Szerintem rugó nem hiányzik innen, inkább szerintem sok is van rajta (3db ?)
Lehet, hogy a pillangószelepen levő rugó nem is oda való, Oda hosszú vékony kellene. Sajnos nincs ilyen karbim ezért nem tudom biztosan a rugók helyzetét. Régebben megvolt az összes karbiról a katalógusom, de most sajnos nem találom sehol.
Én még tennék egy próbát, hogy a pillangószelepen a piros lyukba áttenném a rudatat végét.
Remélem sikerül olyan képet szerezni valakitől, ahol a pontos rugóhelyzetek láthatók.
Folytatódik-e a pillandószelepről induló rudazat hátrafelé (a zöld nyíl irányába)a lendkerék alatt?
Ha igen, akkor a fordulatszámot a motor belsejében az olajszóró fogaskerékkel egybeépített regulátor (röpsúly) szabályozza. A fordulatszám növekedésével a röpsúly pofái nyitnak és a két röpsúly pofa közül kinyom egy kis tüskét, ami nyomja a vezérlő karocskát, ami ki van vezetve a lendkerék alatt egy hosszú karra, és abba kell beakasztani a rudazatot.
A hiba az szokott lenni, hogy valami miatt nem működik a röpsúly (eltörik) (a fordulatszám növekedésekor nem nyit és nem tudja megtolni a szabályozó rudacskát így nem tudja visszahúzi a pillangószelepet, ezért pörög állandóan a motor, sőt túlpörög.
Ha netán szétszedted teljesen a blokkot javításkor, akkor lehet hogy nem jól raktad össze, vagy a blokkból kijövő tengelyre nem jó pozícióba lett visszatéve a lapos kar aminek a másik végéhez csatlakozik a zöld nyíllal jelzett rudazat.
Sziasztok. Csufi 15 koszi a meghivast,akkor rogton egy kerdessel kezdenek. :) Az alabbi kepen probaltam megjelolni mi a helyzet,a gep mukodik,igen magas a fordulatszama,ha ujammal benyomom a lemezket akkor normalisan megy.A kepen a gaz nincs behuzva,tehat alapjaraton kellene majdnem zarva lennie a pillango szelepnek. Biztos vagyok,hogy onnan hianyzik egy rugo. Ha van valami foto egy masig ilyen geprol valakinek azt megkoszonnem. :)
Ez a karburator van benne,itt a pillango szelep zarva van (a felso lemezes).
Ha a durrogás nem szűnik meg és a teljesítményt sem adja le, akkor érdemes tovább kutakodni.
1. gyújtáskimaradás (gyertya, gyertyapipa, gyújtótekercs-lendkerék közti hézag)
2. gyújtásidőpont eltolódás: lendkerékék elnyíródása- de ez traktoroknál nem szokott előfordulni, mert szíjhajtással viszik át az erőt a főtengelyről a kaszára.
2. ha a karbiba durrog akkor szívószelep, ha a kipufogóba akkor a kipufogószelep zárásának (hézag) ellenőrzése. Vezérlés ellenőrzése: de ha nem volt szészedve, akkor csak az újabbakon fodul elő hibás vezérműtengely.
Esetleg a vezérmútengelyen az indításkönnyítő _ha van rajta_ ( szelep nyitási idejét szaályozó fülecske elgörbült ) és emiatt nem zár a szelep indulást követően mindig visszadurrog a karbiba.
Pár hozzászólással korábban írtam erről, olvasd el. De reméljük, hogy karbitisztítással és beállítással megoldódik a problémád.
1 és 2 csavart kicsavarni teljesen és az összes járatot és apró lyukat levegővel illetve benzinnel (injekcióstű) átmosni. átjárhatóvá tenni.
A 2-es csavart (alapjárati fúvóka) teljesen becsavarni , ha van rajt tömítés, ellenőrizni.
Az 1-es csavart teljesen ütközésig becsavarni (de nem erővel). Utána 1 egész és 3/4 fordulatot kicsavarni.
A 4-es csavart ütközésig becsavarni, majd 1 egész és 1/2-et kicsavarni.
