Értem köszönöm. Olyan létezik, hogy ezt újonnan, villanymotorral egybeépítve, garanciával veszem meg, kompletten? Az említett honlapon nem találtam komplett villanymotort. Kw terén mi a helyzet, "mennyi kw a strapabíróbb"?
Értem, köszönöm. Tehát nekem egy 1400-as fordulatú ipari motor kell. A kw az mekkora kell legyen? Nagyobb, kisebb? Áttétel? Az egy harmadik" fogaskerék" mint pl a vezérlésnél a feszítő görgő?
Létezik motorvédő kapcsoló egyfázisúban és háromfázisúban is. A motor árama átfolyik rajta, és a jól megválasztott értékű motorvédő hamarabb lekapcsol, mint hogy a motor leégne.
A motor névleges árama alapján kell kiválasztani a megfelelőt. Ha a motor terhelődik, melegszik. De eközben az áramától melegszik ez is, és ha a hőmérséklete elér egy értéket, ez leold.
Benzines motornál nem egyszerű a vészleállítás megoldása, így azt inkább hanyagold.
A hőkapcsoló jó, de megfelelő hőértékűt és a megfelelő helyre kell beépíteni. A motorok tekercsdrótjainak szigetelése nem egyforma (az újra tekercseltekről nem is beszélve). Van amelyik lakk csak 120 fokot és van (főleg ipari motor) amelyik 180 fokot is elvisel. Ennek megfelelően kell a hőkapcsolót kiválasztani és akkor időben megszakítja az áramot. Sajnos a motor "hőállóságát" csak ritkán lehet tudni...
Én pont azért preferálom az 1400-as fordulatú motorokat (áttétellel), mert azok terhelés hatására kevésbé melegszenek. Eleve kevesebb a hűtőventilátoruk légszállítása így egy kis fordulatszám csökkenés nem rontja le annyira a hűtésüket, mint egy nagy fordulatú motor esetén. Plusz vedd figyelembe azt is, amit lentebb a motorok méretéről írtam...
Sziasztok! 3 éven belül a második új villanymotor ég le a körfűrészemben. Az elsőt sokat kínoztam, aláírom.
A másodikra már figyeltem, sűrűn cseréltem a lapot, rövid ideig használtam egyhuzamban és mégis. Hallottam olyan alkatrészről túlmelegedés esetén lekapcsol, de erről többen is lebeszéltek, mondván, drága, megbízhatatlan, és ha már az kapcsolja le a motort, úgyis mindegy. van valakinek fix tippje leégés ellen? Gondolkodom motorkerékpár benzines motor beépítésén, de ilyet még nem is láttam, macerás lehet. 3 fázisú motor is ilyen könnyedén leég? Még annak a bekötése jöhet szóba,+ akkor fűrész csere. Ki hogy oldaná meg? Előre is köszönöm
Így igaz, utána jártam hivatalos forgalmazónál is, a nagyobb fordulatú motorok inkább darálók, körfűrész, ventilátor szivattyú ajánlott, ahol kicsi az indulási ellenálás,
Köszönöm, hasznosak a tanácsaid. A kici ocó kínaitól én is tartok. Volt egy kis asztali "fúrógépem" 360W ráírt teljesítménnyel, ami egy hatos fúróval vasban megállt. A régi, ipari szintén 360 W-os gép akár 20-as fúróval is dolgozik. Inkább keresek tovább valami régebbi termetes motort olyan 1,5-2 Kw körülit, ami tényleg annyit tud ami az adattábláján szerepel.
Így igaz. Nálam a 450-es kerekeket egy 1.5 kW-os 1 fázisú 1450 fordulatú motor tekeri és hasonló a tapasztalatom. Főleg akácot darabolok vele tűzifának, de ha deszkát akarok vágni egy rönkből, akkor csak finoman szabad neki tolni. Sokat jelent ha éles a fűrészlap és a megfelelő fogosztás is.
Motor és motor között is van óriási különbség azonos teljesítmény és fordulatszám esetén. A "nagy testű" motorok sokkal jobbak nyomaték szempontjából. Egy régi, robusztus motor jobb a fűrészeléshez, mint egy újabb, (netán "kici occo" kínai), hiába tekerik egyformán a villanyórát. Más a motorokban lévő nyomaték "erőkarja", mivel más a forgórész átmérője...
Miért jobb az 1450-es fordulatú motor? Mert az "4 pólusú" motor, tehát 4 tekercs dolgozik benne egymástól 90 fokra. A 2800-asban viszont csak 2 pólus van egymással szemben, tehát 180 fokra. Ebből logikusan következik, hogy az 1450-esben az egyik mágneses pólustól a következőig rövidebb utat tesz meg a forgórész egy szelete, így jobban érvényesül az egyik tekercs (elektromágnes) taszító és a következő tekercs vonzó hatása. A 2800-asban a szemben lévő tekercsek miatt a két tekercs közötti szakaszon jóval kisebb mágneses erő hat a forgórészre, ezért kisebb annak a nyomatéka...
De meglesz. Az 500-as gépnek ~800-at kell forognia 20m/s szalagsebességhez. Azonos teljesítmény mellett a kevesebbet forgó motornak nagyobb a nyomatéka.
Az enyém is 400-as és 1,1kW-os a motorja. Bár 3fázisú. 300mm-es keményfában, ha nagyom nyomon, meg tudom állítani, de a 400-as gépek többsége alá ekkora anyag nem is fér be.
Azt mondták itt hogy nem jó ,mert én is így okoskodtam ! Az enyém is úgy van ahogy te írtad, két ékszijjal van lassítva a 2800-as 1,5kw-os motor ! Az 1450-es fordulatú motort kel kissé lassítani annak a legnagyobb a nyomatéka ,azt írták nekem . Ezen a fórumon írták valahol visszább van .
Én olyan 2,2-2,5 Kwos motorra gondolok ami még elbírná. Mi a véleményes egy 3000 körüli fordulatú motorról? Ott szíjtárcsával feleződne a fordulat és növekedne a nyomaték.
Némi segítséget szeretnék kérni. Épül egy 500-as szalagfűrész, mekkora teljesítményű motort érdemes rátenni amivel akár rönköt is lehet vágni. Sajnos csak egy fázis és max 20A áll rendelkezésre.