Ez a topik a kompakt gépek csúcsát képviselő high-end kompaktokról szóló eszmecsere helye akarna lenni. Megjegyzés: a Fuji HS20 fórumban kezdődött az előzménye.
Igazából elég sok vázzal készült képet átnéztem, nekem az jött le, hogy a Panasonic-ok talán egy fokkal színzajosabbak mint akár az Oly, akár a Fuji. Igazából a nagy kérdés, a Fuji vagy az Oly. Erre is, arra is van összecsukódó kitobi, fix palacsintalencsék. Méretben a vázak talán hasonlóak is. A Fuji JPG-motorja kicsit jobban mossa a részleteket, ezáltal "simábbak" a képek, az Oly mintha rákeményítene és erősebb kontrasztot használ, így élesebbnek tűnnek a képek, de ez módosítható itt is, ott is.
Méregettem a RX100II-öt is, hát az Olympushoz képest szerény a képminősége... általában a Comparometer-ben szoktam megnézni ISO100-on és ISO3200-on. Még ISO100-on is gond van az E-10-höz képest.
A Fujinak elég jó minőségű szenzora és jpg motorja van. Viszont az AF-et ki kell próbálni mert nem tudnék pl. az X100 autófókuszával együtt élni. Az objektívek is drágábbak Fujira (viszont jók is) pedig az m4/3 sem olcsó.
AF: Panasonic majd Olympus
jpg, anyaghasználat: Olympus, Fuji (itt nem tudok sorrendet).
A Fujinak van jobb minőségű váza, szerintem és talán a tesztek szerint is.
Ha már kompakt feeling, akkor szóba jöhetne a az RX100 is. Sejtésem szerint az optika+"váz" együttese ISO 1600-ig nem rosszabb mint az Oly+14-42 kombója. Az EM-10-re kár egy belépő szintű kitobit rátenni.
Hasonlítgatom a képeket az EM-10-el és riválisaival... eddig úgy látom, hogy valóban nem lesz gond a képminőséggel. Azért mielőtt belevágok az új kalandba, röviden megkérdezném az éppen itt olvasgató kollégákat hogy ti mit vennétek a helyemben. Elsősorban az érdekelne, hogy Pana, Fuji vagy Olympus és miért...
Nekem kompakt(feeling) kell, "nagygépem" + optikák vannak, nem olyan célra kell...
A 14-42-es összecsukódó lencse tetszik, bár nem csillagos ötös a képminősége, viszont ezt rá lehet tenni bármilyen gépvázra. Az a kérdés, hogy a fenti gyártóknak van-e jobb képminőségű vázuk? Videó nem szempont...
A DCR-250-nek mekkora a nagyítása?... (azért kérdezem, mert van egy +10 dioptriás előtétem, ami baromira nem használható semmire, viszont volt egy +3-asom ami pont jó sávban nagyított...
Kíméld meg magad a 3-4ezer ftos előtétlencséktől,tapasztalaból mondom h sokmindenre nem jó.Brutál CA,a széleken életlen kép stb. Ami 20ezer körül van az már jó lehet.A Raynox DCR 250 a legjobb és szinte minden obira felteheted mert csiptetős.
Van egy ilyen makró kiegészítő az Olympushoz. Elsőre egy Close-up lencsének mondanám, valahol 20000 Ft körül láttam. Viszont bárhol kapok CloseUp+3 lencsét párezer Ft-ért ilyen kis átmérővel. Vagy én értek félre valamit?
Annyi dilemmám azért maradt az EM10-el kapcsolatban, hogy maga a gépváz szupernek tűnik, viszont a 14-42-es lencse nem igazán szuper, bár igaz, hogy a legkompaktabb és helyigény szempontjából a legjobb választás. Tehát abból kell választani, hogy kompakt szerényebb képminőséggel, vagy nem kompakt ám jobb képminőséggel...
Nem így van az. Veszel valami Olympus kiegészítőt (aksi, vázsapka), ha még nem vásároltál ott. Utána kiváltod 8 ezerért a Prémium klub tagságot és 15%-kal olcsóbban veszel ott bármit ami Olympus. Ez sem kevés, de így 250-nél megállhat.
Ez a gép tetszene kívül-belül. Az új összecsukodó 14-42-es lencsével még kompaktnak is mondanám. 28-84-es ekvivalens fókusz nekem elég lenne. A magyarországi árról van valakinek infója?
Igen, ilyesmi összehasonlításra, csak nem az 5DMkII-vel, hanem a III-al vagy a kistestvér 6D-vel. Az 5DMkII azért már 6 éves technológia... Igaz még mindig jól teljesít és még mindig elég jó áron kelnek el az ilyen gépek... bár kissé eltértünk a topik tárgyától...
Mondjuk érdekes, a mostani (pontosabban E1 is van, de eladósorban) X-E2-höz kerestem összehasonlító tesztet... A7, 5DIII, A7R, D610, nagyritkán 1-1 EM1. Vmi alsóközepes/haladó apsc tükrössel miért nem méregetik össze (a több imilcet se nagoyn ahogy látom). Tudom, unfair, mert állóképre általában jobbak, fókuszban kicsit rosszabbak. De FF-el való hasonlítgatás is furcsa...