A további finombeállítás:
A motort fordulaton járatni amíg bemelegszik. Akkor először leveszed alapjáratra és az 1-es csavarral beállítod az alapjárati keveréket, (finoman ki vagy befelé csavarod és érzed amikor egyenletesen kezd járn)
A magas fordulatot (a terheléskori) a 4-es csavarral, szintén a legmagasabb vagy a neked megfelelő fordulatig csavarod 1/8-ad fordulatonként. Ha kifelé csavarod több üzemanyagot kap, ha befelé akkor kevesebbet. Ha beletolod a fűbe vagy hirtelen gázt adsz neki és füstölve megy akkor kevesebbet kell adni neki, de ne vegyél el sokat, mert akkor a nagy fűben nem tudja tartani a fordulatot.
Ha ezeket beállítottad, akkor a 3-as csavarral kívánt alapjárati fordulatot tudod beállítani. (amikor visszaengeded alapjáratra akkor ezzel tudod állítani, hogy ne essen túl alacsonyra, vagy ne pörögjön túl sokat.
Ha nem tudsz angolul, kapcsold be a szöveget és a beállításoknál válaszd a magyar nyelvű automatikus fordítást. Akkor el tudod olvasni mit mond a csóka.
Üdv olyan gondom lenne hogy van egy Briggs & Stratton 12hp I/C motoros fűnyíró traktorom, és a karbit akárhogy állítom vagy durrog vagy nincs alapjárat, alapból a levegőt fél fordulattal kezdtem kifelé az úszó ház alján a fő fúvóka folytóját vagy minek mondjam azt meg 1 fordulattól kezdtem kifelé apránként meg befelé sehogy nem akar beálni, nos a konkrét kérdés hogy valaki tudna rá mondani valami beállítást? Melyiket mennyire tekerjem vagy mi lehet a gond, előre is köszönöm. Ilyen karbi van rajta (letöltőtt kép)
Szia! Köszönöm a felajánlást. Sajnos maradt a barkácsolás. Nem sikerült kiszedővel sem. Az volt a baj, hogy a törés kb. 3 mm-rel lejjebb volt a síktól, így a kiszedő sem boldogult vele. Hiába melegítettem, nem segített. Kisebb méretűvel már a töréshatárnál lehettem, nagyobbnál pedig kinyomta a menetet, és ott szorult meg. Szelep szárból is csináltam spéci szerszámot, de az sem. M8 menet lett a vége. Egyelőre működik, de ha nem akkor van 3/8"-as menet fúróm. Csavart meg keresek hozzá.
Szia! Nem az enyém a fűnyíró. Illetve az enyém lesz, ha összehozom. Egyébként már valaki megbontotta, mert nem egyforma csavarok vannak benne. Én meg kis crovával tekertem ki a csavarokat, ha azzal nem indul meg, akkor szoktam melegíteni. Ez az egy is megindult csak gyanúsan könnyen. Ott törött bele, ahol a menet könnyítve van. Így kb 3mm-rel lejjebb is van a síktól. Most megyek csavar kiszedőért, talán összejön. Köszönöm a tanácsot!
Ha lehet ne fúrkáld meg a menetet mert elcseszed a blokkot, csak a csavarba egy kisebb fúróval fúrj be és Csavarkiszedő! Szakszerűen használva ki kell hogy jöjjön. Hengerfejet melegítsd kicsavarás előtt.
Csavarj ki egy másikat fotózd le. Ha tudod a méreteket írd le. Remélem ugyanaz a méret mint a hagyományos 3,5 lovas motorhoz. Van hozzá fél táska csavarom, ha lesz olyan méret eljuttatom hozzád (Hol laksz?)
Ha nem lesz jó, az eredeti terved szerint még nekiállhatsz "barkácsolni".
Egyébként nem is értem, hogy lehet beletörni. ezek olyan erős csavarok, hogy a hengerből a menet előbb kiszakad, mint hogy a csavar eltörjön. Az ilyen csavarokat mindig egy kicsit finoman meg kell ütögetni, csavarlazítózni, illetve körülötte hengert melegíteni és utána lazítani. Amikor visszacsavarod nem kell csavarrögzítőt tenni rá. Nem fog kilazulni.
Sziasztok! Briggs Quantum XM50 fűnyírómotornál beleszakadt egy hengerfej csavar. Ha sikerül kifúrni, akkor nagy gáz, ha M8-as menetet vágok bele? Tudom, hogy 5/16"-os, de a környéken se menetfúró, se csavar. M8-nak sűrűbb a menete, talán jó lesz, vagy M10? Csak egy csavar, de kiszedővel nem hiszem, hogy kijönne.
