Habár a PoliDiliben nyitottam meg a topicot jöhet bármi, ami Ausztráliával (illetve Óceániával) kapcsolatos: politika, gazdaság, utazás, egyszóval bármi.
Valamelyik nap (talán tegnap) volt a híradóban, hogy Nyugat-Ausztráliában a hatóságok a komoly bozóttűz elkerülése végett felgyújtottak egy bozótost...csakhogy a helyzet eszkalálódott, és már lakóházakat fenyeget a hatóságok által elindított tűzvész.
Valószínű, azért is írtam átlagosat, mert nyilván ott is vannak érdekes megoldások, de valami azt súgta, hogy nem annyi, mint itthon. A szigszalagos topikban lehet vicceseket látni.
Hát ha a rendőrök számára biztosítva van az azonnali adatlehívás lehetősége, akkor tényleg nem létfontosságú.
"
mivel a rendőrségnél feltétel az olvasni tudás, biztosítva van :) ránéz a szélvédőre és elolvassa, hogy meddig van kifizetve a rego és érvényes-e a műszaki. ha mind a kettő érvényes, akkor nincs több dolga veled. az, hogy kié az autó, addig nem tartozik a rendőrre (nem érdekli) amíg a rendszám nincs a körözve.
a gyakorlatban úgy néz ki (egyszer fordult elő velem) hogy a rendőr az autópálya felhajtón lelassít mindenkit, megnézni a két cédulát és int, hogy mehetsz
a jogosítványomat még egyszer sem kérték el, kétszer szondáztattak és jóestét kívántak és go
a rendőr nem azért van, hogy a forgalmit lapozgassa
"mindenkinek van :) de diákigazolvány, fegyvertartási engedély, útlevél, hitelkártya (bizonyos esetekben) de egész egyszerűen nem életszerű, hogy nincs jogosítványa"
Hát ez érdekes...:)
"Semmi teteje még plusz papirokkal bajmolódni, a rendőr egyből tudja, hogy legálisan veszel-e részt a forgalomban."
Hát ha a rendőrök számára biztosítva van az azonnali adatlehívás lehetősége, akkor tényleg nem létfontosságú.
"Egyébként azt sem értem, hogy a 26k huf hogy jött ki, nekem a 40x170 az 6800 ennyiért pedig full kaszkóm van."
Bakker, én sem értem, hogy ez hogy jött ki...:-))))
"Ez érdekes, nem tudtam...és ha valakinek nincsen jogosítványa, hogy azonosítja magát?"
mindenkinek van :) de diákigazolvány, fegyvertartási engedély, útlevél, hitelkártya (bizonyos esetekben) de egész egyszerűen nem életszerű, hogy nincs jogosítványa
"A forgalmit meg mi helyettesíti? Vagy az autóknak egyáltalán nincsenek papírjaik?"
Miért kéne helyettesíteni valamit ami tök felesleges? Az állam regisztrálja a kocsikat (adásvétel, rendszám és alvázszámnyilvántartás) de amúgy mit érdekli, hogy kinek a nevén van? Az érdekli, hogy befizetted-e a regisztrációt, ami feltétele a közúti forgalomban való részvételnek, ha igen, akkor van a szélvédődön egy kártya, hogy meddig vagy érvényes. Plusz nyilvántartja a műszaki vizsgákat, másik matrica a szélvédőn. Semmi teteje még plusz papirokkal bajmolódni, a rendőr egyből tudja, hogy legálisan veszel-e részt a forgalomban.
"Szerintem nem árt, ha van kötelező, mert mi van olyankor, ha olyasvalaki okoz kárt a másiknak, akinek nincs megfelelő anyagi lehetősége a kár kifizetésére?"
És kötelezőre lenne pénze? Egyébként felelősségbiztosítás van, csak nem kötelező. Ha olyan okoz neked kárt, akinek nincs biztosítása, akkor megállapodás van, ha nem fizet, akkor small case court (nem ez a neve már) ahol érvényt szerezhetsz az igazadnak.
"Jelenleg 170 forint egy új-zélandi dollár, tehét akkor te az autódra kb. 26 000 forintot fizetsz."
Wrong. Az én biztosításom 40-50 dollár, szerencsére ennek semmi köze ahhoz, hogy egy távoli kis ország pénznemében ez mennyit ér. Egyébként azt sem értem, hogy a 26k huf hogy jött ki, nekem a 40x170 az 6800 ennyiért pedig full kaszkóm van.
"amúgy is érdemes megcsinálni, mert itt nincs személyi (forgalmi sincs) úgyhogy ha igazolnod kell magad, akkor csak a jogsival tudod."
Ez érdekes, nem tudtam...és ha valakinek nincsen jogosítványa, hogy azonosítja magát?
A forgalmit meg mi helyettesíti? Vagy az autóknak egyáltalán nincsenek papírjaik?
