Keresés

Részletes keresés

szőrmók Creative Commons License 2020.06.06 0 0 8105

Vagy vegyszerbolt,vagy menj ki a Nyugatiba,a régebbi kocsikban az van.Várj pár órát előbb utób hoznak targoncán lugos akkut cserélni.Dumáld meg a vasutassal! (:-))))

Előzmény: Zsalu53 (8104)
Zsalu53 Creative Commons License 2020.06.06 0 0 8104

A lemerítés és átmosás ok, de hol kapok kellő töménységű lúgot?

Előzmény: XANTIi (8103)
XANTIi Creative Commons License 2020.06.06 0 0 8103

Ezeken sokszor lehet újraélesztést csinálni. Lemerítik 0-ra. Kiöntik a lúgot. Deszt.vízzel többször átmossák. Friss, beállított töménységű lúggal feltöltik és egy formázó töltés után újra hasítanak.

Előzmény: Zsalu53 (8102)
Zsalu53 Creative Commons License 2020.06.06 0 0 8102

Az én cellám mérete 27x80x195 mm. A bekötési pont távolsága 45 mm.

Ha passzol, szívesen vennék, hogy az aksim 36 év után is szolgálatban maradjon. (Még így is betegen nemrég egy opelt képes volt beindítani. :)

A történet az, hogy anno egy hosszú egésznapos száguldozás során megfőztem a Ladám akkumulátorát. Sürgősen kellett egy másik, és akkor még nem volt TESCO, hogy egy töltöttet leemeljek a polcról. Szóval, elmentem az akku műhelybe, és a leselejtezettek közül kiválasztottam a legjobb cellákat. Aztán otthon összebarkácsoltam, és azóta gyakran használom. A Suzukimban is kétszer volt már pár hétig.

Előzmény: whoa (8101)
whoa Creative Commons License 2020.06.06 0 0 8101

Endre! Tenyleg jol birjak ezek a lugos akkuk. Kaptam par Varta 27Ah-s Ni-Cd cellat, amit 10evet voltak tarolva. Ezek a 20NKBN25 akkukban levo cellak nyugati megfeleloje. Kis "gondozas" utan eleg tisztesseges aramot tudnak szolgaltatni :)

Előzmény: Zsalu53 (8045)
Zsalu53 Creative Commons License 2020.05.12 0 1 8100

Nekem csak GA-9 bekötési rajzom van. E-mail-ben küldöm a teljes dokut pdf-ben, úgy látható is.

 

Előzmény: whoa (8099)
whoa Creative Commons License 2020.05.11 0 0 8099

Kedves topiktársak! Notorius gyűjtögetőként szermányoltam egy GA-8 típusú giróblokkot. Egyenlőre annyit sikerült kideríteni róla, hogy a Kaira-1 / Kaira-2 típusú irányszög rendszer egyik eleme volt. Ugyanazt a 19pólusú csatlakozót használja, mint például a AGB-3 műhorizont. Gyors méregetés a csatlakozó lábain és a giromotor itt is a 3-4-5 pin-eken kapja a 3x36V-os tápot. A 3x36V-os tápot beadva ezeken a lábakon a nitrogén töltésű giromotor szépen elindul és felpörög. A maradék lábakról nincs valakinek egy leírása mi mire szolgál?

szőrmók Creative Commons License 2020.04.29 0 1 8098

Én meg mit találtam ma sufni takaritás közben!

Zsalu53 Creative Commons License 2020.04.29 0 0 8097
Előzmény: Ep128 (8096)
Ep128 Creative Commons License 2020.04.29 0 0 8096

Nagyon jó lehetett! :-) (Ezzel a géppel vajon mi van azóta?)

Előzmény: Zsalu53 (8095)
Zsalu53 Creative Commons License 2020.04.28 0 1 8095

2010-ben volt ilyen lehetőség. Még engem is megkerestek, hogy jöjjek, meg szervezzek utasokat.

http://www.michaelprophet.com/News_articles/News_articles2010/IL_18Flight.html

Előzmény: Ep128 (8088)
Zsalu53 Creative Commons License 2020.04.28 0 0 8094

Amikor a TG-16-os segédhajtómű volt már a repülőgépen, attól kezdve lett három akkus. Indításnál nem vett részt, mindenkori feladata a műszerezettség alapellátása. TG üzemképtelenség esetén jött a kétkábeles APA kocsis indítás.

Amúgy nem volt sok gond a TG-vel, jól bírta a terhelést, persze állandóan figyelnem kellett a gázhőt és a fordulatszámot. Leállítása után, a turbina lehűtése céljából 2-3-szor is hideget kellett ráindítani.

Előzmény: whoa (8084)
XANTIi Creative Commons License 2020.04.28 0 0 8093

Sajnos pénzt mindig visz. A technikának nem csak fizikailag, de jogszabályoknak is meg kell felelnie. Ekkora vas a legnagyobbaknak is jelentős költséggel tartható üzemben. Az elmúlt években sajnos az orosz források is nagyon durván emelték minden alkatrész árát. A régi technikák nagyon sok karbantartásra, élő erőre voltak tervezve. Sok embernek kellene szakszót csinálni, folyamatosan életben tartani. Sok "rezsi" repüléssel. Kiszolgáló eszközökkel.

Még egy Red Bull tulajdonos is meggondolná ekkora gép üzemben tartását. Neki is elég egy DC-6. Kisebb gépekkel könnyebb sakkozni egy-egy repülőnapra, fesztiválra. Sajnos ez is hasonló egy autó birtoklásához. Nem feltétlenül a megszerzése, hanem az üzemben tartása a drága.

