Tudna nekem linkelni valaki egy Duster II. karbantartási utasítást (csereperiódusok, stb.)? Én hiába keresek ilyet, nem találok, csak azt a kezelési útmutatót, ami nekem is megvan, csak abból pont a lényeg hiányzik.
Miért is ne öntöttem volna bele a szép tiszta gázolajat egy diesel Dusterbe?
Mennyivel különb az 1.5-ös dCi, mint mondjuk egy német CRTDI?
A gázolaj nem tejföl, hogy az idővel még a hűtőben is megpunnyad/megromlik, szép kristálytiszta volt, és az égvilágon semmi baja nem lett a kannában állástól.
Ez is olyan, mint a prémium üzemanyag, csak hinni kell benne, és már jobban is megy tőle a motor, a gázolaj is állítólag romlandó.....egyesek szerint, más meg elhasználja mindennemű problémák nélkül.
Önmagukban nem érnek semmit. Kell hozzá a No Fear vagy a Strretfighter matrica is, úgy már 30+15+20 LE. Sőtétítő fólia másik +15, sport légszűrő +40. Ehhez már csak adalék a prémium nafta. Így könnyen elérhető a
Fordítsuk meg: a MSZ és EU szabvány szerinti normál üzemanyag akkor károsítja a verdát, lerakódást okoz, oszt' ez meg nem? Naugye...
Én nem veszek prémiumot. Kivétel a fűnyíró, hajómotor, stb, ahol akár évig is el kell álljon kannában.
Abból indulok ki: ha tényleg kevesebbet kér a motor a prémiumból, akkor a kiesett bevételt az árán kell behozni. Külön tartály, valamit mégiscsak bele kell keverni, stb. Tehát a kút nem fog ráfizetni, akkor viszont nekem drágább :)Teljesítmény: nem gondolom, hogy 130-as tempomatos közlekedésnél érzékelek bármit is belőle. 200+ km etapnál meg hogy 1 mp-el hamarabb érem el az utazót - hát nem tökmindegy? Amúgy sem padlógázzal közlekedek. Magyarul prémiummal fél gáz kompenzálható normállal padlózva, há' nem?Amúgy a bullshit mellé: https://www.youtube.com/watch?v=Fs-1aEpJZbo
Nekem nem 1.5-ös turbós diesel Dusterom van hanem TCe 130.
Amúgy az "állott" gázolajat CRTDI-be öntöttem bele, természetesen semmi baja nem volt tőle hiszen azóta már jónéhány ezer km-t megtett az autó gond nélkül.
Sokan túlmisztifikálják az üzemanyagot....csakprémiumotmertazhúúdeenaggyonjóóóamotornak.....aztán amelyik sosem kapott prémium üzemanyagot ( az enyémek sem ) mégis elmennek üzemanyagellátó rendszer problémák nélkül sok sok 100 ezer km-t, sőt még az állott gázolaj sem okoz problémát.:)
Eddigi autóim rózsíszínű ( G12 ?) hűtőfolyadékjai sosem változtatták meg a színüket, ezeréves autóban is még mindig szép rózsaszínű a folyadék vagy színvak vagyok.:-)
A FEBI 26580 az tökéletes bele. A termék adatlap is rendben amit bemásoltál. De, hogy a G11 hogyan került bele helytelenül, az örök rejtély. Én egyébként azon csodálkozom, hogy az EU még nem lépett valamit fagyálló ügyben (vagy lehet épp folyamatban van). Pont a Renault által használt szabványt nem tartják a legtöbb helyen, sok általános műhely meg nem is hallott róla, aztán beletöltik azt ami éppen kéznél van :( Jelenleg annyi féle szabvány van már a belső égésű motorosaknál is, erre ott vannak még az elektromos és hibrid járművek, motorkerékpárok, stb. Egységesíteni kellene, kötelezően minden gyártónál. Meg nem ilyen hanem jóval hosszabb csereperiódusokkal, mert igen csak mérgező anyag. A márkaszervizekből amúgy jelenleg eltűnt az RX Type D, valami EU-s dologra hivatkozva és RX Type e van helyette. Állítólag az etilén glikol miatt. Holott ez sok más fagyállóban , de még szélvédő mosókban is megtalálható. És a Febi is gyártja tovább, EU piacra is az RX Type D-t.
Egy 1.0Tce 110Le-s tulajnak a kérdésére ezt válaszolta az importőr a napokban.
Az biztos, hogy amíg kapható RX type D és amiben gyárilag is az van, abban én nem fogom mással keverni, ha megengedett akkor se.