Sziasztok! A delikvens egy 500 E series, műanyag karburátoros csodabogár. A tünet a következő: egyenletlenül jár, terhelést nem bírja, gyertya fehérre ég ki. A hidegindító gumilabdáján a furatot befogva kicsit javul a helyzet. Szóval egyértelműen szegény a keverék. Karbi atomokra szedve, tiszta minden, hozzáfolyás OK. Vadonatúj a gép, piszkálatlan. Véleményem szerint a főfúvóka túl kicsi lehet ehhez a géphez, kb. 20 század mm.-es.Videókat nézve más plastic karbis gépeken is kb. ilyen pici, és van aki felfúrja, mert hasonlóan szenved vele De hogy lehet ez gyárilag ilyen? Találkozott már valaki hasonlóval?
Ha a karbiba, akkor a szívószelep nem zár rendesen, ha a kipufogóba, akkor a szívószelep nem zár időben.
Lehet, hogy az indításkönnyítő (a kipufogószelep nyitását szabályozó) fül elromlott.(elfordult a tengelyen) Ilyenkor könnyű indítani, de járás közben a kipufogóba beledurrog, mert kicsit korábban nyit mint kellene.
Én gyanakodnék a vezérműtengely hibájára is . Ugyanis van olyan széria, ahol nem egy anyagból van a vezérműtengely. Vagyis a fémtengelyen levő fogaskerék illetve a bütykök műanyagból vannak és bármelyik el tud fordulni a tengelyen és elmegy vagy a gyújtási időpont, vagy a szelep nyitási-zárási időpont. Lehet hogy ezt javították, de ez típushiba volt, csak nem ismerték el.
Sziasztok! Briggs Quantum XM55 motor szentkirályi kapálógépen. Nehezen indult, fulladozott és durrogott. Karburátor kitakarítottam, így egy rántásra indul és jól megy. A durrogás viszont maradt, főleg nagyobb fordulaton. Megnéztem a szelepeket, a kipufogó elég szépen kotyog. Lehetséges, hogy ezért durrog?
Megtörtént. :) Nem fütyül már. Szépen, füstmentesen jár a membráncsere után, egyedül a karbi beállítással szenvedek még.
Ott ráadásul valamit ki kell találni, mert a regulátor rugó teteje és a kis közvetítő darab teteje is beleérnek a levegőszűrő alján lévő nagy tányér aljába, lehet hogy ez okozza a galibát, ideiglenesen feljebb tettem egy vastagabb gumialátéttel, de valami tartósabb megoldás kellene.
A rugón hajtani kellett, mert nem akart kipörögni, valahogy megakad a pillangószelep karja, de így sem okés valami, lehet kéne hozzá egy gyári rugó, a hajtott közvetítő "drótdarab" gyárinak tűnik.
Ha földet érnek a kapák, akkor fullad, és utána csak nehezen indul. Az alapjáraton még kicsit kell visszább vennem, hogy ne tekerje rögtön a kapákat.
Kapott új membránt, új gyertyát, új levegőszűrőt, karburátor és tank pucolást.
A membrán cseréjétől tartottam, de úgy tűnik, nincs vetemedve a karburátor.
A mozgatókarok féktisztítós pucolás után WD-40-el lettek könnyedebb működésre bírva, korábban karistoltak az olajos, homokos sártól.
Leszereltem a világítástekercset, és félretettem.
Hétvégén olajcsere és a hajtásházban is olajcsere, illetve ott rá akarok nézni a szimmeringekre.
Szeretném megnézni a kuplung részét is.
Vettem csavarokat a kapatagokhoz, önzárós anyával. Növényvédő tárcsám nincs a kapasor végére, de a következő kirakodó vásárban éles szemmel járok majd.
Csoroszlya-tartó lett hozzá barkácsolva ma, az nem volt hozzá. Alkalomadtán majd fotózom, kerestem képeket és az alapján próbáltuk meg összerakni, a saját elképzelésekkel kiegészítve.
Nem a berántó ér bele "valahová", hanem a forgórészen a szabadonfutó fütyül. Felül van egy kis furat, azon keresztül kis olajat juttass be az alatta elhelyezkedő filcbe. Onnan lejut a tengelyre és megszűnik a sipolás.
