Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

clio93 Creative Commons License 2024.02.27 0 0 62577

Sziasztok! 2013-as dacia dusternek mennyi kellene legyen az előgyújtási szöge alapjáraton? 750 az alapjárat és -25 fok az előgyújtás. K4m motor

DLCBP Creative Commons License 2024.02.27 0 0 62576

Fejlődtek az olajok.  😃

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62574)
loganos Creative Commons License 2024.02.26 0 1 62575

Sziasztok!
Nálam már fenn van a Medianav-omon a legújabb 2023.Q4 full Európa.

aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.24 0 0 62574

ja, csak 20e km volt a DII-es 2018-ban és tökugyanaz a motor 25e 2021-ben :)

 

Előzmény: katamandos (62572)
saválló Creative Commons License 2024.02.24 0 0 62573
Előzmény: katamandos (62572)
katamandos Creative Commons License 2024.02.23 0 0 62572

Sziasztok!

Tudna nekem linkelni valaki egy Duster II. karbantartási utasítást (csereperiódusok, stb.)? Én hiába keresek ilyet, nem találok, csak azt a kezelési útmutatót, ami nekem is megvan, csak abból pont a lényeg hiányzik.

aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.21 0 0 62571

Mézre is rá kell írni a lejárati időt, aztán régészek találtak már több ezer éves csuprot is, hibátlanul. 

 

Előzmény: saválló (62569)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.21 0 0 62570

Én meg Shell-essel 3 különböző kúton is. Franchise, szerintem a személyzet lehet a  ludas, nem a kúttársaság.... 

 

Előzmény: DLCBP (62567)
saválló Creative Commons License 2024.02.21 -1 3 62569

Miért is ne öntöttem volna bele a szép tiszta gázolajat egy diesel Dusterbe?

 

Mennyivel különb az 1.5-ös dCi, mint mondjuk egy német CRTDI?

 

A gázolaj nem tejföl, hogy az idővel még a hűtőben is megpunnyad/megromlik, szép kristálytiszta volt, és az égvilágon semmi baja nem lett a kannában állástól.

Ez is olyan, mint a prémium üzemanyag, csak hinni kell benne, és már jobban is megy tőle a motor, a gázolaj is állítólag  romlandó.....egyesek szerint, más meg elhasználja mindennemű problémák nélkül.

 

Előzmény: DLCBP (62568)
DLCBP Creative Commons License 2024.02.21 0 0 62568

azt hittem, dízel dusterbe öntötted az öreg olajat.   

Előzmény: saválló (62561)
DLCBP Creative Commons License 2024.02.21 0 0 62567

Egyszer megszívtam az ósanos gázolajjal, egyszer az áviás benzinnel.   :-(

Előzmény: dokeee (62564)
dokeee Creative Commons License 2024.02.21 0 0 62566

Átlagautóba felesleges.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62565)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.20 -1 1 62565

Önmagukban nem érnek semmit. Kell hozzá a No Fear vagy a Strretfighter matrica is, úgy már 30+15+20 LE. Sőtétítő fólia másik +15, sport légszűrő +40. Ehhez már csak adalék a prémium nafta. Így könnyen elérhető a

 

Fordítsuk meg: a MSZ és EU szabvány szerinti normál üzemanyag akkor károsítja a verdát, lerakódást okoz, oszt' ez meg nem? Naugye...

 

 

Előzmény: dokeee (62564)
dokeee Creative Commons License 2024.02.20 0 0 62564

Mókusvakítás az egész, én sok éve az Auchannál tankolok benzint is dízelt is. 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62562)
saválló Creative Commons License 2024.02.20 0 0 62563

Én sem veszek prémiumot csak fűnyíróba, már számtalan teszt bebizonyította azon kivul, hogy drágábbak nem érnek, nem tudnak semmiivel sem többet.

 

Csak hinni kell bennük, és lesz egyből  "csodafogyasztás", és hasonlóak.;)

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62562)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.20 0 0 62562

Én nem veszek prémiumot. Kivétel a fűnyíró, hajómotor, stb, ahol akár évig is el kell álljon kannában. 

Abból indulok ki: ha tényleg kevesebbet kér a motor a prémiumból, akkor a kiesett bevételt az árán kell behozni. Külön tartály, valamit mégiscsak bele kell keverni, stb. Tehát a kút nem fog ráfizetni, akkor viszont nekem drágább :)Teljesítmény: nem gondolom, hogy 130-as tempomatos közlekedésnél érzékelek bármit is belőle. 200+ km etapnál meg hogy 1 mp-el hamarabb érem el az utazót - hát nem tökmindegy? Amúgy sem padlógázzal közlekedek. Magyarul prémiummal fél gáz kompenzálható normállal padlózva, há' nem?Amúgy a bullshit mellé: https://www.youtube.com/watch?v=Fs-1aEpJZbo  

Előzmény: saválló (62561)
saválló Creative Commons License 2024.02.19 -1 3 62561

Nekem nem 1.5-ös turbós diesel Dusterom van hanem TCe 130.

 

Amúgy az "állott" gázolajat CRTDI-be öntöttem bele, természetesen semmi baja nem volt tőle hiszen azóta már jónéhány ezer km-t megtett az autó gond nélkül.

 

Sokan túlmisztifikálják az üzemanyagot....csakprémiumotmertazhúúdeenaggyonjóóóamotornak.....aztán amelyik sosem kapott prémium üzemanyagot ( az enyémek sem ) mégis elmennek üzemanyagellátó rendszer problémák nélkül sok sok 100 ezer km-t, sőt még az állott gázolaj sem okoz problémát.:)

 

 

Előzmény: DLCBP (62560)
DLCBP Creative Commons License 2024.02.19 0 0 62560

Én biztosan nem kockáztatnám egy 1,5-ös turbós dízelmotor egészségét állott üzemanyaggal. 

