Azt tudja valaki pontosan mit jelent a Turkish esetében az Open ticket?
Van jegyünk náluk amit nem utazunk le és a Zero Change Fee vagy a Change to Open ticket opciót választhatjuk. De az utóbbit nem tudom pontosan mit jelent.
Ha tovabbra sem akarjak, akkor egyreszt lehet chargeback-elni (csak elotte nezd meg, kitol volt a terheles, AF vagy utazasi iroda - ha utobbi, akkor lehetoleg ne szopasd meg oket ezzel) plusz lehet irni DOT complaint-et, amire kotelesek a legitarsasagok reagalni.
Valakinek van tapasztalata esetleg ,az AirFrance jegy esetében hogy lehet kiverekedni a jegyár visszatéritést és nem a felajánlott vouchert?
Az utazási iroda, ahol a eten foglaltuk,miután a france törlte az USA jegyünket írt,majd megerősítettük nekik,nem vouchert,nem átfoglalást,hanem a pénzt kérjük vissza.
megirták ,rendben,amint az AirFrance utal küldik.
csak a franciák nem akarnak fizetni,a belső utasításuk alapján csak voucher vagy átfoglalás.Hiába beszéltem a magyar ügyintézővel kétszer is,hivatkozva a vonatkozó rendeletekre, főleg amit külön a vírus miatt is kiadtak, ők nem alkalmazzák, sz.nak arra.
Ezt en is tudom csak azt nem hogy most csereltessem a jegyem ( csak abban a regioban keves helyre megy a Turkish) vagy varjam meg mig torlik mert akkor esetleg lesznek jobb opciok.
A Turkishre konkrétan nincs infóm, de általában elmondható, hogy ha törlik a járatot akkor ingynesen foglalhatsz át (mivel pénzt nem nagyon akarnak visszaadni), de a jegyárkülönbséget fizetned kell.
Az is opció szokott lenni, hogy egy éven belül kell átfoglalnod a jegyet.
Azt valaki esetleg tudja hogy ha a Turkish torli a jaratot akkor milyen opciokat kinal fel? Jelen pillanatban meg el a jaratunk (junius eleje) es most lehetoseg van atfoglalni ingyen de csak azonos regioba. Az erdekelne hogy ha torli a jaratot akkor van-e olyan opcio hogy barhova at lehet foglalni ingyen (vagyis nem kell sem modositasi illeteket sem arkulonbozetet fizetni). Pl egy eredetileg Del Amerikai jaratot Azsiaba?
Igen, ha EU társaság lenne, fel sem tettem volna a kérdést ;o)
A chargebacket egyébként már elindítottam, a bank válasza egyelőre az volt hogy várjuk meg mit mond a légitársaság. A légitársaság pedig azt mondja hogy átfoglalhatok, vagy kapok creditet, szóval nem tudom mennyire fogják ezt elfogadni mint nem teljesült szolgáltatás.
Európában van (EU261/2004 rendelet), de ez neked nem segít. Egyébként - szerintem, gondolom - simán nem teljesült szolgáltatás, szóval a chargeback lehet a megoldás.
Van arra vonatkozólag bármilyen szabályozás hogy ha a légitársaság törli a járatot akármiért, akkor vissza kell adnia a pénzt? Covid miatti kormányzati korlátozás következtében töröltek, de pénzt visszaadni nem akarnak, csak átfoglalás vagy credit. Vietjet egyébként.
A BA küldött emailt a törlésekről? Nekem a 4 járatomból az első három már nem látszik sem a foglalási rendszerben, sem a Manage my booking alatt, de nem kaptam semmit. Ezzel szemben már egy hete küldtek egy emailt a negyedik járattal kapcsolatban (LHR-BUD), hogy alig várják hogy a fedélzeten üdvözölhessenek... A vayama-ra belépve persze minden járat OK. Elvileg azt írják a honlapon, hogy ne keressük őket refunddal kapcsolatban, ők maguk intézik a dolgokat. Remélem így is lesz, egyébként legfeljebb indítok egy chargebacket a banknál.
végül törölték, de online csak vouchert lehetett kérni. Twitteren nem válaszoltak (FB-n nem kommunikál a BA), végül elértük őket telefonon, és elindult a cash refund folyamat, most már legalább egy hete tart.
Én is hasonló helyzetben vagyok, BA járat ápr. 1. Washingtonba, a gépet a foglalási rendszerben már egy napja nem látom, de a Manage my booking alatt azt mondja, hogy minden Ok... Te közvetlenül a BA honlapon foglaltál?
Szerinted van bárhol lehetőség/esély voucher helyett refundot kérni? (BA foglalás, Usába, az egyik járatot ma törölték, pénteki indulás lett volna) A neten a refundnál automatikusan a voucher igénylő oldalra visz....
Tudom, de ezt a bravofly is be tudja hajtani azAFen. Olvastam jot es rosszat is a bravofly rol. Meglatjuk. United Es American elvileg ad flights creditet, valaki jar hasonlo cipoben?
Szia, nekunk ugyanilyen jegyunk van. Csak a bravoflyon keresztul foglaltuk.
tobbszor volt valtoztatas a menetrendben. Vegul egyik jarat torlese/atrakasa utan ugy dontottem hogy probalom torolni, kerni refundot a bravoflytol; mert mi marcius vegen mennenk es europaikent nem tudnank belepni az usaba. (Innen is Koszi Trump bá’) AF elvileg engedne az atfoglalast is a koronavirus miatt, de mivel error fare volt( 350eur rt 2fonek) es a fare kulonbozetet ki kellene fizetni igy az nem optimalis nekunk.
ha a travel ban utan utaztok nektek nincs ilyem gondotok, sajnos mi nagyon rab*sztunk, hogy beleesunk idoben a travel banba. Raadasul mi mentunk volna tovabb csncunbs onnan LA onnan Vegas es az osszes united es american jegyunk kampó (hogy egy klasszikust idezzek) mert nem tudjuk lerepulni.
Még várok, hátha a jövő hét elején bejelentik a törléseket áprilisra, még arról is hallani, hogy esetleg a briteket is kitiltják az USA-ból. Szerintem most még jól megetetnek mindekit a voucherrel, akit tudnak.
We continue to fly to and from the USA from the UK.
Following US Government restrictions on travel to the USA from mainland European countries (Schengen countries), if you’re booked to travel between mainland Europe and the USA up to 11 April 2020, you have the option to rebook to another British Airways flight for later travel for any date up until 1 August 2020 or receive a voucher for future travel.
Ha a voucher nem eleg jo, akkor verheted oket visszateritesert, de mivel a call center ki van szervezve (es plane Cayaman foglaltal), ezert sok sikert nem latnek bele.
Ezt nem hiszem el, az iroda szerint ha a gép megy, akkor az nem az ő és nem a légitársaság hibája, hogy engem nem engednek be az USA-ba és nem jár semmi vissza. Ez komoly??