Ha az ék a helyén van akkor lehet pontatlan utángyártott megszakító vagy kóválygó főtengely. Lehet kissé növelni a megszakító hézagot azzal nő az előgyújtás. (S38 blokkba a kocka blokkos főtengely ék poziciója nem passzol.)
Megszakítóhézagnak elég a 0.3 -0.35 mm. Ez a legnagyobb nyitás. A nyitás kezdete a holtpont előtt 3 mm. Jobbra forgatva a lendkereket. Gyertyahézag 0.4 -0.45 mm 225-240 hőértékű a gyertya.
A megszakító kalapácsok között mikor kell 0.4 mm nek lenni ? A FHP előtt 3mm-el ? Vagy a FHP-on ? Vagy 3mm-el a FHP előtt kell elkezdenie nyitni ? Mi a pontos beállítási sorrend.
A felföggesztést megpróbálom visszacsinálni , jól gondolom hogy előre komplett villát kellene szereznem ? A gyújtás is fura, mert a tank alatt van a trafó. Szerintem azt is variálták.
Szerintem inkább fekete szokott lenni az első villa. Az, hogy kék volt-e 72 ben azt nem tudom. De nem lenne szentségtörés" gyári árnyalatú kékre fényezni ha az tetszik. Egyébként ha már gömbölyű blokkos Komar akkor a 2351 tetszik. Itt már rendes" első teló, berúgó és ugye hátsó teló is van. Nálunk még nem láttam ezt a típust.https://www.youtube.com/watch?v=yzTDZHabtCs
Nézegetek képeket,videokat..abban nem térek napirendre,hogy az első villa mikor színrefújt,és mikor fekete pl.a meggypirosnál? A 72-es évjáratnál nem is volt kék-fekete összeállítás? Pedig az tetszene.😁
Típus tiszta a motorod. Komar 2330. A gáz szektor nem odavaló. Az ülés szürkés vajszínű műbőr volt valamikor. 1972 től kapható volt nálunk is. 1978 ban a Komar 2352 váltotta.
Sajna nem tudom,volt-e ilyen egyáltalán. Viszont minden elemnek az alsó színe egyforma. Akitől vettem,csak használta. Nem cserélgetett rajta semmit. Így vette. Csak a motorját újították egyszer,kb.20 éve,lerakás előtt nem sokkal..
Egyszer próbáltam hegesztetni ilyen repedt blokkot de szanaszét húzódott. Inkább ragasztás (jó 2k alura való epoxi)ha kicsi a repedés. De a legjobb keresni egy épet. A korábbi évjáratú S38 blokk a pedáltengelynél erősebb, máshogy is néz ki és nem reped. Ezek a gyengített évjáratok a berúgós megoldással jöttek ki. A berúgó ha találkozik a talajjal akkor már nagy a baj. Viszont a pedál könnyen leér és repeszti a gyenge öntvényt.
Ma mellé guggoltam,és szemügyre vettem a blokkházat.Frakció csoporttárs említette a repedést,természetesen ott is baj van...repedt...úgyhogy kezdem úgy érezni,hogy ebből nem lesz szerelem.😅
Km.óra...igen...ott is gond van. Új felni szerintem nem lesz. Szerintem motor ki-és szét-szerelés lesz. Ha találok aluminiumot hegeszteni tudó embert..
Akkor 72 es lehet a gép. Utángyártott felni kapható. Sajnos a rövid lengőkaros első villa semmilyen jó tulajdonsággal nem rendelkezik. Nagy stabilitást ne várjál.
Évjáratot el is felejtettem írni,a lendkerékben 1971 van,az órában 72 van ütve. Szín valóban bordó volt. Csak kicsit világosabb mint jelenleg. Felnik lehet homokszórás után festve lesznek,de még semmiben nem döntöttem. Egyenlőre biztonságos próbakör a cél,kiderül egyenesen fut-e vagy sem.😁
Az biztos, hogy ez tényleg nagyon fellelt állapot. Piros nem lehetett gyárilag. Bordó fekete vagy kék fekete. Korai darab mert a 74 esemben már a modernebb km óra van. A felnik is menthetetlenek ebből már egy csiszoló sem szedi ki a rozsdát a króm előtt. Meg ahogy írod sok a gányolás is. Remélhetőleg a blokk nem repedt a bal oldalon a pedáltengely tövében. Alkatrészek beszerzése többek között:
A képek a fellelt állapotot mutatják. Azóta kicsit tisztult,kiderült,hogy eredetileg piros volt. A lengővilla tengely fészke hegesztve van,kipufogó tartó hegesztve van,sőt a hátsó fék karocskája a bordás tengelyre is hegesztve van. Utóbbi pontos megnevezését sajna nem tudom,nem találtam eladót sem eddig.
Bowdenek,karbi felújító,markolat-gumi/műanyag sőt gáz markolat is kelleni fog majd.
Szeretnék kérdezni,mely webshop az,ahol talán még minőségben elfogadható alkatrészeket lehet vásárolni? Gondolok itt pl.bowden méretre,mert olvastam többeknek probléma volt az utángyártott bowden.