Előzmény: Ep128 (8091)
Ep128 Creative Commons License 2020.04.27 0 0 8092

Igen, ez érdekes kérdés, amit itt végignéztél. Szerintem ha egyáltalán, akkor "2 db. gép összemixelésével", tehát pl. a Bp. -i és a Szolnoki masinákból összetenni ami jobb bennük. (A másik meg maradna kiállítási tárgy.)

Előzmény: még1MbR (8090)
Ep128 Creative Commons License 2020.04.27 0 0 8091

Ezt én (laikus fejjel) úgy képzelném el, hogy az év 365 napjából kb. 150 -ben egy hangárban áll "lezsírozva". (Ha helyet lehetne találni neki, akkor addig nem visz pénzt.) A maradékban meg hazai és nemzetközi repülőnapokon vehetne részt + a nosztalgia repülések.

Előzmény: XANTIi (8089)
még1MbR Creative Commons License 2020.04.27 0 0 8090

Hááát, talán a HA-MOE... a többi eléggé problémás. Az MOA kirepülte az idejét emlékeim szerint, plusz a MOK előtt állva rendszeresen kiszereltek belőle dolgokat meg vissza. Az MOG-nek hajtómű tüze volt és rémlik valami írás arról, hogy valami el is mászott ettől fizikailag. (Felfüggesztési pont? Nem tudom)
Az MOI-t annyiszor szétszedték már, hogy szerintem reménytelen lenne.

Előzmény: Ep128 (8088)
XANTIi Creative Commons License 2020.04.27 0 0 8089

Igény talán volna rá, de gazdaságosan üzemeltetni egy másik világ.

Előzmény: Ep128 (8088)
Ep128 Creative Commons License 2020.04.27 0 0 8088

Köszönöm az alapos választ!

(Töprengve rajta nekem az jön le ebből, hogy "papíron" akár a MALÉV megmaradt gépe is repképes lehetne. Mármint "fizikailag" képessé lehetne tenni rá. Amennyire tudom, az orosz gépeket eléggé "túltolták" anyaghasználatban, így elméletileg nem volna lehetetlen.)

Érdekes, hogy (az Általad összeírtak szerint) nincs a világon egyetlen egy sem, ami úgymond "nosztalgia járatokat teljesítene", tehát amolyan "megőrzött, múzeumi példány", ami repképes is. Pedig az itthoni nosztalgia repülések iránti keresletet látva biztos, hogy a világban volna ilyenre igény!

Előzmény: Mandras61 (8074)
szőrmók Creative Commons License 2020.04.26 0 0 8087

Én meg örököltem apám könyveit.Ő TU-154 kapitányként ment nyugdijjba.(sajnos már elhunyt).De volt katonai repülő is és bombázta a kukacokat is.

Előzmény: XANTIi (8086)
XANTIi Creative Commons License 2020.04.26 0 0 8086

Persze. Rengeteg gyűlt össze. Ebbe a kettőbe akadtam nemrég, mást keresve. A fontos dolgok általában úgy kerülnek elő.

Annó Matzon Jenő barátomtól is kaptam, aki repült a Malévnél is és sok évet a kukacbombázók térképész csoportjánál.

Előzmény: szőrmók (8085)
szőrmók Creative Commons License 2020.04.26 0 0 8085

Meg elvileg van egy könyved a volt rövidhullámu rádiózásról.Az 84 utáni.Én adtam be egyszer neked a szervizbe.

Előzmény: XANTIi (8082)
whoa Creative Commons License 2020.04.26 0 0 8084

Endre, még egy kérdés erről a rendszerről :) Amikor a GSZ24 60V-ra volt felgerjesztve a főhajtómű indításhoz a fedélzetet mi látta el 24V-al? Csak a három 12-SzaM-28 akku?

Előzmény: Zsalu53 (8055)
schlumberger Creative Commons License 2020.04.26 0 0 8083

:-)))

Előzmény: XANTIi (8082)
XANTIi Creative Commons License 2020.04.26 0 0 8082

Találtam még egyet.

Az egyik: Repülésirányító és hírközlő berendezések KPM LÜFI kiadványa, KÖZDOK 1967

A másik:  Rádiónavigáció I. Műszaki Könyvkiadó 1980

Kereskedelmi forgalomba egyik sem volt hozható.

Előzmény: schlumberger (8081)
schlumberger Creative Commons License 2020.04.26 0 0 8081

TNX, Tóni, reméljük, hamarosan enyhül ez az átkozott helyzet.

Előzmény: XANTIi (8079)
schlumberger Creative Commons License 2020.04.26 0 0 8080

Köszönöm Endre, megjött, ki is csomagoltam, minden rendben.

Előzmény: Zsalu53 (8078)
XANTIi Creative Commons License 2020.04.26 0 0 8079

Mivel keménykötésű fizikai valóságában van, majd kitaláljuk az eljuttatását.

Előzmény: schlumberger (8077)
Zsalu53 Creative Commons License 2020.04.26 0 0 8078

Elküldtem két részletben, de nekem egy citromail címem van. Remélem átment.

Előzmény: schlumberger (8075)
schlumberger Creative Commons License 2020.04.26 0 0 8077

Igen, TNX!

Előzmény: XANTIi (8076)
XANTIi Creative Commons License 2020.04.26 0 0 8076

Magyar rádiónavigációs tankönyvet is a 60-70-es évekből?

Előzmény: schlumberger (8075)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!