@ Tigris és Majom - 8-8-8-7 bar körül, bár muzeális műszerrel csináltam... a pillangószelepek tengelyei meg a perselyezés épnek tűnnek, nincs kotyogás, van viszont alapjárat. Meg még régebben vettem egy komplett bontott sort is gpz400hoz, donornak - az a baj, hogy a 400as zephyr tkp. nem is létezik Európában, úgy kell összelegózni a hozzávalókat. Pl. dugattyúgyűrűket is cseréltem volna, de olyat még rendelni se tudtam sehonnan.
Tényleg nem azért írtam ide, hogy mindenkinél okosabbnak tűnjek, segítséget kértem olyasmihez, ami meghaladja a tudásomat... remélem, lesz még egyszer olyan jó ez a motor, mint valaha volt
Köszönöm, én is így gondoltam! Ez nem az első, hanem az utolsó lépés... A motor nem új, sose lesz már az, de elég alaposan felújítottam.
Másik hengerfej van rajta, szelepek becsiszolva, hézagok beállítva, új a komplett vezérlés (jó vez.tengelyek új lánccal), síkolva, új tömítésekkel raktam össze. Kompressziót is mértem. ezen kívül a karburátorsort szétszedtem, kipucoltam, úszószint, o-gyűrűk, membránok, minden megvolt. Közepes meg nagy gázon megy rendesen, simán jár, alapjárat is van, csak alacsony fordulatról megindulva tétovázik. A kipufogó újra van bélelve, csináltattam bele szűkítőfurulyát.
Szóval a kérdésem ugyanaz maradt - mert hiába gyártottam magamnak ejtés-elvű vákumtesztert, azzal csak légtömeget mérek, nem tudom hozzáállítani a keverékarányt. Ezért bíznám szakemberre a dolgot.
csak sinkron értelmes szerelő nem szokott vállalni előtte minimum egy veszteség ellenörzés és karbitisztítás ha a kép a motorodról van akkor a szinkron sem egyszerű egy nyitott kipufoggóval a baj az ha nem megfeleő állapotú motoron kezdesz szinkront állítani a végeredmény nem az lessz amit szeretnél
Én a ZR7-emet hozzá szoktam vinni szerelni. X. ker. Gyömrői út. Ja és a megközelíthetőség ne rémisszen el, egy kapun kell begurulni, más épület és üzemek mellett és a műhelye leghátul van.
kérdésem volna az öreg sor4-gyel kapcsolatban: tudtok olyan műhelyt Budapesten vagy környékén, ahol különösebb bonyolítás nélkül hajlandóak beállítani, összehangolni a karburátorsort? (És nem azzal kezdik, hogy hajlandóak nekem szétszedni az egész motort 60e-ért)
A blokkot nemrég raktam össze saját kezűleg, de a szinkront szakemberre bíznám.
Eladó használt Leo Vince ovál aludob, E-szabványos/tehát legálisan használható közúton/ kultúr állapotban, az alján van egy karist, de feltéve nem látszik. 30eFt.
Valamint 4 gyári index tökéletes állapotban, 8eFt.
Az alkatrész ellátás nem annyira borzasztó, persze attól függ, mit keresel, mert motorblokkot is tudsz venni az ebay-en, és egy rakás egyebet is, akár használtan, akár újonnan, de leginkább külföldről. Egy éve használom, eddig úszóház tömítésen kívül nem kellett vennem semmit hozzá, nyilván ez nem lesz mindig így.
Ellenben egy valamivel szívok: nem az eredeti műszerfal van rajta, az után kajtatok, de nagyon drágán mérik a bontókban. Újat is lehetne építeni, mert léteznek hozzá raktáron alkatrészek, de csillagászati összegért.
Külföldi fórumokat is nézhetsz, ha beszélsz angolul. Ott tipikus hibaként emlegetik, hogy a váltó kidobja a második fokozatot (az enyém ilyet nem csinál), illetve a váltó tájékáról csöpög az olaj, de az csak egy filléres tömítés többnyire, másfél euroért.
Az enyémet szinte biztos, hogy törték, ott szállt el a műszerfal, ill. látok itt-ott horzsolást, de egyébként a váz nem sérült, szépen rendbe lett rakva.
Németországban rengeteg eladó Zephyr van, de nagy nyűg a behozatal.
Amúgy ajánlom a gépet, mert gyönyörű és a súlya ellenére nagyon könnyen kezelhető, olyan, mintha egy kényelmes fotelben ülnél. Kár, hogy nem gyártanak már ilyen motorokat!
Amit te keresel az gyárilag fel van hegesztve a vázra ahhoz lehet rögzíteni a doboztartó konzolokat ha nincs meg a motorodon keresd az előző tulajnál hogy miért vágták le ( vagy egy váz maradékom arról le lehet vágni és visszahegeszteni
bontott alkatrész nehézkes mivel kevés van belőle személyes tapasztalatom nincs róla vásárláskor arra kell figyelni hogy mindegyik többször fiatalított import motor esetleg jócskán töröttek is lehetnek erős átvizsgálás ajánlott 40.000 km-nél gyanus egy elkopott vagy nem gyári féktárcsa hív és tobbet is tudok telefonon
Zephyr 1100-on töröm a fejem, de hallottam olyanokat, hogy az alkatrész ellátás maga a pokol, igaz ez vagy csak eltúlozzák? Tudnátok írni róla pár sort? Mire figyeljek vásárláskor?
szia sajnos csak az ujj beépítése az igazi megoldás próbáltam már javíthatni pármódszerrel nem volt strapabíró egy sem újjkén 15 körül tudom beszerezni gyári újj alkatrészként
Helló én itt lakom Győr mellet ilyet csak kimondott szakszervízbe vagy szaküzletbe lehet beszerezni itt Győrbe ez a "Real Motor"
Kell hozzá alváz és motorszám és úgy tudják meg rendelni ha a hollandiai európai központi raktárba van akkor kb egy hét alatt meg jön, ha japánból kell hozatni akkor kb 3-4 hét!
De különben itt a fórumon keress rá Philipre jobban tájékozott és napra kész az ilyen kérdésekben !És nagyon segítőkész!
Helló nem akarlak elkeseríteni de ha valami más által levetett régi rossz gumi hardit akarsz betenni nem lessz minőségi változás!
Sajnos az helyett új kell mert azzal utánna is lötyögni fog és csak egyre rosszabb lessz! Sajna az új meghajtó gumi ára arany árban van nekem két éve volt kb 17000-18000 Ft