"egyébként a zöldfülűség másfél óra a forgalomban, kb eddig tart egy gyakorlott vezetőnek megszokni a másik oldali közlekedést, nem egy kunszt"
Na akkor ezzel nincs probléma :-)
"mivel itt nincs kötelező tanfolyam se, mindenki megtanul vezetni az apjától vagy akitől akar, aztán vizsgázni kell csak (úgy is vezetnek általában...)."
Végülis ez nem olyan nagy gond szerintem.
"kgfb sincs, pedig az nem ártana, bár felesleges adminisztráció, havi egy doboz cigi áráért lehet kötni olyan biztosítást, ami a vétlen félnek fizet (3rd party)"
Szerintem nem árt, ha van kötelező, mert mi van olyankor, ha olyasvalaki okoz kárt a másiknak, akinek nincs megfelelő anyagi lehetősége a kár kifizetésére?
"a kocsimra asszem 13 dolcsi havonta a motoromra 8 :) de a full kaszkó is 40-50 dolcsi csak"
Jelenleg 170 forint egy új-zélandi dollár, tehét akkor te az autódra kb. 26 000 forintot fizetsz. Az elég soknak tűnik nekem (pláne ha már régóta vezetsz)...persze jó, jó, tudom, ott sok minden drágább, na de akkor is. :)
egyébként is, a kiwik sokkal ravaszabbak, itt van egy elég nagy műholdas szisztéma, ami az usa titokzatos szolgálatokkal karültve működik, konspirációs ökökból (ellenség megtévesztése) a Spy Valley-ben van :) príma borok készülnek a környéken amúgy
Ha segit oldani valamelyest az "ablaktorlo komplexusodat" akkor elarulom ( de csak igy titokban ) hogy velem meg mindig elofordul hogy ablaktorlozom, vagy eppen azt hiszem a beszallasnal hogy valaki ellopta a kormanyt :-))
Azert ennek az USA bazisosdinak volt elozmenye. Mint egy masfel ket eve feltuntek a kinai katonai tanacsadok indooneziaban es kinai fegyverek is erkeztek "tesztelesre" es indonez pilotak muszakiak mentek kinaba tanfolyamra, ami utan az indonez katonai fomufti bejelentette hogy 200+ uj vadaszbombazo beszerzeset tervezik.
Ha elkezdem osszerakni a babakocsi alkatreszeit ,( lehet en vagyok bena ) de mindig csak geppisztoly jon ki belole.
Fol lesz dugva nekik a rizsestal es a szajukon keresztul lesz kiveve ha nagyon pampognak. Mi a turo kozuk van egy toluk 6000 km re levo szuveren orszag belugyeihez ?
Inkabb huzzanak ki indoneziabol a kinai "katonai tanacsadok" es akkor majd mi sem fogunk "rizsestalakat" keszitgetni.
asszem legalább két évesnek kell lennie a külföldi jogsinak, de egy év után nem fogadják el, csináld meg a helyit. gondlom azért nem szőröznek, mert jön a sok turista aki mind vezet itt, máskülönben hogy kirándulna?
egyébként a nemzetközi jogsi itt is ugyanolyan lapozós papír szar, mint a magyar, ez valami általános államokközti szerződés alapján ilyen, de a rendőr csak röhögött amikor mutattunk neki anno ilyen lapozós nemzetközit.
az okosabb országok, pl anglia, németo., finnország megállapodtak, hogy kölcsöösen elfogadják a jogsit, ha van egy finn kártyás (eus) jogsid, ami bitre ugyanaz, mint a magyar, akkor a honosítás annyi, hogy bemégy az irodába és kapsz egy helyit. mivel Mo. nem foglalkozik NZ-vel, ezért ilyen megállapodás sincs, ergo vizsgázni kell itt, hogy helyi jogsid legyen. (elmélet+gyakorlat) viszont ha két évnél régebbi a magyar jogsid, akkor a sikeres vizsga után full helyit kapsz és le van tudva.
amúgy is érdemes megcsinálni, mert itt nincs személyi (forgalmi sincs) úgyhogy ha igazolnod kell magad, akkor csak a jogsival tudod.
egyébként a zöldfülűség másfél óra a forgalomban, kb eddig tart egy gyakorlott vezetőnek megszokni a másik oldali közlekedést, nem egy kunszt
mivel itt nincs kötelező tanfolyam se, mindenki megtanul vezetni az apjától vagy akitől akar, aztán vizsgázni kell csak (úgy is vezetnek általában...). kgfb sincs, pedig az nem ártana, bár felesleges adminisztráció, havi egy doboz cigi áráért lehet kötni olyan biztosítást, ami a vétlen félnek fizet (3rd party)
a kocsimra asszem 13 dolcsi havonta a motoromra 8 :) de a full kaszkó is 40-50 dolcsi csak
Tehát egy évig - amíg az ember zöldfülű - elfogadják a jogosítványt, utána viszont, amikor már kell tapasztalatot és rutint szerzett az új-zélandi országutakon, nem? Ebben mi a logika?