Szert tettem(örököltem) egy ezeréves Rotációs kapát, amely kb sosem működött megfelelően.
Kombinált gép lehetett, mivel a kapáló-adapter fölött bilinccsel oldható.
Talán Robi-56, de nem lehet leolvasni.
Kerestem egyéb azonosítási támpontot, de nem nagyon találtam.
Ma egy kicsit elkezdtem foglalkozni a géppel, de nincs nagy szerelési tapasztalatom.
Átfordul, sőt beöntésre el is indult kb. 1-1,5 mp erejéig.
Erőt vettem magamon, és először nekiállva ilyesminek lebontottam a tankra szerelt karburátort, ami egyébként alu/spiáter.
Íme pár kép, ma rendeltem hozzá levegőszűrőt, gyertyát és karburátor membránt.
Ahogy visszaolvasgattam a fórumban, és kerestem robbantott ábrákat is, egy fura dolog ütött szemet, hogy a membrán alatt van a "fánkos" lapos, széles rúgó, az üzemanyag tartály felőli oldalon, azaz a membrán alatt.
A membrán szakadt, tehát annak cseréjétől várok javulást, egyébként kéken füstöl.
Mellékelek pár képet, igazi fanatikusoknak, és mindenki másnak. A gép cca. 35-40 év körüli, és valaki (Lehet hogy még a gyár, "gyönyörűen, igényesen" pirosra festett mindent. A membrán is alighanem gyári lehet, mert a piros festéknyomok ott is megtalálhatóak.
A világításhoz való tekercset kiiktattam, a berántószerkezet szabadonfutója, vagy a védőrosta valamibe beleér és fütyül járás közben.
Szerintem egy darabig elleszek vele, de most már csak azért is szeretném működőképes állapotba hozni, ha vért izzadok is.
Lehet, hogy neki lett tolva valami bozótnak és egy kicsit elhajlott a rugótartó fül. A rugót tartó konzolon kell kicsit kombináltfogóval hajlítani (max 2mm), hogy feszesebb legyen a rugó. Ha ettől nem változik és a rugó nem sérült(kinyúlt) akkor membránt kell cserélni.
Általában pár év használat után a membrán megkeményedik és nem tud rendesen dolgozni, 95 %, hogy membrán gondja van. Ez olyan egyszerű szerkezet mint a faék.
Membrán most kb 850-1000 Ft. Csavarhúzó: Légszűró le. 10-es 13-as kulcs: 2 csavar kicsavar. Benzintankot húzd magad felé. A kis kukac alakú rugótartót a karburátor pillangószelepéből kiakasztod. A rugót, vagy rugókat nem bántod. És szabaddá válik a tank, le lehet venni.
Csillagcsavarhúzó: karburátor le. Membrán cserél.
Fordítva vissza minden. A visszarakáskor ügyelni, hogy a tank és a blokk közötti távtartó gyűrű visza kerüljön, mert különben letöröd a benzintank fülét, ha betekered nélküle a kosszú csavart.
Ha valami tuskónak neki lett tolva a kés, akkor lehet hogy fent a lendkerék ék van elnyíródva és elment a gyújtás időpont. Ekkor nem is nagyon szokott elindulni, vagy nem tud kipörögni.
"a szívó szelep és a kipufogó szelep értéke 0,10mm minimum és 0,15mm maximum. Szerintem ez mérvadó." Szerintem is. Bár én a kipufogót 0.15-re a szívót meg 0.10-re állítom. (a szívó csak hűtve van a beáramló anyagtól a kipufogó meg fűtve a kiáramló gázoktól.)
Régen Munahera néven tettem fel egy táblázatot ( 5102 számú hozzászólásnál megtalálod) Mivel a te motorod lehet újabb kiadás ezért a táblázatban a modelszámnál már nem találod a tiéd. De szerintem ahogy észreveszed a Twin OHV motoroknál általában a szívó szelep és a kipufogó szelep értéke 0,10mm minimum és 0,15mm maximum. Szerintem ez mérvadó. Az olajteknő csavart szerintem elég 15Nm meghúzni habár a táblázatban szerepel egy adat a Crankcase cover oszlopnál. Sikeres összeszerelést