de a zónavezérlő bekapcsolva marad, vele együtt a szivattyú (az adott szintre) és a kazán is. Van valakinek ilyen problémával kapcsolaban tapasztalata vagy megoldási javaslata? Én azt sem tartom kizártnak, hogy egyébként valami hibás szériából szerelhetett fel annak idején a szerelő, mert amelyeket már kicseréltem, azok nem produkáltak újbó iyen hibát. Bár az is lehet, hogy jövőre elkezdik ezek is megadni magukat, amikor majd elérik a 3 éves kort. Mit gondoltok, érdemes lenne más típussal próbálkozni? Ha igen, melyik az, amelyik bevált? Vagy felesleges más típust keresnem, mert valami konstrukciós - szerelési hiba okozza ezt? (Én laikusként azt gondoltam volna, hogy a Honeywell egy jó márka...) Köszönöm előre is a válaszokat.
Mint ahogy írtam is, a penészhez és a hőhídhoz van köze a homlokzati hőszigetelésnek. Ilyen szinten a páratartalomhoz is mert nagyobb páratartalom esetén hamarabb kicsapódik a pára hőszigeteletlen hőhidas hideg felületeken. Ezért használunk párátlanító gépet 55-60% os páratartalom mellett is akár.
Érdekes. Nálunk sincs szigetelés még sajnos, de ha nem párásítok, akkor egy hét alatt kiszárad a ház 25% környékére. Van szárítógépünk, de alig használjuk, gyakran még így is a nappaliban van kiteregetve. :D
Biztosan van benne levegő, mert az egyik felső szinti szobában a távolabbi ponton jópár négyzetméteren hideg volt a padló. Próbáltam körönként kilégteleníteni, de ezek szerint nem sikerült...
rotyogás: vagy van benne levegő, vagy kicsi a nyomás.. gondolom, de ez nem biztos.
majd a profik megmondják neked. attól is függ h hol van a rendszerben a szivattyú. egy vonalas rendszer-rajz biztos segít majd nekik. kazán-.szivattyú-alágazások-fűtés
azt nem tudom jobbra-balra mi történik (de ezt a jelölés biztos jelzi), de az egyik végállásban az AB ágon kijövő kevert víz max 20-30 fokos (a kisebb érték ami rá van írva), a másik végállásban pedig a kevert víz max 60 fokos lesz (ill. ami nagyobb szám rá van írva a szelepre). padlófűtésnél ne legyen nagyobb a padlóba bemenő víz 40 foknál!
Köszönöm! Ha teljesen balra tekerem (gondoloma akkor van teljesen nyitva), akkor mi történik? 60 foknál keveri ke a visszatérőbe az előremenő vizet? Csak mert abban a végállásban van egy kis rotyogós a hangja a keringető szivattyúnak, viszont ha minél jobban jobbra tekerem, akkor egyre csendesebb lesz.
Szerencsére a páratartalommal nincs nagy gond, nappal most 22.5 fokot tartunk éjszaka pedig 21 fok. Így a pártartalom 55-60% körül van átlagosan. Mivel nincs homlokzati hőszigetelés még akadnak hő hidak így főzés/mosásnál még párátlanító gépet is használunk a penész elkerülése végett.
termo keverőszelep: beállítod, h max mennyire legyen meleg az AB-n kijövő víz, és ő magától állítgatja ehhez a hideg+meleg víz keverési arányát. felhasználás: forrázásvédelem csapoknál és padlóba menő vízhőfok maximális értékenek biztosítása (kb. max 35-40fok)