Fuji legújabb gépe, ami a specifikációk alapján ígéretes, ám majd meglátjuk közelről, hogy tényleg hozza-e az elvárásoknak megfelelő értékeket/minőséget.
Remélem tudtok segíteni: lehet a hs-10-es zoom-ját bővíteni, hogy vad fotózásnál messzebről is jó képet lehessen készíteni. Sokszor járok úgy mire optimális távolságra kerülök az állatokhoz ök megijednek és már lőttek a képnek. Ha van ilyen bővítmény akkor mi a neve és hol találok ilyent.
Nemnagyon tudok én.....a templomi csillogás nem tudatos volt, utólag láttam hogy milyen szépen becsillagosodott. Csak annyit tudtam hogy a rekeszt szűkítve vékonyabbak, hosszabb szárúak a csillagok de ebben az esetben nem figyeltem rá.
Nem épp idetartozó kérdés, de hátha. A HS10-re vettem star lens-et. Maga a lencse a hibás, vagy a beállításoknál lehet kiküszöbölni, hogy ne legyen szivárványos a csillagkép?
Köszi szépen, de van utómunka a képeken. Ha a régebbi képeket nézed, azokon még nincs. Fotózni én sem tudok, csak szeretek és igyekszem gyakorolni, tanulgatni. Tavaly februárban vettem a HS-10-es gépet, előtte egy Panasonic FZ-50 volt jó másfél évig. Az előtt nem is nagyon fotóztam csak mindig érdekelt a dolog. Aztán elkezdtem és mindig tanulok új dolgokat. Lelkes amatőröknek szerintem nagyon jó gép. Most a HS-30 szerintem amire szívesen cserélném :)
(a "bokeh" a nem fókuszban lévő, életlen területek elmosódottságára utal)
mint már említették, valóban "star filter" ami a "csillagosításra" való - bár ha éjszakai képekről van szó, azokhoz elég a lerekeszelés is (persze csak amíg az valódi rekeszelést jelent, és nem ND szűrőt)
Olvastam a jótanácsaidat, és elgondolkodom, hogy a ZENIT TTL, meg a ZENIT INDUSTÁR / 1969 / sosem okozott gondot e téren. Én örök hűséget fogadtam nekik, de a fejlődés kivette a kezemből őket :-((
Szvsz a sport mode alapvetoen a zaridot minimalizalja - a fenyviszonyokhoz. Azaz megprobal minel gyorsabban exponalni, azaz minden kevesebb ideje legyen a targynak az elmozdulashoz.
Ahhoz, hogy jo legyen a kep ket dolog kell: a fokusz tenyleg ott legyen a mozgo objektumon illetve legyen eleg feny ahhoz, hogy a zarido tenyleg kicsi legyen (mondjuk 1/1000 vagy 1/2000).
Namarmost a masodik szokott ritkan teljesulni - nincs eleg feny. Ettol kezdve a sport mod sem er semmit sem, olyan ez, mint telefonkameraval vagy point-and-shoot kameraval jo kepet csinalni - ha van feny, akkor kivalo, ha nincs, akkor csapnivalo.
Ami tehetsz, hogy S (shutter priority) programmal minel kisebb zaridot allitasz be, mondjuk 1/1000-et, es akkor ehhez nyitja a gep a blendet, mar ha tudja eleg nagyra, azaz ha van eleg feny. Ha nincs, akkor sotet lesz a kep, rossz esetben a "neger az alagutban" esete fog fennallni :)
A fokuszhoz meg erdemes beallitani, hogy gyorsan kovesse a targyat - az is ott van valahol a menuben.