A 2,3-as szívó motor még szűretlen étolajjal is elment százezreket, de az egy más világ volt. 😀

Előzmény: saválló (62559)
saválló Creative Commons License 2024.02.19 0 0 62559

Az üzemanyag árstop elejéről származó utolsó kanna gázolajat  tavaly  összel  öntöttem az autóba. Semmi baja nem lett tőle. 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62558)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.19 0 0 62558

Megkérdeztem, azt az infót kaptam, hogy a gázolaj a MOL töltő telepről 6 hónap minőségmegőrzési idővel kerül át a tartálykocsiba, onnantól ketyeg.

 

Előzmény: saválló (62556)
Locsolókocsi 1 Creative Commons License 2024.02.17 0 0 62557

 

 Első körben: vasoxid, azaz rozsda.

Régen is volt, senki sem foglalkozott vele.

Az más kérdés, hogy a rengeteg adaléktól nem rozsdásodhatna, de mégis megteszi.

Könnyűfém hengertömböknél nincs.

Az alapszín, azért mástól is megváltozhat.

Előzmény: saválló (62552)
saválló Creative Commons License 2024.02.16 -1 3 62556

Már a benzin, gázolaj, hűtőfolyadék (elszíneződik ?)  is megromlik, mint a pl. a kávétejszín ha nem teszi az ember hűtőbe?

Mondjuk a gázolaj azért még kibír 1-2 évet kannában.

 

Hová jutottunk a 21. században....lassan már minden "eldobható" les, minőség, tartósság a múlté.:(

 

Ha így megy tovább akár még azt is megélhetjük, hogy a motorolaj is romlandó áru lesz szavatossági idővel, mint a poharas joghurt.:)

Gumiabroncsokkal már eljutottunk majdnem idáig, egyre korábabn öregednek.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62555)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.16 0 0 62555

A ződ 'benzin sem romlott meg, a sárga gázolaj sem mióta eszünket tudtuk. Aztán mostan megromlik mindkettő. Fejlődik a világ na. 

 

(Xyladekor is kibírta 2x évig a széldeszkán, ma meg jó ha kettőt. 

Előzmény: saválló (62554)
saválló Creative Commons License 2024.02.15 0 0 62554

Én elhiszek mindent, nekem élőben rózsaszínű.:)

 

Eddigi autóim rózsíszínű ( G12 ?) hűtőfolyadékjai sosem változtatták meg a színüket, ezeréves autóban is még mindig szép rózsaszínű a folyadék vagy színvak vagyok.:-)

Előzmény: loganos (62553)
loganos Creative Commons License 2024.02.15 0 0 62553

Nem rózsaszín az, hanem sárgás-zöldes. Mert ilyen lesz idővel, mindenkiében. 

Előzmény: saválló (62552)
saválló Creative Commons License 2024.02.15 0 0 62552

" A FEBI 26580 az tökéletes bele. A termék adatlap is rendben amit bemásoltál.."

 

No, akkor csak jót adtak ( korábban is ezt írtam ) a Dusterhez, már csak azt kellene kideríteni miért lett rózsaszínű a hűtőfolyadékom?:)

Kíváncsi leszek a márkaszervízben mit mondanak majd róla.

Előzmény: loganos (62551)
loganos Creative Commons License 2024.02.15 0 0 62551

A FEBI 26580 az tökéletes bele. A termék adatlap is rendben amit bemásoltál. De, hogy a G11 hogyan került bele helytelenül, az örök rejtély. 
Én egyébként azon csodálkozom, hogy az EU még nem lépett valamit fagyálló ügyben (vagy lehet épp folyamatban van). Pont a Renault által használt szabványt nem tartják a legtöbb helyen, sok általános műhely meg nem is hallott róla, aztán beletöltik azt ami éppen kéznél van :(
Jelenleg annyi féle szabvány van már a belső égésű motorosaknál is, erre ott vannak még az elektromos és hibrid járművek, motorkerékpárok, stb. Egységesíteni kellene, kötelezően minden gyártónál. Meg nem ilyen hanem jóval hosszabb csereperiódusokkal, mert igen csak mérgező anyag. 
A márkaszervizekből amúgy jelenleg eltűnt az RX Type D, valami EU-s dologra hivatkozva és RX Type e van helyette. Állítólag az etilén glikol miatt. Holott ez sok más fagyállóban , de még szélvédő mosókban is megtalálható. És a Febi is gyártja tovább, EU piacra is az RX Type D-t.

Egy 1.0Tce 110Le-s tulajnak a kérdésére ezt válaszolta az importőr a napokban.


Az biztos, hogy amíg kapható RX type D és amiben gyárilag is az van, abban én nem fogom mással keverni, ha megengedett akkor se.

 

Előzmény: saválló (62545)
saválló Creative Commons License 2024.02.15 0 0 62550

Most néztem.... TCe 130 Easy S + 5év gari .....480 ezer lett.....én még 210-et fizettem érte.

Elsőre nagyon soknak tűnik ( az is ), de a szervízárak is emelkednek folyamatosan.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62549)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.02.15 0 0 62549

az 5 éves 420 és 580e között szór, motortól függően (LPG->dci)

a 7 éves már 635-965ezer között.

 

Egy vezérléscseréért nem adok ennyivel többet, mert még a 7éves is 100e km-ig szól csak. 

Előzmény: saválló (62548)
saválló Creative Commons License 2024.02.15 0 0 62548

Minden drágul, a szervíz legyen kivétel?

Nem néztem már régen, mennyi mostanában?

 

Igazából hirtelen azt se tudom én mennyit fizettem érte. 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62547)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!